Ekologická daň aneb registrace vozidla v roce 2009

Petr Soukup - 15 Prosinec 2008

1. ledna 2009 vstoupí v účinnost novela zákona o odpadech 383/2008 Sb. Bouřlivé diskuse zapříčinil hlavně paragraf 37e nazvaný "Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků". Ve zkratce: Registraci vozidla vyrobeného před rokem 1999 zatíží poplatek 3 - 10 tisíc korun. Zatímco ostatní média zajímají zejména fronty u přepážek evidence vozidel, my jsme se rozhodli připravit shrnutí celého problému.   

Výfukové plyny

Na které vozy se poplatek vztahuje?

Zjednodušeně lze konstatovat, že na osobní a lehká užitková vozidla do 3,5 t (M1 a N1) vyrobené roku 1998 a starší. Ve skutečnosti je však rozhodující úroveň normy EURO. Vozů splňujících alespoň normu EURO 3 se poplatky nedotknou vůbec. Pro úroveň EURO 2 byl stanoven poplatek 3000, pro EURO 1 5000 korun. Pokud emise vozu nesplňují ani nromu EURO 1 vztahuje se na něj poplatek 10 000 Kč.

Paradoxní je ovšem skutečnost, že majitelé vozidel, kterých se poplatky týkají, ve většině případů ve svém technickém průkazu žádnou hodnotu EURO nenajdou. Pomineme-li tedy situaci, že je v technickém průkazu úroveň normy EURO uvedena, mohou nastat další dva případy.

Tím nejčastějším bude zřejmě přítomnost konkrétního emisního předpisu EHK/OSN (např. "83.01C") nebo emisní směrnice EHS/ES (např. "94/12").
Méně častý bude případ, kdy v technickém průkazu nebude ani emisní předpis či směrnice. Tehdy se automaticky předpokládá, že vozidlo nesplňuje požadovanou normu EURO a pokud žadatel neprokáže opak zaplatí nejvyšší sazbu, tedy 10 000 korun.

Orientační tabulka převodu na normu EURO *
EURO 0
(10 000 Kč)
EURO 1
(5000 Kč)
EURO 2
(3000 Kč)
EURO 3
(bez poplatku)
R 15.02 R 83.02 B,C R 83-03 B,C R 83.05A
R 15.03 91/441 R 83-04 B,C 98/69A
R 15.04 93/59 94/12 1999/102A
R 83.00 96/44 2001/1A
R 83.01 B,C 96/69 2001/100A
89/458 98/77 2002/80A
2003/76A
2006/96A
* na oficiální tabulce převodu pracujeme

Kdo poplatek zaplatí?
"Ekologická daň", jak se poplatkům hojně přezdívá, bude požadována při první registraci vozidla po 1.1. 2009 a platit bude ten, kdo vozidlo registruje. Důležitý je zejména fakt, že platit se bude za každý konkrétní automobil pouze jednou a další převody tak touto sankcí zatíženy nebudou.

Existují vyjímky
Ano. Poplatky se nevztahují na registraci oficiálních veteránů a sportovních speciálů. Ty se nezapisují do registru silníčních, nýbrž historických, resp. sportovních vozidel.

Kam s vybranými penězi?
Nové daně a poplatky jsou obecně přijímány spíše s nevolí. Rozhodujícím faktorem, jak se k nové dani postavit, by mohla být skutečnost, kam budou peníze směřovat. V tomto případě se jedná o dobrou zprávu. Neztratí se ve státním rozpočtu, ale poputují do Státního fondu životního prostředí, tedy na stejnou adresu, ze které je možné obdržet dotace třeba na solární panely. Jak bude fond s prostředky nakládat není zatím jasné. Nicméně požádali jsme SFŽP o vyjádření a budeme o výsledku informovat.

AKTUALIZACE: Tisková mluvčí Lenka Brandtová uvedla, že prostředky budou použity na financování Národních programů, ze kterých je možné dostat dotace na solární systémy, tepelná čerpadla a kotle na biomasu.

Krok správným směrem?
Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v , který činí 14,5 roku, bylo jen otázkou času, kdy podobné opatření přijde. Ty nejstarší vozy jsou samozřejmě větší záteží pro , ale v neposlední řadě také neplní dnešní bezpečnostní standardy. Předpis, který vstoupí na Nový rok v platnost, ošetřuje situaci poměrně rozumně. Ten, kdo chce svým starým vozem jezdit nadále, není nijak postižen, znevýhodněn je pouze převod vozů na nové majitele. Poměrně rozumný krok, nemyslíte?

Svůj názor můžete vyjádřit v naší anketě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy nic platit nebudete, ale on při přihlašování ano pokud nesplňuje EURO 3 nebo lepší. Mimochodem, pokud na něj nemáte už zaplacené povinné ručení, tak Vás bude čekat nemilé překvapení..a propós - za celý rok ho nepřihlásil - to je trochu zvláštní né?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chyba, pokud je vozidlo v takzvaném polopřevodu z loňského roku, NEBUDE PLATIT ani přihlašující

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
mám Škodověnku 120L r.v. 1988. Mám zajištěnou ekologickou likvidaci. Budu při rušení z registru na magistrátě platit nějaký poplatek? Někdo mi říká, že zaplatím oněh 10.000,- Někdo zase že ne... jsem z toho jelen.

Děkuji za radu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za tu stodvácu platit nic nebudete(maximálně něajaký úřední poplatek, ale rozhodně né 10 litrů). Deset litrů by platil jen ten kdo by si jí na sebe přihlásil.

Dobrý den,
mám Škodověnku 120L r.v. 1988. Mám zajištěnou ekologickou likvidaci. Budu při rušení z registru na magistrátě platit nějaký poplatek? Někdo mi říká, že zaplatím oněh 10.000,- Někdo zase že ne... jsem z toho jelen.

