Chystá se velká jízda 8 elektromobilů z Prahy do Brna po D1

Jan Horčík - 05 Březen 2012

Portál Elektrika.tv ve spolupráci s automobilkou Peugeot chystá u příležitosti nadcházejícího veletrhu Amper 2012 velkou věc. Přejezd osmi elektromobilů z Prahy do Brna po dálnici D1. Podaří se?auto elektromobil test Peugeot iOn

Peugeot iOn zvládne na jedno nabití ujet za dobrých podmínek max. 130-140 km, na dálnici spíš méně
foto: Hybrid.cz

Podle Miroslava Minaříka, šéfa portálu Elektrika.tv, je za vším původní nápad Petra Jahody naložit do Citroen C-Zero mobilní rychlodobíječku a zdolat časový rekord mezi Prahou a Brnem.

Tato idea se nakonec díky Minaříkovi a Jakubovi Špačkovi, jednomu z organizátorů veletrhu Amper, rozvinula v poměrně megalomanskou akci, ve které figuruje devět elektromobilů (8x Peugeot iOn, 1x Citroen C-Zero) a mobilní rychlodobíječka.

Idea je taková, zatímco bude jedno auto rychlodobíjet, ostatní budou dobíjet z klasické 230V zásuvky. Jakmile se auto rychlodobije na 80 %, odpojí se od rychlonabíječky a do plna se dobije opět z běžné zásuvky.

Mimochodem, dnes měla redakce Hybrid.cz možnost konečně v praxi vyzkoušet rychlodobíjecí stanici v sídle PRE s vozem Citroen C-Zero a nelze než říci, že funguje. A to zcela bez problémů.

Během pondělí se Jakub Špaček vydal z Prahy do Brna po D1 na první testovací jízdu, za ním následoval Miroslav Minařík s novým Peugeot 3008 Hybrid4. Díky výsledkům testu bylo stanoveno, že první dobíjení skupinového přejezdu se odehraje u Humpolce, druhé pak u Měřína.

Další zprávy, včetně reportáže ze samotného přejezdu, budou následovat po 16. březnu, kdy by se měla celá akce, cvičně zvaná “Kulový blesk”, uskutečnit.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč tolik negativních komentářů? Elektromobil jedoucí v pytli za kamionem nemůže nikomu překážet. Na dálnici se přeci dějou i horší věci.
Na manipulacích s rychlonabíječkou není taky nic mimořádného, vetší frajeřina by byla, kdyby naložili jedno auto baterkama a přejeli to na jeden zátah. Pak by to ale už nebezpečné být mohlo, protože by bylo třeba jet pomaleji, úsporněji, vzduch je děsně odporný plyn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-))
S tou zablokovanou D1 ...

S nadsázkou si myslím, že i my máme právo, po všech těch útrapách na tom největším parkovišti, tuto dálnici také jednou zablokovat. :-)

Ale zatím i při tom nejhorším katastrofickém scénáři tomu nic nenasvědčuje.
Nebo nám chce někdo pomoci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dělat si z D1 zkušební a předváděcí polygon je velmi, velmi nebezpečné. Hlavně pro ty, kteří v těchto prdítkách pojedou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proc?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proto!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že jsou také připraveni zaplatit veškeré náklady, které vzniknou zásahy dálniční policie, hasičů ..., které jim doufám budou naúčtovány

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně dejte vědět, kdy to přesně bude, abych se připravil na zablokovanou D1...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?