Auta na vodík od Toyoty nejpozději v roce 2015

Jan Horčík - 18 Leden 2011

je dnes největším výrobcem hybridních aut na světě. Její Toyota Prius se stala synonymem pro pojem "šetrné auto". Toyota však ve vývoji neustrnula. Nejpozději v roce 2015 chce uvést na trh první .   
Toyota FCHV-adv

Prvními trhy kde Toyota auta na vodík uvede budou , a .

Vodíková auta se tak stanou další alternativou k čistým , plug-in hybridům a hybridům, které Toyota už uvedla nebo v nejbližší době připravuje k uvedení.

Zatímco ještě před deseti lety byla auta na vodík vzdáleným snem, dnes jsou čím dál tím blíže každodennímu světu. Čím to? Podařilo se mnohonásobně snížit náklady i technické překážky.

Toyota podle vice prezidenta Takeshiho Uchiyamada snížila cenu auta na vodík pod 100 000 dolarů. Ještě před deseti lety to bylo 10x víc.

"Mám od aut na vodíkové palivové články jakožto kandidátů na novou generaci aut vysoká očekávání," řekl doslova Uchiyamada magazínu Bloomberg před několika dny během rozhovoru na .

Výzkumu aut na vodík se ale kromě Toyoty samozřejmě věnují i další automobilky. Nejdál je zatím , která už několik let nabízí k pronájmu model .

Na vodíkové palivové článk ale sázejí také General Motors, Hyundai, Daimler a daší.

Hlavní výhodou auta na je to, že lze do nich doplnit velmi rychle. Podobně jako když čerpáte benzin do nádrže klasického auta.

To má proti čistým elektromobilům na baterie obrovskou výhodu ve flexibilitě. Navíc dojezd aut s palivovými články je řádově vyšší než dojezd elektrických aut na baterie.

Přitom auta na vodík jsou také čisté elektromobily, nenajdeme v nich spalovací motor, výfuk ani nádrž.

Hlavním problémem, který zdržuje jejich uvedení na trh, je technologická a finanční náročnost a neexistence . To se ale v řadě zemí rychle mění.

Přednostě právě v Kalifornii, Německu a Japonsku. Právě tyto trhy si Toyota vyhlédla jako první.

V Japonsku má být do roku 2015 vystavěno 100 vodíkových čerpacích stanic.

Toyota chce nicméně ze tří zmíněných trhů postupně expandovat dál. Zprvu se zaměří na velké metropole, kde stačí několik málo pro velké množství lidí.

Automobilka se prozatím nerozhodla, zda první auta na vodík, která chce uvést možná i dříve než v roce 2015, bude prodávat pod značkou Toyota nebo .

My sázíme spíše na Lexus, protože je jisté, že nepůjde o nich levného. Cena by se měla pohybovat kolem 50 000 dolarů, tedy asi 1 milion korun.

Už brzy by Toyota chtěla zveřejnit první technické specifikace.

Zpět na HybridPřidat komentář

Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil