Čína postavila elektrickou nákladní loď, bude vozit uhlí

Jan Horčík - 05 Prosinec 2017

Ve Švédsku a Norsku už jsou plně elektrické trajekty jako doma. V Číně mezitím přestavěli na elektrický pohon nákladní loď pro přepravu uhlí.elektrická loď Čína

Elektrifikace dnes probíhá především v oblasti pozemní dopravy. Lodní doprava je ale také významným zdrojem znečištění, zejména díky faktu, že se pro ni používá to nejméně kvalitní palivo.
foto: China News

Noviny China News přinesly zprávu o tom, že po Perlové řece v čínské provincii Kuang-tung bude nyní vozit uhlí nová plně elektrická loď. Je dlouhá 70,5 metru, široká 13,8 metru a vysoká 4,5 metru (ponor 3,3 m).

Loď pohání dva 160kW elektromotory, které zásobuje elektřinou kombinace superkondenzátorů a li-ion baterií o celkové kapacitě 2,4 MWh. To je pro zajímavost 24x víc než nejlepší elektromobil Tesla Model S.

Díky bateriím dokáže loď urazit asi 80 km na jedno nabití. Nabíjí se při nakládce a vykládce uhlí, plné dobití trvá dvě hodiny. V současné době už se připravuje další verze lodi určená pro pasažéry i další typy nákladu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Zajímavý rituál s tou červenou trubkou, maníky v bílých košilích, co s ní kvedlají a dvěma dráčky po stranách.
Tedy absolutně netuším proč to. Jen jestli bychom neměli naše obyčejné mrsknutí flaškou šampusu o bok lodi trochu povznést :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takhle se prodávají popelnice :)))

Severní Korea před 43 lety nakoupila tisíc automobilů Volvo. Dodnes je nezaplatil

auto.cz/severni-korea-pred-43-lety-nakoupila-tisic-automobilu-volvo-dodnes-je-nezaplatila-111663

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Logičtější, levnější a šetrnější přírodě by bylo, kdyby jezdila na to uhlí. Ale za to by nebyly ekologickopolitické body.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Logika pro pokročilejší.

Nevím o tom reálně vůbec nic, ale nejlogištějším nasazením je, že loď jede na elektriku úplně prázdná proti proudu k blízkosti dolů, a pak po proudu dolů těžce naložená už jen trochu manévruje a zabrzdí v blízkosti nějaké velké průmyslové oblasti.

Proto stačí na ty obří převozy uhlí na tu hmotnost poměrně slabé elktrické motory a baterie, a vyplatí se to nasadit už teď okamžitě.

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejlepší by bylo kdyby nejezdila vůbec:-)) nebo na vítr, pak na elektřinu, mazut a uhlí až na chvostu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavní problém je, že článek vůbec neobjasňuje k čemu to uhlí slouží a proč se vozí max. 80km lodí po řece.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No kdyby jezdila na koks, či antracit, a byla turbínová, tak možná trumfne spalovací motor co do emisí některých nepříjemných věcí. U dopravních prostředků se navíc rozhoduje dost těžko, každý z nich má něco do sebe.

Jsem schopný vám třeba dát odkaz na dokument ukazující parní lokomotivy moderní konstrukce jako provozně levnější než lokomotivy dieselové. Na rozdíl od elektráren záleží na tolika věcech, účelu, technologické náročnosti, palivu, infrastruktuře... Že se nedá pořádně říct co je lepší a co horší.

Co je třeba z hlukového hlediska horší? Dva diesely 1.6MW dohromady v plném výkonu, nebo 1.3MW parní mašina s regulátore naplno? Při rozjezdu udělají stejnou práci, jenom pár trochu pomaleji. Nebo ve stanici, motory ve volnoběhu, nebo mašina na které akorát jede mazací lis a dynamo? Mě ty motory přijdou otravnější.

A co je (subjektivně) horší z pohledu zápachu? Zase parní mašina, nebo moderní autobus s dieselovým motorem a přídavky proti NOx?? Zejména třeba v létě?

Ano pára smrdí sírou, olejem a pod. ale jde to snést a za chvíli se to rozplyne, bus smrdí jakýmsi kyselým jedovatým zápachem, který okamžitě zalarmuje podvědomí že je to něco jedovatého a ze kterého máte pocit že vám leptá sliznici v nose.

Z pohledu emisí CO2 jasně vyhraje diesel, u ostatních si nejsem tak jistý. Spalovací motor jede s obrovskými tlaky a teplotami, které vedou na vznik NOx a podobných chuťovek, uhlí hoří s přebytkem kyslíku a za normálního tlaku, motor má mikročástice, pára makročástice a ještě navíc za jízdy smíšené s vodou. Tak kdoví jak to je. U dopravy bych uhlí hned do koše neházel. Třeba nás ještě překvapí. (spíš ne, ale co kdyby)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale parní mašina a parní turbína sou dva odlišné pohony u kterých se jinak projevuje spalování, a srovnání s dieselem je tak trochu mimo.
Vůbec neberete v potaz základy mechaniky, tedy proces spalovaní na začátku a výfuk na konci.
Eště napíšete , že pára smrdí sírou? Ups, tak to sem z toho jelen.
Poslední odstavec to zabil...
Vaše Hoaxy sou úsměvné jako WIKIpedie, no potěš jestli tohle někdo po vás převezme :)

Nakonec budete chodit pěšky a budoucnost neuvidíte, proč asi...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, takže vysvětlení.
1. odstavec čistě k lodi, pokud vezmu že tam budu mít turbínu, třeba s převodovkou a že tam bude baterie nebo spalovací motor, tak by se to mohlo stát, záleží na tom jak je to oboje udělané
2.-n. odstavec čistě o dopravě spojené s uhlím.

Poč by mělo být srovnání těch pohonů mimo? Můžete je srovnat dle X parametrů, emisí, ceny, složitosti, náročnosti na obsluhu... Srovnávám tu emise, což lze. Nebo myslíte že

Pára = parní lokomotiva, zkracuje se to, asi jsem zapomenul že to není zcela běžné. A z toho uhlí síra cítit je, musí, protože odsířit to fakt nezvládnete.

Co se týče infrastruktury a pod. tak to vážně dost ovlivňuje do jaké technologie budete investovat a jaké využívat, musel jste si toho všimnout u vodíku.

A kterou budoucnost myslíte? Tu jak nás Donie a Kim pošlou do pravěku, nebo tu jak roztají ledovce, nebo tu kde hrozí zhroucení lidské společnosti, nebo kterou?

Spalování se týká až poslední odstavec, kde co do účinnosti a paliva si jsem jistý jenom u CO2. Srovnávání spalovacích motorů mezi sebou je dost, srovnání s jinými už ale ne, viděl jsem jedno a tomu zase jestli věřit, to je otázka. Tak a když už jsme u toho, čím to zabil?

A pokud jsou někde otázky, tak ať si je zodpoví každý.

To víšžejo trole :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale Tomiq není troll možná jen trotl, ale já se v tom nevyznám, je v tom vůbec rozdíl?
ale je fakt že LED žárovky by taky mohly svítit místo elektřinou uhlím, bylo by to ekologičtější

Ano a vlastně bychom mohli místo elektřiny používat uhlí na všechno, co?
To je ale blbost. Celé roky se postupně všechny stroje a přístroje předělávají na elektřinu kvůli nesporným jejím výhodám a když dojde na auta, tak je to najednou špatně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z čeho si ,vy všichni chytrolíni, myslíte že máte naprostou většinu vaší čisté elektřiny?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Vypadalo by to potom nějak takhle.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprostá většina populace spotřebovává několikanásobné množství energie, než potřebují při zachování stejné kvality života.
A pak existuje malé procento lidí, které se kumuluje na tomto serveru, které si myslí, že elektřina je spása všeho, že se dá použít v jakémkoli odvětví a je to výhodné a šetrné k životnímu prostředí (úmyslně nepíšu ekologické. Ekologie přírodě a životnímu prostředí ve většině případů škodí). Ale především si všichni myslí, že elektřina vzniká sama od sebe bez jakéhokoli negativního vlivu.
Smutné je, že část lidí patří do obou skupin.
Z hybridu postupně vzniká sekta.

Obrázek uživatele Josef

Elektřina se jako jedna z mála energií dá vyrábět přímou přeměnou energie Slunce či jeho přirozených energetických projevů tady na Zemi a její výroba toto prostředí na Zemi nemění.

pozor - přijde reakce na výrobu a následně odpad z technologie FVE

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Josef

Elektřina se jako jedna z mála energií dá vyrábět přímou přeměnou energie Slunce či jeho přirozených energetických projevů tady na Zemi a její výroba toto prostředí na Zemi nemění.

Obrázek uživatele Michelin

Zvlastni je jak lide, kteri nemaji ke zdejsim tematum jiny nez negativni vztah sem vzdy prijdou a zacnou provokovat svimi prispevky az vyprovokuji diskuzi na konci ktere mohou oznacit zdejsi diskutujici za ekoteroristy nebo sektu.
Proc si nezalezete nekam kde se vyznava ropa, takovych serveru je mnohem vice a muzete si tam brebentit o tom jak je to lepsi nez ta blba elektrina.
Jo aha, vy by jste tam zapadl jako tuctovka, ktera nikoho nezajima, zatimco tady jste stredem diskuzi...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Zetti

Kdyz ono to nekdy cloveku neda, treba kdyz nekdo napise ze budou mit motory ucinnost 200, 250%, jiny chce nabijet auto centralou z motorove pily. Jinde neni tolik zabavy jako tady. Nehlede na to ze redakce musi z neceho zit. Kdyz sem nebudou chodit lidi, nebudou prijmy z reklamy

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

my vidláci zásadně nabijíme auta motorovou pilou :-))
youtube.com/watch?v=6vroaQjGCkc

Obrázek uživatele Michelin

Fakt je, ze obcas tu nejaka blbost zazni. Pokud je to reakce na ni tak to beru, ale pokud nekdo napise tu blbost z opacneho tabora jen proto aby tu provokoval... A obavam se, ze vetsina z techto lidi to nedela aby podporila tento server.
Me osobne to treba od prispivani sem spise odrazuje. Clovek by se treba rad podelil o zkusenosti (nekomu kdo se zrovna rozhoduje o koupi to pomuze, stejne jako jsem byl i ja vdecny za kazdou informaci, nez jsem to objendal) a klidne i ty negativni, jenze to tady fakt nejde.
O negativnich zkusenostech se uz radeji vubec nezminuji, protoze to zarucene nekdo rozmazne do absurdna.
A pokud se rozepisu o zkusenostech pozitivnich, pak se tu do me nekdo pusti, ze jsem Tesla fanatik, pripadne me obvini, ze lzu.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Zetti

Obcas? Kouknete se nad timhle vasim prispevkem a pod nim. Myslim ze slovo obcas je dost podhodnocene. Tenhle server a kazdy, ktery je ziv z reklam podpori kazdy tim ze sem prijde a nasobne kdyz do komentu napise smysl nebo i nesmysl. Na tom vubec nezalezi. Naopak nenavistne a stvave prispevky spise odradi nejen od navstevnosti, ale i od prispivani. Tedy EV nadsenci delaji serveru spis medvedi sluzbu. I pres primitivni zdrojak plny chyb ma hybrid.cz solidni SEO a tim prispivaji prave diskuteri.

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele Michelin

Ja se, ale zas tak moc nedivim. Kdyz stale dokola vyvracite stale stejne argumenty (a ne jen tady), to pak vam zacne dochazet trpelivost a svadi to odpovidat podrazdene a rypave.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Se divim, že se vůbec necháš rozhodit takovejma zamindrákovanejma joudama. Nebuď taková citlivka a pěkně jim vytři zrak tím, že se nenencháš jejich debilníma kecama rozhodit. Takovejch zoufalců ještě bude, stejně se jen furt vopakujou ;) Se podívej na rs-ka má rádoby chytrý kecy, pak začně fňukat že je to pro lidstvo příliš drahý a končí to tím že chce vlastně posílat peníze na chudou Afriku, ale samozřejmě ne ty svoje. Normální pseudointelektuální jouda :))))
Věnuj svoji energii raději na diskuzi s normálníma lidma.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatímco ty a tvé alterego Cipísek jste ztělesněný intelekt.

Obrázek uživatele Michelin

Rozhodit me to opravdu nemuze. Jen je to otravne a stale dokola stejne. Pak si clovek rekne, ze ten cas radeji investuje do neceho smysluplnejsiho.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

nejlepší obrana mysli je selektivní ignore list
a když už něco propadne tak si rychle uvědomit jestli tím ztrácet čas a kazit si náladu

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele Michelin

Selektivne ignoruji uplne pitome urazky. Pokud to ma alespon trochu hlavu a patu tak mam snahu jim to vysvetlit. Ani uz ne kvuli nim samotnym, ale kvuli ostatnim normalnim lidem co to treba take prectou.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Zetti

Az narazite na nejakou uplne pitomou urazku ode mne, tak mi na to upozornete, ja se klidne omluvim. Ja si myslim, kdybych si dal praci, tak uplne pitome urazky na mou osobu jen na tyhle strance tu budou nasobne prevazovat. Nemuzete se divit, ze strkame vsechny posedle EVmaniaky do jednoho pytliku. Ti ortodoxni jsou povetsinou hulvati navic s omezenou znalosti fyziky.

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tohle jsem chtěl napsat. Ani v této, ani v jiné diskusi rozhodně jsou jednoznačně převažující urážky od příznivců elektrovšeho. Nepovažuji se za odpůrce elektřiny. Jakmile napíšu věcný názor, vyhoří se žumpa urážek bez jakýchkoli argumentů.
Největší verbální průjem tu předvádí právě nekritičtí zastánci ev.

Obrázek uživatele Michelin

Psal jsem, ze na ty uplne pitome nereaguji.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je kouzelné jak se domníváte že ortodoxní EV maniaci jsou hulváti a ještě s omezenou znalostí fyziky:-))), problém spíš bude v tom jak si z vás dělají srandu(podle vás hulvátství) a vy ani nejste schopen rozlišit kdy je to ironie a kdy nikoli:-)) a pak se jim za pomoci fyziky snažíte tu ironii vyvrátit a dokázat jim jaký jsou vlastně omezenci:-)) a oni se vesele baví na váš účet, ale nic si z toho nedělejte nejste v tom sám

P.S. ještě se mi nestalo že by u dveří zazvonil nějaký vlezlý EV maniak a nutil mě že musím jezdit EV autem :-))

Oni maj pocit, že strašidlo elektromobility obchází plnetu :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už zase meleš páté přes deváté, milionářu blbé :-)

A tys těch 200 % bral fakt vážně??? No ty máš teda dost :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Normální drama queen, tady si kompenzuje mindráky když ho doma stará seřve :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Další kapitán Obvious, kterej si včera vzpoměl z čeho se vlastně vyrábí elektřina a hodlá to teď celýmu světu cpát furt dokola :)) Ještě nezapomeň těm nebohejm lidem připomenout, že když přestane svítit a foukat tak OZE nic nevyrábí . To taky ještě nikdo neví. :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten mixer nemá chybu :)
P.S. Tomu se v literatuře říká Diesel Punk, kdyby to byla parní udělátka tak by to byl Steam Punk.

A pak je tu ještě hromada punku, třeba Clockwork Punk (Leonardovy vynáezy), praotec všech Cyber Punk, Solar punk, Elf Punk, Telsa Punk... No je toho hromada.

Obrázek uživatele Jolinar

Ja na ten punk moc nejsem, ale nedavno jsem cetl Jizvu od Mievilleho. Tam byly snad vsechny ty punky dohromady :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky, podívám se.

Steam punk je největší kravina co znám, není to punk a steam už vůbec ne. Je to jenom retro kýč nevkusnejch lidí, který si zasloužej akorát zapálit.

Jediný pankáči, který měli něco společnýho s párou, byli indiání v předminulým století, kteří si nesmírně oblíbili mašinfírovské brýle s drátěným výpletem proti jiskrám a hrdě je nosili. Taky si hodně oblíbili i sluneční brýle.

Zde například Sedící býk
http://imgdex.com/i/4fcbb665327c4.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kýč to je, to nepopírám. :) Stejně jako některé další z mnou zmíněný. Ale máte pravdu, tady ten je ujetý extra.

Mě ta fotka přijde jako photoshop.

Vy už jste taky zblblej a vidite fotošop i tam kde není. Inuiti
s prvníma brejlema na světě vám taky přijdou jako fotošop? ;)
http://4.bp.blogspot.com/-kEXORakgiXM/T4vFDygX-iI/AAAAAAAAFbM/EUtJkzhMVFw/s1600/Snow%2BGoggles%2BWearing.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No řekněme že ten náčelník nevypadal dost přesvědčivě :)
Nějaké takové obrázky mám i v hodně starých knížkách po předcích.

Lepší kvalita.
https://goo.gl/PE1zcs

a jinej
https://goo.gl/LzKRLi

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na těchto už to je vidět dost pěkně že je to skutečné. Díky.

Mam jich ještě víc z native FB skupin, ale můj archiv je přiliš obsáhlý a nepřehledný.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A Carlos PUNK tam není? Se divim...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonyme... prostě si to najděte, to jsou termíny zcela běžně zavedené na západ od nás v oblasti kultury a umění, zejména literárního, kdy každý z nich je označení pro díla zasazené do určité doby a s jistými shodnými estetickými a tématickými vlastnostmi.

Stonepunk - moderní společnost v době kamenné, například Flintstoneovy

Clockpunk - cca Renesance, založeno na vizích Leonarda da Vinciho, pohonná síla mechanismů je dodávána z pružin, zvířat, vody, větru... (omlouvám se za předchozí chybu, clockwork je daná technologie - hodinové strojky a pod.)

Steampunk - 19. století, nejčastěji idealizovaná viktoriánská doba, může se odehrávat i jinde,většinu pohonu zajišťují parní stroje a pod. elektřina se nevyskytuje, esteticky je nápadný obrovským množstvím ozubených koleček (i naprosto zbytečných) trubek, cylindry. je zde mnoho parních vymyšleností, které ani neexistoval.

Dieselpunk - od asi 20. let do 50. let, ovlivněno estetikou amerických válečných sil za WWII. Hlavním zdrojem pohonu tu jsou spalovací motory.

Teslapunk - odehrává se asi od 1890 do 1950, technologie N. Tesly dosáhly (např. film z roku 2008 Mstitel s černou maskou)

Atompunk - 50./60. léta, konflikt mezi kapitalismem a komunismem, někdy též postapokalyptické zasazení (série Fallout).

Cyberpunk - většinou 80. léta, konflikt mezi technologií a lidmi, zneužití technologie, podsvětí, sociální konflikty... Dost dobrým příkladem je Gibsonův Neuromancer.

Biopunk - využívání biotechnologií.

nanopunk - využívání nanotechnologií.

Solarpunk - budoucnost se zaměřením na OZE, esteticky inspirace v secesi, nejnovější záležitost, takže žánr není ustáleny

Tímto beru debatu o something-puncích s jakýmkoliv Anonymem za uzavřenou.

Podepsaným samozřejmě odpovím :)

Obrázek uživatele Krueger

PUNKS NOT DEAD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kruger... si to zabil :) dik ! +1

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonProdej pneu 100% online

Newsletter