Autosalon Los Angeles: elektromobil Honda Fit EV

Jan Horčík - 18 Listopad 2010

se snaží. Pustila na trh svou dravou rybu jménem , první , kterému nejde o , ale o zábavu. Na se nás teď snaží přesvědčit, že má do budoucnosti nakročeno tou správnou nohou. Ukázala Honda Fit EV a podvozek pro svůj .   

Honda Fit EV

galerie: Honda Fit EV

Honda Fit EV Honda Fit EV Honda Fit EV

Koncept Honda Fit EV vychází z původního úspěšného modelu /. Aktuálně Honda představila také jeho hybridní verzi - , která by se měla začít prodávat během roku . Plně elektrická verze je určena pro a , kde by měla být uvedena do prodeje v roce .

Elektromobil Fit EV je navržen tak, aby uspokojil požadavky průměrného městského řidiče. Nabídne tedy stejnou pětimístnou konfiguraci jako klasický Fit. Výrobní verze pak bude získávat energii z . Max. rychlost bude 144 km/h při dojezdu 160 km. Podobně jako CR-Z hybrid nabídne tři různé módy jízdy - Econ, Normal a Sport.

Sportovní mód nabídne podobný výkon jako vybavené dvoulitrovým benzinovým motorem. Ovšem za cenu snížení dojezdu proti Econ módu až o 25%, tedy plnou čtvrtinu. Řidič bude mít v autě neustále k dispozici několik systémů, které mu budou radit jak co nejvíce , a tak prodloužit . Navíc bude možné se k autu připojit s pomocí nebo osobního počítače.

Mobilní aplikace a speciální webová stránka umožní majitelům elektromobilu Honda Fit EV například nechat si zasílat zprávy o , nastavit vhodné časy pro dobíjení a zároveň nabídnou 24hodinovou asistenci. Plus mapu . Dobití ze 120V bude trvat 12 hodin, z 240V pak méně než šet hodin.

Kromě čistokrevného elektromobilu představila Honda také podvozek svého budoucího plug-in hybridu. Půjde o sedan střední třídy, který bude chtít soupeřit s vozy jako nebo . Využije 6kWh lithium-iontovou baterii a 120kW elektromotor. V čistě elektrickém módu dokáže auto ujet 16 - 25 km max. rychlostí 100 km/h. Plné dobití baterie bude trvat na 240V zásuvce od 1 do 1,5 hodiny.

O pohon se postará kromě elektrického motoru a baterie také dvoulitrový čtyřválec VTEC naladěný na Atkinsonův cyklus, podobně jako v hybridním automobilu . Ten bude napojen na E-CVT převodovku a zároveň dokáže díky generátoru dobíjet baterii.

Honda by chtěla co nejdříve dohonit náskok, který má konkurenční . Přitom co se týká technologií, není o tolik pozadu. Její v podobě modelu dosud je jedním z prvních na trhu. Svým výzkumem a vývojem Honda zasahuje daleko za , především do oblasti a domácností. Navíc spolupracuje např. se Stanfordskou univerzitou nebo společností .

Velmi intenzivně se zabývá , které postupně instaluje na svých . Tam vytvářejí obrovské solární elektrárny, které šetří energii. Navíc zkoumá možnosti za pomoci . S ohledem na domácnosti se zabývá mikro-kogenerací a , které dokáží zároveň a .

Pouze ve dnes automobilka Honda nabízí model na . V nabídne má nebo bude brzy mít také celkem čtyři hybridy: , Honda CR-Z, a Honda Jazz Hybrid.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?