Čínská společnost chce v Evropě postavit 20GWh gigatovárnu na baterie

Čínská společnost SVOLT Energy Technology, původně součást automobilky Great Wall Motor, chce mít do roku 2025 globální výrobní kapacitu baterií 100 GWh.

Takhle by měla vypadat továrna SVOLT v čínském městě Čchang-čou
foto: SVOLT Energy Technology

První továrna SVOLT má vyrůst v čínském městě Čchang-čou v provincii Ťiang-su (12 GWh s možností rozšíření na 70 GWh). Doma v Číně chce do roku 2025 vybudovat ještě další dvě, celkově budou dosahovat roční výroby 60 GWh.

Jedna továrna na baterie má do roku 2025 dále vzniknout také v Evropě (20 GWh) a (20 GWh). O cílové evropské zemi zatím nebylo rozhodnuto. Spolu s továrnou vznikne na místě také výzkumné centrum.

Investice má dosáhnout 2 mld. eur. Stavět se má začít ve druhé polovině příštího roku, výroba by měla začít v roce 2022. Odběrateli mají být „německé a francouzské automobilky“.

SVOLT slibuje výrobu prismatických i pouch článků založených na technologii NCM 811 (lithium-nikl-kobalt-mangan) s energetickou hustotou 265+ Wh/kg, při využití pokročilejších technologií dokonce 360+ Wh/kg

35 Comments on “Čínská společnost chce v Evropě postavit 20GWh gigatovárnu na baterie”

  1. off
    GF3 Šanghaj
    „Chinese media: Many parts of the assembly

    off

    GF3 Šanghaj

    „Chinese media: Many parts of the assembly line at Tesla Shanghai Gigafactory have been ready. The stamping, bodywork, paint and assembly lines at the GF3 are being installed smoothly, setting a record in the design & manufacture of the production line.“

    https://twitter.com/vincent13031925/status/1148823389630414848?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1148823389630414848&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.teslarati.com%2Ftesla-gigafactory-3-assembly-line-model-3-production%2F

              1. Ono toho chybi vic. Jeste pak nejaky text, ktery prave bude
                Ono toho chybi vic. Jeste pak nejaky text, ktery prave bude zobrazen jako odkaz a potom druha cast paroveho tsgu </a>
                Takze presne takt:
                <a href=“odkaz_na_nejake_stranky“>Text, ktery bude podtrzen a slouzit jako odkaz</a>
                Skvele jsou tyto stranky. Z nich jsem se pred veci jak deseti lety trosilinku zacal orientovat v HTML a CCS

                1. to je je už moc pošahaný, dávno Hořčík měl zařídit
                  to je je už moc pošahaný, dávno Hořčík měl zařídit automatiku, zlatý http://www.hybrid.cz a ctrl+c/v , přesto dík 😉

                2. neni, jen za ten svuj predchozi pokus napiste nejaky text a
                  neni, jen za ten svuj predchozi pokus napiste nejaky text a ukoncete </a>. Jo a vynechte ty mezey mezi mensitky a vetsitky a tagem a
                  Zkuste, prosim. HTML syntaxe je primitivni.

                1. Těžko říct, většina chodí s teplotou… spíš bych to
                  Těžko říct, většina chodí s teplotou… spíš bych to tipnul na na ulítlý A/D převodník. Ale kdo ví.

                  K té instalaci je i VIDEO a říkají tam, že pro nabíjení použili stávající řídící jednotku co tam zbyla po původních olověných článcích. A podle schématu tam nemají žádný balancer, jede to od loňského listopadu?, takže za mě cajk. Klasické lionky už by byly asi po smrti.

              1. Povime si to (a rad si pak posypu hlavu popelem) az bude mozne
                Povime si to (a rad si pak posypu hlavu popelem) az bude mozne jedinou z tech jejich baterek koupit a provest na ni nezavisle testy.

                Neni vam divne, ze uz asi pred dvema lety s velkou slavou otvirali “fabriku” v Praze (do ted si pamatuji ty videa jak se tam vrtela sem a tam roboticka ruka) a do ted neni mozne koupit jediny kus te jejich baterky? Co tam teda v te Praze celou tu dobu vyrabeji?

                1. Pro vysokoenergetické záložní zdroje lze vycházet z
                  Pro vysokoenergetické záložní zdroje lze vycházet z parametru 10 kg/kWh a objem cca 3 litry na kWh.

                  Ale jak jsem říkal, na webu to mají maličko zašité ZDE

                  Třeba já bych tyto informace bych dal na titulní stránku…

                  Ještě jsem vyfáral PRODUKTOVÝ LIST

                2. To jsou přeci ale šílené hodnoty, překonané snad 30 let
                  To jsou přeci ale šílené hodnoty, překonané snad 30 let zpátky. Takže autoprůmysl vůbec a bavíme se tu o potenciálním využití jako stacionární úložiště, kde ale největší roli hraje cena. To mě moc nepřesvědčilo.

                3. Ne. Od začátku vlákna se bavíme o tom, jestli se jedná o
                  Ne. Od začátku vlákna se bavíme o tom, jestli se jedná o tunel.

                  A podle toho, co se dá zjistit, to rozhodně nevypadá na to, že někdo shrábne investorské peníze a následně vyčadí někam do Karibiku.

                  Stran parametrů těžko můžete být arbitrem. Jejich zákazníci, kteří jsou v současné době zároveň i investory, pravděpodobně preferují jiné vlastnosti než vy.

                4. Mně jenom svítí varovná kontrolka, když se někdo moc
                  Mně jenom svítí varovná kontrolka, když se někdo moc chvástá a tvrdí věci, které nelze splnit ani v nejoptimističtějších snech. A takových věcí je tam hromada. Nebudu se tedy pouštět do spekulací o parametrech, ale dost pochybuji, že jak tvrdí mají technologii daleko převyšující jakoukoli světovou konkurenci. Bylo by OK napsat, že mají skvělé baterie pro stacionární úložiště, ale prostě nechápu, proč tvrdí, že jsou vhodné do elektromobilů, když se 100 Wh/kg opravdu nejsou. A v neposlední řadě třeba tvrzení, jak vybudujou v USA továrnu s roční výrobou 30 GWh + 20 GWh v Evropě, to jako fakt myslí vážně? Vždyť to nezvládla ani Tesla ani čínští giganti jako CATL a zvládne to nějaký Procházka?
                  Že do toho nacpali peníze investoři ještě nic neznamená. Stonásobek nacpali třeba do Faraday Future a taky je z toho kulový.
                  Možná se po těch příspěvcích budete divit, ale fakt jim fandím a přeji úspěch a budu nadšený, když to nebude tunel.

              2. Kouknete na tohle video, je to fakt vyzivne, hlavne od
                Kouknete na tohle video, je to fakt vyzivne, hlavne od 13minuty a 35vteriny a pak mi napiste jestli skutecne verite, ze to neni cele podvod.

                Na me to pusobi jakoze Prochazka je posuk (kterejch je plny svet), kterej veri ze neco vynalezl a ma tu smulu/stesti, ze se trefil do popularniho tematu baterek, takze se na nej prisal mafian jenz z toho hodla neco vytriskat.
                Na konci toho vseho bude jeden nakapsovanej mafian a nestastnej Prochazka.

                Ale treba se pletu. Byl bych za to moc rad.

                1. 1* zajmavý, začínám už teda pochybovat, jde jim to nějak
                  1* zajmavý, začínám už teda pochybovat, jde jim to nějak ztuha…

Napsat komentář