ČEZ zprovoznil prvních 10 dobíjecích stanic pro elektromobily

redakce - 19 Leden 2012

Společnost ČEZ během jednoho měsíce otevřela 10 dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Všechny stanice se nacházejí v Praze nebo v jejím blízkém okolí. Nejméně dalších patnáct dobíjecích stanic ČEZ otevře během prvního čtvrtletí roku 2012, a to i mimo území hlavního města. auto elektromobil dobíjecí stanice park Chodov

Dobíjecí stanice pro elektromobily ČEZ v obchodním parku Chodov
foto: ČEZ

Infrastruktura dobíjecích stanic Skupiny se rozrůstá. Vedle své první stanice pro normální dobíjení v Duhové ulici, která je v provozu od listopadu roku 2011, vybudoval ČEZ také jednu stanici stejného typu na Chodově v business centru The Park, který zrealizovala developerská firma AIG/LINCOLN CZ.

Dalšími pražskými lokalitami jsou Obchodní centrum Nový Smíchov, kde ČEZ v podzemních garážích (v – 2. patře) vybudoval dvě dobíjecí stanice, a Obchodní centrum Novodvorská Plaza, u kterého je k dispozici jedna stanice.

auto elektromobil dobíjecí stanice Nový Smíchov

Elektromobilisté mohou používat také stanice pro normální dobíjení u obchodů Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech, jednu dobíjecí stanici najdou i v Chrášťanech u Prahy, a to v areálu sídla společnosti TNT Express ČR. ČEZ instaluje stanice nejenom u partnerských firem, ale také u měst a obcí. Jednu již používá Městská část Praha 5.

„Jedním z hlavním pilířů našeho projektu Elektromobilita je rychlý rozvoj kvalitní infrastruktury dobíjecích stanic. Věříme, že právě rostoucí síť dobíjecích stanic může vývoj elektromobility v Česku podpořit. Už dnes má každá automobilka vlastní nabídku těchto vozů a za dalších deset let mohou být auta na elektřinu součástí našeho života více, než si dokážeme představit,“ říká Pavel Cyrani, ředitel divize strategie společnosti ČEZ.

auto elektromobil dobíjecí stanice Kaufland Vypich

Společnost ČEZ se zaměřuje na výstavbu dobíjecích stanic také mimo území Prahy. Ještě v lednu 2012 zprovozní ČEZ jednu stanici pro normální dobíjení v garážích Obchodního centra Plzeň Plaza. Dalšími lokalitami budou Hradec Králové, a také , které je „chytrým“ regionem (tzv. Smart Regionem) Skupiny ČEZ.

„Dobíjecí stanice stavíme u našich infrastrukturních partnerů, a také ve městech a v obcích, které podporují náš projekt Elektromobilita. Instalace dalších stanic nepřetržitě pokračují a během prvního čtvrtletí 2012 chceme uvést do provozu minimálně dalších patnáct stanic u ostatních partnerských firem, a to nejenom v Praze, ale i dalších městech České republiky,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie.

Způsob platby při používání dobíjecí stanice

Zákazníci, kteří chtějí využívat služeb obou typů dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, musí uzavřít s ČEZ zákaznickou smlouvu. Ta jim v následujících dvou letech umožní neomezené dobíjení u všech stanic společnosti ČEZ za paušální symbolický poplatek. V roce 2012 poplatek činí 100 korun za měsíc, v roce 2013 pak bude poplatek ve výši 150 korun.

auto elektromobil dobíjecí stanice Kaufland Modřany

Každému zákazníkovi bude přidělen speciální čip, který bude pro každého uživatele unikátní. Dobíjecí stanice s uživatelem komunikuje pomocí displeje a tlačítek, kterými uživatel ovládá navigační menu. Zákazník tak bude moci sledovat, kde a jak dlouho dobíjel a kolik kWh načerpal.

Začátkem února společnost ČEZ zprovozní nový webový portál www.elektromobilita.cz, na kterém bude aktuální mapa s podrobnými informacemi o jejích stanicích a také návod, jak se stát zákazníkem Elektromobility společnosti ČEZ.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbývá konstatovat , že za chvíli bude v Praze dobíjecích stanic jak na........ Ale přemýšlel vůbec někdo nad tím,že v domovském městě nepotřebujeme dobíjecí stanice,protože dobíjíme doma?.Potřebujeme je ale při cestách mimo Prahu a tam
n e j s o u .
Pánové z ČEZU zase přemýšleli kolenem .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muze mi nekdo vysvetlit rozdil mezi nabijeci a dobijeci stanice?
Dik

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pokud vím, tak žádný není.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je rozdil, jenom nevim jaky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není nad to si v místě kam jezdíte najít někoho s kým se dohodnete na nabíjení za nějakou režii. Většinou to není problém a kolikrát ani nechtějí platit. Například restaurace, servisy nebo prodejny s elektrem to berou bezproblémů :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už to, že platíte bankovou kartou je sám o sebe monitoring a to absolútny vrátane výšky Vášho konta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, ale platí ze zákona bankovní tajemství. Zde však neplatí nic, žádné zákony. Navíc mohou připravovat pro státní úředníky podklady pro zavedení dodatečných daní na energii tankovanou do motorových vozidel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hlavně si ještě do své databáze zaznamenat co nejvíce zákazníků s možností jejich sledování a slídění kam a jak často jezdí, kolik energie tankují, ve kterou dobu apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je sice hezky, ale hodi se tou pouze pro firmy, kteri by tam nabijeli casto svoje auta.

Pro normalniho cloveka je 100,- Kc za mesic docela dost. Protoze vzdy nebiji pres noc a pridobit si baterii na verejne stanici napriklad u obchodniho centra udelam tak akorat 1x-3x za mesic. Za tu 1-2 hodiny clovek spotrebuje maximalne 5-10,-Kc takze 100,- bych musel nabijet bud celou baterii (8 hodin tam nebudu stat), nebo nabijet u nich alespon kazdy druhy, treti den v mesici! a to opravdu ne, protoze nakupuju maximalne 4x za mesic. Fakt je to drahy.

Navic opruz s tim, ze clovek musi mit s nima smlouvu a zase DALSI kartu, nebo chip to je fakt na palici.

Lepsi je kdyz nemusi mit uzavrenou zadnou smlouvu a jen se prijede zaplati a odjede za skutecne spotrebovanou elektrinu, jako u jekokoli pumpy.

To je porad kecu jak podporuji elektromobilitu, ale pritom delaji vsechno mozny jak ji co nejvic zneprijemnit a vyrejzovat.

Souhlasím. Za ty 4 měsíce co mám elektromobil jsem jen jednou byl v situaci, že by se hodila hodina nabíjení v Ostravě. Rozhodně nehodlám platit 1200 Kč ročně za možnost občas dobít. Taky považuji za nepřípustné, aby někdo monitoroval kdy a kde nabíjím.
Jedině, že by připouštěli aby více uživatelů používalo jeden chip ... pak by to bylo skoro anonymní a mohlo by se dosáhnout i ekonomické návratnosti.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil