Čínské BYD představilo popelářské auto na elektřinu

Jan Horčík - 12 Listopad 2016

Čína odhodlaně pracuje na přestavbě svého automobilového průmyslu směrem k pohonu na elektřinu. Tamní společnost BYD aktuálně představila popelářské auto na elektřinu.auto Čínské BYD představilo popelářské auto na elektřinu

Čínské BYD Auto má obrovský úspěch se svými elektrobusy, teď se rozšiřuje elektrický pohon i na další typy vozidel.
foto: BYD

Nový plně elektrický popelářský vůz o hmotnosti 3,9 tuny byl trochu překvapivě představen v americkém Phoenixu. Čínská společnost BYD Auto totiž v vyrábí elektrické autobusy a nákladní auta.

Plně elektrické popelářské auto BYD dokáže ujet na jedno nabití 188kWh baterie kolem 160 km. Nabití vybité baterie má trvat 2,5 hodiny. Elektrické popelářské auto dává dokonalý smysl - tyto vozy mají denně přesně vymezenou oblast a vzdálenost, kterou ujedou.

Ve Spojených státech zatím pouze asi 10 % popelářských vozů (v roce 2010 jich bylo 179 000) využívá alternativní palivo. Nejčastěji je to - zhruba polovina všech nově pořízených vozů je na zemní plyn.

Spotřeba běžných dieselových popelářských vozů v USA je až kolem 60 l/100 km. Jde o vozy, které neustále zastavují a opět se rozjíždějí. V takovém případě je ideální využít hybridní pohon, případně elektromobil.

Zatím není jasné kdy půjde nový elektrický popelářský vůz BYD do výroby. Auto nicméně slibuje snížit provozní náklady až o 60 %, nemluvě o přínosech pro životní prostředí - zejména s ohledem na malé prachové částice.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele tvkuba

OFF nový el. pickup s REXem:
https://www.novinky.cz/auto/420549-elektro-hybridni-pickup-ma-dobyt-ameriku.html

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
10 let na e-skůtrech, nově 64 200 el. km. a nově Emax 90Li s 4,2kWh Nissan Leaf battery!

Obrázek uživatele Kuk

off

Ampera-e
projížďka a několik zvýdavých otázek
cenu stále neřekli
https://www.youtube.com/watch?v=BCvrtLPkkPc

Portugalskej EV koncept Mobicar
http://zap.aeiou.pt/ceiia-apresentou-o-be-o-carro-autonomo-portugues-137184

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

žádný převratný vynález,...
v Anglii vyrábí firma Aixam ( i jiné firmy ) elektrické popelářské, mlíkařské vozy, mini náklaďáčky na čištění ulic apd, téměř 10 roků. Mlíkařskej náklaďák se už dá i levně koupit i ojetý. V Londýně tyto komerční elektroauta makají každý den..

Obrázek uživatele Kuk

off

Idealistická německá mládež Sonomotors se svým solárním vozítkem Sono vyhrožuje testovacíma jízdama už přístí rok a s dodáním na trh prej 2018 nebo 2019 :)

"Sono In 2017 we will have testdrives for everyone. After those testdrives you can preorder the Sion. Delivery will be in late 2018 or early 2019."

V létě prý dobije sž 50 km v zimě až 0 km, v průměru 30 km :) Tak to chci vidět :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mno pokud začnu tvrdit, že stávající auta mají spotřebu až 60l nafty na 100km a že je jsou schopné nahradit auta s 180kWh akumulátorem , tak při použití info o energii v naftě (Zdroj: https://nejen.cz/viewtopic.php?f=56&t=20&p=23&hilit=nafta#p23 )
mi vychází, že při uvažované učinnosti auta s naftou 30% je v jednom litru nafty cca 4kWh energie. Tedy v extrémním případě popelářské eletroauto s 180kWh auku ujede jen 45-50km. Což vlastně není tak hrozné a nepoužitelné. Mno tak teda ok :)

Jinak ideální je kombinace popelářského auta jezdícího na bioCNG z odpadu. Případně bioCNG + elektro hybrid.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jak jezdí popelářské auto? Stojí, vytůruje motor a popojede 10-20 metrů a zabrzdí, a tak pořád dokola. Když má plno, odveze odpad na skládku/recyklační linku/spalovnu.
Tohle je snad nejhorší možný způsob využití naftového motoru. Strsšně žere, trpí na opotřebení, trpí spojka, brzdy se rychle opotřebují.
Elektromotor tohle dá úplně v klidu a brzdí rekuperací. A je tichý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tomto případě to nelze takto jednoduše přepočítat. Popelářské auto bude mít většinu času motor běžící na volnoběh a kilometrů ujede naopak málo. Spotřeba na 100km pak vyjde ohromná a v podstatě nesmyslná. Smysl by spíš dávalo počítat spotřebu na hodinu, jako u pracovních strojů. Ostatně i běžné osobní auto v podobném provozu (např. hodinové poskakování v koloně) bude mít klidně spotřebu 15-20 l/100 km i když normálně bude jezdit za 6.

