Efektivnější nákladní doprava pod taktovkou Volva?

Nákladní dopravu vnímá mnoho lidí negativně. Faktem ovšem zůstává, že se bez ní nedokážeme plně obejít. Velice zajímavě působí v tomto ohledu počínání švédské automobilky Volvo Trucks.


Koncept Volvo FM Hybrid
Nejpřitažlivějším tématem pro fandy elektromotorů je bezesporu testování konceptu hybridního kamionu Volvo FM Hybrid. Ten na silnicích sice ještě dlouho neuvidíme, nákladný vývoj hybridního tahače se však dá chápat jako jasný signál, že to automobilka s životním prostředím a zvyšováním efektivity myslí vážně. Ostatně hybridní autobus od Volva se již prohání po světě a do výroby půjde v příštím roce.

Méně někdy znamená více
Asi takovým způsobem automobilka přemýšlela, když zavedla to nejjednodušší opatření pro snížení spotřeby, a sice – školení řidičů. Ti se naučí vůz a jeho příslušenství ovládat tak, aby byl provoz co nejefektivnější. Nejnovější tahače jsou totiž vybaveny důmyslnými „vychytávkami“, které je třeba umět využívat.

Dynafleet

Ovládání přes Internet
Jedním z prvků, který se bez školení určitě neobejde, je informační systém Dynafleet. Prodáno bylo již 35 000 souprav s títmo systémem a do roku 2012 by tak měla být vybavena drtivá většina tahačů Volvo. Zařízení poskytuje přes Internet dopravní společnosti průběžně přesné a podrobné informace o vozidle, nákladu, řidiči, trase a také spotřebě paliva. To potom výrazně usnadňuje organizaci provozu vozidel, což v praxi přináší úspory.

Výše zmíněné inovace dokazují, že se automobilka Volvo Trucks snaží řešit snižování spotřeby a s tím spojených emisí opravdu komplexně. Dala za cíl představit nákladní dopravu v lepším, „zelenějším“ světle. Jak na Volvo zareaguje konkurence? A jak její počínání vnímáte vy?

Napsat komentář