Citroën DS5 Hybrid4 – první dojmy

Petr Soukup - 29 Červen 2012

Počet hybridních modelů dovážených do ČR v poslední době rychle roste. Horkou novinkou je mimo jiné , o který je mezi novináři zřejmě zájem. K plnohodnotnému testu ho dostaneme až koncem srpna, takže jsme využili alespoň nabídku na krátké svezení během technického školení hybridní technologie značky .Citroën DS5 Hybrid4

Citroën DS5 Hybrid4
foto: Hybrid.cz

Jak už jsme psali po projížďce konvenční verzí je auto výjimečné designem, jehož linie se k hybridu náramně hodí. Dravý a moderní dojem strhává pozornost okolí, což jsme během čtyřicetiminutové projížďky mohli na vlastní kůži ověřit.

Citroën DS5 Hybrid4

Atraktivní pozadí
foto: Hybrid.cz

Hybrid se navenek liší pouze skromně. Na zádi přibylo ke znaku DS5 malé „h“, na dveřích potom štítek „Hybrid4“. Uvnitř v kokpitu (ano, Citroën se inspiroval leteckým průmyslem) je změn o trochu více. Přibyl volič jízdních čtyř možných jízdních režimů, přístrojová deska obsahuje místo otáčkoměru indikátor výkonu hybridní soustavy.

Citroën DS5 Hybrid4

Hybrid značí takové malé skromné "háčko".
foto: Hybrid.cz

Krátký test jsme rozdělili na dvě části. Tou první byla dvanáct kilometrů dlouhá trasa na okraji Prahy s volnějším provozem. Vyrazili jsme s asi do poloviny nabitou baterií a snažili se držet spotřebu na co nejnižší úrovni. Samo sebou jsme se nemohli příliš courat, to by nás ostatní účastníci provozu minimálně verbálně napadali. Jeli jsme zkrátka podle předpisů se snahou využívat co nejméně brzdy a dávali pozor na přílišnou akceleraci. Často jsme volič přepínali do polohy „ZEV“, která za předpokladů, že je v bateriích dost energie, umožňuje vynutit jízdu pouze na elektřinu.

Citroën DS5 Hybrid4

Můžete zvolit mezi čtyřmi jízdními reřimy. Automatickým, sportovním, čistě elektrickým a čtyřkolkou.
foto: Hybrid.cz

Výsledkem byla docela příjemná spotřeba 4,1 l/100 km nafty. Ano nafty. Jedná se o diesel hybrid, ve kterém spolupracuje dvoulitrový diesel s 27 kW elektromotorem a reverzním alternátorem tak, jako je tomu u systému e-HDi.

Citroën DS5 Hybrid4

Podívejte jak se blyští!
foto: Hybrid.cz

Druhý testovací miniokruh se odehrával v úplně jiném rozpoložení. Zapomněli jsme na spotřebu, ale vyzkoušeli jízdní dynamiku sportovně vyhlížejícího auta. Na rozdíl od konvenční verze, kde tvrdý a uskákaný podvozek trochu kazil dojem z jízdy, se hybrid chová o 200% lépe! Víceprvková zadní náprava vyhrazená pouze pro hybrid udělala své.

Spojením elektromotoru s dieselem narostly DS5 drápky. V jízdním režimu „Sport“ byla akcelerace vozu velice dobrá, pilotovaná převodovka řadila pěkně zostra. Sportovní vložka sice neoplývala ekonomikou provozu, nicméně 6,5 litru byl subjektivně docela dobrý výsledek.

Více za dva měsíce v plnohodnotném testu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten design se mi tak líbí, že bych i omluvil toho diesela...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kombinace ktera je hodne zajimava je EV-Hybrid, elektrina + extender na plyn (LPG nebo CNG) kde by se dal pouzit i normalni benzin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nafta a hybrid.... stale mi to nejde dokopy

Obrázek uživatele Jolinar

Osobne od hybridu ocekavam hlavne rekuperaci brzdne energie a v takovem pripade je jedno na co jedu, at uz je to nafta, benzin, uhli, vzduch nebo treba uran :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V 70.tych rokoch auto na urán skutočne zhotovili a testovali. Nešlo úplne o uran. Bol tam konvertor žiarenia na elektrinu, podobne ako vesmírne sondy na ďaleke cesty a pod. Zaujímavé auto mal Taker. Zaujímavé bolo turbinove auto. Bolo veľa funkčných športovo ladenych aut na princípe pary. Ako médium sa ale nepouzivala voda a palivo nebolo surove uhlie. Existuje koncept bez overeneho testovania, ked sú auta napajane bezdrotovo na pomerne vzdialený radius prostredníctvom prenosu energie po povrchu zeme, je to blízke krokovemu napatiu a funguje pri vysokých napatiach a frekvenciach s nízkym prúdom. Uz teraz je v zemi permanentne tak vysoké napätie že si tým môžeš osvetlovat dom. Stačí ak zahrabal do zeme kus veľkého železa, navlhcis pôdu. Druhý koniec das na nieco pozinkovane a uzemne a je to.
Nemám sajn co na pumpach teraz v skutočnosti dávajú miesto benzínu, ale určite viem že to nikdy tak strašne nesmrdelo. Uloženie energie do dlhých molekul ako v súčastnosti je najefektivnejsi spôsob uskladnenia. To ine akumulatory ala baterka nikdy nebudú schopné suplovat. Možno ešte nieco vymyslia s lithiom, ale tá cena suroveho materiálu uz neklesne. Je to veľmi vzácny prvok. Podľa mna by mali nieco vymyslieť s olovom a kyselinou. Nejake pory a pomocne látky. Inak to bude stále dost na prd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle je opravdu dost psychedelicý text.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil