ČEZ uskutečnil zátěžový test svých nabíječek: 12 elektromobilů Renault Zoe na jedné stanici!

Dvanáct elektromobilů Renault Zoe obklopilo na dvě hodiny trio rychlodobíječek u dálnice D0. Bateriový systém s fotovoltaikou v zádech nápor ustál!

Elektromobily Renault Zoe se nabíjejí na nabíjecí stanici ČEZ ve Vestci.
foto: ČEZ

Premiérový český test souběžného dobíjení šesti elektromobilů na třech stanicích a současně málo vídané doplňování baterií 12 e-aut jedné značky v místě a čase.

Trio veřejných rychlodobíjecích stanic ČEZ ve středočeském Vestci má za sebou úspěšné dvouhodinové ověření fungování plně ostrovního provozu a spolehlivého pokrytí jednorázové poptávky ze strany řidičů.

Využívání sítě veřejných dobíjecích stanic ČEZ rozmístěných od Mariánských Lázní až po Třinec zažívá boom, letos i navzdory protipandemickým omezením. ČEZ aktuálně po celé České republice provozuje zhruba 230 veřejných dobíjecích stojanů, tj. asi polovinu všech tuzemských profesionálních stanic.

Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF) a Operačnímu programu Doprava.

Dvanáctka cíleně pro účel testu vybitých elektromobilů Renault ZOE s kapacitou baterií 52 kWh a proti nim sestava ČEZ s trojicí veřejných rychlodobíjecích stanic ABB podporovaných bateriovým systémem s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW.

Tak byly rozdány karty před zátěžovým testem dobíjecího systému ve Vestci, prvním českým souběžným dobíjením 6 e-aut ze tří stanic. Každý den se také nestává, aby během pár hodin v jedné lokalitě doplňovalo své baterie 12 e-aut stejné značky.

Auta přijela k testu se zbytkovou kapacitou cca 10 % baterie. Po zbytek dopoledne na každé ze tří dobíjecích stanic ve Vestci souběžně doplňovaly své baterie vždy dva elektromobily, jeden rychlým DC a druhý standardním AC konektorem. Dobíjecí systém prokázal schopnost jednorázově obsloužit všechna auta.

Dron pomohl udělat krásný obrázky sestavy elektromobilů na nabíjecí stanici ČEZ.

Dron pomohl udělat krásný obrázky sestavy elektromobilů na nabíjecí stanici ČEZ.
foto: ČEZ

„Jsme rádi, že se dnes podařilo spojit atraktivní formu a odborný obsah. Právě v konkrétních ukázkách schopností dobíjecích stanic a elektromobilů je klíč k ještě vyšší důvěře lidí v e-auta. Konkrétní zkušenost z výsledku testu ve Vestci je pro nás také impulsem k úvahám vybavovat další lokality dobíjecích stanic o zálohu v podobě decentralizovaných zdrojů a akumulačních jednotek,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

„Záměrně jsme pro test nominovali 12 elektromobilů Renault Zoe z našich dealerství doslova po celé republice, abychom mohli porovnat i reakci baterií vozů na různé trasy. U všech aut byla na jejich cestě průběžně monitorována spotřeba v závislosti na sklonových podmínkách a charakteru jízdy. Měřením a následným analýzám byly samozřejmě podrobeny také odběry u jednotlivých nabíjecích stanic ve Vestci,“ uvedl Zdeněk Grunt, ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s.

Na akce spolupracovaly společnosti ČEZ, Renault Česká republika, a.s., Centrum ENET VŠB – Technická univerzita Ostrava, VUT v Brně a ABB. Centrum ENET je autorem komplexního monitorovacího systému, který průběžně sleduje a měří nejen stav dobíjecího systému, ale např. i vnější vlivy jako třeba počasí.

Elektromobilita v České republice – na cestě vzhůru

V České republice je aktuálně registrováno zhruba 4500 elektromobilů. V roce 2018 přibylo 725 vozů na elektrický pohon, loni 789 elektromobilů a letos jen do konce srpna dalších 1503 e-aut.

Odhady dalšího vývoje hovoří o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

V celé České republice je momentálně řidičům elektrických aut k dispozici více než 400 profesionálních veřejných dobíjecích stanic. ČEZ aktuálně provozuje zhruba 230 stanic, více než ¾ sítě tvoří rychlodobíjecí stojany.

Rychlý růst elektromobility v České republice asi nejlépe ilustruje fakt, že první pololetí je objemem odběrů u stanic ČEZ ve výši 1,1 milionu kWh o 13,6 % silnější než celý roku 2018. V prvním pololetí řidiči e-aut zastavili u stanic ČEZ celkem 80 754krát. Průměrně tak při jednom zastavení u dobíječky „načerpali“ 13,5 kWh elektřiny.

Veškerá elektřina odebraná ze stojanů ČEZ má certifikaci původu z obnovitelných zdrojů energie vydanou operátorem trhu OTE. Ten v rámci informačního systému Evidence záruk původu eviduje a vydává certifikát pro elektřinu pocházející z obnovitelných zdrojů a z vysokoúčinné kombinované výroby elektřiny a tepla.

Výstavba stojanů ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Část sítě vzniká také díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava a zhruba polovinu rychlodobíjecích stanic dosud postavil ČEZ z vlastních zdrojů.

tisková zpráva

144 Comments on “ČEZ uskutečnil zátěžový test svých nabíječek: 12 elektromobilů Renault Zoe na jedné stanici!”

  1. Kdyby radeji vyresili soubezne rychlonabijeni Chademo a CCS
    Kdyby radeji vyresili soubezne rychlonabijeni Chademo a CCS nebo 2x CCS na jednom stojanu. Kdyz nekdo nabiji nad 70%, tak muze druhy pohodlne nabijet zbytkovym proudem na druhem DC. Tohle mi hlava nebere. Nekolikrat jsem zazil nabijeni na CCS nad 90% vykonem 9kW a ja cekal na chademo 🙁

      1. Proc by to vyrobce resil, kdyz to CEZ a ostatni nepozaduji?
        Proc by to vyrobce resil, kdyz to CEZ a ostatni nepozaduji? Kdyby kupovali stojany, ktere to umoznuji nebo vyzadovali upgrade, tak by se vyrobci jinak snazili. Lide, kteri planuji a vybiraji nabijecky jezdi spalovakama, tak to neresi a to je ten problem.

          1. 2×50 kW přívod nemusí být. Celkový příkon by se měl
            2×50 kW přívod nemusí být. Celkový příkon by se měl dělit ideálně rovným dílem na všechny tři konektory. Pokud některý z nich již nepotřebuje svou 1/3 výkonu, protože dobíjí konec baterky, tak se výkon poskytne ostatním. U superchargeru Tesly to tak funguje. Tesla také nemá ke dvojici stojanu např. 1A a 1B 2x150kW a přesto můžou nabíjet oba dva na CCS konektoru. Dělí se o výkon 150kW a pokud je mi známo, tak jestliže první na stojanu 1A dobíjí konec baterky nad 80% např. výkonem 50kW, tak druhý na stojanu 1B může nabíjet zbytkovým výkonem 100kW (do celkového součtu 150kW příkonu ke dvojici). Pokud zahájí oba stejně, dělí se myslím rovným dílem. Možná první připojený na dvojici stojanů 1A nebo 1B má výhodu o něco vyššího výkonu a druhý bere dostupný zbytek. Tesláci mě kdyžtak opraví 🙂

            1. Umi to i Tesla Wallconnector. Je jeden master a tusim az tri
              Umi to i Tesla Wallconnector. Je jeden master a tusim az tri slave. Soucet vsech 4 je max. 22kW. U rychlonabijecky se da nabijet soucasne 50kW DC a 22kW AC. DC bohuzel nelze splitovat mezi CCS a Chademo, nebo pripadne 2. CCS. Bohuzel.

              1. No právě, vím to a štve mě to, že Tesla to umí a ČEZ,
                No právě, vím to a štve mě to, že Tesla to umí a ČEZ, EON a další na ABB stojanech to neumí. Technicky to jde, když to zvládla Tesla, tak proč to ČEZ po ABB nebo obecně při výběrovce nevyžaduje!!! Je frustrující, když přijedu k rychlonabíječce, tam stojí prázdné auto na CCS a dobíjí do 100% baterky výkonem 7kW a ještě mu zbývá 30min 🙁 Už jsem to několikrát zažil a musel kvůli tomu na jinou nabíječku. Bylo to v době paušálního nabíjení ČEZu za 500Kč/měsíc neomezeně. Teď už je to celkem v pohodě, ale až se EV rozšíří, tak se to bude opět stávat. Byl jsem o víkendu v Německu a EV už se pěkně rozjíždí. Poprvé se mi tam stalo, že byly oba stojany plné a musel jsem čekat. Přitom Chademo volné. Kdyby to stojany uměly, mohl jsem alespoň něco nabít. Chademo bylo volné na stojanu s výkonem 150kW a eNiro tam nabíjelo výkonem 75kW. Já mohl vpohodě využít svých 50kW, ale stojan to neuměl. No, Tesla je prostě jiná liga.

