Chystá se velká jízda 8 elektromobilů z Prahy do Brna po D1

Portál Elektrika.tv ve spolupráci s automobilkou Peugeot chystá u příležitosti nadcházejícího veletrhu Amper 2012 velkou věc. Přejezd osmi elektromobilů z Prahy do Brna po dálnici D1. Podaří se?

Peugeot iOn zvládne na jedno nabití ujet za dobrých podmínek max. 130-140 km, na dálnici spíš méně
foto: Hybrid.cz

Podle Miroslava Minaříka, šéfa portálu Elektrika.tv, je za vším původní nápad Petra Jahody naložit do Citroen C-Zero mobilní rychlodobíječku a zdolat časový rekord mezi Prahou a Brnem.

Tato idea se nakonec díky Minaříkovi a Jakubovi Špačkovi, jednomu z organizátorů veletrhu Amper, rozvinula v poměrně megalomanskou akci, ve které figuruje devět elektromobilů (8x Peugeot iOn, 1x Citroen C-Zero) a mobilní rychlodobíječka.

Idea je taková, zatímco bude jedno auto rychlodobíjet, ostatní budou dobíjet z klasické 230V zásuvky. Jakmile se auto rychlodobije na 80 %, odpojí se od rychlonabíječky a do plna se dobije opět z běžné zásuvky.

Mimochodem, dnes měla redakce Hybrid.cz možnost konečně v praxi vyzkoušet rychlodobíjecí stanici v sídle PRE s vozem Citroen C-Zero a nelze než říci, že funguje. A to zcela bez problémů.

Během pondělí se Jakub Špaček vydal z Prahy do Brna po D1 na první testovací jízdu, za ním následoval Miroslav Minařík s novým Peugeot 3008 Hybrid4. Díky výsledkům testu bylo stanoveno, že první dobíjení skupinového přejezdu se odehraje u Humpolce, druhé pak u Měřína.

Další zprávy, včetně reportáže ze samotného přejezdu, budou následovat po 16. březnu, kdy by se měla celá akce, cvičně zvaná “Kulový blesk”, uskutečnit.

7 Comments on “Chystá se velká jízda 8 elektromobilů z Prahy do Brna po D1”

  1. Proč tolik negativních
    Proč tolik negativních komentářů? Elektromobil jedoucí v pytli za kamionem nemůže nikomu překážet. Na dálnici se přeci dějou i horší věci.
    Na manipulacích s rychlonabíječkou není taky nic mimořádného, vetší frajeřina by byla, kdyby naložili jedno auto baterkama a přejeli to na jeden zátah. Pak by to ale už nebezpečné být mohlo, protože by bylo třeba jet pomaleji, úsporněji, vzduch je děsně odporný plyn.

  2. :-))
    S tou zablokovanou D1

    :-))
    S tou zablokovanou D1 …

    S nadsázkou si myslím, že i my máme právo, po všech těch útrapách na tom největším parkovišti, tuto dálnici také jednou zablokovat. 🙂

    Ale zatím i při tom nejhorším katastrofickém scénáři tomu nic nenasvědčuje.
    Nebo nám chce někdo pomoci?

Napsat komentář