Čínský Byton ukázal nový koncept elektromobilu K-Byte

Jen krátce poté, co značka Byton ohlásila, že získala $500 mil. od investorů, představila také nový koncept elektromobilu.

Byton K-Byte Concept je dalším z mnoha čínských konceptů elektromobilů. Podaří se mu dostat do výroby?
foto: Byton

Byton K-Byte Concept je autonomní elektromobil, který má „definovat novou estetiku v éře autonomní mobility“. Je důležité si připomenout, že BYTON je značka čínského startupu Future Mobility Corp.

Ten právě před pár dny otevřel své globální hlavní sídlo v čínském Nankingu. Zakladateli Bytonu jsou bývalí vysocí manažeři automobilek Tesla, Nissan a BMW.

Byton K-Byte Concept

Byton K-Byte Concept
foto: Byton

Mezi investory patří mimo jiné čínský telekomunikační gigant Tencent, který investoval i do samotné Tesly. Mezi nové investory Bytonu patří FAW Group (jedna ze čtyřech velkých čínských automobilek), Tus-Holdings, CATL (rostoucí výrobce baterií) a další.

Svůj první elektromobil, plně elektrické SUV, ukázal Byton na veletrhu CES 2018. Nově se jmenuje M-Byte Concept.

Zatímco M-Byte by měl jít na trh snad už letos, K-Byte se do výroby nedostane dřív než za tři roky. Automobilka zatím nezveřejnila žádné specifikace, místo toho se v tiskové zprávě soustředila na autonomní řízení využívající LIDARy.

tisková zpráva

14 Comments on “Čínský Byton ukázal nový koncept elektromobilu K-Byte”

  1. náádherná kára, kéž by evropští politici někdy v
    náádherná kára, kéž by evropští politici někdy v budoucnosti dovolili dovoz perfektních čínských elektromobilů k nám do fosilní Evropy. At žije skvělá čínská elektromobilní produkce, at žije krásná země Čína! At skončí ošklivé evropské fosilní automobilky zkorumpované

  2. Hehe, nejaka rozpoltena osobost:
    Anonym: proste dalsi rendery

    Hehe, nejaka rozpoltena osobost:
    Anonym: proste dalsi rendery dalsi xletovky…
    Anonym: Fantasticka kara. Uz abych zacal setrit.

    Ja verim, ze vznikne a prezije viacero EV automobiliek ako Byton a mozno uvidime aj pad gigantov, ktori si myslia ze su ‚too big to fail‘

    1. hele tydle béčkový káry jsou primárně pro čínský trh
      hele tydle béčkový káry jsou primárně pro čínský trh a články o nich jen a jen pro klikání na reklamu aby bylo o čem psát. tak to musíš i brát. takže aniž bych si přečet jak se kára menuje vím že se celosvětově bezvýznamná :)))

      1. Už jen vzhledem k velikosti = geografickou rozlohu země,
        Už jen vzhledem k velikosti = geografickou rozlohu země, vzhledem k počtu obyvatel = velikost vnitřního trhu a taky vzhledem na podíl v globální ekonomice, cokoli co se děje v Číně není bezvýznamné. A už jen vzhledem k tomu třeba s nimi počítat. I když se zatím jedná jen o render obrázky.

        1. cokoli co se v Číně na poli automobilovým děje prostýho
          cokoli co se v Číně na poli automobilovým děje prostýho evropana se fakticky netýká a týkat nebude i kdyby moc chtěl, ikdyby dovážet chtěl 😉 Od toho tu jsou politici chránící TSI/TDI ropný bysnys jako vlastní větev pod prdelí :))

          1. Popsal jste to velmi dobře. Přesně tak fungují
            Popsal jste to velmi dobře. Přesně tak fungují regionální národní zájmy.
            Vysvětlím na příkladu. Uvedl jste TSI/TDI, zřejmě máte na mysli místní Německý politiky. Jejich kampaně financují místní Německé firmy. Například OBI působí převážně v Německy mluvících zemích a zemích střední Evropy. Proto pokud politici v tomto regionu jakýmkoliv způsobem ohrožují jejich byznys, tak v OBI mají na tom své vlastní zájmy. Ale regiony, kde nepůsobí, ty přímo neohrožují jejich byznys. Například pro OBI takové Španělsko, Amerika nebo Čína jsou jim ukradené. Tyto země z jejich pohledu klidně mohou i zaniknout. Jejich byznys bez těchto zemí stále přežije. OBI má Německé národní rodinně-firemní zájmy.
            Nebo naopak, takový Walmart. Dnes sice již působí i v jiných zemích, ale ty tvoří jen 25% celkového prodeje. Většinu tvoří prodeje ve Spojených Státech. A taková Evropa nebo Čína jim mohou být ukradené. Z jejich pohledu se mohou klidně celé třeba i potopit na dno oceánu. Jejich byznys přežije. Walmart má převážně Americké národní rodinně-firemní zajmy.
            Proto není divu, pokud místní Němečtí politici chrání TSI / TDI. Musí se přece nějak zavděčit svím místním páníčkům, který platí jejich kampaně.

            Ale existují rodiny-firmy, ktere působí celo-světově. Například Boeing + Airbus nebo taková Coca-Cola + Pepsi. Proto existují i nadnárodní globální zájmy. A ty jsou z pohladu směrování společnosti-trhu řadově víš. Čína je dnes protežována na všech úrovních. Včetně nadnárodních zájmů. A kdyby i nebyla, tak jak jsem uvedl, už jen vzhledem k geografické rozlohy země, vzhledem k počtu obyvatel, který vytváří jejich vnitřní trh a vzhledem na jejich podíl v globální ekonomice, cokoliv co se děje v Číně není bezvýznamné. A už jen vzhledem k tomu bych je nepodceňoval a je třeba s nimi počítat.

            Všechny spalovací automobilky dnes přiznávají, že Čína je jejich hlavním trhem. Všimněte si, všechny start-upy, nebo vize s Čínským financováním a Německo-Americkými vědomostmi v pozadí – jako je Byton – jsou elektrické!

            Proto mohou místní Němečtí politici s jejich místními zájmy chránit TSI / TDI jak jen chtějí. Zda se jim to líbí nebo ne. A mohou se metat kolik chtějí. Je to jen otázka (krátkého) času, kdy se podřídí řádově vyššímu směřování společnosti-trhu.

              1. Na první pohled se to tak jeví. Čína je protežována na
                Na první pohled se to tak jeví. Čína je protežována na všech úrovních. Ale Čína zdaleka nedokáže vše. Viď Německý-Americký know-how za Byton. A steně je to ze všemi Čínskymi novinkami. Proto naopak, v skutečnosti jde o nebezpečnou iluzi. OBI byznys by úplne nezanikl. Najdou si jiné dodavatele. Prodávali by výrobky napřiklad z Indie nebo Jižní Ameriky. Když se ale něco udejě v Spocených Štátech, taký Walmart má seriózny problém. To co jednému nedáva smysl, může být druhému zřetelné. A ne proto, že by na to rozumově neměl, ale proto, že danné pojmy (zatím) nespadaj do okruhu jeho zájmů.

Napsat komentář