Elektromobil bude naopak na tento provoz ideální, protože na stojícím autě bude trochu energie spotřebovávat jen světla, rádio, topení a trochu hydraulika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, to je jako kdybych počítal spotřebu na 100km u sekačky.
Ale pravda je, že že pro takovýhle typ stroje je klasický motor ať už dieselový nebo na CNG neefektivní.
Ideální by byl autobus, který by po cestě sbíral popelnice, odpad by spaloval v dokonalém kotli s malou parní turbínou a tím by se poháněl. A ještě by mohl zametat silnici a v zimě protahovat pluhem a sypat popelem.

Pokrok nezastavíš. Co nás čeká?

Elektro/autonomní popelářské auto, dostatečně protihlukově izolované s roboty co nosí popelnice (zrovna je i váží a čtou QR kódy), makají v noci, neblokujíc silnice přes den??? :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Obrázek uživatele Kuk

No sem kdysi dávno četl že v Německu dávali na popelnice GPS senzory a podle změny polohy poznali zda je popeláři vysypali nebo ne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsem potkal v Praze malý popelářský vůz na CNG. Stál 10 minut uprostřed silnice a celá ulice stála, dokud popelář nevytahal všechny popelnice z průjezdu. Přitom se dalo až k tomu průjezdu zajet.
Celou dobu byl samozřejmě motor nastartovaný.
Napadlo mě, jaká je hovadina, že když už dělají takovýto stroj na alternativní palivo, proč běží kvůli hydraulice a popojíždění o 20 metrů velký motor. Tady by měly smysl baterie, nebo i nějaký hybrid.

mozna mate pravdu, na druhe strane i takovy zatracovany spalovak umi skalovat svoji spotrebu podle zateze. ale ano. tady se elektrifikace vyslovene nabizi. bud v ciste forme nebo ve forme hybridu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Číňani jedou a pražáci bourali Teslu ;)

novinky.cz/krimi/420481-tesla-a-mercedes-nezkusena-ridicka-v-praze-pri-parkovani-trefila-luxusni-kousky.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm. Dobrý oslí můstek :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase Číňani a Evropa spí.. jinak to auto je až moc nápadný náklaďákům od Isuzu. Je to skopčený, nebo BYD koupil licenci na kabinu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš koupili celou kabinu. To se běžně dělá.

Obrázek uživatele Kuk

Kdy začne Čína ještě odhodladnějc pracovat na přestavbě svých uhelných elektráren a jejich kontrole a ekologizaci? Bez toho to nepude a masové nasazení elektroaut situaci akorát může zhoršit. Baterkoauta jsou jen půlka skládačky.
Čína taky dlouhodobě nechtěla podepisovat žádné dohody o emisich a Japonsko a USA už kůli tomu postavili družice IBUKI a OCO-2, které přesněji zmapovávají masivní Čínské emise CO2 a získávají tak pro svět důkazy a páku pro vyjednávání s Čínou. (týká se to taky Brazílie a Afriky).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Orbiting_Carbon_Observatory_2

Čína pálí uhlí vo 106 protože ho má dost a nemusí ho dovážet. Většina toho šílenýho smogu v čínskejch metropolých je hlavně z blízkejch uhelnejch elektráren, které zřejmě podléhají v reálu nulové emisní kontrole o filtrech nemluvě.
Situce není zoufalá, ale přímo šílená, viz velmi nelichotivý čínský dokument "Under The Dome", který se stal velmi rychle v Číně virálem a brzo byl zakázán.
Potřeba zapnout anglické titulky pomocí tlačítka CC.
https://www.youtube.com/watch?v=UiWWaVk7ilI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Spotřeba uhlí klesla už dva roky po sobě o 4 "Česka". A konce nevidno. V Energetické koncepci mají plán do roku 2030 na 100 GW v jádru, 500 GW ve větru, 500 GW ve fotovoltaice a 100 GW ve vodních elektrárnách. Přitom jim spotřeba elektřinu už neroste.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čína čína, mě by spíš zajímalo, kdy na těch uhelkách začno udělat ty tupí poláci! de to vod nich všecko do česka a akorát nám to tady pěkně zasmraďujou, neřku-li, že nám i našim dětem ubíraj pěknějech pár let života!

Muzete napsat podobny prispevek o ceskem smradu ktery fouka do Nemecka. S privlastkem "tupi" by jste to asi nenapsal, nebo ano?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejspíše nic, nic je k tomu netlač, ledaže by se zase svedla válka o Těšínsko.
Asi není žádná páka k tomu jak na ně tlačit, nebo ji vláda nechce použít. Jediné co by mohlo pomoct je snad EU, ale je otázka jestli se jim bude chtít řešit spor.

Obrázek uživatele Kuk

Jde to vod nich k nám, ale taky vod nás k nim.

Mýtus č. 5: Za ovzduší na Ostravsku můžou Poláci
http://www.cistenebe.cz/nase-projekty/hlidka-barona-prasila/414-mytus-za-ovzdusi-na-ostravsku-muzou-polaci

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil