Elektromobily si po pěti letech udrží jen desetinu ceny

Jan Horčík - 29 Listopad 2010

Běžné si dnes po pěti letech provozu drží minimálně 25% původní ceny. Autobazary jsou plné starých aut a čile prosperují. Britští odborníci Glass's Guide však varují, že mohou po pěti letech provozu ztratit až 90% hodnoty.   
Nissan Leaf

Na tento problém však experti i řada diskutujících na našem serveru upozorňují už delší dobu. Hlavním problémem je . Její životnost je obvykle odhadována na osm let. Po uplynutí této doby může (ale nemusí) být nutné vyměnit, a to za odhadovanou cenu kolem 220 000 Kč.

Jenže právě v tomto odhadu je hlavní problém. Podle aktuálních informací stojí výroba 24kWh baterie pro elektromobil asi 162 000 Kč (9000 dolarů). Tzn. výrazně méně a ještě v současných cenách. Za osm let už ale bude technologie baterií o pořádný kus dál - za stejnou cenu bude možné koupit mnohonásobně lepší baterie.

Navíc, jak upozorňují redaktoři magazínu Electric Vehicle News, běžná auta s benzinovým/ obsahují komponenty, které se významně opotřebovávají obrovským množstvím vytvářeného tepla. V jednotlivé komponenty trpí v tomto ohledu mnohem méně.

Stejně tak podléhá menšímu opotřebení samotný a další elektronické komponenty. Baterie je tak jediná komponenta v systému pohonu elektrického auta, která podléhá významnému opotřebení.

A je zde ještě jedna skutečnost: vysloužilé baterie z jsou stále ještě použitelné např. v oblasti , jak plánuje např. . Tzn. že i vysloužilá baterie má nějakou zbytkovou hodnotu a bude možné ji např. recyklovat.

Samozvaní experti z Glass's Guide se tak ve svém odhadu nejspíš docela sekli. Předvídat co bude za osm let není žádný med, což o to. Jisté je jedině to, že spousta věcí bude jinak. A přispějí k tomu svou troškou do mlýna právě i elektromobily.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejvýraznějším důvodem poklesu zůstatkové ceny elektromobilu bude pokles ceny nových elektromobilů. Jestli teď koupím elektromobil za 800 000 tak težko mohu počítat s tím, že ho za 5 let, až bude elektromobil se stejnym dojezdem stát 250 000, prodám za víc než 120 000. Na druhé straně když teď koupím elektromobil, tak si o 5 let déle mohu užívat jízdu jakou mi žádné spalovací auto neposkytne. Nemluvě o tom, že tím přispívám k nastartování konkurenčního prostředí na trhu s elektromobily a mi to rozhodně za to stojí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už se těším, jak si levně nakoupím ojeté baterie na vybudování ostrovního fotovoltaického systému.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto je zbytočná diskusia - nikto neberie do úvahy, ako sa zachová zákazník. No aleak nás aj naďalej budú predavači v obchodoch kŕmiť rečami o pamäťovom efekte akumulátorov o ktorom nemajú ani šajnu. Určite bežný človek uverí, že elektromobil po skončení životnosti akumulátoru je prakticky bezcenný. No ale o to ide, aby ľudia svoje peniaze čo najrýchlejšie míňali...
Zákazníkovi doporučujem, aby sa vzdelával - elektromobily sú nový produkt a tiež bude potrebné orientovať sa v tom, čo kupujem.
Dnes ľudia akumulátor vnímajú ako niečo veľké, ťažké a drahé.
Pritom elektromobil je niečo lepšie, kofortnejšie a jednoduchšie - tak prečo by to malo byť drahé?
No asi preto, lebo je potrebné predať tie ležiaky, ktoré sa ani po šrotovnom neminuli....


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol