Ford C-Max Hybrid a C-Max Energi

Jan Horčík - 13 Leden 2011

Ford představil na autosalonu v Detroitu dvě nová hybridní auta. Klasický hybrid C-Max Hybrid a plug-in hybrid C-Max Energi nabídnou spotřebu hodně pod 5 l/100 km a budou vybavena moderními li-ion bateriemi.   
Ford C-Max Energi

galerie: Ford C-Max Energi (6 obrázků)
Ford C-Max Energi Ford C-Max Energi Ford C-Max Energi

předpokládá, že v roce 2020 budou prodeje jeho aut z 10-25% tvořit právě . Přiznává, že většina budou klasické , ale i tak je to zajímavá zpráva.

Do elektrifikace své výroby se s velkou vervou pustil v posledních dvou letech. Na trhu ve Spojených státech už má Ford několik hybridů. Z nich nejoblíbenější je .

C-Max Hybrid - klasika podle Fusionu

Právě na technologii využité ve Fusion Hybridu staví i nový . Nové MPV by tak snadno mělo pokořit spotřebu 5,7 l/100 km, které dostahuje hybridní Fusion. Ford by se chtěl dostat až pod 5 l/100 km.

Ford C-Max Hybrid

galerie: Ford C-Max Hybrid (10 obrázků)
Ford C-Max Hybrid Ford C-Max Hybrid Ford C-Max Hybrid

Zdaleka největší pozornost - a není divu - ale Ford směřuje na druhou novinku, a tou je plug-in hybrid .

jsou považovány za perspektivnější než klasické hybridy, protože mohou dosahovat výrazně nižších hodnot spotřeby, zejména při častém dobíjení.

Pokročilé li-ion baterie

Obě nová hybridní auta využívají nové technologie lithium-iontových baterií, podobně jako například nový konkurenční automobilky General Motors.

Mají tak technologickou výhodu proti dlouhodobě úspěšném autě , která stále využívá starší NiMH baterie. A podle zástupců firmy na tom v nejbližší ani střednědobé budoucnosti nehodlá nic měnit.

C-Max Energy díky tomu nabídne kombinovaný dojezd přes 800 km a údajně i lepší spotřebu než už zmíněný Volt. A Ford se samozřejmě ohání i v USA aktuálně důležitými argumenty, jako je snížení závislosti na dovozu ropy a možnost využití elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Domácí výroba

Lithium-iontové baterie si Ford vyvinul i sestavil sám v továrně v Michiganu. S novým plug-in hybridem najel během testování přes 320 000 km a do testu zapojil jak americké ministerstvo energetiky, tak i 10 energetických společností.

Samozřejmě, že výhody lithiové baterie neopomněl Ford ve své tiskovce v narážce na "zastaralý" Prius vyzdvihnout. Baterie v C-Max Energi a C-Max Hybrid je o 25-30% menší a o 50% lehčí než srovnatelné NiMH baterie v jiných hybridech.

Dobíjení u plug-in hybridu, který bude mít větší baterii, má být hotové přes noc, počítáme tedy šest až osm hodin na 120V zásuvce. Bohužel, přesné informace o kapacitě baterií u jednotlivých verzí nového C-Maxu ani dojezdu čistě na elektřinu zatím nejsou k dispozici.

Chytré uživatelské rozhraní

Hlavní pohonnou jednotkou aut bude benzinový motor naladěný na Atkinsonův cyklus. Opět, technické podrobnosti prozatím zůstávají v utajení.

Co však víme jsou podrobnosti o uživatelském rozhraní a nejrůznějších blikátkách a světélkách, které budou řidiče informovat dobíjení, stavu baterie, šetrnosti jízdy a dalších podstatných informacích.

K dispozici budou také služby MyFord Touch a MyFord Mobile pro vzdálenou správu auta.

Levné dobíjení od Microsoftu

Ford se při vývoji nových hybridů spojil mimo jiné se společností Microsoft. Spolu s ní nabídne chytré dobíjení díky kterému budou moct majitelé auta C-MAX Energi optimalizovat své dobíjení tak, aby se auto dobíjelo v době kdy je elektřina nejlevnější.

Oba nové hybridy C-Max budou vyráběny v továrně ve městě Wayne v Michigan, což býval (a možná zase bude) hlavní "automobilový" stát USA. Vedle nich se tam bude vyrábět také nový 2012 a Ford Focus Electric.

C-Max Energi a C-Max Hybrid jsou dvěma z celkem pěti elektrických aut, která Ford nabídne na severoamerickém trhu během následujících dvou let. Kromě nich to bude také (výroba začala koncem 2010) a (později v roce 2011).

Druhá generace hybridních automobilů bude ohlášena později a v Evropě a USA bude uvedena v roce 2012. Co se týká C-Max Energi a C-Max Hybrid, ty budou uvedeny v Severní Americe v roce 2012 a v Evropě o rok později.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, ohromit spotřebou 5,7 l/100 km .. já jezdím se svým 6 let starým Fordem Focus taky. Průmerná spotřeba je 6 l/100 Km, v některých měsících i 5,5 l/100 km.. Takže tady by měli ještě zapracovat. Možná je uvedena spotřeba bezinového motoru,ale co jim brání dát tam diesel a můžou se dostat na hodnotu pod 5 litrů.. A to je už zajímavé..

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opět je třeba mít na paměti, že v zatímco v Evropě jsou spotřeby kolem 5-7 litrů/100 km běžné, v USA jde o podstatné snížení z 10-12 l/100 km i více, na což jsou Američané už desítky let běžně zvyklí.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, tak to potom chápu. Ale automobilky se nesmí divit, že tu se spotřebou 5-7l/100 km s automobilem, který může být až 2x dražší než normální asi těžko prorazí. Ten, kdo má na auto za 2 mil. Kč neřeší, jestli jestí za 5 litrů nebo za 8.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to ještě trochu jinak. To je ten nekončící problém, jak uvádět spotřebu u plugin hybridu.

Máte tam baterku, pro ujetí nějkaých 50km denně. Když váš styl používání auta bude takový, že budete jezdit denně do 50km, tak bude spotřeba NULA L/100km (+ k tomu samozřejmě spotřebovaná elektřina, ktera je ale značně levnějši). Když podíl cest delších než 50km bude růst, poroste i spotřeba a to až k hranici těch 5L, kdy auto bude vlastně většinu cesty pracovat jako klasicky hybrid, a těch "méně než 5L" bude zároveň spotřebou maximalni. Čili realná spotřeba bude oscilovat mezi 0L/100 km až po maximum což bude k 5ti L/100 km, podle zpúsobu používáni auta. Jinými slovy, ve skutečnosti budou náklady na palivo násobně nižší než u vašeho dnešního auta, a to i když se z uváděných parametrů zdá, že na tom obě auta budou stejně. Nebudou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je, že s Octavií 1,6 TDI na dlouhých trasách jezdím těsně nad 4 litry, po městě, když zrovna neuvíznu někde v zácpě) za 5, dálnice 130-150 za 5,3- 5,5.
A to auto mne stojí polovinu toho, co hybrid.
I když s plug-in hybridem do blízkého hypermarketu jezdím (skoro) zadarmo, ekonomicky ta kalkulace prostě nefunguje, ani při naftě za 40 ...
p.s. Nejsem fanda VW - auto od nich bych si za vlastní peníze nikdy nekoupil

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

C-Max Hybrid vypadá zajímavě, už se pomalu objevují hybridy na trhu. Pokud to bude takto pokračovat, ceny budou klesat a stane se to skutečně atraktivní.

OT:
Zvětšování Vašich obrázků je hrozné, 3x musím kliknout na obr. abych dostal jeho skutečnou velikost - to je katastrofa. - Implementujte například graybox, lightbox něco podobného, většinou je to otázka ani ne 30minut, miniatury máte, odkazy na zvětšené obr. taky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za komentář i upozornění. Na zlepšování webu pracujeme neustále a nejspíš už v průběhu prvního pololetí tohoto roku se dočkáte některých výraznějších novinek. Právě teď probíhají mírné úpravy vzhledu, které postupně přerostou v rozsáhlejší přepracování.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji, normálně bych to nepsal, ale chodím zde často a Vám fandím :). Určitě to bude pak atraktivnější.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?