Fisker otevřel první prodejnu v Los Angeles

Jan Horčík - 09 Listopad 2009

Henrik Fisker, zakladatel společnosti Fisker Automotive, nedávno prohlásil, že hlavní inspirací pro vývoj plug-in hybridu Fisker Karma mu byl herec Leonardo DiCaprio. "Před pár lety to začalo lidmi, kteří byli o pár let napřed. Mohli jste vidět některé filmové hvězdy, jak si kupují Toyotu Prius - třeba Leonarda di Capria," řekl Reuters. "Mohl si koupit jakékoliv jiné auto na světě. Já to tehdy viděl v televizi a řekl jsem si, sakra, proč si tenhle chlápek, kterej si může koupit stejně dobře Ferrari jako Rolls Royce, kupuje zrovna Priuse? Něco se začalo měnit," dodal. ČÍST DÁL...
Fisker Karma plug-in hybrid
V současné době otevřel Fisker první showroom v Los Angeles. Původně se v něm prodávaly Lexusy. Slavnostního otevření se zúčastnilo 200 lidí. Někteří z nich údajně dokonce rovnou složili zálohu na auto, když měli možnost jej poprvé vidět naživo. V současné době má Fisker asi 120 předobjednávek. Majitel nového showroomu Mike Sullivan předpokládá, že měsíčně prodá 15 modelů Karma a Karma S, jakmile začne výroba příští rok.

Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma

Výroba hybridů Fisker má probíhat v Delawaru. Právě místní noviny Delaware Online aktuálně vyzpovídali Elona Muska, zakladatele konkurenční společnosti Tesla Motors, o tom co si myslí o budoucnosti Fiskeru. Musk řekl, že ačkoliv by si úspěch své konkurence přál, vytvořit novou automobilku není jednoduché. A Fisker má podle něj před sebou ještě řadu překážek, které musí zdolat.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čo sa týka Chevy Volta - resp. Opel Ampera, je to môj favotit, ale ešte o ňom neuvažujem - počkám si na recenzie.
Pokiaľ viem, Tesla "S" má už jejakého záujemcu aj z našich končín.
Celé je to ale o cene, nehovoriac, že v Amerike sú na takéto vozidlá bonusy. U nás tento vývoj trochu zbrzdilo šrotovné.
Osobne by som ale počkal, kým sa vychytajú "muchy" z prvých sérií. No a na druhej strane sa nič nedeje v budovaní siete nabíjacích staníc - to je hlavný dôvod, prečo sa ľudia nehrnú do elektromobilov. Osobne ja by som musel chodiť nabíjať elektromobil k rodičom do garáže a to je dosť kilometrov navyše. Neviem si predstaviť, že by z okien panelákov v noci viseli predlžovačky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiez si myslim, ze z hladiska ceny baterii by sa mali najprv presadzovat plug-in hybridy typu CH-Volt. U Tesly S je dost prekazkou vysoka cena a hlavne nabijacie prudy baterii (vyrobca udava 70A), co na dobijanie doma urcite neni. Tesla S ma podla udajov 5000 standardnych notebookovych baterii umiestnenych v podvozku a navyse nie je mozne ich dobijat po castiach, ale len ako celok a to predrazuje nie len auto samotne, ale aj sposob jeho dobijania.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to krásne auto, každopádne fandím každej automobilke, ktorá má odvahu prísť s niečím novým. Dúfam, že sa konečne niečo zmení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mi vzhledove pripomina rozslaply pomeranc, ale dal bych si rict... :o) A kolik lidi mame v poradniku na Chevyho Volta v CR? :o)


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil