Čínské LeEco vstupuje na americký trh, chce konkurovat Apple i Tesle

Čínský výrobce spotřební elektroniky LeEco razantně vstoupil na americký trh. Chce se stát důležitým hráčem a konkurovat Apple, ale časem také automobilce Tesla.

Elektrokolo LeEco Smart Bike je samo o sobě vybaveno 4 GB RAM a jde vlastně o počítač na dvou kolech.
foto: LeEco

Velké uvedení produktů LeEco na americký trh proběhlo kde jinde než v San Francisku, hlavním městě Křemíkového údolí. Mezi prvními v představenými produkty jsou smartphone LeEco Le Pro S3, televize a online obchod LeMall či hudební obchod LeMusic.

Společnost LeEco začala v Číně v roce 2004 jako tamní obdoba Netflixu, digitální streamovací služba. Posléze ale rozjela výrobu vlastních televizí, telefonů, VR brýlí (ExploreVR) a nejnověji také elektrokol Super Bike (postavených na operačním systému Android) a brzy také elektromobilů.

Vizí zakladatele firmy, YT Jia, je zcela propojený svět, ve kterém vaše auto bez problémů spolupracuje s vaším chytrým telefonem a ten zase s televizí. LeEco je podle něj kompletní ekosystém.

Čínská firma chce zavedeným výrobcům jako je Samsung nebo Apple konkurovat především cenou. Zisku chce dosáhnout díky službám, „které přijdou potom“. Doma v Číně je srovnatelnou firmou jako LeEco například Xiaomi.

Kromě spotřební elektroniky chce časem LeEco uvést na trh také vlastní elektrokolo a elektromobil LeSEE, který bude přímo konkurovat elektromobilů Tesla. V současné době LeEco připravuje investici v hodnotě $1,8 mld. na vybudování továrny na elektromobily v Číně. Ročně jich tam chce vyrobit 400 000.

LeEco

22 Comments on “Čínské LeEco vstupuje na americký trh, chce konkurovat Apple i Tesle”

  1. No ja dokud to pujde budu
    No ja dokud to pujde budu jezdit na normalnim kole – docela mi zalezi na svym zdravi, a kydz to budu sidit elektrokolem nebo kolem ktery muze za jizdy chytnout vira, asi to mymu kardivaskularnimu systemu neprospeje. Nakonec cely lidstvo neumre ve treti svetovy valce, ale znici se lenosti a obezitou 🙂

    1. Jenže to nemusí být o
      Jenže to nemusí být o „podvádění“ svého těla.
      Jde už jen o ten pohyb samotný .
      Nejvíc ev-bike dle mého názoru kupují lide se zdravotními postižením. Těm kolo pomáhá žít dál a mít svou svobodu pohybu Nezávislost . Která je k nezaplacení .
      Pro mě je elektropohon prodlužovačem dojezdu. Mohu zvolit delší trasu, kterou bych nemohl bez elektropohonu fyzicky zvládnout .
      Známý co má cykloobchudek a prodává i elektro kola říkal, že se mu několikrát stalo.Pán koupil paní elektrokolo, aby s nim jezdila na výlety do hor a pak přišel znovu, že chce ještě jedno pro sebe protože tet paní nestíhá a to tak přece nemůže nechat.

      Kolegové v práci tvrdí, že elektropohon berou jako Kacířství, ale záhy jeden z nich přidál příhodu, kdy byli na cyklo výletě. Dávali si pauzu, protože, už měli dost a jeden účastník rukou ukazuje a povídá. Koukej děda v Havajském tričku. Jak jede, až když byl u nich tak jim došlo. Proč je tak rychlej a v dobré náladě.

      1. Anebo je to o tom, že
        Anebo je to o tom, že dojedu do práce s převýšením 80 metrů na 2 kilometrech v saku a kravatě v klidu a v pohodě nezpocený a nesmrdící. Čili elektrokolo je pro mne dopravní prostředek denní potřeby, který eliminuje nevýhody prostého kola. Jistě, jako dělník se v klidu převleču do montérek a po směně a sprše zase do cyklistického, ale vláčejte sebou oblek, košili, kravatu, polobotky….. Tohle Vám zaměstnavatel ve skříňce v šatně většinou nepřipraví. I když bych tu sprchu na pracovišti jako kancelářská krysa mít mohl.

      2. No protože jsem z menšího
        No protože jsem z menšího města a elektrokola prodávám, tak většinou si je k nám chodí kupovat lidi, kteří jsou buď hladoví po všem novém a musí všechno nové mít, a nebo pak zdraví a líní důchodci, kteří po měsíci dvou přijdou zpátky a chtějí vrátit peníze, že když jim dojde baterie, tak nemůžou kolo ušlápnout. Když jim odmítneme zboží přijmout zpět, tak všichni nadávají, že jsme je napálili, a většina z nich říká: Zlatý to moje starý kolo, to není tak těžký a všude na něm v klidu dojedu.

        Navíc moje rodiče mají oba přes 80, pohybově na tom nejsou nelépe a sami říkají, že dokud to půjde, tak budou jezdit na klasickém kole, aby si udrželi fyzičku. Navíc se pak sami smějou svým vrstevníkům, kteří přešli na elektrokola a pak mají problém dojít kousek po městě pěšky.

        Ono totiž elektrokolo je poměrně těžká záležitost (většina kol, co prodáváme má kolem 30 kg) a nevšiml jsem si, že by někdo při jeho používání přišlapoval – všichni prostě jezdí čistě na elektriku.

        Navíc občas nám volají naštvaní zákazníci resp. potomci, že se jejich rodiče na tom kole zranili, a že nás budou žalovat (zatím nás nežaloval nidko). Pro staršího a nemotorného člověka je takové těžké kolo opravdu mnohdy nebezpečné.

        Když už prodáváme staším a pohybově postiženým lidem elektrovozítko, tak tříkolky (skútry), protože na tom mají větší stabilitu.

        Faktem ale je, že prostě elektrokola si vesměs, alespoň u nás, pořizují lidé z marnivosti a lenosti (90% zákázníků).

        Ale co, stejně tu všichni jen mlátíme prázdnou slámu a co člověk, to názor. 🙂

        1. Po přečtení Vašeho
          Po přečtení Vašeho příspěvku pane Romane musím konstatovat, že na malém městě prodáváte důchodcům dle zákona nelegální elektrické mopedy, které tito provozují bez řádného přihlášení do evidence, SPZ, přilby a povinného ručení.
          Protože žádné opravdové elektrokolo dle platné legislativy nesmí jezdit s podporou elektromotoru bez příšlapu. A to ještě jen do 25 km/h. Pokud má v rukojeti nebo páčkou aktivovaný pomocník rozjezdu, pak legálně dokáže elektromotor zabrat sám a do 5 km/h kolo rozjede.
          Vše ostatní jsou buď nelegálně odstraněná omezení nebo rovnou elektrické mopedy, deklarované jako elektorkola. Ostatně sám to na Ostravsku vídám, jak důchodce valí třicítkou do kopce po cyklostezce a v klidu si hačá na dosti kapotovaném „elektrokole“ s nohama v pohodě.
          Tak si toho prodeje ještě užijte a něco rychle vydělejte, než první z Vašich klientů způsobí dopravní nehodu, která ho následně finančně položí a zažaluje Vás za podvod (protože zcela jistě bude tvrdit, že havaroval na kole a nejel na mopedu) a úřadu se kouknou do Vaší prodejny a bude po legraci.
          Tak to prostě je a to jsem sám vlastníkem elektrokola už 4.rok.

            1. Tady proste Ravodan se
              Tady proste Ravodan se vzteka, pac Roman ma praudu. Elektrokola jsou byly a budou jen pro lemply a hlupaky. Chytrej clovek je vzdycky co nejvic sobestacnej a nezavislej. A vsadim se, ze podle toho stylu psani Ravodana, se da vesmes s naprostou jistotou rict, ze Ravodan je klasickej socialni prizivnik, kterej ma na strese solarni panely z dotaci – cili ze nekde po uradech (nebo jinde) zebral o penize na luxus na ktery nema. Navic vsichni vime, ze tahle zelena vlna uspor ve vysledku stoji mnohem vic nez se deklaruje – uspory penez a prirody minimalni, nulove nebo i zaporne.

              A jen tak mezi nama – kdybysme vsichni jezdili na elektriku (napr. ta dvousimkova poruchova Tesla co zabiji svoje pasazery, jejiz autopilot je na urovni autopilotu letadel z 80.resp. 90.let – NASA), tak je to tu sama jaderna elektrarna, pas solary to neutahnou 😎 Dobry den! .)

              1. Děkuji za násobnou
                Děkuji za násobnou dehonestaci v celém příspěvku, počínaje lemplem a hlupákem až po sociálního příživníka.

                I když poslední klišé odstavec o nových jaderných elektrárnách a zabijácké Tesle nám o Vás Anonyme jasně říká, že si toho musíte ještě o elektromobilitě hodně nastudovat.

                Ale jsem rád, že jste si mohl ulevit a já to snesu. Slunce v duši 🙂

            2. Čekal sem tyto reakce,
              Čekal sem tyto reakce, nicméně až potkáte na cyklostezce někoho na tomhle, tak se budete divit. I na kole se dá jezdit padesátkou po cyklostezce a někteří v upnutých dresech to dělají, ale ti se většinou alespoň umějí vyhnout a ovládají své kolo. Tyhle rakety na elektrických mopedech ne. V tom jsou problém i pro mne, který je na cyklostezce na elektrokole už tak až moc rychlý. Nedejbože když je společná s chodci, což je většina nebo chodci vyhrazenou ignorují, což dělá opět většina.

        2. Podle toho co píšete 30kg
          Podle toho co píšete 30kg váha kola .
          Usuzuji, že prodáváte spíše levnější modely do 25000kč . Podle zákona mají být kola vybavena funkcí PAS asistované šlapání (el. pohon má jen pomáhat, ne táhnout celé kolo )Mnohdy malý akumulátor o nízké kapacitě trpí a rychleji dagraduje. To by nemělo být běžně dostupné v prodeji.
          Měl jsem na mysli středový pohon. Váha kola 22 kg a to je rozdíl tahat 22 nebo 30kg (bohužel je o dost dražší oproti nábojovému). Nábojový pohon je energeticky náročnější a při vyčerpání akumulátoru (protože většina nemá volnoběžku )klade nemalý odpor při šlapání.
          Osobně mě překvapuje, že cyklisté dříve narození, jsou ochotní zaplatit i přes 60 0000kč za kolo se středovým pohonem Yamaha, Bosch, Shimano nebo Bafang .
          Měl jsem možnost třeba vyzkoušet čínský Bafang a překvapilo mě jak je pohon tichý a dobře odladěný PAS (Díky snímači kroutícího momentu).
          Bafang Max
          https://www.youtube.com/watch?v=mazogf-kHh0
          Bosch vs. Yamaha Electric Bike Motors and Drive System – Weight, Power, Ride Test
          https://www.youtube.com/watch?v=BdzNNgpC_mc
          new Yamaha PW-X 2017 (nižší váha -380g, vyšší výkon, akumulátor o vyšší kapacitě)
          https://www.youtube.com/watch?v=IQrJjbKyzmU

  2. LeEco je nádhernou ukázkou
    LeEco je nádhernou ukázkou toho, co se stane když uzavřete čínský internet. Chlápek udělá kopii Youtube a z vydělaných peněz si zafinancuje vývoj kolárny, mobilních telefonů a teď se přesouvá do aut, kde bude konkurovat právě americkému trhu odkud se se svým byznysem inspiroval.

    1. 😀 Přesně, tak! 😎 +1,
      😀 Přesně, tak! 😎 +1, (y)

      Ale neni nutny tyhle firmy brat zase tak moc vazne – takovych velkohubych prohlasení, ze chce nekdo nekomu konkurovat nebo ovladnout trh, slychame denne desitky a nakonec jdou vichni tise po pesince domu.

      Vzpominam si, kdyz jsem byl na oficialni „glorifikaci“ (pred mnoha lety) k uvedeni spolecnosti Daewoo na cesky trh – nakracel tam nejakej Korejec, predtavili ho jako generalniho reditele koncernu a ten tenkrat celkem lamanou cestinou pomerne suverene pronesl pamatnou vetu: „Nasim cilem, je znicit konkurenci.“ Smal jsem se tomu tenkrat, a dneska rvu smichy 🙂

      Proste dneska kde kdo nahrabe penize a pak si mysli, ze se mu to znova povede i v jinym odvetvi, ale vetsina z tech lidi se seredne myli. Pak jsou radi, kdyz muzou psat knizky a prednaset svy rozumy na kurzech nebo VS poslucharnach. Nekdy proste kdyz clovek vydela / nakrade, tak udela lip, kdyz to na vrcholu zabali a pak si muze v klidu dozit. Ale kazdej chce hamout a pak prijde o vsechno – to je kolobeh zivota a je dobre, ze to tak funguje.

  3. To kolo nemá motor a
    To kolo nemá motor a baterku 🙂 Ten Smartphon pohání nábový dynamo v předním kole. Pochopitelně ten rám i celá koncepce je úplně nesmyslná a postavená jen na efekt, použitelné pro dopravu to není, takže z tohoto vynálezu se ani Apple ani Tesla jistě neosype 🙂

Napsat komentář