ČEZ zrychlí dobíjení elektromobilů na 45 stanicích

Celá síť 45 veřejných stanic tzv. normálního dobíjení provozovaných projektem Elektromobilita ČEZ obslouží více zákazníků. Nejpozději od konce března bude totiž každá ze stanic disponovat dvojicí zásuvek Mennekes s dobíjecím výkonem 22 kW.

odobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu.
foto:

Podstatné zvýšení komfortu čeká již brzy na zákazníky projektu Elektromobilita ČEZ využívající veřejné stanice tzv. normálního dobíjení (DSND). Od poloviny ledna probíhá v celé síti těchto stanic postupná výměna 230 V zásuvek za zásuvky typu Mennekes.

V konečné podobě budou všechny stanice disponovat dvojicí zásuvek s dobíjecím výkonem 22 kW, a více zákazníků vybavených potřebnými dobíjecími kabely tak získá možnost rychlejšího dobíjení. Výměna ve všech 45 lokalitách, v nichž jsou DSND v provozu, bude dokončena cca do konce března.

„Spolu se zvyšováním počtu elektromobilů v České republice logicky vykazuje rostoucí tendenci také poptávka po službách veřejných dobíjecích stanic. Zejména statistiky využívání tzv. stanic normálního dobíjení a ohlasy zákazníků nám z některých lokalit signalizovaly časové prostoje při čekání na volnou zásuvku. Zareagovali jsme proto právě zvýšením dobíjecího výkonu druhé zásuvky,“ uvedl manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Z celkových 70 stanic je 25 rychlodobíjecích; zbytek sítě tvoří tzv. stanice normálního dobíjení, kterých se uvedené zkvalitňování týká.

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou. Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje Elektromobilita ČEZ v letech 2017–18 na hlavních tazích napříč Českou republikou.

Celkem 42 stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.

tisková zpráva

110 Comments on “ČEZ zrychlí dobíjení elektromobilů na 45 stanicích”

  1. Tak jsem dnes na „modernizovaný“ stojan narazil a prubnul
    Tak jsem dnes na „modernizovaný“ stojan narazil a prubnul ho.
    I když mapa čezu uvádí: Mennekes (32A/400V)Běžná domácí 16A/ 230V), skutečnost je úplně jiná.
    Stojan je osazen dvěmi zásuvkami typ2. Levá umožnuje nabíjet 3x20A a pravá 3x10A. V praxi tedy z levé vytáhnete 4,6-13,8kW podle toho kolika fázovou máte nabíječku a z pravé 2,3-6,9kW.
    Takže děkujeme pěkně za takovýto „upgrade“

    1. jj…přesně tohle jsem čekal, 32A „přívod“ rozdělili
      jj…přesně tohle jsem čekal, 32A „přívod“ rozdělili mezi dva Mennekesy, natvrdo, bezohledu jaký celkový příkon stojan celkově umožňuje. A protože do toho nechcou investovat, neobtěžovali se to opatřit řízením, které by to „inteligentně“ přikonově rozdělilo mezi oba, což se přímo, díky mennekesum type2, přímo nabízí. Mají prostě v palicích už jen rychlonabíječky, manažéři.

      1. Jestli něco mají v hlavě tak jen to, že je
        Jestli něco mají v hlavě tak jen to, že je malospotřebitelé obtěžují.
        Ty není třeba obsluhovat, tím ať se zabývá někdo jiný. Nevěřím že je to jenom tím, že jsou MBA, jak to už někdo zde vysvětloval… Jedná se o skrytou sabotáž.

      2. Nějak jsem to nepobral. Jednak se jedná o nově instalovaný
        Nějak jsem to nepobral. Jednak se jedná o nově instalovaný stojan, takže příkon potřebný dotáhnout mohli (možná ho i mají, to samozřejmě nevím). A jednak vždy to fungovalo tak, že levá typ2 zásuvka umožňovala 32A a až v momentě kdy se někdo přihlásil na pravou 230V 16A, tak se to teprve omezilo na 16A i na levé. Takže nějaké řízení to umožnuje, ale asi to nikdo neřešil, prostě se to omezilo na pevno.

    2. Na upgrade na pražských nabíječkách sem narazil až
      Na upgrade na pražských nabíječkách sem narazil až začátkem května. Psal jste to někdo třeba do EVmapy, když jste na to narazili? Na ČEZ určitě čekat nemůžeme, až to se zpožděním přeťuká v mapě na jejich pseudowebu, ale píšu to sem proto, abysme ušetřili někomu starosti až bude s prázdnou baterií hledat u ČEZ stojanu tu podle mapy slibovanou 230 V zásuvku.

      1. Na evmapě maximálně do komentářů. Jednou jsem tam psal
        Na evmapě maximálně do komentářů. Jednou jsem tam psal (a nebyl jsem první), že mají chybu u nabíječky v ikea na černém mostě. Mají tam uvedeno jen mennekes a je to i 50kw chademo. Přesto, že komentář evmapa schválila (nezobrazí se hned ale až po schválení) tak to neopravily. Ono možná ani není žádoucí, aby tam byla nabíječka spoplatněná ani né třetinovou cenou, než ty jejich…

  2. 100ks TERRA53 HNIJE VE SKLADU ČEZ 1/2ROKU a netáhla to
    100ks TERRA53 HNIJE VE SKLADU ČEZ 1/2ROKU a netáhla to nezajímá! Každá za meloun, nové, třísystémové, zaplacené z dotací (rozuměj – z daní nás všech, ať už jezdíme čímkoli nebo vůbec), tam čekají, až morálně zastarají, než tihle Hurvínci vymyslej, kam je šoupnou. To se ví, nejlépe zas na nějaký zastrčený ČEZácký dvoreček, že jo, hezky pod oknama svejch kanclů, aby to ty budižkničemy nic nestálo a mohli se u kafíčka kochat, jaký že to dobrodiní nám lidem obecným shůry přinesli.

    Hlavně, že teď na Ampéru nám zase budou už asi podesáté vykládat ty svoje žvásty, jak zaplaví republiku nabiječkama. To je hnus, velebnosti! Ti zmetkové celý léta jen seděli, čekali na dotace a ani nehnuli prstem, jen žvejkali tou svojí smradlavou hubou jednu lež za druhou. Kdyby to nebyli totální lemplové a ubožáci, tak za ty léta už mohli aspoň vytipovat místa (třeba po vzoru Estonska), třeba na křížení hlavních silnic, kde obvykle bývá i nějaká ta hospoda a obchod, vyřídit pozemkové záležitosti, udělat projekt přípojky a z betonoveho soklu už mohly trčet stočené kabely. Teď by stačilo jen nabíječky připevnit, zapojit a nahodit jističe. Ale oni si řekli – NE!!! Proč to dělat pořádně, když to můžeme zkurvit a pak se ještě léta živit nápravou dnešních debilních rozhodnutí.

    Je mi z impotence téhle vychechtané bandy nanic. Sám jsem dělal pro ČEZ a ČEPS 15 let. Bylo vážně fajn dělat s lidma, kteří nemuseli nic okecávat, protože svý práci rozuměli, začínali tam od píky a celý werk znali do šroubku. Jenže když jsem viděl, jaký jelita s MBA tam začali přicházet koncem 90.let nahrazovat fachmany a inženýry, řekl jsem si (ač tehdy smutně a velmi nerad), že stačilo…

    Pro dnešní manažery ČEZ je elektrika asi tak něco jako zajímavý přírodní úkaz, tečka. Je zajímá jen (jak pravil klasik v Básnících), jak levněji nakoupit, dráž prodat a zdržovat faktury. Víc toho moc neumějí a podle toho to tam vypadá. Jakej pán, takovej krám…

    A dodnes chválím ten den, kdy jsem odtud zmizel. Shodou okolností mi včera přišla poštou čipová karta, umožnující nabíjet v estonské síti ELMO. Takže se nejspiš o víkendu zajedu podívat, jak vypadá ten elektromobilní ráj, kde se dá kdekoli, snadno a levně nabíjet a jezdit bez emisí, co hrdlo ráčí. A kde odpovědní lidé nemaj v hlavě nas.áno a obě ruce levý. To abych si trochu spravil náladu, páč jak jste určitě pochopili, mně tyhle zprávy z ČEZu dokážou kapánek zamíchat žlučí… Takže kdo byste si chtěli udělat výlet, mám v Tesle volný místo. Odjezd v sobotu, návrat v úterý, kontakt přes mail harmonikar@centrum.cz. Elektronům zdar!

    1. No teda, když to tak čtu jak píšeš to je dasit bordel v
      No teda, když to tak čtu jak píšeš to je dasit bordel v ČEZký zemi. 100ks TERRA53 ?? No bude to asi politikou toho molochu asi jo no. Každopádně dík za vystižný článek, je dobré se dozvědět něco z druhého konce než ty samý keci ČEZ PR, nic jinyho stim asi nenadělam ale půjdu k volbam!

      1. Ano, kolem stovky 50kW nabíječek ABB před časem skutečně
        Ano, kolem stovky 50kW nabíječek ABB před časem skutečně dovezli do ČR. Pár z nich ČEZ nechal vyměnit za původní DBT, po kterých se, jak jinak, taky slehla zem. Většina dál leží někde ve skladu. Taky mne šokovalo, že oni vážně za těch asi 10 let, co nás krmí těma svejma PR žvejkama, nepřipravili dočista NIC!! A to vite, tady nejde jen o nějaké kopání, betonování a tahání kabelů. Napřed je třeba vyřešit všechny příslušné úřední záležitosti. To máme (jen tak namátkou):
        – vyřídit vlastnictví nebo pronájem pozemku
        – projektování stavby a napájecí linky
        – získání všech razítek, podpisů a povolení
        – projednání a schválení stavby na obci
        – stavba napájení včetně trafa a rozvodny
        – stavba vlastní nabíjecí stanice
        – kolaudace, oživení
        Je to zkrátka hodně práce. Trestuhodné selhání. K volbám půjdu taky, jenom ale nevím, koho volit (díky za případný tip), kdo by mel odvahu a podpořil EV. Já vůl myslel na Zelené, ale jak jsem starej, tak jsem blbej. Těm stačí akorát nadávat na Zemana a Konvičku, chránit všelijakou přemnoženou havěť a z lidí hlavně teplouše, a vrchol ekologie je zemni plyn. No chovají se úplně jako kdyby je platil přímo Putin (na kterýho přitom nadávají)…

        Jak praví jeden zdejší čtenář – v téhle zemi se málo střílí. Už mu začínám trochu rozumět…..

        No jinak, zájemci o jízdu do Pobaltí se již ozývají, tak ještě aby vyšlo počasí a mohl by to být fajn víkend.

          1. Správná otázka! Naštěstí v tomto případě není třeba
            Správná otázka! Naštěstí v tomto případě není třeba nikomu věřit. I Vy sám se můžete zeptat přímo těch nejpovolanějších a odpovědných lidí. Nejbližší příležitost je Ampér. Nebo hledat ve veřejných zdrojích. Chápu vaše rozhořčení, mne to taky zprvu „dostalo“.

    2. Nepodceňovat MBA tvrzením, že to jsou jelita. Bohužel je
      Nepodceňovat MBA tvrzením, že to jsou jelita. Bohužel je to horší. MBA = malý, blbý, agresivní. To poslední je nejhorší, neb v ČR národní hrdost není na takové úrovni aby dokázala čelit agresi zvlášť pokud se snoubí s blbostí a obvykle i mocí do které se svou agresivitou, nikoli schopnostmi, dobojovala.

      1. Jak velký Čech jsi??
        1) jakou máš banku, je česká?
        2)

        Jak velký Čech jsi??
        1) jakou máš banku, je česká?
        2) jakýmu mobilnímu operátorovi odvádíš odpustky, je český?
        3) jakýho máš eletrikáře, plynaře, je český?
        4) na jaký palivo jezdíš, je to český LPG z Kralup?? 😉
        5) jaký papáníčko kupuješ, je české?
        6) do jakých hor jezdíš utrácet, jsou české?
        7) jakou kuchyňskou linku sis koupil, je čezká?
        8) je jedno v jakým AUTĚ jezdíš KDYŽ ŽÁDNÝ NENÍ ČESKÝ !!!
        9) NEstačí jen býti českou firmou, musí zde sídlit a odvádět daně, žádný KYPR !!!
        10) atd.
        11) atd.
        12) atd.atd.atd.atd.atd.atd.atd.atd.atd.atd.

        Jak moc velký Čech jsi?? 😉

    3. Chapu vas a vase rozhorceni. V CR jsem zatim nabijel jeden
      Chapu vas a vase rozhorceni. V CR jsem zatim nabijel jeden jedinkrat na verejne dobijecce. Jinak vzdy v DE. CEZ ma sice tzv. verejne nabijecky, ale prakticky verejne nejsou. jsou klubove a kdo chce treba jednou jedinkrat nabit, musi byt zavazanej smlouvou a porat platit. Takze verejne nejsou.
      Ani v DE to neni idealni, ale porad o 1000% lepsi nez v CEZku.
      Preji hezky pobyt v Pobalti.

  3. Jestli chce čez něco zrychlit, tak at nejdříve ze všeho
    Jestli chce čez něco zrychlit, tak at nejdříve ze všeho udělá servisní četu, která bude opravovat porouchané stanice do 24 hod a na lince bude člověk, kterému se vždy dovoláte a který dané problematice ZCELA rozumí, potom nebudou třeba fronty u stojanů, když blbnou několik měsíců a čez s tím po několika desítkách urgencí vůbec nic nedělá !!!!!! výměna za mennekes absolutní kravina, pojdmě se spojit a zkusit komunikovat s čezem na jiné úrovni, aby s námi nemohl takto vorat, kdy se mu zachce.

        1. Proč by jim ČEZ mobil nefungoval? Je to jen a jen další
          Proč by jim ČEZ mobil nefungoval? Je to jen a jen další virtualní operátor, takže jediná jejich „práce“ je stříhat ovce (účtovat) a na to oni jsou machři. Jenže v případě nabíječek to musejí zvládnout i technicky, proto je to horší.

          1. No oni zatím mrší vše, na co sáhnou. To nahrazení
            No oni zatím mrší vše, na co sáhnou. To nahrazení běžných zásuvek Mennekesy, aniž zvedli výkon stojanu, to vše za trojnásobnou cenu oproti loňsku, je jen další zmršenina. Takže jejich mobilu bych se bál, i když jsou jen virtuální 🙂

    1. Za svou maličkost se stalo. Smlouva vypovězena, čip
      Za svou maličkost se stalo. Smlouva vypovězena, čip vrácen. Bohužel asi ne v dost masivní a „nasrané“ vlně. Škoda. Mnohdy jde o odvahu ukázat že se člověku něco nelíbí. Ovšem těch co vyměkli je asi hodně, tak na to ČEZ hřeší.

  4. ČEZ uvádí – „statistiky využívání stanic normálního
    ČEZ uvádí – „statistiky využívání stanic normálního dobíjení a ohlasy zákazníků nám z některých lokalit signalizovaly časové prostoje při čekání na volnou zásuvku. Zareagovali jsme proto právě zvýšením dobíjecího výkonu druhé zásuvky,“
    Hrozně rád bych viděl grafy využívání stanic. Využívám velmi často stojany čez Mennekes/220 a naopak některé lokality, které tento stojan mají jsou potažené pavučinami a nevidím ABSOLUTNÉ důvod toto celoplošně měnit, naopak tato věc je zcela kontraproduktivní. Vím o dosti stanicích, kam nepáchne ani noha a naopak používání zásuvky 220 je velmi užitečná věc, jenže v některých obchodních centrech je to naopak, ale celkově to rozhodně není tak, jak čez uvádí, at tedy opravdu ukáží využitelnost těchto stanic. Sám používám oba 2 typy zásuvek, ale vím, že pro spousty majitelů je to likvidační záležitost. Jezdím po republice velmi často a z praxe mohu řící, že
    jediný problém je maximálně občas v centru nový smíchov a úplná krize je v Arkádách, kde stejně mennekes nefunguje na 32 A, ale pouze na 16 a navíc by tam zasloužilo dát alespoň 1 stojan navíc. Jediné, kde se moc nepohybuji je Ostrava a okolí. Ale většina stanic v čechách tedy rozhodně netrpí obsazeností a tudíž měnit tuto věc. Co si o tom myslíte Vy ? Schválně zde napiště
    hlasy VY, kdo chcete nadále používat konektor 220 od čezu. Proč čez vyhodil staré rychlonabíjecí stojany od DBT a naudělal s nimi jiné lokality, které by určitě pomohli rozvoji elektromobility lépe, než tento nesmyslný krok ?????

    1. Taky by mne zajímalo, kde skončily DBT a proč nešly na
      Taky by mne zajímalo, kde skončily DBT a proč nešly na místa nynějších pomalých stojanů. To by byl skutečná pomoc, ne trapnost výměny Schuco za Mennekes. Navíc silně pochybuji, že obě nabíjená auta budou dostávat výkon 22kW.

      Já se k postupům ČEZu vyjádřil v prosinci 2016 a čip vrátil. Po 3 letech vypověděl smlouvu. Člověk fakt nechápe, že ani ty MBA nejsou s to pochopit základní věc, co je učili, že lehčí je zákazníka udržet, než získat nového……

  5. Hmm, je to tady. Chystalo se to tak zhruba rok. Jestli to
    Hmm, je to tady. Chystalo se to tak zhruba rok. Jestli to zrychlí nabíjení a omezí fronty v některých lokalitách, to je otázka. Určitě to zamezí zbytečně dlouhému nabíjení originálními 10A jednofázovými kabely, které má ve své výbavě většina dosud běžně dostupných EV. Kdo kabel Mennekes má nebo je ochoten si ho pořídit, tak mu to asi pomůže. Ovšem setkal jsem se i s takovým přístupem, že když jsem majitelům minimálně dvou EV s 10A kabely nabídl kontakt na výrobce jednofázových kabelů 16A, tak to odmítli s tím, že „jim to za to nestojí“. Takže si nedělám iluze, jak asi dopadnou jejich čipy, pokud je ještě mají. Což samozřejmě může opět přispět k redukci front u nabíjecích stanic.

  6. Za 500 měsíčně AŤ si ČEZ tu svojí síť nechá,
    Za 500 měsíčně AŤ si ČEZ tu svojí síť nechá, (stejně jako sky link) opravdu nechápu proč bych měl někomu platit 6000 ročně jen za možnost třeba 2x ročně nabít. Kdyby ČEZ kvůli vysoké ceně a malé vytíženosti stanic chtěl třeba 10kč/ kWh a časem až se stanice zaplatí ceny postupně snižoval to bych pochopil.

      1. No ono to jeste bude solidni problem s tim rychlodobijenim,
        No ono to jeste bude solidni problem s tim rychlodobijenim, otazka za kolik se tak da realne provozovat komercni nabijecka tak aby pokryla naklady a i aspon neco malo vydelala? Ono to asi i moc mic jak 10kc/kWh nebude (u rychlodobijecky treba na dalnici, u „obyc zasuvky“ v supermarketu to klidne mene byt muze).
        A s takovou cenou je pak cesta elektroautem drazsi (o dost) nez naftakem…

  7. Koukám, že ČEZ zase „pomáhá“ elektromobilitě po svém.
    Koukám, že ČEZ zase „pomáhá“ elektromobilitě po svém. Asi by mě to jako výrobce nabíjecích kabelů mělo těšit, ale jinak je to si myslím zbytečný krok. Nevím jestli si pomůžeme, většina stojanů už teď omezí typ2 na 16A, pokud se nabíjí i na druhé zásuvce. Nabíjet tedy dva leafy 7kw asi nepůjde. Jediné plus snad bude v tom, že když bude jedna zásuvka pokažená (a z praxe víme, že čezu může trvat oprava nekonečně dlouho), tak se bude moci použít druhá a majitel silnější nabíječky nebude nadávat. Vím, že spousta lidí kabel do type2 zásuvky prostě nemá. A co teď majitelé trojkových golfů, elektroskůtrů atd? Mají asi smůlu, nebo budou muset také pořídit nějaké redukce.

    1. To je fakt. Existuje vobec elektromobil, ktory NEVIE nabijat z
      To je fakt. Existuje vobec elektromobil, ktory NEVIE nabijat z 230V/10-16A? Tiez mi to pride divne – prosim autora clanku, mozete to vyjasnit? Schuko zasuvky su uplne bezne na 22 kW stojanoch (a napr. Bjorn Nyjand si na nich obcas vari kavu 🙂 (ale samozrejme to nie je dovod, ale naozaj ich univerzalnost pouzitia pre snad kazde EV))

  8. Už teďjsem řešil zdražení tarifu a ještě muset jestě
    Už teďjsem řešil zdražení tarifu a ještě muset jestě kupovat pro muj vuz kabel z mennekkesem koncovkou pres ktery se auto nabije stejne rychle jako pres 230V(tedy pri vybitem aute nabijim i 7 hodin pres noc, abych neblokoval dalším elektro kolegum pres den) . Mam totiz starsi peugeot 106 electric z roku 1999.

    A muj elektro skutr který ma jenom moznost nabijet pouze z 230 V se take nenabiji a to uz nemluvim o Rychlodobijecich stanicich které nevyužívám.

    1. Jestě pro zasmání kabel od čezu mennekes pro nas firemni
      Jestě pro zasmání kabel od čezu mennekes pro nas firemni ion dost často vyhazuje pomalou NS na rychle NS nabiji normalne.
      Resime s cezem(prvne na nas zkouseli, ze je kabel od pochybneho vyrobce), ale jsem zvedav jestli zvladne pomala NS nabijeni 2x mennekesu bez poruchy.

      1. minuly tyden jsem koupil mennekes za 2,000 predvadeci
        minuly tyden jsem koupil mennekes za 2,000 predvadeci Ratio,tobylo akorat,cena rozumna,ted jedu z DE nabijeno na 22kw wallboxu – zkousel jsem za rovnou hodku 2.15kw,tak jsem tohodil radsi chademo,kabel je 16A,rad bych dostaval 3.6kw/h ale nevim. Co myslite pujdeto nekdy?

        1. Ion nikdy nenabije 3,6kW. Maximum je 230V * 14A = 3200 W. Muj
          Ion nikdy nenabije 3,6kW. Maximum je 230V * 14A = 3200 W. Muj Ion bere s Mennekes maximalne 3000W. Onboard nabijecka je dimenzovana na 14A a vic nejde ani kdyby jste pripojil Temelin.
          Tech 230V AC se musi usmernit a pretransformovat na vyssi DC napeti. Tady je omezujici hrdlo.
          Cely ten nabijeci problem pochazi asi z USA. Tam maji 115V AC a i z toho napeti se musi nabijet. Napriklad mercedes B250 ED muzete pripojit na AC 100V az 250V AC a onboard nabijecka si s tim poradi. Jako u notebooku.
          U DC nabijeni je ten AC/DC menic ve stojanu a je vykonejsi a tak muzete do baterky lifrovat mnohem vic. Pak uz je limit jen v BMS aby se baterka neznicila.

                1. Kdyz jste nabijel v DE na nabijecce a jen 2150W, tak to neni
                  Kdyz jste nabijel v DE na nabijecce a jen 2150W, tak to neni ani 10A. Ani s jednim kabelem nedosahne 14A. To vypada podezrele. Mozna nejaka zavada na onboard nabijecce. Stalo by zato zajet do Peugeotu aby to promerili.
                  Jeste muzete zkusit vycist hodnoty baterie pres aplikaci CANIon. Existuje pro Android i IOS. Aplikace je na GooglePlay zadarmo. Akorat je zapotrebi OBD dongle pro vycteni hodnot. Ten dongle neni laciny, ja ho koupil za 120 EUR. OBDLink MX Bluetooth. S Ionem funguje jen nekolik malo OBD donglu, protoze ION komunikuje pres velmi rychly data-bus a to levne dongle nezvladnou. CANIon prozradi hodne zajimavych veci. Napeti kazdeho clanku, teploty, nabijeci prikon do baterie – ten je mensi nez ktery zmerite na siti. Dojezd, spotrebu pri jizde, topeni, rekuperaci atd. bezi i za jizdy.

                2. taky mi to prijde podezrely no zkusim te n servis co nejdriv v
                  taky mi to prijde podezrely no zkusim te n servis co nejdriv v listopadu konci zaruka

            1. Wallbox s Type2 není problém za podobné peníze udělat. U
              Wallbox s Type2 není problém za podobné peníze udělat. U IONa ale u AC nabíjení je pořád limit v palubní nabíječce. Pouze v porovnání s 10A kabelem to bude o něco rychlejší – 13A. Malé chademo by byl větší posun. Pozor ale na ten udávaný výkon. Těch 10kW je teoretických. Nabíječ umí proud 20A, takže ve spojení s ION baterií o napětí nějakých 360V to bude kolem 7kW.

    1. Ion muze nabijet maximalne 14A. V principu je jedno, zda z
      Ion muze nabijet maximalne 14A. V principu je jedno, zda z obycejne 230V Schuko zasuvky, nebo Mennekes. V pripade obycejne zasuvky rozhoduje jaky proud podporuje controler v nabijecim kabelu. Bezne dodavany nabiji jen 10A, protoze 230V Schuko ma povoleny trvaly proud jen 10A. Jsou ale take controlery, ktere se daji prepinat 6 az 16 A z 230V Schuko. To si musite zjistit sam z krabice na kabelu.
      Standardni Mennekes se prodava na 16, 32 a vic Amper. Takze z Mennekesu dostanete urcite max. 14A.
      Muj Ion nabiji rovnych 3000 W. Vyhoda Mennekesu je, ze mate kabel a dve zastrcky a zadnou krabici jako u standardni nabijecky (tzv. Cihla).
      Doporucuji koupit Mennekes 32A. 16A by stacil, ale kdyz koupite jine auto, tak bude treba maly. Kdyz je silnejsi, nijak to nevadi, pokud se nepresahne pripojka nabijeciho stojanu. 32A je ale vsude.

      1. Kdyby mela schuko povoleny trvale jen 10A tak by musela by
        Kdyby mela schuko povoleny trvale jen 10A tak by musela by jistena 10A jisticem. Je to spise predbezna opatrnost vyrobcu. K tem uplne prvním ionům se dodával kabel v 16A provedení. Silnejsi kabel urcite nevadi, pokud clovek chce každý den manipulovat se zbytecne 2,5x tezsim a 2x tlustcim kabelem. Pripojka nabíjecího stojanu se urcite nepřesáhne, stojan sam ridi nabíječku v aute podle toho jake jsou jeho momentalni moznosti. Teď se mi to nechtělo dohledávat, ale myslím, že ion má 13A nabíječku. Těch 3000W by odpovídalo /230V je 13A.

        1. Schuko ma jisteni bezne 16A, ale ten vykon muze byt jen
          Schuko ma jisteni bezne 16A, ale ten vykon muze byt jen kratkodobe. rychlovarna konvice atd. bezi par minut. Zkuste schvalne nechat bezet 16A na 1 hodinu a pak si sahnete na kontakty (vytazene) vydlice. Muzete si spalit prsty. Prave ze bylo nekolik seskvarenych zasuvek, tak vsechny EV dostavaji ICCB na 10A. 16A trvale potrebuje tzv. kempingovou zasuvku CEE trikolik modra.
          Prurez kabelu na 16A je dle normy slabych 1,5mm2. Zadny tlusty kabel neni treba.
          Ion ma 14A nabijecku. Ofiko by mel nabijet 3,2kW. To bude asi v nejlepsim pripade, jinak 3,0kW je bezne. Rozhoduje teplota baterie, napeti site, komunikace mezi ICCB a autem, SOC a kdovicojeste.
          Asi jsem neco spatne popsal. Mennekes je 16, 32, 63 Amper. nevadi, kdyz mate Ion ktery bere 14A a pouzijete 32A mennekes kabel. Ale muze byt problem pouzit Mennekes 63A kabel na stojanu 32A u auta co potrebuje jen 16A. Kabel se pokusi dohodnout se stojanem aby mu povolil 63A a stojan rekne nene a auto se nenabije.
          proto je nejlepsi koupit Mennekes 32A. Jsou i pripady, kdy s Mennekes 16A kabelem neuspejete u stojanu 32A. Je to paradox, ale nekdy to pry nefunguje.

          1. Ano par seskvarenych zásuvek tu bylo a zrejme proto to
            Ano par seskvarenych zásuvek tu bylo a zrejme proto to vyrobci orizli na 10A. Ale to nemeni nic na tom, ze domaci zásuvka ve 100% kondici zvlada 16A trvale. Sam jsem tak rok nabijel svého Fluence Z.E. A ten se nabiji az 6 hodin. Pokud budete mit na zásuvce dostatecny prechodak, tak se uskvari i při 10A.
            1,5mm kabel je pro nabijeni do 13A. Pro nabijeni 16A (do20A) je potřeba 2,5mm. Teplota baterie rozhoduje při nabijeni vetsimy proudy, u AC nabijeni pouze uplne na konci.
            S tim pouzitim kabelu je to trochu jinak. Nabíjecí stojan řídí nabíječku v autě, posílá jí informaci o maximálním proudu, který lze odebírat. Pokud je to menší hodnota, než umožnuje palubní nabíječka, tak nabíječka bere jen tolik. Nabíjecí stojan je také schopen rozpoznat, jaký kabel je připojený, zda kabel který umožnuje nabíjení max 13, 20, 32, 63, 80A. Pokud kabel umožnuje nabíjet méně, než by uměl stojan, tak stojan začne posílat nabíječce v autě tuto hodnotu. Takže rozhodně nemůže dojít k tomu, že by se nedomluvily. Pokud by Vám váš ion bral 14A a při tom výkon 3000W, měl by jste v zásuvce napětí jen 215V, což mi nepřijde pravděpodobné, já to snad někde budu muset vygooglit…

            1. S prurezem kabelu pro 16A mate od roku 2011 pravdu. Do te doby
              S prurezem kabelu pro 16A mate od roku 2011 pravdu. Do te doby platilo 1,5mm2. tezko rict, proc teda je to omezeni na 10A, zda kvuli starym 1,5mm2 kabelum, nebo k realnym vlastnostem zapojenych Schuko zasuvek. Tak ci onak je nevhodne trvale zatezovat 16A. (Ja to delam jen v zime, kdy zasuvku chladi venkovni vzduch).
              Jeste k Mennekes. Maximalni proud limituje nejslabsi ze vsech tri zucasnenych prvku. Nabijeci stojan, kabel a onboard nabijecka. U Iona vetsinou onboard nabijecka. Z Nemeckeho fora znam pripady, kdy nabijeni nefungovalo, kdyz kabel byl kodovan na 16A, nabijecka poskytovala 32A a onboard nabijecka Leafu byla 16A. Chyba byla v kabelu.

              1. Kabel není nijak kódován. Nabíjecí stojan pouze změří
                Kabel není nijak kódován. Nabíjecí stojan pouze změří rezistor na PP pinu a případně omezí řídící CP signál pro nabíječku v autě na patřičnou hodnotu. 16A hodnotu to ale neumí. Pouze 13,20,32,63 a 80. To z toho fora nedava smysl. Chyba klidne mohla byt v kabelu, ale není to tim, ze byl „kodovan na 16A“

                Tak ci onak, pokud je zásuvka i zastrcka ve 100% stavu. Nebude se nijak zvlast hrat. Ale je pravda, ze cim vic se omezi nabijeci proud tim mensi je pravdepodobnost problemu v momente kdy jeden konektor není ve 100% stavu

                1. Taky mluvím o tomto kabelu. Typ 16A neexistuje. Ano, všichni
                  Taky mluvím o tomto kabelu. Typ 16A neexistuje. Ano, všichni ho tak označují, protože se používá pro 16A nabíjení. Ale ve skutečnosti je 20A – to je maximální proud který povolí nabíjecí stojan, když zjistí, že tam má připojený tento 2,5mm kabel. Takže když člověk připojí tímto kabelem leafa, co má 16A nabíječku, poteče tam 16A, když leafa co má 32A nabíječku, poteče mu tam 20A.

                2. Ty proudové hodnoty (délky pulzů na CP) mohou fungovat i
                  Ty proudové hodnoty (délky pulzů na CP) mohou fungovat i proporcionalně. 16A odpovídá impulz délky 28ms, měřil jsem to i osciloskopem (u svého 16A nabíjecího modulu), ale to už je dávno. Palubní nabíječky na to samozřejmě reagují skokově, třeba u Peugeot IoNu to jde regulovat tuším v 5 – 6 krocích, nejmenší výkon byl 600W. Musel bych někde vyštráchat tu tabulku, kde mám naměřené hodnoty. Pouštěl jsem do toho normálně pulzy z běžného signálního generu. IoN dokonce toleruje pouze kladnou střídu, ve standartu J1772 má být střídavá +/-12V.
                  Možná to někomu pomůže :).

                3. Pomohlo,narazil jsem na to na elektroforum.cz
                  Díky moc

                  Pomohlo,narazil jsem na to na elektroforum.cz
                  Díky moc

                4. Nějak nechápu… To co popisujete plně chápu, ale
                  Nějak nechápu… To co popisujete plně chápu, ale nechápu, jak to souvisí s mým příspěvkem…

                5. 🙂 Třeba to, že není uplně pravda, že stojan neumí
                  🙂 Třeba to, že není uplně pravda, že stojan neumí generovat CP impulzy pro 16A. Ale jen v těch rozsazích, které jste uvedl.

                6. Ne, to jsem nechtěl říct. Samozřejmě umí generovat celý
                  Ne, to jsem nechtěl říct. Samozřejmě umí generovat celý rozsah. Já popisoval rozpoznávání rezistoru v kabelu na PP, že podle té normy jsou určeny jen hodnoty pro 13, 20, 32, 63, 80A.

              2. Ono je něco, co se doporučuje a pak něco, co lze. Já
                Ono je něco, co se doporučuje a pak něco, co lze. Já nabíjím doma i3 32 A jednofázově ze zásuvky 3×16 A. Jištěné 3x16A. A přesto jistič vypadne zpravidla až tak za hodinu a půl, takže to většinou neřeším, pokud není auto vybité pod polovinu. Kabel se trochu hřeje, ale nic zásadního. Rozhodně tam nic nesmrdí ani nehoří. V létě to bude horší, to mě asi jistič nedovolí tahat 32 A (respektive jeho tepelná spoušť), ale jen 25 A.

            2. Nejde jen o skutečné průřezy vodičů, ale také je to o
              Nejde jen o skutečné průřezy vodičů, ale také je to o délkách k nejvzdálenější zásuvce tj. musí být dodržena impedanční smyčka. Seškvařena zásuvka je většinou důsledkem špatné údržby, přechodový odpor na šroubovaných spojích a nově teď i systémy WAGO. Na to bych byl v případě používání zásuvek k nabíjení elektrických vozů obzvlášť obezřetný a nerad to v těchto instalacích vidím.

                1. Vidíte, zajímavé. A já tento systém považoval lepší,
                  Vidíte, zajímavé. A já tento systém považoval lepší, než šroubování. Obzvláště u starých hliníků, kde je flexibilní přítlak jistě přínos. Asi může být problém u větších proudů v tom, že kontakt je na v celku malé ploše.

                2. Je to tak, u hliníku to třeba význam má, jako lustrová
                  Je to tak, u hliníku to třeba význam má, jako lustrová svorka je to ideal. Ale ten WAGO systém už je i v zásuvkách a zástrčkách (červený 5-ti kolík, modrý tří-kolík) a to i pro proudy >32A. Ovšem mají aretaci. Ve starších provedeních mají dva šroubky. Ale co, když to projde zkušebnou, tak je to asi OK.
                  Jen pro zajímavost: kdysi jsem měl na starost stolárnu (piliny, dřevěný prach, hafo zásuvek a vypínačů, osvětlení – vše v provedení do výbušného prostředí) a tam se muselo každý měsíc otevřít všechny krabice, vypínače, zásuvky, kryty prostě všechno a zkontrolovat. A dělal se z toho zápis. U nás ve firmě se každý rok reviduje elektroinstalace, veškerá ruční elektrická nářadí, v kancelářích kavovary, varné konvice, kdejaké prodlužovačky. A pak se od nějaké levandule dozvíš, že české normy vlastně stojí za h***o.

          2. Neni pravda, zasuvka musi zvladnout dany proud trvale,
            Neni pravda, zasuvka musi zvladnout dany proud trvale, neexistuje nic jako „kratkodobe“, paklize je zasuvka (konektor) urcena na 10A musi byt jistena 10A jisticem. A taky je stale problem nekterych lidi rozlisovat „nemeckou“ schuko zásuvku a klasickou EEC 7/5 (s kolikem)

            1. Ja znam jen CEE 7/5 a Schuko. Pro vasi info, v celem dome mam
              Ja znam jen CEE 7/5 a Schuko. Pro vasi info, v celem dome mam instalovane nemecke Schuko a ceske zasuvky jsem vyhazel. Jsou na h*****.
              Ceske normy jsou vycucane z prstu. Tvrdi se, ze mame franzousky system, ale to neni pravda. Ve Francii maji fazy v pravo a nulak v levo. No jo, kdyz to Cesi opisovali, tak vsechno popletli. Hlavne ze nemame to co sousedi. Hura.

              1. Vy jste ale (s prominutím) nymand, Levandulo, opravdu
                Vy jste ale (s prominutím) nymand, Levandulo, opravdu odborník. Použití provedení zásuvek v provedení schuko je diskutováno zde http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis/tema/zasuvky-schuko-versus-zasuvky-podle-csn–13958

                takže bych vámi, pokud je to dům v ČR, řídil bych se, přinejmenším, doporučením. Ovšem dle vašeho chovaní, máte spíš svou hlavu, takže to pokládám za bezpředmětné. Vaše pochybnost o původu provedení zásuvek (Francie), na základě jestli má být „fáze“ vlevo nebo vpravo je přinejmenším úsměvná. Ani v ČR není žádnou normou určeno, ve které zdířce má být živá část.

                Z vašeho příspěvku srší jen odporný šovinismus a taky neznalost, a na tohle tady opravdu není nikdo zvědavý.

                errata: ECC má být CEE, omlouvám se

                1. Dekuji za vase urazeni. Vas citovany clanek je povidani o
                  Dekuji za vase urazeni. Vas citovany clanek je povidani o nicem. Jen pripomenu, jak jednoduse se vymenily CEE 4 koliky za 5-ti koliky a pes ani nesteknul. Ty 4 koliky byly take nejaka CSN a slo to. Kde je prosim ta prednost orientace faze a nulaku? To mohlo platit tak pred 50-ti lety, kdy spotrebice mely dvoulinku a izolace se rozpadavala. Schuko je komfortni, nemusite tocit zastrckou a jsou tam dva zemnici konektory. Navic hezke je zapojeni ceskych fajfkovych zastrcek do dvouzasuvky nad sebou. Pekne se to lame jen aby se to tam veslo. Ohledne leve a prave zameny faze u ceske a francouzske se ukazuje, ze opevovana spravna orientace je slusne receno zbytecna.
                  Z vaseho prispevku srsi mindraky a odhaduji, ze vse co jste se cely zivot ucil, by bylo razem na nic. Mozna nam jeste napiste jake zasadni vyhody mely barvy ceskych kabelu oproti evropske norme. Vy experte.

                2. Jistě, Levandulo, máte perfektní odhad, kdo co ví a neví
                  Jistě, Levandulo, máte perfektní odhad, kdo co ví a neví :). O moje „školy“ nemějte péči, ty jsou v pořádku. Jestli ty Vaše „moudra“ žerou jiní, tak já ne. Máte zřejmě už takovou úchylku a potřebu se nějak zviditelňovat a v tomhle fóru jste ve svém živlu, to osazenstvo se k tomu vybízí, že?
                  Jenže nezapomínejte, že to tady občas čtou i lidé skutečně znalí, tak nebuďte trapný, zvlášť pokud to okořeňujete svými šovinistickými výpady, jako kdyby jsme tady byli nějaký póvl. S tím si běžte na německé fóra, tam to možná ocení. Tam si můžete kafrat, jací jsem tu blbci, protože nepoužíváme německé Schuko.

                  Ale popořadě:
                  Nevím co tady pletete 4kolík vs. 5-ti kolík, ten se „měnil“ za úplně jiným účelem než je provedení zásuvek.
                  O nějaké přednosti orientace fáze a nuly, kterou mi tady předhazujete, jsem se nikde nezmínil, dokonce jsem přímo napsal, že to ani „naší“ normou není dané. (tedy jasně řečeno, klidně může být fáze napravo, a žádnou normu to neporušuje). Chce to opravdu lépe číst příspěvky oponentů, a né si pořád mlít to svoje.
                  A pokud jde o výhody orientace „fajek“ u Schuko, tak „my“ jsme nezaspali na vavřínech.

                  http://www117.abb.com/viewDocument.asp?document=2929&type=

                  no řekněte, přece nebudeme, kvůli takové lehce vyřešené vychytávce, předělávat vše na Schuko. To snad uznáte, ne?
                  Vidíte, nic se neláme. A že je to, to jediné kvuli čemu jsou ty „naše“ zásuvky na h****? (jak jste napsal) :D. To je ale uboho, hodně málo, „vy experte“.

                3. Stále platí ČSN 33 2130 a ČSN 33 2180; Z každé této
                  Stále platí ČSN 33 2130 a ČSN 33 2180; Z každé této normy vyplývá připojení fázového vodiče v zásuvce vlevo.

                4. Jenze norma neni pravne zavazna, pokud to neudela nejaky dalsi
                  Jenze norma neni pravne zavazna, pokud to neudela nejaky dalsi predpis. Napriklad vyhlaska ministerstva, zakon, nebo smlouva mezi dvema subjekty…

                  Uz jsem slysel i o pripadu ze dum zapojoval elektrikar, ktery dlouhodobe pracoval v SRN a vsechny zasuvky tak byly zapojene podle tamnejsich zvyklosti.

                5. Co to znamená, že „není právně závazná“? Elektrikář
                  Co to znamená, že „není právně závazná“? Elektrikář (elektroinstalatér) jako takový si nic nemůže zapojovat podle svých zvyklostí, a řídí se vždy projektovou dokumentací a ta musí odpovídat normám dané země. Podle projektové dokumentace se také vypracovává revizní zpráva. Všechny prvky v elektroinstalaci (vypínače, zásuvky, světla, jističe, rozváděče atd.) by měly mít značku EZÚ a tzv. prohlášení o shodě, důslední revizáci to prostě kontrolují a cokoliv co se odchyluje od norem se dává do zapisu, do zprávy.
                  Vyplývá z toho jediné, pro účely kolaudace může být výchozí revizní zpráva klidně zmršenina a stavební úrady s tím nebudou mít problém. Většina si ovšem pořizuje i pojištění nemovitostí, a v případě průseru (požár, újma na zdraví) a s tím související nutnost plnění, tak tam už se pak půjde opravdu do důsledku.

                6. Tak především v normě ČSN 33 2180 se dočtete, že se
                  Tak především v normě ČSN 33 2180 se dočtete, že se jedná pouze o doporučení mít nulový vodič v pravé zdířce zásuvky (z pohledu zepředu). Protože především to musíte mít v celém přípojném místě stejné.
                  Takže když si ve všech zásuvkách v baráku dáte fázi a nulák obráceně, než je doporučeno v normě, tak žádný revizák, znalý výše uvedených norem, s tím nebude mít problém.

                7. Ted uz neni, ale do revoluce bylo, respektive dokud se
                  Ted uz neni, ale do revoluce bylo, respektive dokud se provadela ochrana nulovanim, ktera byla zavedena „docasne“ po valce aby se urychlil prechod a vime jak to dopadlo. Puvodni dvojpoove zasuvky mely o neco mensi zdirky, desetiny milimetru, takze zemeny spotrebic se nedal do nezemene zapojit. A dodnes na tom jako na necem svatem trva needen elektrikar. Postupne to mizi, ale stale se takovi najdou.

                  Dovod proc se u nas zavedl francouzsky system byl ze nebyl tou dobou zatizen licencnimi poplatky.

                  Ten clanek si tak trochu protireci, na jednu stranu tu tvrdi ze spotrebice prodavane u nas do toho nezapoji a pak v druhe casti ze sptrebice maji univerzalni snury. Jedine spotrebice ktere jsem videl ze nejdou do nemckeho systemu zapojit jsou ty s meneneou vidlici.

                8. Nevím, který elektrikář ve vašem okolí na tom nějak
                  Nevím, který elektrikář ve vašem okolí na tom nějak trvá. Znám i staré elektrikářské pardaly, a nikdo netvrdí že fáze musí být jen na levé straně. Z praxe ale vím, že pokud se reviduje taková instalace tj. kde je „fáze na pravé straně“, do revizní zprávy se to uvede jako poznámka.
                  Celkem by mě zajímalo, který revizák zreviduje barak plný Schuko zásuvek. Nevím, s tím jsem se nesetkal, ale treba nám to Levandule řekne.

                9. Jmeno revizaka vam samo nereknu, ale funguje to jako vse tady.
                  Jmeno revizaka vam samo nereknu, ale funguje to jako vse tady. Moto zni:Za penize v Praze barak.
                  Ten vykres s pootocenou zasuvkou me pripomel minule tisicileti. Prave to byla jedna z moznosti vylepsit ty nesmyslne zasuvky nad sebou kde se fajfky lamaly. jenomze kdyz uz jsem se rozhodl neco menit, tak zadne troskareni a sel jsem rovnou do Schuko. Verte mi, jsou lepsi i na pouhy handling. tehdy jsem predelal vse do medi a urcite okruhy osadil FI chranicem. Revizak cumel.
                  Moje prodluzovaky mam samo take Schuko z DE vse gumove kabely. Zednici cumeji, maji jeste prodluzovaky se zastrckou od Husaka. To byl vzdy problem. Uz jsem jim koupil poradny prodluzovak a je klid. Nikdy jsem si nevsimnul jakou zastrcku maji CEZ nabijecky. Schuko nebo CSN???

                10. Ty zasuvky se normalne vyrabeji. A nevim ze by nekdo do novych
                  Ty zasuvky se normalne vyrabeji. A nevim ze by nekdo do novych instalaci daval neotocene. Bohuzel stale zalezi na tom jakou zahnutou tam davate, nektere se s trojpolovou dole moc nemusi.

                  Ktery to byl rok ze cumeli na ficko? To jsem mel dneks uz za normalni zalezitost.

                11. No to nic, já se jen směju. Fakt je, že chvíli jsem se
                  No to nic, já se jen směju. Fakt je, že chvíli jsem se trochu zastyděl, že jsem po něm tak vyjel, no ale nakonec jen utvrdil co je zač. Takoví lidi si nakonec nabijou držku sami, všeho dost času.

            2. Jedne vec je co je navrh a druha je fakticky stav zasuvky,
              Jedne vec je co je navrh a druha je fakticky stav zasuvky, ktera podleha oxidaci, ma prechodove odpory a podobne. Takze ano, je na ni sice krasnych 16A, ale po hodine se muze tavit. Pak staci take spatn2 utazeny sroubek a hned mate nejake ty desetinky ohmu a na tak malem prosotru se to teplo nascita. Takze mozna se nejak statisticky zjistilo ze nabijeci proud 16A u casti zasuvek, ktera nebyla asi mala, vede k poskozeni, jedna vec je totiz tahat z toho 16A hodinu a neco jineho je tahat je treba 8 hodin v kuse. Pak se muze stat ze se bud zasuvka, nebo vidlice natavi.

              P.S. Neco jako kratkodobe existuje, podivete se nekdy na charakteristiku pojistek, nevim jak u jisticu, ktere nejakou dobu povoluji vyssi proud nez se propali.

  9. Cvičím jógu a mám gurua Vishwaguruji Maheshwarandu. Jednou
    Cvičím jógu a mám gurua Vishwaguruji Maheshwarandu. Jednou jsme cvičili, ale moc jsme tomu nedali. Přišel a řekl: „This little theatre, which are you doing is not enough.“
    Použiji to i tomto případě: „Toto malé divadélko, které předvádíte, nestačí.“

    1. Je to smutná komedie kerou předvádí umělecké trio v
      Je to smutná komedie kerou předvádí umělecké trio v podání Vlády+Šáde+Čezu. Jak dlouho to porát nejde?? Řekněme od prvního předvahlandovic šáde elektromobilu 2011 = 6-tý rok nominace na ČEZkýho Vola 🙂 To se zapíše do dějin v nominaci kategoriích:
      1) NEJhorší SCÉNÁŘ
      2) NEJhorší REŽIE
      3) NEJLEPŠÍ STŘIH
      4) CENA Elektromobilních FANOUŠKŮ 😉

      auto.cz/skoda-shortcut-tohle-je-prvni-elektricka-skoda-znate-raritni-elektrofavorit-104095

    1. 🙂 nj tak ano je to málo co gigant mohl pro elektromobilisty
      🙂 nj tak ano je to málo co gigant mohl pro elektromobilisty udělat ale alespoň nějaké zlepšeníčko co s těmi stojany dělat když už stojí že. Každopádně nebylo by lepší je předělat spíš na dobíjení elektrokol a mobilů a na elektroauta vybudovat nové, výkonnější nejméně 50kW ?? 😉

      1. Bylo. A i přívodní kabely a vše okolo ve většině
        Bylo. A i přívodní kabely a vše okolo ve většině případů by stačilo na 50+22 kW s přehledem. Problém je cena. Přidělání jedné zásuvky (resp. výměna Schuko za Mennekes) přijde řádově na max. jednotky desítek tisíc, výměna celé stanice za klasickou DC nabíječku jsou už stovky tisíc.
        Takže tak.

Napsat komentář