                1. Mate pravdu, take jsem uz cekal az prijde pan od bmw i3 a
                  Mate pravdu, take jsem uz cekal az prijde pan od bmw i3 a odpoji sve nabite auto. Take bych mohl nabijet na chademo, jo kdyby to slo.

                2. Ono to jde „na prasáka“ a už jsem to jednou udělal :-/
                  Ono to jde „na prasáka“ a už jsem to jednou udělal :-/ Rodinu jsem měl v autě, přijel na ideální nabíječku s Mekáčem, tam auto na CCS a mělo 97%. Vypnete nabíječku červeným nouzovým tlačítkem, stojan se resetuje a všechny konektory se odemknou 😉 Věřím, že by to borec s 97% skousnul 😀

                3. Znam to. Doufam ze to nebude oblibeny sport ruznych idi-otu.
                  Znam to. Doufam ze to nebude oblibeny sport ruznych idi-otu.

                4. Snad ne, nebylo mi to příjemné, ale sebe jsem vyhodnotil
                  Snad ne, nebylo mi to příjemné, ale sebe jsem vyhodnotil jako menšího idiota než toho, který nabíjel nad 90% na DC konektoru 😀

                5. To bude u nabíječek jako v Kaufu, když se důchodci řežou
                  To bude u nabíječek jako v Kaufu, když se důchodci řežou fofrkalckama. Akorát eIdioti se budou řezat káblem.

    1. Snad Vás vyvedu z omylu, který zde píšete.
      Z technického

      Snad Vás vyvedu z omylu, který zde píšete.

      Z technického hlediska není funkcionalitu, kterou popisujete, možné tak jednoduše zavést.

      Když se podíváte na princip DC nabíjení – auto říká nabíjecímu stojanu, kolik potřebuje proudu a jaké napětí a DC stojan mu ten výkon posílá přímo do baterky.

      Jak probíhá ze strany stojanu regulace? Ten stojan bude mít v sobě nějakou obdobu spinaneho zdroje, ale na velmi vysoké proudy, kdy ten spínaný zdroj bude možné regulovat od max proudu po minimální a od napětí rovnajici se napětí vybite baterie až po napětí rovnaji se nabité baterií.

      Tzn. Z důvodu řízení napětí a proudu pro jedno auto není možné mít na stejném výstupu ze zdroje DC stojanu napichnuty další vůz. Bylo by to možné ve chvíli, kdy budete mít ve stojanu dvojitý DC regulovatelný zdroj, což vicemene znamená že budete mít dva DC stojany v jednom.

  2. Nějaká data by nebyla? třeba nabíjecí graf s jedním ZOE,
    Nějaká data by nebyla? třeba nabíjecí graf s jedním ZOE, 2,3,… Pokud nejsou rozdíly, je to dobře. Ale co když budou připojené různé typy aut? I tohle by se mělo vyzkoušet. Různá auta, různý SW, může dojít k nějakému jinému chování nabíjecích stanic a rozložení zátěže.

    1. Kazdy stojan ma svuj rezim a nebere ohledy na vedlejsi. Kdyby
      Kazdy stojan ma svuj rezim a nebere ohledy na vedlejsi. Kdyby byl nedostatek elektriny, bude ubytek napeti a nabijecka se vypne. Proto je jedno, ktera auta se nabiji, dokud suma neprekroci maximum. Urcite je moznost prepnout i na sitove napajeni a dobijeni baterek ze site. Co by jinak delali v zime se snehem na panelech.

            1. No urážet umíš, ale jinak s cipískem jste
              No urážet umíš, ale jinak s cipískem jste (j)elita…..ale jaksi jsi opomněl, že elektromobil má diferenciál, reduktor a v tom jaksi olej je, rosí a teče, jako u každého auta a stejně tak pokud praskne manžeta na homokineťáku, tak z toho bude lítat vazelína z ložiska…a i elektromobil má otěrové brzdy, takže i tam prach vzniká a jen jako bonus je těžší, takže abychom doplnil emise, tak je větší otěr z pneumatik, teda pokud nepoužiješ extra tvrdé extra green eco pneumatiky

                1. á to máme dálší ekologistický postulát
                  á to máme dálší ekologistický postulát elektromobility…takže za elektromobil nemá nikdy žádné vibrace přidáme v elektromobilu není nikde a nikdy žádné mazivo

                2. A ještě z tebe lezou kraviny, který bys tak rád vložil
                  A ještě z tebe lezou kraviny, který bys tak rád vložil lidem do úst.

                3. a kuku je v elektromobilu brzdová kapalina? že bychom
                  a kuku je v elektromobilu brzdová kapalina? že bychom přidali další blbost, že elektromobil nepotřebuje preventivní údržbu a výměnu brzdové kapaliny 😀

                4. Ty už nemusiš nic přidávat ty už si blbej dost.
                  Ty už nemusiš nic přidávat ty už si blbej dost.

                5. ale kuku to je slabý, pak se poděl Tvůj vyhlášený
                  ale kuku to je slabý, pak se poděl Tvůj vyhlášený ostrovtip?

                6. Takhle to dopadá když zamindrákovanej troll nemá dost a
                  Takhle to dopadá když zamindrákovanej troll nemá dost a chce ještě víc.

    1. Jak uz jsem psal jinde, prirovnavam trubku ktera vypousti
      Jak uz jsem psal jinde, prirovnavam trubku ktera vypousti spaliny z motoru do ovzdusi k trubce, ze ktere drive vytekaly fekalie z domu rovnou na cestu/silnici. Dnes uz malokdo by neco takoveho udelal a ja rikam, ze za par let budou lidi stejne nahlizet na vypousteni odpadu z vyfuku, jako na vypousteni fekalii do okoli.

        1. Hele když tak vadí auta, co topení – netrápí vás, že to
          Hele když tak vadí auta, co topení – netrápí vás, že to taky spaluje a kouří a v řadě měst plných lokálních topenišť se stále jede na uhlí/dřevo a kouří to v zimě prakticky 24 hodin denně a překvapivě je to velký podíl toho smogu?

                1. Jojo auta za všechno můžou…ono se teda zdvojnásobil
                  Jojo auta za všechno můžou…ono se teda zdvojnásobil počet lidí (tedy i těch topenišť), začalo se vše dělat z plastu, asfaltují a betonují se plochy, převáží se zboží, je šílená nadprodukce, ještě nedávno se lítalo po světě na fotbal a večeři, ale můžou za to primárně auta…typický názor ekologistickou inkvizicí zmanipulovaného ovčana… tím neříkám, že se auta na tom nepodílejí, jen tvrdím, že rozhodně nejsou hlavní příčinou a pokud budeme se pořád patlat a babrat v těch autech, tak to nevyřešíme a prohrajeme…je to zástupný problém s levnými politickými body

                2. Domy se tepelne izoluji a energeticka narocnost vyzname klesa.
                  Domy se tepelne izoluji a energeticka narocnost vyzname klesa. V Cezku je ale znacna cast populace kognitivne zablokovana a brani se zuby nehty investovat do zatepleni. Takovy lide si pak stezuji na vysoke naklady topeni a pak pali vse co hori. U zarputilych zastancu spalovaku to je podobne. Nastesti smogove inverze z doby totalitni bolsevicke neschopnosti uz davno nemame.

                3. no ono kolik lidí má na nová okna, dveře a zateplení –
                  no ono kolik lidí má na nová okna, dveře a zateplení – radši utratí za jinou blbost, co jim zvýší luxus života a stejně dost lidí na to nemá (těch půl mega by nedali) a koupí si nafukovací bazén z mountfieldu za 30…
                  mimochodem ono co lidi ušetří na zateplení, to propálí v blbosti jménem bazén, vyhřívané zimní zahrady, skleníky, přidají si klimatizace a podobná pekla…takže energetická náročnost bydlení stále narůstá bez ohledu na šetrnější technologie… to auto je pro normální lidi s nájezdem do 10 000 km/rok stále minorita… a to letos vynechávám hromadné létání na dovolené a prodloužené víkendy…

                4. Cesi jsou vylozene skudlove a nehodlaji utratit korunu do
                  Cesi jsou vylozene skudlove a nehodlaji utratit korunu do neceho, co jim neprinese okamzity prospech. Nejake dlouholete vypocty s navratnosti dutou vetsinu moc nezajimaji. Radeji protopi 50.000 rocne, nez aby museli hnout zadkem a snizit naklady na 20% a vzit si uver a behem 8 let by se naklady vratily. S EV je to uplne stejne, kazdy pocita jen do pristiho tydne a dal nevidi. Bolsevici udelali vybornou praci, lidi jsou neschopny myslet.

                5. Hele já si BEV spočítal a vyšlo mi, že aby to mělo mělo
                  Hele já si BEV spočítal a vyšlo mi, že aby to mělo mělo smysl, tak musím jezdit dvojnásobek km, vyšla mi návratnost někde 150 – 200 tis km (soukromě to znamená koupit auto s DPH a nedám si do nákladů ani floka), jezdím soukromě (co můžu ovlivnit) řekněme deset tis km/rok (poslední roky méně, předtím víc – letos už asi 3500 km) – návratnost 15 – 20 let… to když ty samý prachy proženu barákem (jakože jsem už to z velké části udělal), tak za míň prachů udělám mnohem víc parády…a stejně nejvíc emisí ušetřím, když něco nemám nebo zbytečně nepužívám

                6. A to se nevrátí ani u ojetiny za 200 tisíc? Když toho
                  A to se nevrátí ani u ojetiny za 200 tisíc? Když toho tolik nenajezdíte,tak to asi dálky nejezdíte.

                7. Jezdi 3.500km rocne, ale potrebuje nutne auto s dojezdem 1000
                  Jezdi 3.500km rocne, ale potrebuje nutne auto s dojezdem 1000 km.

                8. potřebuju kouli a rozumný dojezd – čím jsem u BEV na
                  potřebuju kouli a rozumný dojezd – čím jsem u BEV na Tesle 3. Naopak většina mých cest autem jsou dálky (z pohledu dojezdu BEV pod mega) v oblasti mimo Prahu (takže mizerná síť dobíječek)…

                9. S taznou kouli vam davam za pravdu. Bohuzel maloktere EV ji
                  S taznou kouli vam davam za pravdu. Bohuzel maloktere EV ji ma, protoze automobilky chteji udrzet spalovak ve hre. Tesla X nebo eTron muzou tahat pres 2,5 tuny, Enyaq a id4 kolem 1 – 1,5 t, takze zadne rozumne omezeni neexistuje. Jen spinava taktika.

                10. souhlasím s tím, že je to celé blbě. co jsem viděl
                  souhlasím s tím, že je to celé blbě. co jsem viděl lousklá auta BEV, tak nesouhlasím, že ta koule je v pohodě – prostě s tím nepočítají..ostatně lámaní chleba koule přijde ve chvíli, kdy bude nutno homologovat každou konfiguraci auta, co půjde do prodeje, myslím, že u lidí, co potřebují přívěsy stoupne obliba starých aut ještě více.
                  Auta rozměrů X, eTron, Enyaq atd.. jsou už pro mě hrozné almary.

                11. A kouli na vlek nebo na kola?
                  A kouli na vlek nebo na kola?

                12. Kdo ma barak, potrebuje taznou kouli na vlek. Teslu 3 jsem
                  Kdo ma barak, potrebuje taznou kouli na vlek. Teslu 3 jsem koupil hlavne kvuli tazne kouli. Jinak bych se spokojil i s necim jinym. Ale bohuzel nejsou.

                13. Takze mate zatepleny barak a tepelne cerpadlo, nebo jen udelal
                  Takze mate zatepleny barak a tepelne cerpadlo, nebo jen udelal kosmetickou upravu aby to vypadalo lepe? U RD jsme stahli tepelnou narocnost z drivejsich 10 tun hnedeho uhli/rok na 4.000 kWh/rok s TČ. Pritom jsme zvetsili obytnou plochu o 80%. Bohuzel ne vsude se dalo tepelne izolovat a tak to neni uplne ono. U druheho nove postaveneho RD s TČ je spotreba necelych 1000kWh/rok. To odpovida 2.000 kc/rok.

                14. Jediné co mi k dokonalosti baráku a do čeho ještě chci
                  Jediné co mi k dokonalosti baráku a do čeho ještě chci investovat je FVE s ohřevem TUV a baterií. Jinak je barák celý energeticky předělaný včetně osvětlení atd..bohužel vždycky od firem přijdu na závažná pochybení a celé návrhy si přepočítávám sám a nakonec zadávám realizaci dle svých návrhů. Takže je to trochu taky, jak mám čas. Je pak vtipné, že třeba ohřevy nabíhají rychleji s nižším příkonem atd…

                15. S poslední větou bych si dovolil zásadně
                  S poslední větou bych si dovolil zásadně nesouhlasit.
                  nemyslící vznikají až v tomto systému, který potřebuje ba právě vychovat tupé stádo, aby mu nemohli do ničeho kecat, chodili za levno do prace a po večerech sledovali stupidní show v televizi a kliknutím u počítače objednali vše co nepotřebují.( v případě sluníčkářů lze povýšit na hnědé smíšené tupé stádo)

                16. Dekuji ze potvrzujete moji posledni vetu. Bolsevik ve vas
                  Dekuji ze potvrzujete moji posledni vetu. Bolsevik ve vas preziva, s uspechem.

                17. Mate pravdu, vůbec mi to nemyslí, panč ten Váš blábol
                  Mate pravdu, vůbec mi to nemyslí, panč ten Váš blábol dvou vět jednoduchých rozvitých, nechápu.

                18. Rozhodně jsou hlavní příčinou osobní auta. Jsou jich
                  Rozhodně jsou hlavní příčinou osobní auta. Jsou jich skoro 2 miliardy a za 10 let budou 4. Tvoří 74% CO2, letadla jen 4%. Zbývajících 22% jsou dohromady kamiony, lokomotivy a lodě.
                  Jako kluci jsme hráli fotbal na silnici protože tam projela jen 3 auta za den. Dnes je tatáž silnice čtyřproudá a nedá se přejít. Přitom se nic podstatného nezměnilo, měli jsme co jíst i zábavy bylo dost. Dnes jezdí lidi jak pomatení úplně zbytečně. Nejsem ekolog ale jako technik vím, že každá exponenciální křivka skončí ostrým zlomem.

                19. Zdroj? Rozhodně jsou hlavní příčinou osobní auta. Jsou
                  Zdroj? Rozhodně jsou hlavní příčinou osobní auta. Jsou jich skoro 2 miliardy a za 10 let budou 4. Tvoří 74% CO2, letadla jen 4%. Zbývajících 22% jsou dohromady kamiony, lokomotivy a lodě.

                20. Zdroj je oficiální zpráva EU. Ještě teda upřesním, že
                  Zdroj je oficiální zpráva EU. Ještě teda upřesním, že ty procenta CO2 je rozdělení dopravy. Doprava tvoří 72% celku, zbývajících 28% jsou elektrárny a průmysl. Toto platí pro Evropu.
                  Na mě jde největší hrůza z toho exponenciálního nárůstu osobních aut.

                21. Aha a přečetl jste si tuhle větu?
                  V dopravě vzniká

                  Aha a přečetl jste si tuhle větu?

                  V dopravě vzniká téměř 30 procent všech emisí oxidu uhličitého v EU, přičemž ta silniční se na nich podílí ze 72 procent

                  to znamená, že mluvíme o 72 procentech z 30 procent – tedy 21,6 procentech všech emisí. Ne, že by to bylo málo, ale je fajn vědět, kde je těch zbývajících 80 procent

                22. Ony ty procenta jsou ošidná, každý zdroj uvádí
                  Ony ty procenta jsou ošidná, každý zdroj uvádí diametrálně odlišné hodnoty. Nemůžeme si to nijak ověřit. Jediné co vidím na vlastní oči jsou ty auta. Stačí se podívat z okna. Každých 10 let je jich 2x tolik.

                23. No a když se podívám tak bazénů je 20x tolik, tepelných
                  No a když se podívám tak bazénů je 20x tolik, tepelných čerpadel u bazenů je 200x tolik… lidi utrácí za blbosti 1000x tolik… a všechno to jsou emise…

                24. Bazen je uplne premiovy kandidat na provoz z FVE. Provoz je v
                  Bazen je uplne premiovy kandidat na provoz z FVE. Provoz je v dobe, kdy fve dava nejvic prebytku. Muj bazen bezi skoro vyhradne pres fve.

                25. Bazén je úplně nejvíc zbytná věc, co parádně u
                  Bazén je úplně nejvíc zbytná věc, co parádně u většiny lidí zatěžuje životní prostředí, co může být. Spousta vody, která je jedna z nejcenějších komodit, dokonale prolitá chemií, co se drahou (i FVE je drahá energie, co by se dala využít víc – kolik jí tam ročně pošlete a kolik by jste na to ujel?) energii se ohřívá, aby pak po krátkodobém použití vychladla… A to vůbec neberu hledisko sociálního kontaktu, kdy místo toho, aby se lidi setkávali na koupalištích, každej leží doma u bazénu (ok letos je to možná z pohledu covid ok) a zvyšují sociální separaci a závislost na online žití – což generuje další ekologickou zátěž, protože lidi zblblý a zbombardovaní reklamou online víc nakupují blbosti.
                  PS – jsme jedni z posledních z našeho okolí, co mají barák a nemají bazén a fakt je hustý se ptát – pojedeme na kola se vykoupat k rybníku? No víš, teď ne, my budeme u bazénu doma..

                26. Nemusim nikam jezdit, usetrim jizdy autem. Na koupak bych
                  Nemusim nikam jezdit, usetrim jizdy autem. Na koupak bych kolem nedojel. Navic od doby kdy mame fajnovy bazen nemame potrebu letat k mori. A vodu hreje slunicko bez elektriny. Spis mame problem s chlazenim. Uz jsme meli vodu 36 stupnu uplne zadarmo. Tak musime chladit. A na konci sezony nechame vodu bez chemie a na jare vypoustime zelenou vodu na travnik. V te vode je tolik organismu, ze ty chemikalie davno rozpadly. Rasy pohlcuji vetsinu latek a kdyz se tam mnozi, urcite ta voda neni plna chemie. Ta voda se nespotrebuje, pouze se pres leto vyuzije a zase vrati do obehu.

                27. Kolik lidí z majitelů bazénů se k nich chová jako vy?
                  Kolik lidí z majitelů bazénů se k nich chová jako vy? pět deset procent? A to nepíšete jak ho napouštíte… což je pro řadu obcí kámen úrazu
                  Mimochodem dojet na koupák – celé dětství jsem to jezdil nějakých 10 na jednu a 15 km na druhou, takže 20 – 30 km/den převýšení tam a zpět cca 500m, teď je to luxus máme to tak pět a vcelku po rovině

                28. Jak to delaji ostatni, to fakt nevim. Pokud ma nekdo
                  Jak to delaji ostatni, to fakt nevim. Pokud ma nekdo zabudovany bazen, mel by nechat vodu pres zimu, aby se mu nevyboulely steny. Tlak vody kompenzuje tlak zeminy. I kdyz je obetonovany, casem se muze deformovat. A tezko rict, zda lidi davaji v zime chemii. Ale jsou i takovy, co vodu nevymenuji a maji nekolik let. U sezonnich bazenu, ktere se na zimu odstranuji, je ta voda asi vic kontaminovana. Zalezi na tom, kdy se bazen prestane pouzivat a kdy se vypousti a jakou dobu je bez chemie.

                29. Moje zkušenost je taková, že napřed na jaře bazénisté
                  Moje zkušenost je taková, že napřed na jaře bazénisté nezavolají hasiče k napouštění a ženou to buď ze studny nebo z obecních vrtů – v létě je pak sucho, protože studnu přetížili a jaksi nedotekla, starosta lítá kolem vsi a hledá na jaký vrt to přepojit.
                  Pak do toho cpou pořád nějakou chemii, topí to a na podzim jim rupne v hlavě a ty sezonní vypustí jak jsou – ano chlor vytěkává, co tam lejou dalšího nevím – někdo na zahradu, další do kanalizace „protože si ty humusy nebude vylejvat doma“ (neva, že se v tom koupal). A další rok znova.. asi čím dražší bazén, tím se k tomu lidi chovají lépe, nicméně to nejsou ty masy, co to spasí

                30. To je taky pravda. Však já to říkám pořád, že problém
                  To je taky pravda. Však já to říkám pořád, že problém této planety nejsou bohatí, těch není tolik. Problém jsou miliardy chudých kteří už jsou málo chudí a mají peníze na blbosti. 🙂

                31. Problém je rozmařilost, nadprodukce a rat race za
                  Problém je rozmařilost, nadprodukce a rat race za pozlátkem…

                  Problém není spalovací auto, ale jeho způsob použití…BEV to nespasí, protože většina lidí na ně finančně nedosáhne dřív než to celé bude za bodem zvratu – tedy nám nezbývá než buď vše maximálně omezit/zakázat – což způsobí občanské nepokoje až válku, nebo prostě postupovat tak, že auto v nutné míře je ten zbytkovej problém a vyřešit vše ostatní.. a i tak to bude do nějaké míry dělat zlou krev a podněcovat nepokoje… mimochodem, víte, co by ušetřilo jen to, že trendy nebude roadworn nové oblečení, ale to skutečné roadworn?

              1. Proto že vražda je daleko závažnější zločin,
                Proto že vražda je daleko závažnější zločin, přestaneme stíhat krádeže a podvody? Prioritně je potřeba předci vymýtit vraždy, pak teprve další v pořadí. Moje dcera spolu s ostatními musí v této době čeakat před školou než si je paní učitelka odvede do třídy. Vnímám to velmi nelibě, že tam všechny ty děcka ve skupinkách musí každé ráno čuchat ty smrady od rodičů, co tam navážejí děti ve svých studených dieselech. Fakt neskutečný smrad po ránu, kdy je nízká teplota a špatně se to rozptyluje… Proč toto je tolerováno? Kdyby tam někdo dětem třeba začal nadávat, tak mu to tolerovat nebudou, ale trávení dětí je cajk…

                1. Emise z vyfuku jsou odpad a jeho vypousteni by melo spadat pod
                  Emise z vyfuku jsou odpad a jeho vypousteni by melo spadat pod vyhlasku o odpadech. Nelegalni vypousteni odpadu je uz ted trestne. Proc ty jedy z vyfuku maji vyjimku?

                2. Protože prostě náš stát je na baterky. Proč můžou
                  Protože prostě náš stát je na baterky. Proč můžou silnice brázdit auta, která tam podle aktuálně platných zákonů a norem nemají co dělat? Člověk koupí vrak, Pepa vedle z garáže to pošteluje a přes známého protáhne STK a další rakovinomet je na silnici. A vystvětlujme potom takovému, že by si měl koupit EV, když není ochoten koupit ani novej spalovák a nic ho k tomu nenutí.

                3. Protože prostě náš stát je na baterky. Proč můžou
                  Protože prostě náš stát je na baterky. Proč můžou silnice brázdit auta, která tam podle aktuálně platných zákonů a norem nemají co dělat? Člověk koupí vrak, Pepa vedle z garáže to pošteluje a přes známého protáhne STK a další rakovinomet je na silnici. A vystvětlujme potom takovému, že by si měl koupit EV, když není ochoten koupit ani novej spalovák a nic ho k tomu nenutí.

                4. Z velke casti tomu tak je, ale spousta lidi si kupuje
                  Z velke casti tomu tak je, ale spousta lidi si kupuje spalovaky za cenu 1-2 miliony kc a jen za extra vybavu daji vic penez, nez stoji eCitigo nebo eGolf. To jsou v mych ocich asocialove nejhrubsiho zrna.

                5. Jako že by měli povolení k provozu jen auta dle
                  Jako že by měli povolení k provozu jen auta dle aktuálních norem ? Tedy jen auta 1-3 roky stará a při zavedení nové normy třeba je max 1 rok stará ? Nebo jak si to představujete ? Když pomineme finnanční stránku věci, tak by určitě bylo děsně „ekologické“ všechna auta každých 1-3 roku zahazovat, že ?

                6. To jsem neřekl. Auto má odpovídat normám, které platily v
                  To jsem neřekl. Auto má odpovídat normám, které platily v době jeho uvedení do provozu. Myslíte, že auto, které při jízdě do kopce mizí v oblaku kouře plní svoje deklarované vlastnosti? Ani omylem! Takové je potřeba ze silnice sundat okamžitě! To se to argumentuje tím, že EV je drahé, pokud u svého spalováku někdo totálně s..e na údržbu jeho technického stavu.

                7. Byl jste někdy v poslední době na STK ? Dnes už tam jen
                  Byl jste někdy v poslední době na STK ? Dnes už tam jen tak něco neprojde. Takové vraky v ceně několik desítek tisíc jsou auta na dojetí do další STK. A alternativa auta na dojetí za 20-50 000 Kč opravdu není EV za 500 – 1500 000 Kč.
                  Když si na tipcar dám najít ojeté EV, tak nejlevnější tam vyjede 9 let starý Leaf za 185 000 Kč. To opravdu není alternativa ojetým „vrakům“ za 50 0000 nehladě na jaký bude mít dnes asi dojezd.

                8. Auto musí odpovídat technickým požadavkům na provoz v
                  Auto musí odpovídat technickým požadavkům na provoz v každém okamžiku, ne jen na technické. O tom to je, že pokud by byl majitel nucen takto staré auto udržovat a ne ho pouze „dojezdit“ nepřijde ho na 50.000 ale v určitém horizontu daleko víc.

                9. Takže chcete zavést permanentní STK ? Každý bude mít u
                  Takže chcete zavést permanentní STK ? Každý bude mít u sebe stále svého servisního technika, který bude idálně běhat s praporkem před autem. To už se v historii osvědčilo.

                  2 roky je dostatečně častá buzerace na to aby ty vraky postupně mizely ze silnic. Nelze technicky dělat kontrolu 24h denně. Ostatně když se vám nové auto částečně rozbije, tak se hodí do nouzového režimu se sníženým výkonem místo aby se okamžitě zastavilo, jak by odpovídalo vaší představě (není 100% ok, tedy nejezdí).

                  Nějaká stará auta jsem provozoval („kupodivu“ jsem si hned po škole nekoupil nové auto) a i přes nějaké občasné opravy to vycházelo ročně levněji než provoz nového auta (tj. havarijko + povinné prohlídky v autorizovaném servisu). Lidé nejsou úplně blbí. Kdyby to tak nevycházelo, tak si nikdo nekupuje ojetá auta. Ano, v jisté chvíli se to přehoupne a po nejprojití STK auto zamíří na vrakoviště.

                  Vzhledem k tomu, že průměrné stáří vozů na silnici je cca 8 let, jsou nějaké staré vraky co najedou jednotky tisíc km zcela marginální problém. Prostě z pohledu celkového provozu skoro nejezdí.

                10. Průměrné stáří vozidel 8 let???? Je zhruba dvojnásobné
                  Průměrné stáří vozidel 8 let???? Je zhruba dvojnásobné a pořád narůstá. Zákon hovoří jasně – technicky nezpůsobilé vozidlo nesmí do provozu. Není tam napsané s výjimkou vozidel způsobilých při minulé technické kontrole… Permanentní kontrolu má zajišťovat policie. Tak jako vás pošlou na STK, pokud tam zjevně něco není v pořádku co se týče třeba koroze. Je to jako napsat, že stačí vyměnit žárovky před technickou, jinak by to byla buzerece poukazovat na nesvítící světla. Jestli si myslíte, že STK dnes neprojde nevyhovující auta, tak to doopravdy mluvíte o jiné zemi. Jediná podstatná změna je, že tam to auto musí být nafoceno. Už nejde pouze poslat papíry a nálepky, jak se to dělalo před tím. Ten zcela marginální problém potkávám na silnicích snes a denně….

                11. „Průměrné stáří osobních aut v Česku je 8,5
                  „Průměrné stáří osobních aut v Česku je 8,5 roku

                  Složení vozového parku osobních aut je v současnosti v Česku podobné jako v Rakousku, Německu nebo Švýcarsku. V předcházejících průzkumech (2001 a 2005) ČR ještě za těmito zeměmi poměrně výrazně zaostávala. Zjistila to studie Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

                  Výsledek studie je poněkud překvapivý, ovšem průzkum se soustředil na sledování vozidel, která se skutečně pohybují po silnicích, nikoliv pouze na statistickou skladbu vozového parku, která vychází z registru motorových vozidel.

                  Velké množství aut s rokem výroby 1985 a dřívějším je sice zaregistrovaných, ale nejezdí vůbec nebo jen minimálně. V centrálním registru tak tvoří celých 10 %, zatímco v dynamické skladbě vozového parku pouze 0,9 %.“

                  https://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/prumerne-stari-osobnich-aut-v-cesku-je-8-5-roku_205087.html

                  Rozhlédněte se kolem sebe v provozu. Možná si zapamatujete jedno kouřící auto, ale že kolem vám projelo 100, 200, 500 moderních aut v pořádku neregistrujete.

                  Zajímalo by čím se živíte nebo jaké máte vzdělání, že zastáváte tak ultimátní postoje. Já jako technik vím, že nic nelze vyrobit naprosto přesně dle zadání a nic nefunguje 100% a musím s tím počítat, že když dám na výkres nějakou kótu, tak na výrobku dostanu tento rozměr ± něco. Elektrikáři jsou rádi, když mají ve výsledek ± 10% (schválně si zjistěte kolik voltů můžete mít ve „230V“ zásuvce). Tedy všechno vyrobené funguje v nějakých rozmezích včetně chybových stavů, ale dle vás auta musí fungovat na 100% nebo mají být odtažena do servisu. Mimochodem co ten nouzový stav u moderních aut ? Je dle vás ok, nebo má být zakázán ?

                12. Super, a pokud uděláme nějaký jiný průzkum mezi auty
                  Super, a pokud uděláme nějaký jiný průzkum mezi auty vyjíždějícími z autosalonu, bude jejich průměrné stáří 6 měsíců… Pokud auto jezdí sice minimálně, ale jeho emise jsou astronomické, fakt mi vadí, obzvlášt pokud jedu za ním a musím ho čuchat.
                  https://www.garaz.cz/clanek/prumerne-stari-osobnich-aut-21003915
                  Ultimátní postoje? Jako že se mají dodržovat zákony, že auta mají spňovat zákonné požadavky? To že má být v zásuvce 230+- 10% vychází z normy. Pokud by auta měla splňovat třeba euro2 +-100% taky by to bylo v pořádku. Ale tam je prostě stanovena vrchní mez a hotovo. Je mi jedno, jestli je auto v nouzovém, nebo turbo režimu. Pokud nesplnuje zákonné požadavky nemá na silnici co dělat. To není můj ultimátní postoj, ale zákon.

                13. Pokud to jeste plati, tak emise vam udela kdejaky servis s
                  Pokud to jeste plati, tak emise vam udela kdejaky servis s vhodnym naradim. U STK jen ukazete papir a nic nezkoumaji.

                14. Proč vy máte výjimku na vydechování CO2?
                  Proč vy máte výjimku na vydechování CO2?

                15. Zda vy mate na krku vyfuk, nedovedu posoudit. Ja ho nemam a
                  Zda vy mate na krku vyfuk, nedovedu posoudit. Ja ho nemam a zadne jedy nevypoustim. Jedy typu NOx, SO2, CO, saze, nespalene CH slouceniny a ruzne dalsi delikatesy. Ja vydechuji o neco vetsi podil CO2 nez vdechuji a CO2 neni veden jako jed. CO2 vas neotravi, akorat muze ve vysokych koncentracich vytlacit kyslik. To doopravdy u mych biologickych procesu nehrozi. U vaseho osmivalce to ale zajista hrozi.

                16. A proč se řeší CO2 mého osmiválce a musel jsem ho kvůli
                  A proč se řeší CO2 mého osmiválce a musel jsem ho kvůli tomu kupovat na Ukrajině, a ne CO2 vašeho vydechování?

                17. Ja mluvim o jedech spalovaku. CO2 je jen maly ulomek problemu.
                  Ja mluvim o jedech spalovaku. CO2 je jen maly ulomek problemu. Mate i ukrajinske registracky? Asi ano, tak si dejte pozor. Je to celni/danovy delikt, tzv. podloudnictvi.

                18. Ale to je pěkná demagogie…
                  co takhle trefit hřebíček na

                  Ale to je pěkná demagogie…

                  co takhle trefit hřebíček na hlavičku – takže vadí vám, že studený motor kouří a smrdí, ok chápu, nic hezkého to není, ale proč to auto vůbec vyjelo? Pokud je to ve městě a lidi jsou z města, proč nejeli MHD proč auto na takovou vzdálenost trápí, že dojedou s tak studeným motorem – to by jim upadly nohy??

                  Pokud je to na vsi – takže studený motor peklo, co ta polovina baráků, co pálí humusy, že to děti nedýchají jen pět minut před školou, ale celou noc?

                  Auto u školy – deset minut – kotel na vsi 12-16 hodin?

                  Problém není auto a jeho exhalace a řešením není elektromobil, který v zásadě jen emise lehce sníží a výrazně změní poměr z přímých emisí na emise nepřímé, které nejsou hned vidět, tak je nikdo neřeší, problém je chování člověka a to, že v elektromobilu při přepravě hledá svůj odpustek celkově černého svědomí…kolik lidí jenom dneska nastartuje auto, aby ujelo kilometr na nákup…

                  Bouříte se, že výfuk auta u školy je vražda…takže předpokádám, že dáváte dětem jen a pouze doma pěstované potraviny s přesně definovaným původem, nedáváte jim nich chemicky ošetřeného, nikdy jim nic nebalíte do plastového obalu. Nepijí sycené nápoje, nejí nic z plechovky ani z konzervy, doma pijí jen vlastní studniční vodu bez mikroplastů, nejí žádné průmyslové cukrovinky, potravinářská barviva…. tohle vše nás a hlavně děti taky zabíjí a překvapivě to ovlivníte ještě snáz než ta auta u školy a za méně peněz a je to pro ty děti ještě horší,

                  Pokud vám dneska vadí studená auta, co smrdí – tak zejména v dnešní situaci jim dejte respirátor a máte vyřešeno – humusy z jídla, nadprodukce atd…tak snadno neodstraníte a věřte, e v součtu je to horší…jen to není hned cítit případně vidět.

                19. Aha, takze to svedeme na neposlusnost lidi ze nepouzivaji mhd.
                  Aha, takze to svedeme na neposlusnost lidi ze nepouzivaji mhd. A muzeme vesele smrdet dal. Snaha byla, ale co delat kdyz to nikdo nedela. Nemuzete ukazat prstem ze tamhle se take kouri z komina, tak ja muzu delat jeste vic bordelu.
                  Kdyz vidim cernou skladku, muzu tam prece take neco vyhodit, nebo ne?

                20. No vůbec jste nepochopil, co jsem napsal… zjevně věříte
                  No vůbec jste nepochopil, co jsem napsal… zjevně věříte tomu, že BEV situaci spasí..

                21. A v cem je ten rozdil, kdyz vy tvrdite, ze EV emise nezlepsi?
                  A v cem je ten rozdil, kdyz vy tvrdite, ze EV emise nezlepsi?

                22. Ale já netvrdím nezlepší – já tvrdím nespasí. A
                  Ale já netvrdím nezlepší – já tvrdím nespasí. A neustále tu opakuji, že je spousta možností, jak emise výrazně zlepšit za menší cenu ať finanční, materiální, či sociální pohody, než tím, že se bezhlavě vrhneme do elektromobility.
                  První věc je vyřešit problém nadprodukce – potřebuji to?
                  Vůbec nerozporuju, že BEV je fajn věc, ale jen pro lidi s určitým použití – např velkým nájezdem. Pro řadu lidí je naopak super rozumě staré auto – malý nájezd, mechanická jednoduchost a odolnost – se studeným motorem, stejně žádné katalyzátory atd nefungují, akorát se to ničí… mě osobně mrzí konec třeba citigo – protože jsem to považoval za dobré spalovací i elektro auto, které mělo v obou variantách šanci, jenže nějaké honění se za chimérou aneb – pro rohlíky s SUV pod vlivem reklamy…

                  Nicméně, jak snížit emise?
                  Začít žít střídměji.
                  Vemte si kolikatery máte boty, kolik oblečení, zbytečné elektroniky a jiných ptákovin a to vůbec radši nemluvě o tom, jak je to nekvalitní..

                  Vemte si jen kolik kvůli tomu vzniká emisí z výdělku, aby si každý mohl takové blbosti kupovat..

                23. Zmenit styl zivota z konzumu na askezu je mnohem tezsi, nez
                  Zmenit styl zivota z konzumu na askezu je mnohem tezsi, nez prechod ze spalovaku na EV. Moderni spolecnost funguje jen diky touze lidi na nove a lepsi veci. Jinak bysme meli jeste cernobilou TV, nebo mozna ani to ne. Ani vykonne leky by neexistovaly, byl by zde stredovek. Lidi by se dozivali 40ti let. Ano, bylo by misto 8 miliard lidi jen 100 milionu. To je reseni?

                24. Nesouhlasím s tím, kolem mě, včetně mě, spousta lidí
                  Nesouhlasím s tím, kolem mě, včetně mě, spousta lidí přešla na mnohem asketičtější způsob, života než měli, nikdo s tím výraznější problém neměl, naopak u všech došlo ke zlepšení psychického a zdravotního stavu a zároveň se zlepšily mezilidské vztahy v rodinách.
                  A vůbec to není o tom, jestli by existovaly léky, nebo nějaké technologie a podobně…to je jen malování čerta na zeď..

                  Naopak pro většinu z těch lidí by byl problém ufinancovat elektromobil..

                25. Urcity podil se da kompenzovat, ale kdyz jich bude vetsina,
                  Urcity podil se da kompenzovat, ale kdyz jich bude vetsina, cely moderni prumyslovy svet se zhrouti. Vydelavaji vasi pratele stejne, nebo se dobrovolne zrekli casti prijmu? Mozna verite v perpetuum mobile, ale hospodarstvi funguje jen kdyz ucastnici spolupracuji. Kdyz vsichni omezi spotrebu, firmy omezi potrebu zamestnancu a tim cely system pada. Cesi jsou skudlove a konzum je omezeny a tim padem hospodarstvi nikdy nedosahne vykonnost nemeckeho. CR zije jen ze sousedstvi s DE. Z vlastnihopodnetu se tady moc nedeje, zijeme ze zamestnanosti zvenci. V CR kazdy premysli jak by usetril. Neni lepsi soustredit se vic na to vydelat co nejvic? Pak by se meli lidi mnohem lepe. Jako u sousedu.

                26. Samozřejmě, že jsme se všichni zřekli části příjmu,
                  Samozřejmě, že jsme se všichni zřekli části příjmu, ale víceméně jen část příjmu, který by se utratil za blbosti, koupili jsme si za to duševní klid, více volného času..
                  Nevěřím v perpetum mobile, ale věřím v to, co stálo za Německým ekonomickým zázrakem – tedy lokální rodinné firmy, co přiměřeně produkují a přiměřeně vydělávají a zároveň spotřebitelé se chovají racionálně, tedy velmi dobře znají hodnotu peněz a uváží, za co svoje peníze utratí. Dost času jsem pracovně v Německu strávil a to jak v regionu velkoměstském, tak venkovském… Největší průser české ekonomiky vidím ve znárodnění a zlikvidování řemesel na malé a střední úrovni, které se ve větší míře nepovedlo obnovit, protože kdo něco vybudoval, tak často nemá dnes komu předat.. a samozřejmě to, co sám píšete, že čeští politici dovolili z nás udělat montovnistán

                27. Ty jsi nepředstavitelný kosočtverec, Vendulo.
                  Ty jsi nepředstavitelný kosočtverec, Vendulo.

                28. Hranice prahy každý den překročí cca 600 tisít
                  Hranice prahy každý den překročí cca 600 tisít automobilů, kolik z nich nesplňuje emise radši neřeším, topení je z drtivé většiny dálkové, elektrické nebo plynové, průmysl minimální, takže v praze by se „zákaz“ spalováků projevil hodně.Někde bylo,že auta dělají v praze cca 80% emisí.

                29. A musí ty lidi do té Prahy jezdit? Kolik tam jede něco
                  A musí ty lidi do té Prahy jezdit? Kolik tam jede něco nutného dělat, kolik jen projíždí, kolik to generuje přidané hodnoty? Samozřejmě nepopírám, že jsou místa, kde lokálně je největší znečištění planety dáno dopravou, ale ono posledních 500 let je Praha jedním z nejvíce znečištěných míst v čechách a je každého svobodnou volbou, jestli tam chce žít, nebo pracovat a mít třeba větší výdělky. Místa s vyšší kumulací obyvatel vždycky budou více znečištěná. já jsem třeba možnost pracovat v Praze odmítl ano přišel jsem asi o dost peněz, kariérní růst a bla bla bla, ale mám holt jiné priority

                30. Není to tak dávno, kdy byla nabídka práce pouze v praze, a
                  Není to tak dávno, kdy byla nabídka práce pouze v praze, a většina lidí chodí do práce kvůli penězům.Hodně lidí jezdí také do pražských nemocnic, zkuste např. zaparkovat na bulovce a okolí.Jak by jste chtěl reálně omezit vjezd lidem do města?Dokud nenabídnete alternativu, např. hromadnou dopravu zdarma moc se nezmění.A dostavba chybějícího okruh to je na dlouhá léta.Takže žádné reálné řešení nevidím.

                31. Moje zkušenost je taková, že práce byla, ale lidi ji
                  Moje zkušenost je taková, že práce byla, ale lidi ji nechtěli dělat – prostě jim začalo řemeslo smrdět – a jak říkáte dělají to kvůli penězům a chtějí je hned…tak šly do Prahy, dneska každý trochu schopný řemeslník, který je zručný vydělává víc než tihle lidé v kancelářích, má poloviční stres…a ještě něco umí…když se něco semele, tak ti lidé, co jezdí do pražských kanceláří budou většinou nahraní… ono taky, máme tu takový vtip (reálně podložený zkušeností) – jak se jmenuje střední škola obor prodavač v Tescu? – Gymnázium, Jak se jmenuje vysoká škola pro taxikáře? – Filosofická fakulta.
                  Alternativa k dopravě bude – bude se platit za vjezd do města ala Londýn a hned bude MHD levnější.

                32. Jako prvni budou platit za vjezd naftaci, pak benzinaci, pak
                  Jako prvni budou platit za vjezd naftaci, pak benzinaci, pak plynaci. EV budou delsi dobu jezdit zdarma. EV bude mit turboprodeje.

                33. Uvidíme, já jsem strašně zvědav, jak s tím zamává
                  Uvidíme, já jsem strašně zvědav, jak s tím zamává homologovat každou myslitelnou konfiguraci výbavy, z pohledu emisí, separátně, tak nějak citem bych řekl, že to má zatím nejlíp zmáknuté Tesla (není moc co konfigurovat) a ostatní přejdou na to, že každé auto bude v plné palbě a za prachy se budou SW funkce povolovat buď natrvalo nebo na určitý čas..samozřejmě volba kol a pohonných jednotek bude velmi omezena

                34. Před cca.8lety to bylo s prací nic moc, a pokud máte rodinu
                  Před cca.8lety to bylo s prací nic moc, a pokud máte rodinu a bydlíte třeba v nájmu, tak je výše platu proritou.Ty alternativy jsou v našich podmínkách bohužel na dlouho.

                35. Záleží v jakém jste oboru, kde jsem posledních 15 let
                  Záleží v jakém jste oboru, kde jsem posledních 15 let dělal, tak se stále hledali lidi a neustále násobily platy, aby se lidi udržely, ovšem vždy to byla odborná práce s vysokou přidanou hodnotou a samozřejmě požadavky na schopnost pracovat i v mezinárodních týmech a často je i koordinovat.
                  Všechno co má smysl je na dlouho…řemeslo ani odbornost člověk nezíská lusknutím prstu…teda „získá“ a pak to s elektromobilitou vypadá tak, jak vypadá…

                  Když vezmu svoji odbornost, tak jsme na ní intenzivně pracoval a získával předpoklady a rozšiřoval nějakých 20 let (a tím fakt nemyslím návštěvu základky a střední školy), než jsem se dostal na úroveň, kde to mělo smysl, pak byla něco co by se dalo přirovnat k profesionálnímu sportovci v lize mistrů a po určité době jsem se vrátil do „nižší ligy“ (vůbec nechci současný stav urážet, ale prostě se to přirovnání hodí, je hezky ilustrativně pochopitelné) a vůbec to není špatné a vlastně mě to lidsky naplňuje víc, protože mám i čas na rodinu, koníčky a vidím děti vyrůstat a neslyším, co ten den dělaly – já to totiž prožívám s nimi… největší problém mám, když vidím někoho něco dělat a vidím jak by to šlo udělat líp, efektivněji levněji, se do toho nepustit, protože pak by mohl začít ten kolotoč ligy mistrů nanovo

                36. Na vasi samozvanou extratridu by mohly byt vase prispevky vic
                  Na vasi samozvanou extratridu by mohly byt vase prispevky vic konzistentni a s vyssi pridanou hodnotou.

                37. Já v nich konzistenci vidím a přidaná hodnota? Sorry, ale
                  Já v nich konzistenci vidím a přidaná hodnota? Sorry, ale od jisté doby, když není placeno tak není…ono pak člověk přijede na konferenci a zjišťuje, kolik lidí interpretuje jeho myšlenky a berou za to prachy..takže sdělovat co nejvíc ábíčkovsky a jednoduše, pokud je tu někdo, kdo to pochopí a chce si to dořešit, tak není problém, studovat a řešit může každý

                38. Klasika.. I PeaK patří do skupiny lidí zadarmo ani kuře
                  Klasika.. I PeaK patří do skupiny lidí zadarmo ani kuře nehrabe 🙂
                  Takže placený troll co má za úkol vytáčet poklidné elektromobilisty…

                39. Podle PeaKovych prispevku pry odmita konzum, vzdava se
                  Podle PeaKovych prispevku pry odmita konzum, vzdava se dobrovolne casti mzdy, protoze uz nechce tahnout karu jako driv. Asi nejaky (post)komunisticky kadr ktereho vyprovodili a dodnes nechape proc.

                40. Kdyby byli komunisti u moci, tak rubu uran v mukl
                  Kdyby byli komunisti u moci, tak rubu uran v mukl hadrech…
                  Holt je to smutné, ale ne každý žije mamonem a podporou nadkonzum…mimochodem, kdyby jste četl, co píšu, tak už by jste zaznamenal, že jsem proti nadprodukci a ne proti konzumu – bez něj jaksi ekonomika nefunguje, ale stav, kdy desítky procent potravin končí ve šmelcu, je asi taky tak trošku špatně nebo se snad pletu?

                41. Jistě, proč bych si nenechal za vědomosti platit? Ono se
                  Jistě, proč bych si nenechal za vědomosti platit? Ono se snad místní elektromobilisté chovají jinak? 99,9 procenta elektromobilů je pěkně v nákladech jejich firem a s odpočtem DPH – asi taky na to museli vydělat a nerozdávat zadarmo ne?
                  PS: netrollím nabízím jiný pohled na věc a neustále opakuji, že pro spoustu lidí je mnohem levnější a efektivnější způsob, jak omezit svoji emisní stopu na planetě aniž by koupily elektromobil, který v tomhle ohledu nepřináší zrovna světoborný poměr cena výkon.. to je myslím, pro řadu lidí, co chtějí něco změnit a ne si jen koupit čisté svědomí BEV hodně velká přidaná hodnota.. a vidíte zadarmo..

                42. Netuším jestli místní elektromobiliste si navzájem
                  Netuším jestli místní elektromobiliste si navzájem pomáhají jen za úplatu…
                  Podle toho co vidím tak zadarmo poradí dokonce i trollům…
                  A že si od státu narokuji DPH? No je mi jasné že trollove by jim vystavili účet i na spotřební daň z usetreneho benzínu a nafty..
                  PS:osobně si myslím, že i skalní elektromobilista moc dobře ví „nedostatky“ EV aut… Ale má potřebu je několikrát denně slychat od hnidopichů co jen nabízejí jiný pohled na věc… Chtělo by to agitku i na fórech čistě určených jen pro spalovaky… Jenže je mi jasné že tam by to mělo krátký konec…

                43. Nemělo naprosto klidně řeknu, kde je přednost a kde
                  Nemělo naprosto klidně řeknu, kde je přednost a kde slabina spalováku…s tím nemám problém a rozhodně jej nepovažuji za dobrou technologii paušálně. obecně nemají mě rádi lidi kolem spalováků ani elektromobilisté, protože ani jedné skupině neříkám, co chtějí slyšet… ale to je v pohodě.. stačí, když budou lidi přemýšlet

                  Ohledně daní, když si tohle myslíte, tak akorát je vidět, jak vůbec nechápete, co píšu..

                44. 1*
                  Nojono hnidopichove nejsou nikde moc oblíbení i když ve

                  1*
                  Nojono hnidopichove nejsou nikde moc oblíbení i když ve spoustě věcí mají pravdu
                  Je úplně jedno jestli to u těch daní chápu na 10 nebo 100%..
                  Nájem ani benzín mi to nezaplatí… A na vratku DPH to taky nemá žádný vliv..

                45. Asi jsem to 0,01%. Dph jsem nenarokoval, do nakladu nic
                  Asi jsem to 0,01%. Dph jsem nenarokoval, do nakladu nic nedavam a EV jsem si pral jiz pred ca. 40ti lety.

                46. budiž vám za to dík. Jste spíš výjimka..v Praze
                  budiž vám za to dík. Jste spíš výjimka..v Praze očekávám boj o EL značky, ne že by technologii chtěli, ale protože úlevy, mimochodem svezl jste se s elektromobilem z té doby?

                47. Ano. Trolejbusem, tramvaji a metrem. A specialnim „autem“ ve
                  Ano. Trolejbusem, tramvaji a metrem. A specialnim „autem“ ve specifickem prostredi, kde spaliny byly nepripustne. Elektropohon je uzasny.

                48. A co ten konzum? 🙂
                  Co je horší 3 EV auta bez vrácené

                  A co ten konzum? 🙂
                  Co je horší 3 EV auta bez vrácené DPH, bez odpisů nebo 1EV s vratkou DPH a odpisy..

                49. Mluvíte o demagogii? Kolikrát jste si přečetl svůj
                  Mluvíte o demagogii? Kolikrát jste si přečetl svůj příspěvek?
                  Doporučoval bych někdy se zajít podívat těsně pod uhelnou elektrárnu. Jelikož jsem u různých uhelek spousta krát nabíjel, tak vím o čem mluvím. Takže vám mohu prozradit, že takový smrad jako je ráno před školou tam neucítíte. A to je zdroj o výkonu několika stovek megawatt! A ten zdroj má kombinovanou účinnost přes 80%, protože vyrábí i teplo. Navíc podíl el. z uhlí každým rokem klesá. Kupodivu tam necítíte ani to co když jdete v zimě po ulici ve městě. Jsem z malého města a MHD nám ke škole nejezdí. Proč rodiče vozí děti autem? Protože je to jejich první zastávka na cestě do práce. A proč si kupovali nafťáky? Protože jsou tak hloupí, že mají dojem, že s nájezdem 20.000 ročně se jim to vyplatí. Prostě tak jako nechápou technické parametry elektromobilu, nechápou ani vlastnosti vznětového motoru. Co se týče plastových obalů u těch je problém pouze to, kde nakonec skončí. Kdyby v naší populaci nebylo to 1% dementů co klidně hodí kelímek do rybníka, nemuseli bychom teď pít z papírových brček. Kdybych byl výrobce jídla budu se zasazovat o to, aby bylo zdravější. Pokud jsem řidič, budu se zasazovat o to aby cenou za mobilitu nebylo lidské zdraví. A souhlasím, spoustu aut jezdí zbytečně. Jsem toho názoru, že není právo každého mít auto. Stejně tak jako je každý povinen si v zimě koupit zimní gumy, aby byla jeho jízda bezpečná, tak má k jízdě používat i neškodlivé prostředky.

                50. ano mluvím o demagogii.
                  Protože se demagogicky chováte –

                  ano mluvím o demagogii.
                  Protože se demagogicky chováte – problém brček je zase zástupný problém… prostě se na to dobře ukazuje.
                  Já nemluvím o uhlí jako výrobě elektřiny, já mluvím o tom, co se pálí na vsích a malých městech v kotlích. To překvapivě všichni přehlíží. Tedy u nás u školy ty staré klapající diesely nestojí (nicméně souhlasím a nerozporuji studený motor je u spalovacího auta největší problém) – co tam, ale smrdí jsou ty děsy co řada lidí pálí doma v kotlech. Stejně jako to smrdí celou noc i u nás, když pár expertů má potřebu doma sice topit eko výřezovým dřevem, ale parádně mokrým.. to dehtuje na potkání a nesmrdí to mezi půl osmou a osmou ráno, smrdí to stále..

                  mimochodem daň, kterou přijímáme za svobodnou mobilitu, je vždycky vyšší riziko úrazu či smrti.. a lidské zdraví cenou za mobilitu odjakživa je

                51. Mluvil jste o přesunu emisí, takže o výrobě elektřiny z
                  Mluvil jste o přesunu emisí, takže o výrobě elektřiny z fosilních zdrojů… Problém s pálením nejen uhlí v kamnech samozřejmě vnímám, osobně mě vytáčí ale nevím proč bych ho měl rozebírat na hybridu. Zase já jako uživatel jsem přispěl v rámci svých možností. Nejen že netopím uhlím, ale odstavil jsem i plynový kotel, který také produkuje spoustu emisí, které jsou jen méně cítit.Ať si každý přijímá riziko za svou mobilitu, jaké je mu libo, ale nemá nejmenší právo ho přenášet na ostatní.

                52. Ten přesun emisí, který jsem myslel, je zejména ten,
                  Ten přesun emisí, který jsem myslel, je zejména ten, který generujete výdělkem. Pokud si porovnáte osobák třeba za 500 000 Kč a k tomu elektromobil 1 000 000 Kč, potom jsou emise, které generujete vlastním výdělkem na elektromobil dvojnásobné – ano něco budete šetřit na provozu – v dnešním mixu cca 30 procent emisí, ale zase budete víc generovat emise na havarijním pojištění vozu (ano nemusíte platit, ale neznám nikoho s autem nad 300 tis Kč, kdo by ho neměl). Když jsem si udělal studii sám pro sebe na takové auto vyšlo mi, že emisně budu ke spalováku protnut za 150 – 200 tis Km – což je u mě někde 15 – 20 let provozu. Samozřejmě můžu říct, že si udělám FVE a budu z ní dobíjet – ale zase proti tomu jde návratnost FVE a emisní stopa výdělku na FVE..

                  Takže za mě a opakuji zde už tak po dvacáté – BEV je třešnička na dortu „chovám se šetrně k přírodě“… a je rozumné ho řešit až po energeticky šetrném bydlení, omezení nadkonzumu, omezení nezdravých potravin a aktivním zdravém životním stylu.
                  Ať budete dělat, co budete dělat, tak svojí mobilitou budete okolí otravovat, když se zbavíte dýmu z výfuku, tak stále budete produkovat zvířený prach, hluk od kol, pištění měniče (dokud se nestane standardem modulační frekvence nad 25 kHz), atd..

                53. Děkuji za vysvětlení. Okamžitě prodávám EV a kupuju
                  Děkuji za vysvětlení. Okamžitě prodávám EV a kupuju fosila, abych neobtěžoval pištěním měniče.

                54. Díky za reakci, schválně jsem ta napsal naprostou drobnost,
                  Díky za reakci, schválně jsem ta napsal naprostou drobnost, abych se přesvědčil, jestli vůbec přemýšlíte o to co píšu a jestli jste schopen brát dopadové kontexty..nepřekvapil jste..ekologismu zdar

                55. To ať posoudí obecenstvo, kdo jak přemýšlí…
                  To ať posoudí obecenstvo, kdo jak přemýšlí…

                56. Hlasuji pro střízlivý a pragmatický pohled PeaKa.
                  Hlasuji pro střízlivý a pragmatický pohled PeaKa.

                57. – 1.000.000. Slovy minus jedenmilion.
                  – 1.000.000. Slovy minus jedenmilion.

                58. Troll hlasuje pro zamindrákovanýho trolla.
                  Troll hlasuje pro zamindrákovanýho trolla.

                59. + 1.000.000. Slovy plus jedenmilion.
                  + 1.000.000. Slovy plus jedenmilion.

                60. Už nějakou dobu přemýšlím o těch emisích výdělkem…
                  Už nějakou dobu přemýšlím o těch emisích výdělkem… a stále to nechápu.
                  Když nechám ležet na účtu milion tak mám emise ?
                  Nebo je to myšleno aktivitou pro získání té částky ? Pak je poměr získávání pro každého diametrálně jiný – jeden rube v dole a dostává pakatel zatímco druhý dvakrát denně zvedne ruku a dostane majlant.

                  Můžete mě prosím nějak… nakopnout?

                61. Nejnovejsi porovnani celkovych co2 emisi spalovak/EV vychazi
                  Nejnovejsi porovnani celkovych co2 emisi spalovak/EV vychazi tak, ze EV jezdi po 30.000km v plusu. Ty ostatni jedovate zplodiny nejsou zohledneny. EV je od 1. km jednoznacne prinosny, jezdi lokalne, teda pod nosem uplne bez emisi.

        2. Je smog a smog. Všechno je otázka přiměřenosti.
          Lidská

          Je smog a smog. Všechno je otázka přiměřenosti.
          Lidská činnost z principu vždy tvoří nějaké emise. A v městských aglomeracích se to jen koncentruje. A to není otázka současnosti, ale v podstatě od vzniku měst. Jen měly jinou podobu.

          1. Ta jiná podoba vypadá takto: Když přijíždíte do Káhiry
            Ta jiná podoba vypadá takto: Když přijíždíte do Káhiry od jihu z kopce tak je to úžasný pohled na město ve žluté mlze. Když jsem do toho vjel tak se mi okamžitě zasraly hlavičky ve videokameře. Pyramidy za posledních 50 let utrpěly více než za tisíce let předtím.
            Dříve jezdili na velbloudech a oslech, byl tam možná smrad ale ne toto.

    2. No samozrejme vim kam mirite ale zase uprimne, tankovat
      No samozrejme vim kam mirite ale zase uprimne, tankovat spalovak za jizdy jsem taky nevidel :-).

      Samozrejme porad jeste EV v rychlosti doplneni energie se spalovakem a vodikem prohrava ale naskok se krati velice rychle a i spousta mych ne-EV kamaradu jiz uznala ze s takovym Taycanem a Teslou by v tomhle ohledu uz nemela problem. Nedavno jsem na abetterrouteplanner zkusil simulaci Praha – Milano pro VW ID.3. Verze s nejvetsi baterii by musela nabijet trikrat po necelych 20-ti minutach. Za sebe rikam ze na takove trase je muj cas na ruznych zastavkach asi 3 hodiny. Samozrejme porad je to trochu omezujici, musel bych zastavovat tam kde jsou nabijecky. Na druhou stranu nevypoustim za sebou smrady.

      1. Jenže, kolik lidí by to s tím elektromobilem jelo – moje
        Jenže, kolik lidí by to s tím elektromobilem jelo – moje zkušenost je taková, že movitější lidé (ti, co na ten BEV mají) většinou cestují na letiště a letecky (teda dneska ne, to mají covid řešení – tedy auto, aby nebyli dohledatelní) a pokud to vezmete letadlem, je úplně jedno, čím jste jel na letiště..

Napsat komentář