Děkuji za radu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim, mám dotaz, zítra si jdu nechat přihlásit škodu octavii 1.9 TDi 81 kw r.v. 2000, tak by mě zajímalo, jestli jste nekdo od nového roku přihlašoval stejný typ octavie a jakou jste u toho platili daň... protože všude slyším že bych žádnou platit neměl, ale moc tomu nevěřim... děkuju moc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2000 bude bez poplatku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodaval jsem 206 1,9D rv 2000 a platila se dan 3000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj taky mám 206 - u starších verzí jsou to 3 litry + 800,- úřední poplatek. Rozhodující opravdu není věk, ale údaj v technickém průkazu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mam zajem koupit mazdu 121+lpg r.v 94 1400 cm
ale v TP neni zadna smernice kolonka je prazdna kolik budu platit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám Mazdu z roku 1994, sice jiný typ (323F), ale na straně 6 TP je sdělení, že vozidlo je homologováno dle směrnice EU č.93/59. Dle tabulky by to znamenalo, že ekologická daň bude 5000 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chci se zeptat ekolog. daň se týká i motocyklů. jestli ano tak jaký je ceník. Nebo jestli to obdobné jako u automobilů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za motorku se neplatí

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám motorku 4takt, 50 ccm (TMEC Betka) a opravdu na SPZtce nemám zelenou emisní známku. Prej motorka může kouřit jak chce, vzhledem ke spotřebě 2l/100km(reálná, ne tzvn, uváděná 1,4L) ty emise sou rozhodně menší než ježdění autem.
Takže ekologická daň se za motorky opravdu neplatí, zřejmně to bude platit i pro Velorex, který je oficiálně motorka, nebo invalidní vozík?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak chceš platit eko daň za motorku,když motorka nepodléhá emisním kontrolám...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná se mýlim, ale myslim, že se to motocyklů opravdu netýkalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobrý den,
chtěla jsem se zeptat jestli se musí ekolog. daň platit přímo na místě při přihlášení nebo mi na to dá někdo složenku?koupila jsem si auto a musím ho do deseti dnů přihlásit a nemám na to. Hrozí mi nějaká sankce pokud auto přihlásím o pár dnů později?
děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi už to není aktuální, ale složenku Vám nikdo nedá - platil jsem to na pokladně na příslušném úřadě přímo při přihlášení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den,koupila jsem v loni v autobazaru auto skoda favorit r.v.93 a nestacila jsem ho dodnes prihlasit a potrebuju auto prihlasit tento tyden.A chtela bych se zeptat jestli musim platit ek.dan kdyz bylo zakoupeno v roce 2008.Dekuji moc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekde jsem slysel, ze vozidla, u kterych byl zapocat registracni postup pred 1.1.2009 budou vyjmuta z one ek. dane... (metodicky pokyn MD)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano - bohužel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den mám dotaz výše zmíněná daň se tedy nevztahuje na vozidla vyrobená roku 1999.a výše ??? jelikož budu kupovat auto vyrobéné roku 99 moc mě zajímá zdali se mne tato problematiky týká.

Obrázek uživatele Petr Soukup

RV 99 by mělo být EURO 3, tedy bez poplatku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat. Mám Mitsubishi lancer rok 1992.
Kolik budu platit ekoogickou dan?

Děkuji za informaci.

Obrázek uživatele Petr Soukup

Pokud takový vůz vlastníte a nebude docházet k převodu, tak žádnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat. Mám Škodu Favorit rok 1991. Je na LPG.
Budu muset tuto daň 10 000Kč platit? I přesto, že bych chtěla auto ekologicky z likvidovat?

Auto stále na sebe nemám registrované.Je odhlášené v tomto roce z autobazaru.

Také jsem slyšela, že když mám auto na LPG tak bych ho mohla přihlásit za 800Kč. Je to pravda?

Děkuji za informaci
Prosím o brzkou odpověď.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vozidlo Škoda Forman rok výroby 1991 na LPG. Pokd ho koupím. Budu při přepisu platit ekologickou daň? Kolik?
Děkuji.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pokud předložíte potvrzení o ekologické likvidaci, ekologickou daň platit nebudete - platí se pouze za převod.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtěl bych se zeptat v březnu 2009 mám kuopit vůz Fábia 1.2 12v rok výroby 6/2003 budu platit eko. daň

Obrázek uživatele Petr Soukup

Nebudete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,jakou budu platit ekol.daň, když mám na tech.průkazu směrnici EHS/ES 96/69? Jsou to 3000 Kč ?
Také se chci zeptat, budu na sebe přihlašovat auto 11.4.2009, ale bude odhlášené do konce března? Nevadí, že bude nepřihlášené těch 11dní?A musí být zaplacená pojistka na ten rozdíl 11 dní než dojde k přepisu?
Děkuji za odpověď

Obrázek uživatele Petr Soukup

Co se normy týče, máte pravdu, odpovídá EURO2, tedy poplatek 3000.
Na druhou otázku bohužel neumím jistě odpovědět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ako je to ked chcem kupiť staršie auto v Čechách a doviesť na Slovensko kde ho nechcem prihlasiť ale nechať na ND

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobry den chtel sem se zeptat v roce 2008 sem si koupil auto a odhlasil sem si ho na sebe a ted v roce 2009 si ho chci prihlasit budu platit eko dan???zaslechl jsem neco ze kdyz sem si to odhlasil pred tim to zakonem tak nic platit nebudu diky za odpoved

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne vy nic neplatíte ten kdo si udělal polopřevod ještě v loňském roce,toho se poplatek vyhne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako vodítko posílám odkaz na ekologické plakety Dekry, se seznamem emisních norem, který odpovídá normám pro ekopoplatky - s tím, že Euro 0 = 10000,--, Euro 1 = 5000,-- a Euro 2 = 3000,-- Kč. Chybějící údaje emisních norem je také možno získat přes Dekru buď přímo, nebo přes jejich partnerská STK - pozor ! lepší je předem se podívat, jestli váš TP není náhodou duplikát, ve kterém někdo opoměl příslušnou normu napsat, v tom případě trvejte na jejím zjištění v originále TP, pokud tam byla ... zjišťování jiným způsobem vyjde na dost velké peníze.

http://www.usmd.cz/ek_plaketa2.php

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co si priste vymisli A TO JE MAME ZAS VOLIT TY VOLI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

***.... co se tim zlepsi ze zaplatime statu ekologickou dan,zlepsi se snad ovzdusi.......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kolik zaplatim ekologickou dan za skodu forman r.v.1993

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokuď máte katalisátor tak počítejte 5000 kč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je jasné, 10.000, Kč, tato auta neplní žádnou euro-normu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim chtel sem se zeptat, mám auto od roku 2008 na sebe odhlaseny, STK skoncily taky roku 2008 ale ted to auto chci natrvalo zrusit sesrotovat, to znamena ze ho musim zase prihlasit a zaplatit tu podelanou dan 10.000? a pote si zazadat o trvale vyrazeni auta z registru ?, dekuji za odpoved

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zákon o ekologické dani (příspěvek na likvidaci autovraků) platí od 1.1.2009, tudíž, byl-li prodej započat před tímto datem (provedena odhláška na nového vlastníka), poplatek se na tuto transakci nevztahuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zdravím chci se zeptat, auto už mám dávno zešrotovaný pojištěný nebylo , mám ho vedený v registru a espezetky už ne mám můžete mi poradit, děkují za odpověd a kolik budu platit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

doložte ekologické nebo neekologické sešrotování, úřad auto vyřadí, správní poplatek za trvalé vyřazení se nevybírá, je to bezplatný úkon

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to hnusný krok. Příklad: Důchodce na venkově, ročně ujede 2000 km (nákupy, lékař...), čímž velice poškodí životní prostředí. Mohl by prodat staré, k utržené ceně přidat něco našetřeného a koupit nějaké novější. Takto se mu to prodraží o třeba 13000 Kč. Možná by se mohl uplatnit zákon na ochranu investic.
A: Milá paní, zemřel Vám manžel, zdědila jste po něm auto, jestli si ho chcete nechat, dejte nám 10000 Kč - tak to už je vyložená sviňárna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omyl, při dědictví dědic poplatek neplatí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom případě mi něco uniklo. Který zákon to říká?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chápu spoustu věcí, ale tohle nikdy nepochopím. Nejvíc mně ovšem užírá to, že se proti tomu člověk nemůže "legálně" bránit. Díky inteligenci na vyšších místech se zase budou obcházet zákony. Jak řekl Richard, dám synovi auto, ať zaplatí 10K když bude tím samým vozem znečišťovat vzduch!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MAM VE VELKEM T.P.eu s-2 je to opel astra r.v.1994 je to uro 1 eko. dan 5000kč dik Tom

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

s-2 není žádná norma euro-1, je to jen znak-zkratka označující množství vylučovanch škodlivin, myslím že tuhých částic, euro 1 je například 94/12 ES, 83 02 B (EHK) a podobně...pokud žádný zápis v uvedené formě v dokladech nemáte, auto neplní žádnou euro normu..takže 10.000,-

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sou to sráči vymyšlijou poičoviny mě je 18 chodím ještě do školy chci si koupit káru ale kdyš si koupím za 5000 auto tak zaplatím 2x tolik jen za přepis to nepočitám poviny ručení je to prostě v piči a politici sou buzici

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám za to, že výhra pro Vás bude, když si s bídou našetříte na vlastní bydlení. Myslíte-li už nyní víc na káru, než na byt, zařazujete se do generace zatracenců, kteří pak jen čekají na smrt svých blízkých. Až se pak, nedejbože, někde přiženíte, trpký bude Váš pád, nezměníte-li hierarchiji svých hodnot. Budoucnost lidí na této planetě závisí na každém z nás. Proto začněme u sebe. Jinak žádný z našich potomků, nebude mít ani do huby, natož byt, či káru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nějákej filozof

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mlady muzi, vy jste se nam nejak rozezlil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však má pravdu polityci sou zasraný kokoti který chtěj obyčejný lidi dostat ještě do větších sraček než sou ted je my 20 a na co si nevidělám to nemám takže co sem se vyučil tak jenom dřu aby sem živil ty tlustý buzíky ve vládě já by sem je všechny postřílel a dal bych tam lidi co maj rozum

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,ve velkem TP (Felicie r.v.95)mam napsano normu 93/59, ale hned zatím je věta ...a tím splňuje normu EU II. Takze nejsem moc chytry. Prosim poradte jakou dan budu platit? EU2 nebo EU1?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

toto je euro 1 a poplatek je 5000 kč

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

poraďte....
nemam auto, SPZ, malej ani velkej tech... nic. ale hlaseny je na me. auto uz neexistuje... jak ho odhlasit..? poradte nebo jestli by to umel nekdo zaridit...

Obrázek uživatele Jan Horčík

V tom případě je možné učinit čestné prohlášení o tom, že automobil již neexistuje a tím ho vyřadit z registru vozidel.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je sice pěkné,ale není to tak jednoduché nejdříve Vám musí vystavit nové TP a pak ho můžete zrušit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak kde ... Čestné prohlášení evidence motorových vozidel neznají. Teoreticky by se mělo zahájit správní řízení, ale lepší je se domluvit na příslušném registračním místě, jak oni takové případy řeší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano to je pravda, lze to vyřadit na protokol...ale pozor!!! Pokud se auto někde pak náhodou objeví jedná se o trestný čin!!!!To podepisujete v protokolu. Tohle udělejte jen pokud jste si 100% jistý, že auto už je rozebraný na konzervy :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přepisuji automobil Peugeot 306 rok výroby 2000, zajímá mě, jak velkou ekologickou daň zaplatím. Myslíte, že mi někdo můžete říct, kolik přesně se za tento automobil platí???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musíte vědět co máte napsáno na velkém tech.pr.
je to napsané na druhý straně počítejte tak 3000Kč
Dnes jsem přihlašoval octavii r.v.2000/11 a přesto že mi bylo v autorizovaném servisu řečeno že je to bez poplatku a tvrdili to i na evidenční kontrole na STK,přesto jsem platil na D.I 3000 Kč. je v tom bordel a zase to odnesou ti co nemají na nové auto!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

chci si koupit Audi A6 r. v. 2000 (nebo novější) v tomto připadě by se snat také nemělo nic platit, nebo se mýlím?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Němci mají od roku 2000 euro 3 takže za to nezaplatíte tady v Čechách je to od července 2001 každý stát měl tu normu danou jinak.
Dnes jsem se na to informoval na D.I.
Takže když si koupíte škodu jakýkoliv model vyrobený po červenci 2001 platit nebudete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se teda mýlíte, zavádějící je hlavně informace: "týká se to vozidel do roku 1999". Může vás to postihnout i u Renaultu Clio roku výroby 2004. Nejedná se tu o stáří vozidla, ale o jakési určení ekologické normy, bez ohledu na cokoliv jiného. Takže podle mého soudu další nepochopitelný a kontraproduktivní předpis..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravíčko, prosím o radu: Auto mám v polopřevodu a na úřadě ( když jsem si to chtěl dopřevést) mne poslali do háje - nemám registrační štítek na motoru. Hraje nějakou roli to, že je auto již v polopřevodu?
Jak je složité si zajistit nový štítek? Děkuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajištění nového štítku je věcí Vás a výrobce vozidla,pokud na STK neurčí typ motoru, budete muset zajisti bezpečnou identifikaci ve spolupráci s výrobcem, resp. aktreditovaným zástupcem. Někteří výrobci veřejně prohlašují, že náhradní výrobní nebo typové štítky nedodávají a nezajišťují. Takže pořízení náhradního štítku včetně bezpečné identifiakce motoru je jen na Vás, pokud úřadu nedoložíte identifikaci typu motoru, resp, že uvedený typ motoru je stejný, jako v dokladech, příapadně stanovisko výrobce - akredirtovaného záastupce o bezpšené identifikaci, že typ motoru je jiný, ale výrobce souhlasí s tím aby byl v uvedeném vozidle namontován...a uvede za jakých podmínek....auto na sebe nezaraegistrujete...pravděpodobně jste naletěl prodejci, který vám prodal něco jiného, než co je uvedeno v registrační ch dokladech...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stitek na motoru neni nutny, uz davno je to brano jako nahradni dil. Take ho nemam. Akorat ten motor je nutne odepsat z technickeho prukazu, asi na DI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi na DI se motory neodepisují a nepřepisují asi 9 let..řeší to příslušné dopravní úřady...výrobí číslo motoru s e neregsitruje, typ motoru se registruje. Výrobní číslo motoru lze z registru vymazat, typ motoru ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To neni tak uplne pravda.
Motor je sice brany jako vymenny dil a neni nutne jeho vyrobni cislo v TP(ze ktereho se da nechat odstranit). Musi ale odpovidat TYP MOTORU - ten kontroluji napr. pri technicke/evidencni kontrole a tudiz vyzaduji ten stitek. V aute proste musi byt stejny TYP motoru jako v TP, nelze si motor jen tak vymenit napr. za silnejsi nebo z jineho auta, to uz je brano jako prestavba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano máte Pravdu ten štítek tam být musí je na něm veden typ motoru.To číslo vám sice na D.I. vyškrtnou z evidence ale to na tom nic nemění.Je třeba to řešit přes výrobce.
A nebo jste si tam měl dát nějaký štítek se stejným typem než jste tam šel,stejně by nikdo nic nevěděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AHOJ, mam dotazek, mam Golfa 2, koupil sem ho za pár kaček v prosinci ale neni na mě odhlášený pouze mam kupní smlouvu, ale notářsky neověřenou, zajímalo by mě zda budu muset platit tu pitomou dan nebo jak by se to dalo teoreticky udělat. dikes Ruda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jste si ho nechat na sebe v prosinci odhlásit a daň byste platit nemusel - odhlášení je počátek registrace na nového vlastníka a pokud by začala už v loňském roce (nebo dříve), placení ekologické daně se na ni nevztahuje. Zachránilo by vás jedině to, pokud by ten, kdo vám auto prodal, byl sám uveden v odhlášce (tzn. prodal by vám auto bez toho, aby on sám dokončil registraci na svou osobu), v tom případě by vám stačila kupní smlouva mezi ním a vámi, abyste poplatek neplatil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zachvíly se bude platit i za motorové pily a sekačky.Je to jenom banda darmožroutu,kteří nežijí v reálném světě a nějakých 10 tisíc je ani nevytrhne,protože jich se to netíká,protože ani jeden znich nemá auto starší 3let.Oni nemají ponětí co co stojí,nebo jestly na to mají,prostě jdou a koupí si to.Lidé nebudou tito auta masově odhlašovat ani prodávat jak si myslí ale budou je prostě dojíždět a opravovat do nekonečna a až to už nebudé možné tak pak je vyřadí,tak že o omlazení vozového parku nemuže být řeč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Darmožrouti byli ti co tě učili češtinu, rodiče tě měli mlátit a držet u knížky. Celý internet je plný diletantů, co jen kritizujou a neumí ani pořádně rodnou řeč. Styď se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na jeho češtině až tak moc nezáleží ale má pravdu měli by ti pitomci začít u sebe,začíná ekonomická krize a tak tupci náchylní na ptačí chřipku a nemoc šílených krav potřebují vybudovat finanční zásoby,ekologii to nijak nepomůže jen horním 10.ti tisícům,tak se lidi proberte,tento stát řídí smečka nenažraných hovad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opet nemate pravdu vy ani predchozi anonym

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Připadáte mi názorem jak nějaký politik.
Všude ve světě na auta přidávají a tady jen berou proč tedy tento poplatek nezavedli na nová auta při prodeji?
bylo by to jako když si jdete pro novou televizi a zaplatíte hned poplatek za likvidaci.
Každý kdo má staré auto je tím pádem neprodejné a raději ho dojezdí do mrtě.
Výsledek je jen ten,že se budou pohybovat na silnici dost nebezpečné auta a to je dost znepokojující!
a pokuď by chtěl někdo naznačit že stav hlídá stanice STK tak mi dovolte abych se vysmál.I když si páni politici myslí že to nějaký kamery ohlídají já tvrdím je to pitomost,Na kameře je každé auto pěkné.
Nevím jak kdo ale já jsem naštvaný,a chtěl bych vědět co toto bude mít za smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

naprostý souhlas, víte jaký je rozdíl mezi naší vládou a holuby??? žádný, všecko pose*ou a nesmějí se střílet, v tomto případě bych zavedl změnu a povolil během voleb volný odstřel nežádoucích kousků dobytka, co vedou naši zem do záhuby... Furt jen samé daně, člověk přijde do obchodu a tam platí daně, chce "staronové" auto, platí daně, koupí si krabičku cigaret a zaplatí daně, kolik z poslanců platí v takové míře daně??? V tom svým posraneckým teda poslaneckým bufítku mají všecko pomalu za výrobní cenu a nám obyčejným smrtelníkům budou furt užírat z kapes...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co přepis vozu na LPG? Platí se i za tento???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě že se platí, protože skutečně ekologický provoz tady nikoho nezajímá. Je to jen další pokus jak obyčejné lidi okrást a maskovat to "ušlechtilým" cílem...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak si to tu tak pročítam přijde mi že je tu dost blbců :-D..kde kdo se pta jestli na tohle a tohle auto musi platit pritom sou vsude tabulky jak se to da zjistit,i ve zpravach to bylo no hrozny :-D...kdyby mi chtel nekdo nadavat usetrte si to uz sem nepudu abych si to precet :-D...peace and love :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víš ty anonyme, nemáš vůbec pravdu. Ten systém pochopíš až ve chvíli, kdy stojíš u přepážky se svým nově nabytým vozem roku výroby 2003 a nestačíš se divit.. Takže tabulky si strč víš kam, ještě jsem nenarazil ani na jednu pravdivou, nebo spíše úplnou....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musim se jednoznacne zastat elektromobilu, ackoliv sem nikdy v zadnem nejel. Silne auto ma podle me vyznam jen do chvile, kdy vykon prispiva k bezpecnosti. Pak je to uz jen pozitek vykoupeny spotrebou ropy.
A nemyslim, ze v elektrosportaku by nebylo uzasne svezeni. Predstav si v aute ticho, minimum vybraci, zadne cukani od razeni (a to muzes radit sebelip), zadna spojka a zadny fofrklacek (priznam se, kdyz jsem jel poprve s automatem, byl jsem z toho nesvuj, ale rychle jsem si zvykl).
Nedavno sme jeli s kamaradem vlakem ze skoly. Takovej osobak uhani 120 a ani si toho nevsimnete. Napadlo nas spocitat zrychleni z 0 na 100km/h lokomotivy. Kvalifikovane jsme odhadnuli, ze samotna lokomotiva se rozjede asi za 8 s. Neuvazovali jsme prokluz kol a ani jine vlivy. Kazdopadne pro mnohatunovy kolos je to slusny vysledek. Zajmalo by me jestli v realu to 6MW loko opravdu udela.
Padnym argumentem pro elektromobil je i jeho jednoduchost. Rizeni elektromotoru je daleko snazsi nez rizeni spalovaciho motoru, ke kteremu je treba spousty cidel. Minus pro spalovak je i to, ze musi pred rozjetim byt roztocen a nedokaze fungovat od nulovych otacek.
Dalsi ekologickou zatezi jsou i jeho naplne - olej je potreba vymenit kadou chvili.
Zakon o poplatku pri prihlaseni auta je trochu nestastny a asi toho prilis nevyresi. Jen spouste lidem udela vitr v penezence. Podle meho chtelo zacit jinak.
Kdyz ted paliva tolik zlevnila, mohla cenu zpet dorovnat treba pridana spotrebni dan. Vznikle prostredky by se dali pouzit na prosazovani ekologicky setrnych alternativ. Za 33 Kc za litr se jezdilo pred par mesici a nejezdilo se asi o nic min nez ted. Tak ted by slo vyuzit tohoto rozdilu. Treba 5 Kc z kazdeho litru by byla solidni dotace pro ekologii.
To je asi tak vse, co jsem chtel napsat. Do diskuzi nepisu, ale obhajoba zrouta benzinu/nafty me rozcilila. Stejne tak me rozcilil prispevek hajici stare BMW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro možnost se svézt elektomobilem doporučuji účast na nějaké akci skupiny elektomobily.org,případně kontaktovat firmy věnující se elektromobilům.Eaut je málo protože:
Nikdo o nich neví,proto se málo vyrábí.
Protože se málo vyrábí,akumulátory pro ně jsou drahé.
A co by dělali automobilky a celý sektor kolem?!
A co snížení exhalací a prodloužení lidského věku!?
No a pak řekne nejmenovaný ministr,že eletromobily vozí pouze akumulátory,ostatní auta ne?A použije ho jen na několik vteřin.Já jedu na elektřinu celou cestu,tiše,bez exhalací...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ktery ministr rekl, ze 'eletromobily vozí pouze akumulátory'?
Muzete mi poskytnout odkaz?
Dekuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MŮŽETE MI PORADIT?AUTO JSEM ZAKOUPIL MINULÝ ROK,JENŽE SE MĚ POROUCHALA PŘEVODOVKA A JÁ JSEM ZATÍM NESTIHL PŘEVÉST AUTO NA SEBE.JE ODHLÁŠENO NA BÝVALÉHO MAJITELE A JÁ JSEM NESTIHL UDĚLAT ANI EVIDENČKU.TAK SE CHCI ZEPTAT,JESTLI AŽ AUTO DÁM DO KUPY BUDU PLATIT EKO DAN.DĚKUJI ZA ODPOVĚD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pan honza barta keca. platit ji nebudete protoze auto bylo uz v poloprevodu,jen ho musite prihlasit do konce ledna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:O). Ani vaše odpověď není pravdivá - termín "konec ledna" nikde není uveden, prostě z odhlášky s datem do konce roku 2008 se přihlašuje BEZ placení ekologické daně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě platit nebudete když je polopřevod uskutečněn ještě v roce 2008,ale pozor ze zákona jej musíte přihlásit do 14 dní jinak hrozí sankce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Platit daň bohužel budete, protože se platí za přihlášení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám dotaz,
jak je to s autem značky Volvo r.v. 1980 když má již katalizátor? tady čtu že se jedná o a auta bez kat tak sem sz toho krapítek ve zmatku...do toho auto bylo již v roce 2008odhlášeno...budu tedy platit když ho nechám napsat na svou osobu? A kolik?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Za převod automobilu bude platit ten, kdo si jej na sebe bude chtít zapsat.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lidi prosim vas delejte neco nebo nam za chvily daji merak na prditko a budeme platit eko dan, spocitaji vdechy a vydechy za minutu a platime za vzduch. kdy uz nechaji lidi zit?! porad sama byrokracie!!!! tovarny,sklarny atd. ktere fungovaly 200 let krachuji!!!!!!kam to dovedly??? banda zlodeju!!!!!! tam nahore si zijou berou platy jake tady v beznem zivote nema osmdesat procent lidi,a porad jen platte a platte. prichazi doba ze zivy bude zavidet mrtvemu,protoze ten uz nic nepotrebuje a nemusi nic platit!!! holt cesi jsou narod poslusnych ovci. mlcte porad a uvidite kam to dospeje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já už stejný názor sdílím pěkně dlouho- TAK CO VY VŠICHNI NORMÁLNÍ-zamyslete se nad věcí a poďme na defenestraci!!!!! Vidle mám troje, takže dvoje mile rád pučím!!!! Jen se bojím, aby to po čase nebylo to samé...ne-li horší!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jak tady ňákej chytrák vykládá že raději bude sedět ve fabii než ve starým autě tak s tím bych se chtěl čelně střetnout ve svém BMW řady 7 i kdyžje z roku 87 tak jestli by to někdo přežil tak asi já ono je totiž auto a auto že..
a zrovna na Fabii je víc plastu jak plechu...
prostě ty poplatky jsou kurvárna..a hotovo a kdo říká že ne tak tomu ubrat na výplatu aby mu sklaplo..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jsi tež idiot - to že máš BMW 7 nikoho nezajímá a nemáš být proč namyšlený a shazovat ostatní - pokud se k omu auto nechováš, jak máš a pravidelně ho neopravuješ a neudržuješ, tak můžeš mít a bůh ví co a stejně to bude otřesný střep. Tak ekologická daň je pěkná kravina, ale ikdyž Fabia není zrovna kvalitní super auto, tak snedka se ty auta vyrábí na stejné technické úrovní a můžeš je koupit odkudkoliv - něco o tom vím, protože s tím celý život pracuju. Miluju takové kretény, kteří si koupí 20 roků starého bavora, nebo audinu a tak podobně a pak se vytahujou na ostatní - kdyby ses vytahoval kolik kilometrů jsi ujel bez nehod ty machre jeden. Na BMW 7 ti tu každý sere ! Ikdyby to byla ALPINA B7 z letošního roku a měl jsi to osázené diamantama. Auto z tebe řidiče neudělá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím o info:
Mám velký a malý TP a doklad o demolici auta v r.2000. Jen jsem s tím jaksi zapomněla dojít na úřad a auto zrušit. Budu něco platit?

