Čínský CATL uvažuje o bateriích montovaných přímo do šasi elektromobilů

Jan Horčík - 18 Srpen 2020

Čínská společnost BYD aktuálně přišla se zásadní inovací v podobě Blade baterií, montovaných přímo do packu. Konkurenční CATL se chce zbavit i packu.auto výroba bateriových článků baterií CATL

Výroba bateriových článků ve společnosti CATL. Integrace specifických bateriových článků přímo do konstrukce vozu by mohla umožnit výrobu elektromobilů s dojezdem přes 800 km na jedno nabití.
foto: CATL

Čínský výrobce baterií CATL, založený v roce 2011, se rychle vyšvihl mezi přední světové dodavatele. V roce 2018 prodal 21,18 GWh a letos chce mít výrobní kapacitu 50 GWh.

Všichni výrobci samozřejmě soutěží o to, kdo vyrobí nejlevněji co nejlepší baterie. BYD Han s Blade baterií už brzy zamíří také do Evropy, a tak musí CATL kontrovat.

Ohlásil proto technologii “cell-to-chassis”, kdy jsou baterie integrovány přímo do šasi elektromobilů - bez do toho, aby byly skládány do modulů nebo celých packů.

To samozřejmě ušetří spoustu prostoru a hmotnosti. Na druhou stranu to může montáž baterií zesložitět a hlavně je otázka, jak bude řešen tepelný management takové baterie.

Podle Reuters chce mít CATL tento typ baterií na trhu před rokem 2030. Nejspíš to ale bude vyžadovat úzkou spolupráci s konkrétními výrobci elektromobilů, kdy auta budou muset být navržena přímo pro tento typ baterií.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Evropský Výrobce alternatývmích akumulátoru které jsou dostupné také u Českých prodejců
Výrobce akumulátoru má licenci přímo od Bosch , Yamaha, což zaručuje, že bude bez problému komunikovat s elektronikou kola a originál nabíječkou Bosch , Yamaha.

Dosavadních 400Wh , 500Wh (Bosch , Yamaha ) lze nahradit 745Wh 20,7 Ah
https://www.e-bike-vision.de/produkte/power-pack-ersatzakkus/

https://www.akumo.cz/baterie?page=1&section=vs-AjaxFilterPart

https://obchod.topkolo.cz/baterie-pro-elektrokola/

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=Suu-6hltd5k&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=UKSqiFh-sFI

Obrázek uživatele Cipísek D

jj zbaví se šasi baterky to aby lifepo emiminovalo hmotnost oproti lion

https://youtu.be/8nA7X1pmYNQ?t=775

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Jan Veselý

Kolega z VŠB mi nedávno vyprávěl, že si aktuálně hrají s možností, že "krabici" battery packu eliminují tím, že články přilepí k sobě. Teď pracují na vhodném lepidle a postupu lepení.

Obrázek uživatele Kuk

Hlavně aby lepidlo nehořelo :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tento způsob bez modulů ale ruší druhotný život baterie jakožto statického úložište a odsuzuje je zřejmě rovnou k likvidaci, která bude možná i problematičtejší. Jak moc tato konstrukce to zhorší udržitelnost elektromobility?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Druhotný život není úplně vyloučený. Otázkou je, jestli v tu dobu už nebude svět baterií úplně jinde a nějaké druhotné využití nebude nikoho zajímat. Druhotné využití baterie v použitém mobilu také nikdo neřeší.

Obrázek uživatele Kuk

1. Je to chyba.
Autobaterie má na konci životnosti cca 70 % kapacity. To by byla pěkná zhovadilost to nevyužít a rovnou to sešrotovat. Nevím jak se budou skládat stacionární úložiště z těch velkech tunivejch baterií nežli z celejch aut???

2. Je to chyba
Mobily na konci životnosti maj baterku vymlácenou na rozdíl od EV. To že není recyklace baterek z mobilů dostatečná je zásadní průser.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Něco pro zamindrákovance :)))

Musk se díky růstu akcií Tesly stal čtvrtým nejbohatším člověkem světa.
Jeho majetek má hodnotu 1,9 bilionu
https://byznys.ihned.cz/c1-66803870-musk-se-diky-rustu-akcii-tesly-stal-ctvrtym-nejbohatsim-clovekem-sveta-jeho-majetek-ma-hodnotu-1-9-bilionu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tady někoho z toho trefí. :)

najskôr to bude "Pokladač" a za ním nasleduje "Vrchol" ale ešte predtým tu všetkých označí za svedkov Elonových. Štyridsaťdvojka je už asi v Bohnicích.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Běhna má teď pohádkový zisky ze svých šortů. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak tady lze očekávat podobný vývoj jako v jiných odvětvích, I výrobci baterií mají potřebu ukazovat světu "pokročilé/odvážné koncepty" i když lze poměrně rychle odhadnout, že jsou v mnoha ohledech nepraktické. Stejně tak některé opravdu zajímavé koncepce(jednou z nich se aktuálně zdá být CTP) mohou být zatraceny/opožděny pouze kvůli konzervativnímu přístupu výrobců, což je zejména v automotive poměrně časté.

Z mého pohledu spousta automobilek (PSA, VW, Toyota) už zvolila a ostatní (Nissan, Hyundai) se chystají přejít na standardizované bateriové moduly, což je právě ten konzervativní přístup.

Tzn. výrobci článků jsou dnes spíše tlačeni, aby svoje nové články uzpůsobili právě rozměrům těchto modulů. Tento směr dle mého odhadu vydrží minimálně do 2025.

Obrázek uživatele Joe

Výroba bude (možná) levná , ale fakt se zajímám o situaci, když nastane nehoda, poškodí se nešťastně šasi a auto jde do kytek resp. oprava by byla šííííleně drahá. Kdy by měnil pak celou kastli i s baterkama a jak ? Možná uvažuju špatně , když tak mě kluci opravte. Dík.

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Když se vážněji poškodí šasi, tak jde auto stejně do šrotu.


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?