Chevrolet Bolt ujede přes 320 km, hlásí GM

Úplně náhodou jen týden po odhalení elektromobilu Tesla Model 3 oznámila automobilka General Motors, že Chevrolet Bolt, připravovaný hlavní konkurent pro Model 3, ujede více než původně avizovaných 320 km.

Podrobnosti o elektromobilu Chevrolet Bolt nedávno GM zveřejnili na autosalonu Detroit 2016. Díky tomu např. víme, že auto bude vybaveno 60kWh baterií.
foto: Tesla Motors/GM

Tim Grewe, šéf elektrifikace v GM, nedávno na mediálním brífinku v Centru alternativních energií GM prohlásil, že první prototypy elektromobilů Chevrolet Bolt v interním testování dosahují vyšších dojezdů mež původně avizovaných 320 km na jedno nabití.

auto elektromobil Chevrolet Bolt autosalon Detroit 2016 NAIAS

Chevrolet Bolt se konečně naplno představil na CES 2016 a autosalonu v Detroitu, jen pár dnů před podrobnějším odhalením v Detroitu. Do konce letošního roku by měl být dostupný na americkém trhu.
foto: GM

Zpráva přichází pouhý týden poté, co Tesla odhalila elektromobil Tesla Model 3 s minimálním avizovaným dojezdem 344 km na jedno nabití. GM ale má zatím před Teslou náskok – Chevrolet Bolt už se začíná zkušebně vyrábět.

Oproti tomu Tesla Model 3 se začne vyrábět teprve koncem roku 2017. A automobilka Tesla Motors ústy svého šéfa Elona Muska přiznala, že 325 000 rezervací na Model 3 je mnohonásobně víc, než původně očekávali.

auto elektromobil Tesla Model 3 Tesla Motors elektroauto

Nový elektromobil Tesla Model 3 je fenomenální úspěch, který se zapíše do historie
foto: Tesla

Na druhou stranu, redaktor Fred Lambert z magazínu Electrek trefně poukazuje na fakt, že zatímco GM vyrábí elektromobil za cenu $37 500, který by ve fosilní verzi stál $20 000, Tesla vyrábí elektromobil za $35 000, který by i ve fosilní verzi pravděpodobně stál $35 000.

Jinými slovy, auta si příliš nekonkurují – což je zjevné zejména nyní, pod odhalení designu Tesla Model 3. A cílí na zcela jiný segment uživatelů.

Navíc má Tesla jasnou výhodu díky své značce, historii a Elonu Muskovi, což vše vyústilo ve skutečnost, že jí své peníze svěřilo přes 300 000 lidí z celého světa. Za auto, kterým se nejspíš projedou nejdřív za dva roky nebo dokonce ještě později.

93 Comments on “Chevrolet Bolt ujede přes 320 km, hlásí GM”

  1. TM3 je dojaz, ze Tesla ma vo
    TM3 je dojaz, ze Tesla ma vo svete EV tak obrovsky naskok, ze vsetci ostatny budu nadalej tvrdit, ze EV nemaju buducnost…..no a vlastne maju pravdu, pre dino automobilky naozaj EV nemaju buducnos, prave preto som si TM3 nevahal registrivat a teraz ma cakaju posledne roky na fosilnom aute z minuleho tisicrocia.

    1. Ktere automobilky tvrdi ze
      Ktere automobilky tvrdi ze EV nemaji budoucnost? Renault nissan, kteri vyrabi ne rozdil od tesly EV dostupne i pro nemilionare a maji slusne prodeje? VW, ktery prodava nejlevnejsi a pritom dost slusne EV (VW UP) a verejne x krat deklaroval ze vidi budousnost v elektromobilite a ve velkem vyviji univerzalni platformu pro EV? GM ktery planuje rozjet vyrobu Boltu driv nez tesla vyrobu modelu 3?
      Z velkych se vuci EV vymezuje akorat toyota, ktera sazi na svoje hybridy a vodik….

      1. prepačte ale slovo dostupne
        prepačte ale slovo dostupne pre VW e-UP je asi vtip nie?
        pýtať 25.000 Eur za mestské pohypovadlo je len pre horných 10.000. S tým auto nikam nedôjdete a potrebujete k nemu ešte jedno za dalších 15 až 20tis ako rodinný voz. Spolu teda minimálne 40tis a k tomu dve poistky, dva servisy atd atd.

        100x radšej dám 35.000 za plnohodnotne rodinne auto akým TM3 určite je. Jedna poistky, servis zdarma, 8 rokov zaruka, proste mnoho násobne nižšie náklady.

        TM3 je pre každého kto si môže navýšiť úver.
        VW eUP je len pre bohatých, alebo ludí čo cestujú iba v okoli svojho mesta…..na takú somarinu ja peniaze fakt nemám.

          1. correct, tesla nema ziadny
            correct, tesla nema ziadny servis zdarma. plati sa extra a zrovna lacny nie je, hlavne na to, ze vraj e-auto v porovnani s autom potrebuje mensiu udrzbu.

            a zaruka 8 rokov je iba na motor/baterku.
            pricom strata kapacity baterie nie je kryta vobec.

            na auto je zaruka 4 roky.

        1. Pockat ale tesla zatim
          Pockat ale tesla zatim nabizi nanejvys tak model S/X s cenou atakujici 3 mega, nemuzete srovnavat nekolik let prodavane auto s autem ktere prijde, kdyz se zadari, za dva roky (a bude i tak stat dvakrat tolik – CR cena UP je 600 000, tesla 3 cca 1 200 000).

          Jinak rekl bych ze vetsina lidi, co si kupuji auta nad milion maji v domacnosti 2 a vice aut, tzn idealni stav – mit UP nebo neco podobneho na kratke cesty a klasicky spalovak ne delsi (stav ze byste potreboval najednou dve auta s velkym najezdem temer nenastava).

          Dalsi vec – dneska neni tesla model 3 plnohodnotne rodinne auto – na dovcu s nim proste nikam dal pohodlne nedojedete….

          1. Pokud by se spalovák
            Pokud by se spalovák využíval jen na dlouhé trasy, tak bude pro většinu lidí úplně zbytečný. Když byste ho využil řekněme 4x za rok na dovču, tak ztráta na hodnotě auta, povinné ručení, servis… vás vyjde vždy na víc, než si totéž auto 4x na týden půjčit.
            Velmi zhruba pokud máte 4 roky starou Octavii, tak za rok ztratí určitě 20 tisíc na své hodnotě a za to si ji můžete půjčit na celých 20 dnů. Pokud tedy nejezdíte za rok více než 20x trasu delší než 500 km, pak se nevyplatí držet druhé auto.

            1. Vzdyt pisu, ze velka cast
              Vzdyt pisu, ze velka cast domacnosti ma 2 auta – tzn nekdy potrebuji pouzivat 2 auta zaroven (pro cloveka co je sam a jedno auto vice nez staci je to samozrejme nesmysl).
              Tzn kdyby meli EV a Spalovak, tak asi budou jezdit primarny vsechny kratke trasy (kterych je dritva vetisna) EVckem, ve chvili kdy potrebuji 2 auta najednou tak pouziji obe a ve chvili kdy je potreba vetsi auto, nebo se jede autem na dovcu, tak se pouzije spalovak. (tzn velmi podobne pouziti, jak to maji dneska, akorat ze by se to male auto asi vyuzivalo vice)

                1. pripocitejte ztratu hodnoty
                  pripocitejte ztratu hodnoty vozu.

                2. To změní jen to, že a)
                  To změní jen to, že a) bude ještě vzdálenější od b)

                3. zkuste zverejnit vase
                  zkuste zverejnit vase propocty, pokud to neni tajemstvi.

                4. Doplňuji tedy…
                  a)

                  Doplňuji tedy…
                  a) phm=10k, pov+hav.poj=19k, servis=25k, km=4k8
                  b) phm=4k3, pov+hav.poj=9k1, servis=2k3, km=21k

                5. – rocne date za servis a,
                  – rocne date za servis a, 25tisic? pri najezdu 4800km?
                  – jake vozy to vlastne porovnavame?

                6. NEnapsal jsem, že ročně,
                  NEnapsal jsem, že ročně, jde jen o rok 2015….

                7. No to mate trochu
                  No to mate trochu nadstadardni spalovak jako doplnek k EV. Kdybych pocital najezd 5000 km tak u meho dieselu by to vypadalo asi takto:
                  PHM 7,5, pojistka 8k, servis 3k a jsme na 4kc/km.
                  Na stejne velky EV by me pojistka stala 22k.

                8. Když on je to takovej
                  Když on je to takovej mazlík garážovanej v zimě nejetej; no a vyhoďte ho, že.

          2. A zase. Proč by Model 3
            A zase. Proč by Model 3 nebyl plnohodnotné rodinné auto? to že má do jezd „jen“ 300 km, přeci neznamená, že to není plnohodnotné rodinné auto. Naopak má to vzadu plné 3 místa, co spousta aut, která se tváří jako rodinná nemá ani náhodou.

            A proč by se s ním nedalo jezdit na dovolené? Když jedeme na dovolenou i se spalovákama někam dál, tak stejně jedeme kolem 110-120 km/h a kvůli dětem, čárání drahých poloviček stejně často stavíme, takže zastavky po cca 300 km, nevídím jako nějaký problém. Ale je mi jasné, že vy musíte ujet na jeden zátah 1000 km, jinak to není pro vás auto. S tím jste ale dost v menšině, takových je pouze pár. Ostatní jsou normální a dělají zastávky aby neohrožovali sebe ani okolí.

            1. No zastavky po 300 km jsou
              No zastavky po 300 km jsou OK, ale u modelu 3 uplne mimo realitu, dojezd pri dalnicnich 130 bude hluboko pod 300, z 80% baterky budeme hodne radi za 200. A navic je treba co 200 to auto dobit, ne jen zastavit na odpocivadle. A preju hodne stesti pri cestovani na dovolenou z CR s hledanim vhodne dovolene na trase pokryte superchargery (obyc nabijecka je zadtavka na vic jak hodinu). Ze severni moravy si nezajedete na vzdalenejsi dovcu nikam. Proto razim nazor veljy soalovak + male EV

                1. No ja treba jezdim autem dal
                  No ja treba jezdim autem dal mimo CR 3-4x do roka a ktomu xkra cestu Ostrava-Praha, to uz to s pujcovanim spalovaku nebude tak zhave…

      2. Nissan leaf stojí v
        Nissan leaf stojí v základnej cene 29 000€ s 24Kwh bateriou a dojazdom niečo cez 100km = vyhodené peniaze. A cena pre bežného človeka?!
        Renault ( Fluence bez akumulátora stál 26 000€, ale už sa nevyrába)svoje autá predávať ani nechce a keď, tak bez baterie za ktorú sa mesačne platí 80€
        VW eUp alebo golf (34 900€) sú asi tiež pre bežného človeka a nie pre milionára 😀
        Všetky tieto autá sú dvakrát predražené vzhľadom na svoju výbavu a a parametre.
        S Teslou sa nemôžu, bohužel, zrovnávat…
        TESLA……….dlho nič a potom sú ostatné automobilky, ktoré už vyše 20 rokov brzdia vývoj elektromobility, produkujú predražené a prakticky nepoužiteľné elektromobily a väčšinu financií dávajú na vývoj fosílnych automobilov, pretože tie peniaze nakoniec pochádzajú z ropy.
        … dúfam, že TESLA sa stane najväčšia automobilka na svete.

        1. Myslite ze bezny clovek si
          Myslite ze bezny clovek si muze dovolit spise teslu za 2,8 mega, nez auto jako leaf (skladovky za 600 000) nebo UP (od 600 000)?
          Ano s teslou se nemuzou srovnavat (bylo to dost divne kdyby tyhle auta byly srovnatelne s 4x drazsim autem).
          Jinak pro mne osobne neni tesla treba model 3 o nic pouzitelnejsi nez leaf – na denni dojizdeni staci dojezd leafu v pohode, na jakoukoli dlouhou cestu je uz i tesla kratka (ani modelem S bych si nezajel z Ostravy do Prahy).
          Ano tesla umi udelat slusne konkrecni, drahe auto (model S) a zatim se tvari ze za dva roky bude ume udelat i konkurecni auto premiove stredni tridy (model 3), uprimne nechapu, jak na zaklade toho muze byt lepsi nez automobilky, ktere delaji ty levnejsi EV…..

          1. Nechápu, jak to, že ani s
            Nechápu, jak to, že ani s modelem S byste nepřejel z Prahy do Ostravy? To je Vám tak zatěžko někde po cestě zastavit na cca 15-20 minut? Jestli ano a jestli chcete jet jako prase 200 tak ano, to opravdu nepřejedete. Ale v tom přápadě bych vás nechtěl potkat, protože tyhle co jezdí na našich dálnicích 200 se nedá jinak říkat, než potencionální vrazi.

        2. ted, a ona ted stoji Tesla 3
          ted, a ona ted stoji Tesla 3 tolik co ty auta ktera jmenujes? ja si nevsiml ze se da Tesla 3 ted koupit a do mesice vyjet „do ulic“ , az bude Tesla 3 dostupna za cenu 35000 (v EU spise euro a plus DPH, tedy v CR rekneme zaklad 1.15 milionu korun) tak do te doby tu zrejme bude Leaf 2 generace, e-Golf 2 generace, e-Up 2 generace, a pravdepodobne budou cenove odpovidat tomu co budou nabizet aby byli konkurencni

          nejdulezitejsi je to „ted“ 😉 ted si totiz muzes na Teslu 3 slozit maximalne 1000 eur, a to auto uvidis nejdriv tak v roce 2018, ale spise 2019-2020, coz jsou tak jenak 3-4 roky, takze kdyz chci jezdit hned ted, co me doporucis jako EV okolo 1 milionu korun? …… ne Tesla to nemuze bejt, ta zadne takove auto nema a ani zatim neplanuje

          ale dal fandi Tesle, ja jim taky fandim, ta znacka to potrebuje a jen diky tomu se elektromobilita hejba kupredu 🙂

          1. Problem je, ze to co dnes
            Problem je, ze to co dnes dostat za cenu okolo 1 milionu za to nestojí. Ale verím, že sa to čoskoro zmení. Keby nebolo Tesly, tak by to trvalo hodne dlouho.
            Mám vyskúšaný Nissan leaf, Kia soul a VW e-golf. Sú celkom v pohode ale určite nie za tie sumy. Keď za to tolko pýtajú, tak nech tam dajú aspoň poriadne baterky. Napr. nové baterie do leaf-a stoja 5000€. Tak, čo je na ňom za 29 000 !?
            Ja by som tiež chcel elektromobil už teraz, ale radšej ešte vydržím a snáď sa to dovtedy zmení k lepšiemu 🙂

      3. Ano, vámi zmínění
        Ano, vámi zmínění výrobci „pro nemilionáře“ mají slušné prodeje. Souhlasím s Vámi, že Tesla S/X je faakt hoodně drahá. V roce 2015 předstihla hrozně drahá Tesla model S dosavadního krále Leafa, v USA se stala nejprodávanějším EV, v Evropě 2. nejprodávanějším elektrombilem po Zoe (a 4. EV včetně hybridů).
        Není to tím, že přes vysokou cenu nabízí nekompromisní kvalitu? Není to kořen důvěry ve značku, který způsobil, že TM3 má dnes víc předobjednávek (ano, mohou si to ještě rozmyslet), než co král Leaf prodal od počátku věků?
        Proč tedy ti výrobci „pro nemilionáře“ aspoň trošku nepoodhalí, čím nás v budoucnu chtějí překvapit? Zajímá nás cena a dojezd, ne jen tvářička konceptu. Že Tesla stejně nic moc neřekla, jen z TM3 stáhla plachtu? Jo, ta si to může dovolit, kdo chce útočit na přední příčky ze zadních pozic, musel by zaujmout víc 🙂

          1. Spíš než kvalita (která
            Spíš než kvalita (která by měla spolehlivost taky zahrnovat, a tu jsem neměl na mysli, neb o tom nic nevím) jsem měl použít slovo výkonnost. Nekompromisní výkonnost = velikost baterie, výkon (a volitelný počet) motorů, aerodynamika, uspořádání a velikost zavazadlových prostorů,…

          2. Stále rozmýšľam a
            Stále rozmýšľam a bohužiaľ neprichádzam na to o akom marketingu je tu reč. Pravda je taká že nebyť môjho záujmu o problematiku tak sa o Tesle prakticky ani nedozviem. Nikde bez vlastnej iniciatívy nenarazím ani na zmienku o nej. Možno na mňa vyskočí občas nejaká nelichotivá zmienka z mainstreamu o horiacej Tesle a dokonca som raz zachytil Teslu Roadster v TopGear ale tam jej hodne špatne naložili. Takže okrem negatívnej reklamy sa k bežnej verejnosti takmer nič nedostáva alebo máte iný pocit?

                1. nao to je cela hromada
                  nao to je cela hromada marketingovych nastroju.

                2. stačilo by mi keby ste
                  stačilo by mi keby ste napísal aspoň o jednom, nie som náročný 🙂

                3. treba zde dokáže umně
                  treba zde dokáže umně manipulovat s novináři … a využívat více či méně tradiční marketingové nástroje

                4. umné manipulovanie s
                  umné manipulovanie s novinármi automobilke neprinesie +/- 300 tisíc rezervácii takmer dva roky pred začatím výroby v priebehu prvého týždňa od zhodenia plachty.

                5. umne manipulovanie ne s
                  umne manipulovanie ne s novinari ale rovnou s verejnosti.

                6. to už znie trošku ako
                  to už znie trošku ako konšpiračná teória 🙂

                7. steve jobs delal to same.
                  steve jobs delal to same. nic konspiracniho na tom neni.

                8. Nevim, jestli v Evrope, ale
                  Nevim, jestli v Evrope, ale ve statech jsem nekolikrat potkal „miniautosalon“ (jedno auto, jeden stolecek a obrazovka, na ktere bezi nejake video) normalne v supermarketu. Kdyz jsme byli na firemni konferenci v Nemecku, tak tam meli auto (a slecnu podavajici informace) vystavene. Viralni marketing na forech, youtube…

                9. „miniautosalo“ môže byť
                  „miniautosalo“ môže byť skvelá forma, avšak oslovené publikum je oproti štandardne známym druhom marketingových aktivít hodne malé. Virálny marketing na fórach a youtube – to len potvrdzuje to čo hovovím – k tomu sa totiž dostanú len tí ktorí naozaj o tieto informácie záujem majú, čiže nevedomá verejnosť má smolu. Ale jediné čo som tým chcel povedať je, že ak by produkt ktorý Tesla prináša nebol dobrý, tak by im marketing ktorý využívajú bol úplne k ničomu. Tesla má výhodu v tom že ju nadšenci žerú a šíria jej dobré meno vo svojom okolí, výhodu v tom že prináša niečo čo tu v takejto forme zatiaľ nebolo a v neposlednom rade v tom ako pristupuje k svojim pochybeniam (servis, výmena nevhodných komponent).

              1. Kamarád, co se docela
                Kamarád, co se docela zajímá o (spalovací) auta, o Tesle něco věděl, zaznamenal zprávu o představení TM3, ale myslel si, že je to britská značka. Když jsem mu tvrdil, že je z USA, má továrny v Kalifornii a v Nevadě a zakladatel je emigrant z JAR, který spoluzakládal Pay-Pal, koukal na mě jak čerstvě vyoraná myš a nechtěl mi věřit 🙂

  2. Já si teda nemyslím, že
    Já si teda nemyslím, že by Bolt byl k ničemu. Pokud někdo uvažuje o elektromobilu za přijatelnější peníze (myšleno než je TMS a TMX) v současné době tak mu vychází jako velmi dobrá varianta právě BOLT. Pokud to ten člověk bude mít na běžné ježdění do práce a víkendové cesty jak to ve většině případů bývá a bude to v garáži s druhým autem tak nevidím v absenci rychlonabíjení problém. Naopak vidím problém v dostupnosti TM3, kdy ho bude mít v ČR jen pár nadšenců, co si obrazně řečeno vystáli frontu a ostatní budou čekat ještě min. 2 – 3 roky na dodání, kdežto pokud GM bude dovážet vozy do Evropy, je větší šance mít elektromobil pro běžné použití dříve než TM3. Pak už jen záleží kdo co preferuje….

    1. Nemyslím, že by ten
      Nemyslím, že by ten rozdíl v Evropě musel být propastný, protože oba výrobci jsou prioritně zaměřeni na USA. Tesla se připravovala na statisíce a je mile překvapena předobjednávkami.
      GM+LG se připravovali na destitisíce a jaký bude odbyt se teprve uvidí.
      Tj. v obou případech bude Evropa nejdříve na 2. koleji 😉 🙁

  3. Bolt už nikdo nekoupí.
    Bolt už nikdo nekoupí. Poté, co teď předvedla Tesla, se už nikdo rozumný do GM nepohrdne. Kdo o Boltu uvažoval, ten si už beztak nezávazně předobjednal i TM3. A až s ním GM koncem roku konečně vyjede a Tesla udělá podrobnější prezentaci, bude zvažovat jenom, zda fakt potřebuje nutně teď a hned Bolta, nebo si počká ještě rok na stejně drahou TM3, která však bude ve všech parametrech docela jinde (SC, AP, výkony…).
    Vycházím z předpokladu, že všichni výrobci kromě Tesly dělají (nebo aspoň dosud určitě dělali) EV „jenom jako“, aby se neřeklo, že na to hulej úplně. Proto bude i Bolt nějakým způsobem handicapovaný. Zřejmě asi (ve srovnání s TM3 přepísknutou) cenou. Prostě o rok později za podobné peníze koupíte auto s mnohem vyššími užitnými vlastnostmi. Takže pořád zbývá ta samá otázka: proč vlastně bych měl kupovat Bolta? Já osobně odpověď nenacházím. Zato jsem zkusil Model S, a vím, proč jít do TM3.

        1. To je samozrejme taky mozne.
          To je samozrejme taky mozne. Nicmene jako nadeji pro evropske zakazniky bych videl, ze kdyz bude poptavka (a bude se jim chtit, samozrejme), tak muzou sundat plachtu z linky u Opelu a zacit pro evropske zakazniky vyrabet „okamzite“. To same eGolf – rekl bych, ze je nenulova sance, ze pusti novy model v Evrope driv, nez Tesla stihne nasytit americky trh…

          1. EV s vetsim dojezdem chysta
            EV s vetsim dojezdem chysta v EU vice automobilek, takze ano nez to Tesla stihne, bude dost vyberu i jinde

            mimo jine se EV pripravuje i u 2 „Ceskych“ znacek a obe budou na trhu zrejme drive nez se do EU dostane takove mnozstvi Tesel 3 aby se necekalo na auto prez rok

            ja kuprikladu vkladam nadeje do e-Passata v kombiku, od nejz bude odvozen i elektricky Superb kombik

    1. Moja reč.
      Chcel by som

      Moja reč.
      Chcel by som vedieť, kolko ludí si objednalo bolta ešte predtým ako ho videli?! Tipujem, že na prstoch jednej ruky by sa to dalo spočitat. To, čo dokázala Tesla je fenomenálne a nemá obdobu v celej automobilovej histórii.
      GM možno svoje bolty nakoniec stiahne a zošrotuje, ako to už v minulosti urobil…:-)

    1. Nevím, ale řekl bych že
      Nevím, ale řekl bych že to mají odjeto dle standardu EPA, akorát tím že si jej zajeli sami a nikoliv přímo agentura EPA, tak musí prohlašovat, že to je dle jejich vlastního cyklu.

      Já bych se to nebál srovnat s reálným dojezdem Leafu s 30kWh baterií x 2.

        1. Tak ono se v USA jezdi
          Tak ono se v USA jezdi vyrazne pomaleji nez v Evrope, v tom je trochu kamen urazu dojezdu EV, ktere maji oproti spalovaku obri naskok v efektivite pri nizkych rychlostech a v mestskem provozu, ale pri vyssich rychloste je uz i spalovak hodne efektivni, takze kde se spalovaku zvedne spotreba o polovinu, tak EV se zvedne na dvojnasobek…
          Viz treba ta tesla co tu nekdo daval – pri jizde krokem dojezd 800, Evropsky syklus 550, americky 440, pri konstatni 130 na dalnici 320km, takze v americe jsou v pohode (tam vas za 160km/h muzou zavrit, u nas dostane 1000 pokutu)… v evrope se clovek musi hodne hlidat jak pisete…

        2. ale no tak. Já bych s
          ale no tak. Já bych s Pajdou souhlasil.
          Pokud jedu do 100-120km tak letím jako větr a na beterky nekoukám. Mimo dálnici při předjíždění cca 140-150km/h, zrychluju jak málo kdo atd. atd. Prostě žádná omezovačka. Do 100km denního nájezdu se pohybuje naprostá většina řidičů u nás. Někdy nějaký vytuněný spalovák sice chce závodit, ale po 3-4 zrychlovačkách a brzdách to vzdá protože jede za 30l a teplota jeho motorku začne stoupat…. 🙂
          Taky nikdo nebude tvrdit, že spalovací motorky v autech jsou jen na klidné a rozvážné popojíždění nebo jízdu ustálenou rychlostí, kdy se spalováček dostane na aspoň trochu rozumnou účinnost.

              1. Chaha, tak s tim jsem jel
                Chaha, tak s tim jsem jel (predvadeci vuz) a vice nez 130 se z toho nedalo vytahnout, navic pri te rychlosti uz jsem se dost bal. Tomu ujede kazda TSI Fabka. To jako sorry 🙂

                Z mista je akcelerce vyborna, ale pri 110 zadna. Jako ten pocit uplne odpovidal testu http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-zvlada-150-km-na-jedno-nabiti. Takze vas trosku podezrivam z toho, ze kecate.

                1. cha cha, předváděcí vůz
                  cha cha, předváděcí vůz !! tak s tím se jel taky.
                  Mezi náma, kecat nemusím, protože jestli mi věříte nebo ne, je mi úplně jedno… 🙂
                  Rychlost 140-150km/h mám bez mrknutí oka.

                2. můžete mít jiný názor,
                  můžete mít jiný názor, protože jste něco slyšel, ale můžete taky zůstat slušný. Pokud to budete chtít ukázat, můžete se stavit třeba v Olomouci – rád Vás svezu.

    2. no Tesla MODEL S udělala na
      no Tesla MODEL S udělala na rovice při 30km/h dojezd 800km 🙂 Tak si od toho odvoď jak se asi tak testovala EPA s certifikovaným dojezdem 400km. Pokud vím tak s klimatizací, akcelerací na křižovatkách a rovinatý terén meziměsto do 90km/h dala 350km. Dálnice do 160km/h má dojezd +/-300km odhaduju. Když stím budeš lítat jako prase hrabačky a maximálku 200kmh což je legalni jen vybraných úsecích německý dalnice tak si myslím že vklidu máš dojezd jen 200km 😉 Tak si to zprůměruj a vyplivni výsledek 🙂

  4. Na skutečný dojezd si
    Na skutečný dojezd si budeme muset počkat, ale očekávám +- stejný, malinko lepší pro Teslu. Ovšem i kdybychom to nebrali v potaz, tak jaké auto si za stejné peníze koupíte?
    Hezkou, sexy futuristickou Teslu, nebo né moc atraktivní MVP, které vypadá tuctově, jako většina benzínových aut…

    1. Myslím, že náš geroj
      Myslím, že náš geroj ElOn spraví niečo doteraz neplánované a auta bude vyrábať skôr a oveľa rýchlejšie ako si všeci myslíme. Zapne Turbo, prejde na tekutý dešvorc či pléd a do roka, dvoch postaví tri gigatovárne a tri fabriky. Kapitál by nemal mať problém zohnať, a makať tesláci umí. Šak model 3 nie je o žiadnych vychytávka a novinkách, len o nákladoch. S tými sa vyblbol na X-ku…

      1. Vzhledem k tomu, že Tesla
        Vzhledem k tomu, že Tesla nedávno vstoupila do asociace CHARin, která zastřešuje další vývoj standardu CCS tak to pouze podporuje moji dlouhodobou domněnku, že Model3 dostane pro EU rovnou CCS2 zásuvku, která je kompatibilní s EU SC konektorem.

        Fakt jsem ale zvědav jak se s tím vypořádají v USA, kde Tesla CCS potřebuje možná ještě víc než v EU. Tudíž to vypadá na zajímavé dilema. Možná se již rýsuje opuštění Tesla US konektoru, ovšem otázka je, jestli jeho nahrazení CCS1 je do budoucna zejména pro Teslu perspektivní a jestli by nebylo lepší i zde vsadit také na CCS2. Uvidíme 🙂

  5. GM vydává toto PR
    GM vydává toto PR prohlášení úplně „náhodou“ po úspěšném spuštění rezervací na Teslu, stejně tak jako nedávno náhodou reagoval Nissan.

    Jinak toto prohlášení GM je mlácení prázdné slámy, jediné co by mělo ohledně dojezdu smysl je uvedení konkrétní kapacity baterie.

Napsat komentář