Chevrolet Volt: místo 1.4 motoru dostane 2.0 s výkonem přes 200 koní

Jan Horčík - 22 Listopad 2012

Spekulace o nové, již 4. generaci hybridu Toyota Prius, vyvolaly plodnou diskusi. Neméně zajímavé jsou i nové insiderské informace o nové – teprve druhé – generaci plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ten údajně dostane nový – větší a výkonnější -, spalovací motor.Test Chevrolet Volt

Chevrolet Volt plug-in hybrid si zatím v České republice pořídit nemůžete, snad až od příštího roku. Prakticky totožný Opel Ampera ovšem ano, a to za 1 080 000 Kč.
foto: Hybrid.cz

Magazín InsideEVs přichází s dalšími zajímavými informacemi ze světa automobilového průmyslu. Tentokrát se mu podařilo vyšpehovat podrobnosti týkající se nové generace plug-in hybridu Chevrolet Volt.

Voltu se aktuálně v poměrně daří. Např. za srpen 2012 se jej prodalo 2831 kusů. Auto, které dokáže ujet mezi 40 km až 80 km čistě na elektřinu šetří Američanům pohonné hmoty v nemalém množství.

V současné době je Volt vyráběn s 1,4l spalovacím motorem o výkonu 83 koní. Ten po většinu času slouží jako generátor elektřiny pro baterie či pohon kol, jen výjimečně se ve vysokých rychlostech připojuje k pohonu kol (viz. jak funguje Opel Ampera).

Spotřeba Voltu, resp. , což je evropský bratranec amerického plug-in hybridu, se po vybití baterií pohybuje kolem 7 l/100 km. To není málo a konkurenční Toyota Prius plug-in hybrid je na tom o mnoho lépe (v aktuálním testu, který brzy přineseme, jsme dosáhli průměru 4,3 l/100 km).

Podle magazínu InsideEVs proto nová generace Chevrolet Volt, který by na trh měla přijít ve třetím čtvrtletí 2013, dostane nový spalovací motor Ecotec o objemu 2.0 l. Půjde o přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním o výkonu přes 200 koní, který by se měl montovat také do modelů Cadillac ELR a Buick Verano.

Původní 1,4l motor se kterým aktuálně Volt jezdí nebyl pro auto vůbec plánován. Inženýři, kteří auto konstruovali, chtěli využít motor speciálně navržený přímo pro Volt. Jenže to bylo právě v době kolem let 2008-2009, když si automobilka General Motors procházela bankrotem. Výdaje na veškerý výzkum a vývoj byly tehdy zmrazeny.

Jay Cole, redaktor magazínu InsideEVs, navíc dodává, že když už se bude měnit spalovací motor, dojde nejspíš i na výměnu elektromotoru. Ten má v současné době výkon 149 koní. Dá se čekat, že do Chevroletu Volt 2014 se dostane motor stejně nebo o málo výkonnější, ale určitě lehčí a efektivnější.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proboha proč??? ať raději zvětší a zlepší baterii a daj tam nějakej ultra malej spalovák velikosti elektrocentrály. Pak by vůz, klidně mohl v režimu vybitá baterie jet max 80km/h. Jde o to mít z toho spíš elektromobil typu Leaf nebo hybrid typu Prius?
Já z toho chci spíš elektromobil, kterej když dojdou baterky nezůstane stát, ale dojede (klidně v omezeném režimu) kamkoliv!

Kvůli účinnosti. Ten malý 1.4 motor se asi musí docela ždímat, pokud má při jízdě na benzín tahat dopředu auto a ještě dobíjet baterii. Vždyť obyčejné benziňáky obdobné velikosti a hmotnosti mívají silnější motory. I Prius dostal v další generaci silnější motor přesně ze stejných důvodů. Otázka je, jestli dvoulitrové turbo není zase opačný extrém.

Obrázek uživatele Jolinar

Ja si myslim, ze jejich predstava je prave opacna... Jde o to aby auto mohlo fungovat plnohodnotne na kratke i na dlouhe vzdalenosti - tedy bez kompromisu... Na kratke vzdalenosti to jede potichoucku na baterie a setri benzin (a penize) a na dlouhe vzdalenosti clovek nemusi obetovat zadny pozitek z jizdy.
Pri cene pres milion Kc uz je to dulezite, aby tam nebyly zadne kompromisy, jinak by si to koupilo jeste mene lidi nez ted...
Nezapomente ze GM hraje na jistotu, ne jako Tesla, ktera jde all-in.

Obrázek uživatele honYa

Já spíše souhlasím s jako hlavním důvodem s názorem Ctirada. Voltu stále půjde o spotřeb u, v USA je položka "mpg" možná nyní ještě více hlídaná, než u nás, zdali se povede pokořit o jednu desetinku (které stejně nikdo v reálu věřit nebude).

Vemte si za příklad Fabii, která ve městě s 1l tříválcem žere méně, než se čtyřválcovou 1,4 MPI. Na dálnici (ehm, do 130 km/h, ale jiná větší nepřeplňovaná motorizace se stejně do ní nedávala) se však karty otočí, tříválec točí o tisíc o více otáček více a tím roste i spotřeba (laicky). Protože Toyota/Chevy mají městskou spotřebu s pomocí EV modu již vyřešenou, museli se ještě podívat na ten mimoměstský/dálniční režim.

Zároveň souhlasím, že 2.0 T je možná už hodně. Ale zase, jsou to těžká auta. Co jsem jel s Auris HSD, který je lehčí než Prius, ale je tam stejná motorizace (teprve Yaris HSD má opět 1,5 l), bylo to i na plné sešlápnutí plynu líné. Ne, že bych od toho čekal supersport, ale souhru 1,8l+e-motor si představuji jinak. Takže se nechme překvapit, co udělá 2.0 T.

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

haleluja, konecne 2.0 turbo, dufam ze aj v Toyote si to zoberu k srdcu a pridaju preplnanie na 1.8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby se zvedla cena a poruchovost? Souhlasím s tím, že ten motor měli naopak zmenšovat. Já si snad koupím elektrocentrálu od Hondy a nějaký levný elektromobil...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter