Daimler chce od Toyoty hybridní pohon

Už déle než rok podle japonských novin probíhají jednání mezi německým koncernem a japonskou . O co jde je jasné: Daimler chce využít obrovských zkušeností s , které Toyota má. Náskok se Japoncům vyplatil.   

Toyota už svůj nebo jeho jednotlivé komponenty úspěšně licencovala automobilkám a . Nissan jej využil v modelu , Mazda se zatím v oblasti příliš neangažuje.

Žádné překvapení

Zpráva o probíhajících jednáních mezi japonským premiantem a německým výrobcem luxusních aut může být pro někoho překvapením. Vždyť Daimler společně s dlouhodobě na vývoji hybridních pohonů spolupracují.

Daimler aktuálně uvedl na trh luxusní sedan . Jenže to je právě to – ukázalo se, že mild hybridní pohon v příliš dobře nefunguje a je tam tak nějak „do počtu“. Prostě proto, že teď letí a mohlo by se to lépe prodávat.

Naproti tomu Hybrid Synergy Drive, hybridní pohon Toyoty, je odzkoušený už třemi generacemi vozů a mnoha dalšími modely. Toyota navíc aktuálně uvedla nový a chystá další a další hybridy vybavené neustále vylepšovaným hybridním pohonem.

Desetiletý náskok

Kromě toho úspěšně testuje svůj , jehož spotřeba kolem 2,5 l/100 km dává nafrak všem dosavadním hybridům. Pánové z prostě mají zkušenosti a je to vidět.

Daimler proto sbírá úspěšné technologie kde se dá. Nedávno navázal také úzkou spolupráci s automobilkami a . Společné úsilí se bude týkat především elektrických motorů, bateirí a motorů. Tedy všeho co je třeba pro výrobu hybridních vozů, ale i .

Spolupráce Daimler a Renault-Nissan brzy bude mít i konkrétní výsledky – spolupracují totiž na nové generaci i nových , včetně elektrických verzí obou aut.

Plug-in hybrid se chystá

Toyota má se svým našlápnuto v roce 2012 ke skvělým prodejům. Zmíněná spotřeba kolem 2,5 l/100 km už je pro Američany, kde je jedním z nejoblíbenějších aut a dlouhodobě rozhodně nejkupovanějším , něco jako svatý grál. Na trhu bude už za dva roky.

Mezitím musí ostatní automobilky získat co nejlevněji a nejrychleji technologie, které budou moct novému Priusu konkurovat. Všichni společně mohou profitovat z co možná nejmasovnější výroby stejných součástek.

Daimler se údajně v současné době nachází v konečných fázích jednání s Toyotou o licencování jejího pohonu. Zbývá přesně určit pro jaké modely Daimleru bude HSD použit. Kromě konkurence je jedním z hlavních důvodů pro Daimler také legislativa , která vyžaduje plošné u automobilů.

Yomiuri.co.jp, Reuters

7 Comments on “Daimler chce od Toyoty hybridní pohon”

  1. Zkusenosti s novymi
    Zkusenosti s novymi technologiemi. Ano, presne. To je to zasadni, co Japonci ziskali dlouholetym vyvojem, jeste v dobe, kdy se jim evropske automobilky posmivali, ze proti jejich dieselu nemaji s hybridem sanci. Ted se karta obraci a v plne nahote ukazuje, jak evropane zoufale podcenili nove technologie a ted jim nezbyva nic jineho, nez si pro ne zajet do japonska. A tim to nekonci. S nastupem elektromobilu se proces zaostavani jeste prohloubi, protoze opravdu pouzitelne baterie masove vyrabi pouze japonske firmy.

    Takove jsou dusledky spatnych manazerskych rozhodnuti, ale nakonec i nalad v cele spolecnosti (viz diskuze na automobilovych sereverech s vyjimkou tohoto), ktera ignoruje nove technologie, s tim, ze jsou to jen vystrelky „ekoteroristu“ aby nakonec zjistila, ze ty technologie jsou ze vseho nejvice ekonomicke a trhem krok za krokem vice zadane.

    Ta predstava, ze budeme vyrabet klasicke technologie co to pujde a az to bude uz dale neunosne, tak postavime hybrid nebo elektromobil a pojedeme dal, se ukazuje jako naivni, protoze v te dobe bude jiz vyvoj ve firmach, kde nasly odvahu jit nevyzkousenymi cestami ve druhe nebo treti generaci, ktere parametry vyrazne predci opozdene pokusy tech co zaspali. Muze se to zdat jako malicherne spory, ale ono to bude mit zasadni dopad na oslabeni Evropy na globalnim trhu a na budoucnost nas vsech. Dnes se posmivas Japoncum, kam se hrabou s hybridy na tvoje dyzly a zitra muzes zavrit motorarnu a dojet si do Japonska pro motory.

    1. Souhlasím s každým
      Souhlasím s každým slovem. Výstižným a vyčerpávajícím způsobem popsaná současná situace.
      Zajímavý experiment by byl vložit tento příspěvěk na některý z „ostatních“ automobilových serverů, jakých reakcí bychom se dočkali. Myslím, že by to pomohlo poznat názor té „většinové společnosti“, jejíž omezenost je pro Vás obtížné pochopit (a já ji také nechápu).

      1. 🙂 No obcas neco podobneho
        🙂 No obcas neco podobneho napisu na nektery z konvencnich automobilovych serveru abych je pozlobil. A hadejte co – jsem tam za blba. Coz mne netrapi, jsem zvykly. Co mne trapi je, ze v ceske technicke verejnosti, ktera byla historicky velmi prograsivni a vzdy na spici vyvoje, dnes nazor zatuhl a ve vetsinovem mysleni se usadila tak trochu ideologicka schemata, skrze ktere se hodnoti nove technologie. Je to elektro nebo hybrid? Pak mne nezajima konstrukcni reseni ani vyvojovy potencial. Musi to byt nutne hracka ekoteroristu. Myslim, ze takovy pan Krizik se musi v hrobe obracet a obavam se, ze s takovou pujde nase historicka technicka tradice krucek po krucku do … a s ni i nase postaveni na svetovem trhu.

        1. Samozřejmě když u nás na
          Samozřejmě když u nás na firmě(elektro vn) padne slovo hybrid, tak se dozvím jaká je to cypovina vozit v autě baterky….
          Jo je to tady smutné i z hlediska smysluplnosti využívání auta, dnes jsem na firmě upozornil že zítra je den bez aut, samozřejmě mě s tím poslali někam… jeden prohlásil že schválně zajede protáhnout své Subaru Impreza STI. A vůbec tady místní pracanty nechápu, někteří to do práce mají pod 1200m a musí jezdit autem či na motorce. Já to mám do práce jen 8km a jezdím to za 12-13min, to se nevyplatí vytahovat auto, zkoušel jsem to porovnat a když započítám otvírání, zavírání vrat a 1,5km co si musím nadjet tak to trvá autem déle. V zimě si to klusnu pěšky a to už trvá 50min, ale pořád je to pro mne výhodné, nemusím se starat jestli auto vyhrabu…a taky si trochu zasportuju. Běh má však taky nevýhody: nepochopení okolí, ohrožování auty, časová náročnost, zátěž na kolena (zimní boty nejsou na běh ideální).
          Neříkám že to je řešení dopravy pro každého, ale já si zatím vystačím jen s kolem, nohama, busem a vlakem. Autem jezdím jen když musím firemním, pracovně.

  2. Trochu sa Mercedesu divím –
    Trochu sa Mercedesu divím – žeby zatiaľ najstaršia automobilka nemala vyvinutý spoľahlivý hybridný systém?
    Veď BOSCH ich vivinuté má, alebo je to len reklama?
    Skôr asi bude príčina v tom, že príliš veľa energie minuli na vývoj vodíkového pohonu….

Napsat komentář