Obrázek uživatele Jan Horčík

V tomto případě by se nemělo platit nic.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
jak je to s autem odhlášeným v prosinci 08 musí se v lednu platit daň za přihlášení?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusí, registrace byla začata úkonem odhlášení v minulém roce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám Renaulta Megana kupé r.v.1996 a zajímalo by mě jeká emisní norma se na toto auto vztahuje.Děkuji za odpověď

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tipuju, že to už bude EURO2. Viděl jsem prodávat poslední Favority, který dělali už s katalyzátorem a mají EURO1.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když otočíte velký TP, uvidíte to černé na bílém ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cau.podle toho co sem tu cetl,si muzu koupit favorita z bazaru, ktery byl odhlaseny v prosinci 2008 a nemusim ted pri prepisu zaplatit tu dan...je to opravdu tak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ministerstvo dopravy je jeden velkej bordel at jdou do prdele kokoti každej nemá na nové auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak v tom stebou souhlasim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak je to s placením daně při dočasném odhlášení a opětovném přihlášení vozidla u stejného majitele? Děkuji za odpověď

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě nebudete platit, vy auto neregistrujete, dochází pouze ke změně statutu vozidla - "provozované" a "dočasně vyřazeno".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no budes v tom pripade taky platit, pokud tve emise budou nevyhovujici normam... i kdybys to odhlasil jen na den a pak zase prhlasil, budes platit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám Ford Fiestu 1991,už rok a půl s ní jezdím...
Čeká mě nějaký poplatek?Buď když si koupím nové auto a toto odhlásím,nebo budu ještě nějakou dobu používat toto?
Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NE :)
ekologickou dan plati jen novy majitel, ktery si koupene auto(starsi jak z 99) chce prihlasit na sebe

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosim pomoc.. koupil jsem auto ale zjistil jsem že nemám v tp zapsanou normu ehs/es ... Auto je bmw e34 s řízeným katalyzátorem nebo co a ostaní vozy stejného motoru atd ..prostě to moje vozidlo splŇuje normu euro 2 ale nemám to tam zapsané .. co stím mám dělat .. ???

