Fiat lační po akvizicích, dostane se do první ligy?

Jan Horčík - 12 Květen 2009

Sergio MarchionneMonopolizace automobilového trhu postupuje už desítky let nezadržitelným tempem. Zatímco se během posledních měsíců přetahují Volkswagen s Toyotou o pozici největšího globálního hráče, italský Fiat se hlasitě snaží prodrat do první ligy. Spolupráce Fiatu s Chryslerem už je pevně narýsovaná, odkoupení americké automobilky italským trpaslíkem se blíží mílovými kroky. Kromě toho má Fiat zájem také o Opel, až dosud patřící pod krachující General Motors (s nimi Fiat spolupracoval do roku 2005), o čemž tvrdě vyjednává i s německou vládou. Pokud by se obě akvizice povedly, mohl by se Fiat stát světovou dvojkou s roční produkcí pěti až sedmi milionů automobilů (minulý rok prodal celý Fiat poze 2,15 mil.). Ale to není zdaleka všechno. Současný šéf Fiatu Sergio Marchionne má skutečně velkolepé plány. "To čeho jsme dnes svědky nemá obdoby," řekl magazínu The Economist. "Než s tímhle vším skončíme, řekněme během následujících 24 měsíců, tak co se týká velkých světových výrobců, zbude jeden americký dům, jeden velký německý, jeden japonsko-francouzský, jeden japonský a jeden v Číně, a možná ještě jeden evropský hráč," nastiňuje budoucnost automobilového průmyslu. ČÍST DÁL...

Luca de Meo a Sergio Marchionne Fiat 500

Jde o značně odvážnou vizi, přeci jen tu jsou ještě hráči jako Hyundai-Kia, Mazda, Honda a mnozí další. Sám Marchionne spolupracuje s indickou automobilkou Tata Motors, ale také s americkým Fordem. Společně vyrábějí malá auta, Fiat poskytl Fordu podvozek svého modelu Fiat Panda, který využívá také pro svůj úspěšný retro-model Fiat 500. Ford na něm staví nový Ford Ka. Marchionne tvrdí, že aby bylo auto úspěšné a vyplatilo se jej vyrábět, je nutné prodat alespoň milion modelů postavených na jedné platformě. Tak je to například v případě Volkswagenu Golf, jehož podvozek sdílí také Škoda Octavia, Seat Leon a Audi A3. Díky akvizici Chrysleru se Fiatu otevírá severoamerický trh, který nyní doslova lační po malých, stylových a úsporných autech. Přesně takových jako je Fiat 500, případně Alfa Romeo MiTo. "Oni mají všechno co já nemám (včetně pár věcí, které nikdy nebudu otřebovat) a já mám všechno, co oni nemají a potřebují," komentoval situaci s Chryslerem Marchionne.

Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?