Ekokurýr – první elektrická kurýrní služba v Praze

Josef Vyskočil prožil dva roky v . Progresivní evropská metropole mu názorně předvedla, jak dnes v praxi vypadá podpora . Své zkušenosti a poznatky z tamního prostředí se rozhodl po návratu přenést zpět do a založil kurýrní firmu Ekokurýr. Ta jako první na českém trhu provozuje flotilu .   

Vyhrazená , , vjezd do centra zdarma, povolená jízda ve vyhrazeném pruhu, vjezd povolený i tam, kam auta se spalovacím motorem nesmějí. Takhle se v Londýně starají o elektromobilisty. V ? Zatím toho moc k vidění není, ačkoliv primátor nevynechá jedinou příležitost ukázat, že elektromobilům věří (např. nedávno na vyhlášení soutěže ).

Místo něj ale konají jiní. „Postupně jsem začal přemýšlet o využití , který je ideální pro městský provoz, tady v ,“ vzpomíná Josef Vyskočil na počátky svého nápadu. „Měl sem již nějaké zkušenosti s pražskou kurýrní službou a elektromobil je pro takovýto provoz naprosto ideální. Dojezdy jsou naprosto dostačující a nezatěžují okolí škodlivými a ani . Což ve městě, kde se snižuje rychlost na magistrále právě kvůli hluku, mi příjde jako krok správným směrem,“ dodává.

elektromobily - Ekokurýr Praha

Do projektu postupně investoval více než milion korun. „Ta částka zdaleka není konečná,“ podotýká. Za tyto peníze si nechal od firmy upravit elektrický , původně vyrobený v roce 1999 pro francouzskou poštu koncernem . „Nechali jsme si ho přivézt až z , v EVC Group ho pak osadili novými , které mají dojezd kolem 200 km na jedno dobití,“ vysvětluje Vyskočil.

Kromě toho elektromobilu využívá jeho firma také dva se dvěma náhradnímy akumulátory od české firmy , které jako první mají vyjimatelné boxy. Výměna boxu s akumulátory zabere nanejvýš jednu minutu, tímto je dán takzvaný „nekonečný dojezd“. Dále využívá Ekokurýr také jedno . A jedná o o sestavení dalšího elektromobilu, což by měla být , opět od EVC Group. Příští rok na jaře s chystá rozšíření o firmy .

Jak se chce Ekokurýr prosadit v silně konkurenčním prostředí hlavního města Prahy? „Naší hlavní marketingovou strategií je, že jsme jiní než-li kokurece, to že jsme EKOlogičtí a cenově výhodnější,“ vysvětluje Vyskočil. To je možné hlavně díky provozním nákladům, které jsou u asi o 50% nižší, než-li u běžného se spalovacím motorem. Ani Ekokurýr ale není zaslepeným ekologickým podnikem. Vyskočil si uvědomuje, že v současném energetickém mixu jsou i tak poměrně vysoké.

„Sázíme na to, že si lidé postupem času uvědomí, že i oni mají na výběr – poslat zásliku ekologicky a to za nižší nebo stejnou cenu. A že i oni mohou nějak pozitivně ovlivňovat kvalitu z pohodí jejich kanceláře a domovů. Kdyby vám někdo před dvaceti lety řekl, že 70% z nás bude , taky by jste tomu asi taky sotva uvěřil. Já jsem životní optimista, takže věřím v lepší budocnost a je s ní úzce spjata,“ vysvětluje Vyskočil svůj postoj.

Časem by rád rozšířil služby Ekokurýra také na meziměstskou dopravu. Je podle něj pouze otázkou času, kdy někdo přijde s lepším typem , které na jedno dobití ujedou třeba 500 km. V současné době pětičlenný tým Ekokurýra nabízí novým zákazníkům nejrůznější slevy a bonusy. Např. nové zákazníky láka na 50% slevu na dobu určitou. Do budoucna by rádi např. udělovali potvrzení, že daná firma využívá ekologickou přepravu.

Napsat komentář