Čína nakoupila 333 autobusů na vodík

Zatímco do Evropy nedávno dorazilo prvních pět aut na vodík Toyota Mirai, v Číně na to jdou trochu ve větším. Menší města Fo-šan a Jün-fu si aktuálně objednala 300 vodíkových autobusů.

Kanadská společnost Ballard Power Systems nabízí řešení pro vodíkovou dopravu
foto: Ballard Power Systems

Kanadská společnost Ballard Power Systems dodá skrze svou čínskou licenční firmu (Guangdong Synergy Hydrogen Power Technology Co., Ltd.) dodá do dvojice zmíněných čínských měst celkem 300 vodíkových autobusů údajně za (překvapivě nízkou) cenu $17 mil. Už minulý rok si přitom města Jün-fu a Rugao objednala 33 kusů.

Čínská města dlouhodobě trpí pod náporem extrémně rostoucí dopravy. Tamní samosprávy i vláda se proto snaží zejména osobní dopravu omezovat, směřovat Číňany k nákupu alternativ a také obnovovat autobusový vozový park.

Například čínská města nakupují elektrické autobusy po tisících. Především od domácí automobilky BYD Auto, kterou ovšem částečně vlastní také americký miliardář Warren Buffet. Nákup vodíkových autobusů z Kanady je tak zajímavou raritou.

Až dosud přitom vodíková auta, natož autobusy, nebyly v Číně, stejně jako v Evropě nebo , žádné velké terno. Infrastruktura pro vodíková auta je tam ještě horší, než infrastruktura pro nabíjení elektromobilů. Je pravděpodobné, že díky nejnovějšímu nákupu se situace začne alespoň v několika zmíněných městech měnit.

8 Comments on “Čína nakoupila 333 autobusů na vodík”

  1. predpokladal bych ze cerpaci
    predpokladal bych ze cerpaci stanice na vodik pro ty autobusy nebude verejna, ale nejaka jako soucast depa, takze to vodikove elektromobilite asi nijak zvlast neprida ani v Cine

    je docela pravdepodobne ze v miste sidli nejaka firma na vyrobu vodiku a maj nadbitek vodiku, tak se dohodli ze to spunktujou verejnou dopravou, ano u verejne dopravy jako jsou autobusy vodik chapu a ma smysl, u sokrome osobni dopravy je to ekonomicky neudrzitelnej nesmysl kterej spoleha jen a jen na dotace

  2. Pokud budeme moci
    Pokud budeme moci celosvětově používat čínská města jako laboratoře a jejich obyvatele jako pokusné králíky, tak to se pak i vodík vyplatí. Protože opravdu u nich město je velikostí a počtem obyvatel menší (nejen) evropský stát. Ještě aby výsledky takového zkoušení šlo celosvětově využít a je to.

Napsat komentář