Čína nakoupila 333 autobusů na vodík

Jan Horčík - 30 Září 2015

Zatímco do Evropy nedávno dorazilo prvních pět aut na vodík Toyota Mirai, v Číně na to jdou trochu ve větším. Menší města Fo-šan a Jün-fu si aktuálně objednala 300 vodíkových autobusů.auto Ballard Čína vodíkové technologie pro dopravu

Kanadská společnost Ballard Power Systems nabízí řešení pro vodíkovou dopravu
foto: Ballard Power Systems

Kanadská společnost Ballard Power Systems dodá skrze svou čínskou licenční firmu (Guangdong Synergy Hydrogen Power Technology Co., Ltd.) dodá do dvojice zmíněných čínských měst celkem 300 vodíkových autobusů údajně za (překvapivě nízkou) cenu $17 mil. Už minulý rok si přitom města Jün-fu a Rugao objednala 33 kusů.

Čínská města dlouhodobě trpí pod náporem extrémně rostoucí dopravy. Tamní samosprávy i vláda se proto snaží zejména osobní dopravu omezovat, směřovat Číňany k nákupu alternativ a také obnovovat autobusový vozový park.

Například čínská města nakupují elektrické autobusy po tisících. Především od domácí automobilky BYD Auto, kterou ovšem částečně vlastní také americký miliardář Warren Buffet. Nákup vodíkových autobusů z Kanady je tak zajímavou raritou.

Až dosud přitom vodíková auta, natož autobusy, nebyly v Číně, stejně jako v Evropě nebo , žádné velké terno. Infrastruktura pro vodíková auta je tam ještě horší, než infrastruktura pro nabíjení elektromobilů. Je pravděpodobné, že díky nejnovějšímu nákupu se situace začne alespoň v několika zmíněných městech měnit.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

predpokladal bych ze cerpaci stanice na vodik pro ty autobusy nebude verejna, ale nejaka jako soucast depa, takze to vodikove elektromobilite asi nijak zvlast neprida ani v Cine

je docela pravdepodobne ze v miste sidli nejaka firma na vyrobu vodiku a maj nadbitek vodiku, tak se dohodli ze to spunktujou verejnou dopravou, ano u verejne dopravy jako jsou autobusy vodik chapu a ma smysl, u sokrome osobni dopravy je to ekonomicky neudrzitelnej nesmysl kterej spoleha jen a jen na dotace

Obrázek uživatele Radovan

Pokud budeme moci celosvětově používat čínská města jako laboratoře a jejich obyvatele jako pokusné králíky, tak to se pak i vodík vyplatí. Protože opravdu u nich město je velikostí a počtem obyvatel menší (nejen) evropský stát. Ještě aby výsledky takového zkoušení šlo celosvětově využít a je to.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mensi mesta...

Ta mensi mesta maji dohromady pres deset milionu obyvatel (10 000 000) - tedy jako cela CR. To jen pro poradek.

O tom je přesně ten vtip:
"Co vám řekne Číňan, když mu povíte, že Čechů je deset milionů?
To se tam musíte všichni dobře znát..."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli v te cene 17 MUSD neni vodik na 5 let zadarmo? Neco jako supercharger na vodik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodíkový autobus za cenu Miraie? Tož to by se mělo vyplatit, i když si připočtou náklady na stavbu vodíkových "benzínek". Ale nějako se mi to nezdá...

Zase u toho autobusu stačí jedna plnička v depu, takže jistá racionalita v tom je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale problém je že nevíme, jaké by bylo srovnání s některým z elektrických autobusů. Ano v Číně jde především o to aby se snížilo znečištění vzduchu, ale celkově by mohly být i v takovém případě elektrobusy lepším řešením.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol