VIDEO: Jak postavit elektromotorku za rokMOTO
VIDEO: Jak postavit elektromotorku za rok
Sportovní hybrid Porsche 918 RSRAUTO
Sportovní hybrid Porsche 918 RSR
Evropská dobíjecí síť pro USADOBÍJENÍ
Evropská dobíjecí síť pro USA
Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století

Číňané mají robotický dron, který uveze člověka

Jan Horčík - 08 Leden 2016

Čínská společnost EHang představila na veletrhu CES 2016 skutečně revoluční věc. Osobní robotický dron, který uveze až jednoho pasažéra.auto létající robotická autonomní dron EHang 184

Robotický osobní přepravní dron EHang 184 má přijít na vybrané světové trhy už letos
foto: EHang

Robotický (autonomní) dron nese označení 184. Dokáže se ve vzduchu vznášet po dobu až 23 minut a uveze "náklad" až 120 kg. Čínská společnost EHang tvrdí, že cena by se měla pohybovat mezi $200 000 a $300 000 (5 mil. až 7,5 milionu korun).

Celková hmotnost stroje činí 200 kg. Jak už bylo řečeno, je plně autonomní. Prostě nastoupíte, na displeji si zvolíte kam chcete letět a stroj vás tam sám zanese.

Firma EHang nicméně počítá s tím, že v jednotlivých regionech světa postaví "velící centra", kde budou sedět lidé fungující jako řízení letového provozu a pojistka zároveň.

184 připomíná kabinu posazenou na běžný dron - jenže tentokrát v lidském měřítku. Než však EHang dostane možnost stroj komerčně nabízet, bude muset vyřešit mnoho problémů.

Mezi ty nejpodstatnější bude jistě patřit legislativa. Ale také otázka kdo si vlastně takový létající stroj koupí? A bude opravdu tak bezpečný a spolehlivý?

První zemí, kde se bude osobní dron 184 nabízet má být proto Čína, kde jsou všechny tyto "problémy" řešitelné přeci jen snáz. Pak má přijít na řadu Noý Zéland a některé evropské země. Neměl by chybět ani Dubaj.

auto létající robotická autonomní dron EHang 184

foto: EHang

Stroj je vybaven překvapivě pouze 14,4kWh baterií. Rám je z leteckých hliníkových slitin, kabina z uhlíkových vláken. Osm motorů má celkový výkon 142 koní/106 kW. Každé ze čtyř ramen nese vždy po jednom páru.

Nabíjení baterie trvá čtyři hodiny běžným nabíjením nebo dvě hodiny rychlonabíjením. Max. rychlost je 100 km/h, max. dosažitelná výška 3499 metrů.

O tom zda je 184 vybaven také záchranným padákem se čínská firma nezmiňuje. Rozhodně ale asi nebude špatný nápad ho jím dovybavit.

FOTOGALERIE

auto létající robotická autonomní dron EHang 184

foto: EHang

auto létající robotická autonomní dron EHang 184

foto: EHang

auto létající robotická autonomní dron EHang 184

foto: EHang
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"...uveze "náklad" až 120 kg..." super, tako ono to uveze šest číňanů...je to vlastně minibus :-)...jen žertuji, právě jsem se vrátil z Asie, kde jsem strávil hodně času ve dopravních prostředcích koncipovaných pro místní...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dotaz: jaký je poměr hmotnost/hustota energie v duelu Lion baterie vs vodíkový palivový článek.Myšleno včetně veškerých technologií nutných pro užívání el. motorů... (baterie+řídící elektronika/palivové články+nádrž na H +elektronika).... jestli by třeba palivové články neměly větší potenciál?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z toho, co vim jsou palivové články velké, drahé a těžké na výkon, ktery jsou schopny dodat. Hádám, ze by se tam vešel jen malý zlomek ze 100 kw. A spotřeba bude tak min 20 kwh

100kW PEM H2 článek v Toyota Mirai váží už jen asi 50kg, k tomu nějakých 50kg flašky s vodíkem a něco k tomu bude vážit ještě nezbytná cca 1kWh vyrovnávací HV baterie. Jinak tady by stlačený vodík na rozdíl od osobních aut mohl i fungovat, protože tu je dost místa kam umístit velké nádrže.

Toto místo právě v osobních automobilech není a tak dost nasvědčuje tomu, že lithiové baterie se již do 5let vyrovnají parametrům stlačeného vodíku u osobních vozidel a pak už se mu budou jen vzdalovat.

Ideální řešení pro letecké aplikace by mohl být DMFC (přímometanolový článek), tedy pokud se je podaří dotáhnout. K hmotnostní hustotě vezené energie, která je zde stále velmi dobrá se přidává navíc rozumná objemová hustota energie a výhoda kapalného paliva. Ale zase jeho výstupem je nezanedbatelné množství CO2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vodikovy balon pod priestorom sedacky, usetri energiu.
legislativu (byrokaciu a technokraciu) nemozno povazovat za prekazku, ale za triedneho nepriatela.

zle "pocasie" je dovod, preco mame vlaky, zeleznice,
a preco su mini auticka na kratky prenajom v cielovej destinacii, kam chodia vlaky, lepsi napad.

socialne inzinierstvo, ako vlaky zadarmo, ludia co spinia a kradnu kade chodia, pripadne vyznavaju urcitu vieru nadradenosti a su zvlast nebezpecny v skupinach, dava vacsiu sancu, vlastnym dopravnym prostriedkom ktore su velke, opevnene, vela znesu a vydrzia, cize autam na oleje s 1000+ dojazdom a odolnostou tanku.

preto je podla mna odsudene na neuspech vsetko co ma krehky homosexualny pohlad na svet. je treba sa pozerat ocami armadneho generala vo vojne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak uz jen kridla aby to nekam doletelo (tak alespon hodinu airtime by to chtelo). A taky aby to bylo na uberu. To by bych ho mozna zacal pouzivat :D Vlastně když to bude plne autonomni, cena nebude hrat az takovou roli. Uber si to dovoli. Taky to nebude zbytecne nekde strasit na preplnenejch parkovistich a bude to letat s dalsima lidma.
No technologie na tyhle "vozitka" je, tak nevim, co furt lelkujou. Úplne autonomni to byt zpocatku podle me nemusi, urcite existuje cilova skupina lidi, co by to pilotovala

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak uz jen kridla aby to nekam doletelo (tak alespon hodinu airtime by to chtelo). A taky aby to bylo na uberu. To by bych ho mozna zacal pouzivat :D Vlastně když to bude plne autonomni, cena nebude hrat az takovou roli. Uber si to dovoli. Taky to nebude zbytecne nekde strasit na preplnenejch parkovistich a bude to letat s dalsima lidma.
No technologie na tyhle "vozitka" je, tak nevim, co furt lelkujou. Úplne autonomni to byt zpocatku podle me nemusi, urcite existuje cilova skupina lidi, co by to pilotovala

Takže to se jako dočkáme dřív elektrického vznášedla než pořádného elektromobilu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klasický vrtulník může přistát na autorotaci i když mu komplet odejde motor. Umístění vrtule nad kabinou zabraňuje sekání hlav pasažérů. Co má být vlastně výhodou této ztřeštěnosti?

mechanicka jednoduchost a tim padem vysoka spolehlivost, nizka vyrobni cena a hlavne minimalni udrzba. to jsou duvody, proc lide litaji s kvadropterama a ne s helikopterama :) you are welcome

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

autorotaci lze použít pouze za určitých podmínek, min výška atd... a i tak je to přistání tvrdý většinou ;) Katapultáž včetně padáku nemožná - seká hlavy ... :) A je tam milion přiblblých součástek ze spalovací popelnice co tě může zradit. Narozdíl Tohle přibližovadlo je ideální na cesty Ze SMRADLAVÝHO JEDOVATÝHO UCPANÝHO PRÁGLU za 5min domů na čerstvý vzduch na venkov ;)

Už aby tady TADY bylo! Vždyť letový prostor - vduch je TADY TAK NEVYUŽIT... :DD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To chci. Do práce cestuji cca 45 minut v rámci Prahy (Malvazinky - Pankrác). Vzdušnou čarou je to jen 4 km. Pokud bych uvažoval průměrnou rychlost 80km/h (započítávám nižší rychlost při vzletu a přistání), tak bych byl v práci za 3 minuty.

Na střechách paneláků je parkovacích míst dost. Tak ještě začneme dělat el. přípojky na komíny a bude vymalováno. :)

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Za nás se takovým věcem říkalo vrtulník...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

vrtulnik je mechanicky velmi slozity stroj, ktery potrebuje pravidelnou narocnou udrzbu. toto je velmi jednoduche, jedine mechanicke casti ktere se hybou jsou ty vrtule a rotory v tech DC brushless motorech. vpodstate se na tom nema co mechanicky rozbit, krome elektroniky typu ESC ktere ridi ty motory a samozrejme ridici elektorniky s gyrem, acc a pod. je proste vetsi kvadroptera se zdvojenymi motory pro redundanci a vyssi bezpecnost. do mesta idealni dopravni prostredek, teoreticky to muze byt velmi spolehlive a vpodstate bezudrzbove, krome kontroly vrtuli

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vrtulník je trapně předraženej zastaralej krám

Obrázek uživatele ozana

Virník stojí jen 1,5M bez daně

---

Jezdím na proud, najeto prvních 37 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výrobce českých vírníků :

autogyro.cz

virnik funguje podobne jako letadlo, nedokaze stat na miste a nedokaze vertikalne pristat ani vzletnout, tedy do mesta k nicemu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo to myslíš toho komára co furt padá, to je jistá smrt jo to jo ;)

baterky v tom asi uplne nebudou

Obrázek uživatele Radovan

Článek měli sodruzi z Číny vydat na apríla - za 5-7 milionů se můžete dvacet minut vznášet ve vzduchu :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

IMHO to predbehlo dobu :) nieje este legislativa a hlavne spravne naklonena verejna mienka... Ale inak keby to spolahlivo fungovalo tak ako planuju - teda plna autonomia a bezpecnost, tak na co by si to kupoval kazdy, ked to moze fungovat ako taxi. Na zavolanie prileti, odvezie domov ci do prace, potom zas odleti. Takto sa potom ani ta cena 5mega nezdala az taka smiesna - rychlo by si to mohlo na seba zarobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... 23 minut sa zda sice malo, ale je to zaroven dolet 38 km, co uz az tak hrackarsky nevyzera. A navyse sa to isto bude len zlepsovat - da sa pocitat pri sucasnom trende s cca 7% rocne.

anebo letet kazdy den do prace ve meste :) aha!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako první počin to není tak špatné. Už se to bude jen zdokonalovat a zlevňovat. Vzpomeňte si co stál elektromobil před pěti lety a jaký měl dojezd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to fantasticky skvělý! tohle vypadá na poctivýho číňáka co stím začínal vod píky. A až do toho zapojí tu svoji armádu makačů (na videu stojí opodál) bude skvělý když to do Evropy dorazí do 1 MEGA ;) PS: příplatkově žádám padák, 360stupnový dvojitý érgaby, automatický SOS, krytovaný vrtule a podvozek z kevlaru ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne jen vznášet.
Ale i šmírovat, fotit, filmovat, zjišťovat technické a jiné prostředky, ale i značkovat území a třeba i objekty. A pak nezjištěni rychle dolů do úkrytu.
To již je horší, že ano? A na to těch 20 minut bohatě stačí!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak to asi bude s tím, když budete chtít vzlétnout? Musí se člověk někam nahlásit? Aby mi pak nelítali rakety za zadkem, že jo, až si tu věc pořídím k nám na maloměsto :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

okamžitě tě aplikace přece nahlásí do řízení letovýho provozu dronů a robou už ne dispečer tě přez GPS či GLONASS bude sledovat tvůj kolizní kurz, všechno automatika. No není to suprově úžasné. Jen se obávám SKYNETu, aby to pak nehodil naráz všechno dolů jak akcie :DD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

robot nikoli zbytečně přeplacený dispečer ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Božínku, to je super! Hotový porno! :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to víš no vaše přiblblá umělá ekonomika s nabubřelými platy na dluh no, ideální k vočesání :DD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nádhera!! Tak tohle chci :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články