ČEZ vybral dodavatele dobíjecích stanic pro elektromobily

Po vleklém výběrovém řízení společnost konečně vybrala dodavatele dobíjecích stanic pro svou síť. Stala se jím společnost EmotionCar. Už na konci roku tak otevře společnost první dobíjecí stanice pro elektromobily v .

Martin Roman, bývalý šéf ČEZ, v elektromobilu Peugeot
foto: ČEZ

„První dobíjecí stanice bude stát v Praze, a to před hlavním sídlem společnosti ČEZ v Duhové ulici. Ještě v tomto roce budeme pokračovat u některých našich infrastrukturních partnerů, tj. obchodních center, supermarketů či fast foodů. Po Praze budou následovat další města. Dobíjecí stanice chceme v příštím roce stavět také ve Vrchlabí, které je naším Smart Regionem, a nebo v Ostravě či Mladé Boleslavi,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ.

Společnost ČEZ se tak dostala do nejdůležitější fáze svého projektu Elektromobilita. Poté, co ČEZ představil spolupracující firmy z řad dodavatelů elektrických vozidel a infrastrukturních partnerů, začne s výstavbou dobíjecích stanic pro .

Vítězem veřejné zakázky na vybudování a dodávky stanic pro normální i rychlé dobíjení, které ČEZ vypsal v loňském roce, se stala tuzemská společnost EmotionCar.

„Vybrali jsme firmu, která splnila jak veškeré zadavatelem stanovené kvalifikační požadavky, tak i technické podmínky stanovené v zadávací dokumentaci, a to zároveň pro výstavbu stanic pro normální i rychlé dobíjení. Dodavatele jsme hodnotili podle nabídkové ceny a technických kritérií. Požadovali jsme především nejlepší zajištění provozu dobíjecí stanice včetně její údržby a služby spojené s provozováním dobíjecích stanic. Dodavatelé museli prokázat soulad mezi technickými parametry dobíjecí stanice, bezproblémovou komunikaci dobíjecí stanice mezi zákazníkem a ČEZ jako dodavatelem elektřiny, rychlou instalaci a přemístění stanic a samozřejmě také co nejrychlejší proces jejich výstavby“ říká Michaela Chaloupková, ředitelka útvaru nákup společnosti ČEZ.

Dobíjecí stanice normálního dobíjení pracuje ve své základní verzi s napětím jako běžná domácí zásuvka. Narozdíl od domácí zásuvky má však několik důležitých výhod. Například dokáže optimalizovat dobíjení elektromobilu, prodlužuje tím životnost baterie vozu a brání jejímu poškození.

Tyto stanice společnost ČEZ vybuduje především na veřejně přístupných místech, tj. např. na parkovištích u obchodních center a supermarketů, administrativních a kancelářských budov, ale také na dalších místech, kde lidé běžně tráví volný čas.

„U stanic normálního dobíjení se jedná o robustní nabíjecí sloupky s výkonem a osazením nabíjecími zásuvkami dle požadavku ČEZ. Komunikace s uživatelem probíhá přes barevný LCD displej s ovládacími tlačítky,“ říká Martin Skořepa, jednatel společnosti EmotionCar.

Dobíjecí stanice rychlého dobíjení, které pracují s vyšším napětím, umožňují dobíjet 100 % kapacity akumulátoru do 50 minut. Tyto stanice však vyžadují speciální připojení na elektrickou síť, a proto jsou i z tohoto důvodů investičně náročnější.

Do konce tohoto roku plánuje Skupina ČEZ vybudovat až 50 dobíjecích stanic. Většina z nich bude stát v Praze. Do konce roku 2013 chce ČEZ nainstalovat přibližně 150 veřejných dobíjecích stanic.

tisková zpráva

Napsat komentář