Obrázek uživatele Petr Soukup

Pokud není v TP zapsána emisní norma a je prokozatelné kterou normu vozidlo plní, mělo by se jednat pouze o formalitu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebo kontaktovat zastoupení značky, případně Dekru, která má dokonce smlouvy s některými STK, které by vám mohly při prokázání normy pomoci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj.Je mi 20 a uz dva roky dru na to,abych si koupila auticko.Ted jsem si ho kenecne koupila(resp pred novym rokem) a jezdim s nim do skoly.Jezdime dve a cesta do skoly a zpatky nas prijde pri me prumerne spotrebe 4,5 litru vyjde kdyz hodne tak na 40 korun...jizdenka nas obe vyjde na 84!to byl hlavni duvod,proc si koupit auto..Stat vam hazi klacky pod nohy a za to,ze jedu do skoly a platim sileny penize,ze se dvakrat za den svezu salinou a 5min vlakem..trochu nepomer...mam VW passat,ale nikdo z mych vrstevniku nema auto pod rok 95.Vesmes to jsou skodovky,stary kadeti atd,pac ti lidi jsou radi,ze maj auto a jezdi.auto se pro ne stalo neprodejnym,takze ted v nem budou jezdit,dokud se nerozpadne a v tech starejch sunkach neohrozujou jen sebe,ale i vsechny ostatni na silnici...nechapu fakt...at dan zaplati clovek,co na to ma...skodovku za tri tisice si urcite koupi clovek,kterej ma dalsich 10 na to,aby zaplatil dan...to je proste nesmysl...pro me to neni nic jineho nez lobing..nechapu obcany CR,ze si nehcavaji kolektivne srat na hlavu.ve vsem.ne jen v ekologicke dani...s takovouhle tady ve state nikdo nebude,protoze vsichni mladi se nauci rec a pujdou pryc!!!nejsem vyjimka a nejsem jedina hlavne!!!je tu sileny bordel,se kterym ovsem jedinec nic neudela....:(
Pardon,potrebovala jsem se trochu vynadavat....a ted jestli muzu jeden dotaz...
jak jsem uz rikala,koupila jsem VW passat 98,na zacatku prosince s tim,ze mi slibilo,ze auto si stihnu prehlasit do noveho roku.ovsem technicak se nekde ztratil a porad ho nemam.ale prosel odhlaskou na brnenskem magistratu a pani v bazaru mi tvrdila,ze pokud bylo pocin k zacatku rizeni registrace(v tomto pripade odhlaseni) zapocato pred novym rokem,tak se me dan netyka...myslite,ze to muze byt pravda?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj Renatko, zde aspoň vidíš, kde žiješ. Místo, aby se pomáhalo strarším lidem, kteří si z důchodů předražené auto nemohokoupit a mladým začínajícím lidem, tak stát dělá tyto sprosté zákroky. Na zloděje stát nemá, snad se s nima podílí. Začni trochu přemýšleta začni s mladejma proti prasečinám něco dělat na obranu. Jinak pořádek nebude.Nejlepší obrana je ve spolupráci s řidiči kamionů a dráhou, ale nesmí se dát na sliby, ale vyčkat na skutečný čin ze strany úředníků.Jinak Tě zdravím a držím palce.Bobek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milá Renato,
gratuluji k novému autu. Až budeš mít auto déle, poznáš, že se náklady na 1 km nedají počítat pouze z ceny paliva. Ze zmiňované spotřeby usuzuji, že máš diesel. Modli se, aby motor špalal bez poruchy, protože u dieselu jdou případné opravy do desetitisíců korun (turbo, vstřiky, čerpadlo). Přeji mnoho bez nehody a poruchy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja vim.ale hlavne je to uspora casu(i kdyz odpoledni spicka v Brne je obcas nevydrzeni).uz ted vim,ze auto neni zadarmo a jen prvotni navsteva u mechanika me dnes stala 10tisic,ale jinak byl z auta nadseny,tak snad neco vydrzi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, tohle je pravda. Registrace začala už odhláškou, přihlášením bude jen dokončena. Hodně km v pohodě ... :O)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A mohla bych se jeste zeptat,podle jakeho zakona,resp podle jake casti to je?az me budou chtit na urade oskubat o tri tisice,tak abych vedela,cim se ohanet

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

odkaz:
autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna/novela-zakona-o-odpadech-prevod-starsich-aut-vyjde-draz/15913

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnohapočetnou stávkou. Žádná jiná mast není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky moc,to je nejlepsi zprava dne:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při koupi jakéhokoli výrobku je v ceně zahrnuta jeho ekologická likvidace tak proč platit dvakrát?????? Já osobně mám auto na LPG, ale nikdo z našich chytrých poslanců se už nezabývá tím, kolik mé auto vyprodukuje CO2 a jaké má emise. Všude v Evropě je tento pohon na LPG státem zvýhodňován a stát dokonce přispívá na přestavbu vozidla jen u nás nedostanete ani korunu a ještě po Vás šlapou. Je to tady jeden velký bordel. Chtělo by to asi zase defenestraci ať se ti nahoře proberou do reálného života :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No,tvoje auto vyprodukuje uplne minimum emisi a budes platit dan jak nourovatej,pak si ale nejakej zbohatlik koupi hummera(pardon,nevim jak se to pise),kterej mu zere 20litru,bordelu to vypousti jak svina,ale on platit nemusi...je to proste nepomer...vsichni tady ti zbohatlici maj novy,drahy a hlavne SILNY auto,co jim zerou jak tanky a ONI zatezuji zi otni prostredi tou svoji dvacetilistrovou spotrebou....ne...proste to nechapu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

presne tak ale co s tim?vzdyt ten zakon je uplnej nesmysl, kdyby vas nekoho napadlo c s tim piste na mail.vubec vlastne nikoho nezajima skutecne vypousteni skodlivim do vzduchu.funglovka 6i litr selskym rozumem vypousti furt vic sracek nez obsah 1,0 +é let staryho fiata...tak co to je za nesmysl ...mam tech zmrdu fakt plny zuby

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chci se zeptat jestli se platí ekologická dan na pohon plyn
dekuji za odpověd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano. Bohužel platí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám otázku,jsem vlastníkem vozidla,které již fyzicky neexistuje,prodal jsem ho před čtyřmi lety,motor jezdí v malotraktůrku,karoserie je ve šrotě,zbyl mi pouze velký technický průkaz.Povinné ručení neplatím,STK již dávno propadlé.Jakým způsobem řešit vyřazení z evidence?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám otázku,jsem vlastníkem vozidla,které již fyzicky neexistuje,prodal jsem ho před čtyřmi lety,motor jezdí v malotraktůrku,karoserie je ve šrotě,zbyl mi pouze velký technický průkaz.Povinné ručení neplatím,STK již dávno propadlé.Jakým způsobem řešit vyřazení z evidence?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od 1. 5. 2005, kdy jsme vstoupili do "šengenu", není možná jiná likvidace motorového vozidla než v ekologických likvidovnách. Pokud jste porušil tuto povinnost, počítejte s problémy. A od Nového roku vám každý den naskakuje pravděpodobně 50,-- Kč, které vám pojišťovna vyúčtuje jako příspěvek do garančního fondu + doplatit povinné ručení od 1. 1. Nicméně i tato životní situace by pro vás měla být řešitelná, podotýkám, že každé registrační místo to řeší podle svého uvážení, protože nějaká "kuchařka" prostě neexistuje. Když budete mít smůlu, dostanete i pokutu. Ale doporučuji jednat RYCHLE, 50,-- Kč denně dá za měsíc docela velkou sumu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prosim te co to blabolis v senghemu jsme od noveho roku.

v unii jsme od 2005.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nejlépe, pokud to půjde, nejspíš vzít veký technický průkaz a poznávací značky a požádat o vyřazení z evidence. Případně předložit například nějaké potvrzení o likvidaci karoserie.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaký ekologický poplatek se bude platit u Audi 80 1.8S z roku 1987 ? Má třícestný řízený katalyzátor a v TP píše že "plní emisní normu S2".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám R21TL z roku 1988.Mám odstraněnou palivovou nádrž a místo ní mám nádrž na plyn a jezdím pouze na plyn.Vše je zapsáno v TP.Mám také povinnost platit tuto ekologickou daň?Díky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Podle toho, co je uvedeno v tech. průkazu v kolonce emisních norem.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vymyslela to banda kretenu!!!!
Nechpu co za hnupi s ti muze souhlasit!!
ale jak vydim,par vymastencu se najde!
dohajzlu z elektromobily,sak to nema zadny zvuk,
auto musi byt slyset!!!!!!!!
nezbyva nic jineho jak jezdit na odhlasce a za zadnou cenu neplatit!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty budeš asi dopisovatelem TASSu z novinek.Taková je tam kultůra.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaplatíš při likvidaci ... všechno zpětně, pokud to do té doby někdo nezruší ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Patriku, jsi mladý a asi nezkušený. Asi jsi se nikdy neměl možnost svézt v elektromobilu. Auto nejen, že nemusí být slyšet, ale ani nesmí!! Jezdit v odhlášce bez výfuku může opravdu jen vimaštěnec !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mily Jaromíre,jen tak mimochodem VYMASTENEC se pise s tvrdym Y. Asi jste se nikdy nesvezl v poradnem silnem aute?!! Mluvil by jste pak jinak a mohlo by mit klidne výfuk. Auto bez zvuku neni auto!! Uz jsem vystřídal par aut,ale ty nove nestoji za moc.Mate pravdu ze v elekromobilu jsem nemel sanci se svest,ale jsem si jisty ze by me nezaujalo! Aco se tyka poplatku,jak jinak se jim vyhnout nez jezdit v odhlasce?!! Vymastenci jsou ti co to vymysleli!! Tak priste volte slova,ja vas taky neurazim!! Poplatky nahravaji pouze bohatym a tem co vymysli podobne nesmysli jako je hybrid,benzi je benzin!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysly se píší s y uprostřed i na konci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm nejak nechapu proc se rozcilujete. ale jasne je videt, ze jste odpurcem jakehokoli placeni... berte to tak, ze dneska uz fakt neni nic zadarmo.. a kazda vec neco stoji... a od noveho roku, kdy to schvalila EU se musi platit i za provoz starych aut..
a berte to tak, ze stara auta nejen ze znecistujou vis prostredi kolem, ale nejsou taky uz tolik bezpecna... vemme si priklad ze stareho favorita a fabie.. ktere z nich na tom po bouracce bude o neco lepe? v kterem byste chtel radsi sedet nez by se ta dopravni nehoda stala?...
jelikoz jsem obojim jezdila tak vam hned reknu ze bych radsi duverovala fabii nez tomu starymu skopku bez airbagu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepiš hloupě a auto mu kup,třeba s vrtulí, aby se před srážkou s blbcem vznesl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím. Platí to i u motorek vyrobených před r.99?

Díky

Obrázek uživatele Petr Soukup

Nikoli, na motocykly se poplatky nevztahují.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil