ČEZ spouští nové rychlonabíječky na D5 u Kladrub a I/6 v Bochově

Unipetrol a ČEZ rozšiřují nabídku sítě Benzina o elektrickou energii. Nové „rychlodobíječky“ jsou na dálnici D5 u Kladrub a na silnici I/6 v Bochově.

ČEZ provozuje největší tuzemskou síť s více než 150 veřejnými dobíjecími stanicemi, z toho je momentálně 94 rychlodobíjecích zařízení.
foto: ČEZ

Unipetrol pokračuje v rozšiřování počtu lokalit sítě čerpacích stanic Benzina, které vedle klasických pohonných hmot nabízejí řidičům také elektrickou energii z rychlodobíjecích stanic.

Dalšími čerpacími stanicemi, které jsou osazeny rychlodobíjecími stojany od ČEZ, jsou Kladruby na dálnici D5 směrem na Rozvadov a Bochov na mezinárodní silnici I/6 na Karlovy Vary. Na osmi lokalitách Benziny po celé České republice je nyní v provozu celkem deset rychlodobíjecích stanic ČEZ.

Největší řetězec čerpacích stanic Benzina, který patří do rafinérské a petrochemické skupiny Unipetrol, postupně rozšiřuje svou nabídku o možnost rychlého dobití elektromobilů. Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ průběžně vybavuje své čerpací stanice rychlodobíjecími stojany.

Nové stanice rychlého dobití vyrostly v posledních dnech v areálech sítě Benzina v západních Čechách. Dvojice stojanů je k dispozici na 110. km dálnice D5 směr Rozvadov a jeden stojan v Bochově na mezinárodní silnici I/6 (budoucí dálnice D6) na Karlovy Vary.

„Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme alternativní paliva a a postupně svou nabídku rozšiřujeme také o elektrickou energii. Ve spolupráci s ČEZ plánujeme postupnou instalaci dobíjecích stanic na desítkách lokalit čerpacích stanic sítě Benzina ležících na exponovaných místech – ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod.

ČEZ vybrané lokality plánuje vybavit rychlonabíjecími stojany v horizontu dvou let. „Provozujeme největší tuzemskou síť s více než 150 veřejnými dobíjecími stanicemi, z toho je momentálně 94 rychlodobíjecích zařízení. Rychlý rozvoj elektromobility v České republice si v příštích letech vyžádá instalaci stovek dobíjecích bodů. Spolupráce s Benzinou nám pomáhá výstavbu sítě výrazně urychlit,“ uvedl Pavel Cyrani, ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Rychlodobíjecí stojany ABB jsou vybaveny DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponující výkonem až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Na osmi lokalitách Benzina po celé ČR je nyní v provozu celkem deset rychlodobíjecích stanic ČEZ. Unipetrol a ČEZ společně instalovaly první dvojici rychlodobíjecích stojanů na čerpací stanici Benzina v Rousínově u Vyškova, u dálnice D1.

Následovalo osazení areálů v Ostravě-Zábřehu (poblíž sjezdu z D1), v Plzni-Borských polích (u D5), v Hradci nad Svitavou (cca v půli cesty mezi Hradcem Králové a Olomoucí, poblíž budoucí dálnice D35) a v Českých Budějovicích.

Počátek vzájemné spolupráce společností Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

ČEZ jednotně osazuje nové lokality rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS umožňující nabíjet s výkonem až 50 kW. Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku.

tisková zpráva

33 Comments on “ČEZ spouští nové rychlonabíječky na D5 u Kladrub a I/6 v Bochově”

  1. Off.
    V Kroměříži jsem přidal další Wallbox na

    Off.
    V Kroměříži jsem přidal další Wallbox na nabíjení, takže tam jsou dva a oba můžou jet současně naplno.
    Nový Wallbox je také v Leskovci nad Moravicí u Slezské Harty.
    🙂

    Mám nachystané další tři, kdyby někdo chtěl někde nějaký namontovat!

  2. Česko je ekonomicky další spolkovou zemí Německa „Je to
    Česko je ekonomicky další spolkovou zemí Německa „Je to energetická katastrofa, kterou Češi výrazně pocítí na koncových cenách elektřiny,“ …. čeži musí došrotovat germánský dízlpopelnice tak jim ekonomicky znevýhodníme elektromobily 😉

    https://www.e15.cz/rozhovory/kvuli-nemecku-hrozi-energeticka-katastrofa-v-cesku-ji-vyrazne-pocitime-rika-ekonom-krecek-1356335

  3. U Kladrub jsem dnes nabíjel. Přes jeden stojan je papír se
    U Kladrub jsem dnes nabíjel. Přes jeden stojan je papír se žádostí ať nabíjíme na tom druhém – asi ňákej problém. Jel jsem směrem od Plzně na D, tady v pohodě, ale zpátky je potřeba dostat se na druhou stranu dálnice. Což jde zajížďkou cca 10 km na další sjezd a zpět a potom totéž opačně. Anebo přejet po mostku přes dálnici určeném pro dopravní obsluhu. Tak jsem se za ni považoval a v pohodě.
    Jen víc a houšť.

      1. Navíc nikde ani zmínka o Kašperských Horách – to je
        Navíc nikde ani zmínka o Kašperských Horách – to je zřejmě nejnovější přírůstek. Taky jsem loni slyšel o tom, že v J. Hradci se má rekonstruovat Benzina na směru do ČB a při té akci mají také postavit nabíječku (v JH dost citelně chybí). A pumpa už se rekonstruuje, tak doufám, že se plány nezměnily.

  4. Bohuzel 50kW je uz dneska malo. Ja vim ze lepsi neco nez nic
    Bohuzel 50kW je uz dneska malo. Ja vim ze lepsi neco nez nic ale k rozsireni EV je potreba mimo jine take co nejrychlejsi nabijeni. A v dobe kdy jsou uz na trhu auta ktera dokazi nabijet rychleji nez 50kW mi prijde instalace 50kW nabijecek jako plytvani penezi. Kdyby byly treba v budoucnu nejak jednoduse upgradovatelne. Mozna je to tim ze to jsou dotacni programy ktere maji nejake regule a ktere je potreba vycerpat. Jak „nadsenej“ bude asi ridic kterej do toho zapichne treba E-trona… 🙁

    1. Tohle ví bohužel každý, kdo se jen trochu o elektromobily
      Tohle ví bohužel každý, kdo se jen trochu o elektromobily zajímá.
      Bohužel u nás v ČEZku to ti nahoře nechápou. Oni ani nevědí, co to elektromobil je. Natož pochopit, že jsme pořád 10 let za opicema a za zbytkem Evropy na západ od nás.

      Taky mne to hodně štve. V dnešní době dát dotace na nabíječky, a pouze na 50kW. To je hnus velebnosti.

      Mělo to být minimálně 100kW, lépe 200-250kW.
      Síť SC je tu už přes 5 let a od začátku má cca 100 kW. Už před 5-10 lety věděli, že 50 kW je málo.

      Podle mne by měli dnes stavět všechny nabíječky co jsou na dotace minimálně jeden stojan přes 150kW.

      Bohužel je to scify …

    1. Mimochodem ta diskuze je bozi. Co nazor to perla. Tedy uplnej
      Mimochodem ta diskuze je bozi. Co nazor to perla. Tedy uplnej nesmysl, bud vylozena lez nebo skutecnost ktera platila pred x-lety. Nevadi mi ze nekdo kritizuje treba dotace, to je nazor ale je mi smutno jak nesmyslny predstavy o EV lide maji. Na druhou stranu je tu nadeje ze az se ti sami lide presvedci ze se myli, mozna i nekteri z nich zauvazuji nad koupi. 🙂

  5. V Bochove jsem ladoval uz asi pred mesicem, je to za benzinkou
    V Bochove jsem ladoval uz asi pred mesicem, je to za benzinkou na ktere maji takove velke kavovary a davam si tam vybornou 400ml cokoladu 🙂 Nez to do sebe hodim tak mam nabito ;p
    Kladruby jsou taky super misto.. jeste mi chybi Cheb prosim 🙂

          1. za pár hodin ?? ta bageta tam trčí dny. A podzemní
            za pár hodin ?? ta bageta tam trčí dny. A podzemní nádrže netěsní 100%centně 😉 a benzinka tam stojí jako předělávka komoušský benzinky takže tak 60 let, tam je dlouhodobě konta už fšecko 😉 ale samozřejmě jsou to bezpečný dávky kup si přepal bagetu s éčkama :))

Napsat komentář