ČEZ se angažuje na poli osvěty a propagace elektromobility

redakce - 24 Srpen 2017

Zástupci podnikatelské sféry využili ve středu 23.8. možnost účasti na odborném workshopu Elektromobilita v podnikání, který uspořádala společnost ČEZ ESCO.auto ČEZ ESCO setkání elektromobilita nabíjení elektromobilů

Počet elektromobilů v Česku roste. Jen za první půlrok jich přibylo 222, jen o 49 méně než za celý loňský rok.
foto: ČEZ

Bude letošní rok znamenat tolik očekávaný průlom a definitivní bod zvratu v penetraci elektromobilů na českých silnicích? Jaké jsou možnosti na získání a využití dotačních titulů k pořízení elektromobilu a dobíjecí stanice?

Co na to stavitelé dobíjecí infrastruktury? A proč je vlastně elektromobilita příležitostí pro firmy a veřejný sektor?

Odpovědí na další a podobné otázky se dočkali účastníci tematického workshopu Elektromobilita v podnikání, který tuto středu uspořádala společnost ČEZ ESCO.

„Objemy registrací nových elektromobilů v prvních sedmi měsících letošního roku deklarují jejich postupný nástup. Jako provozovatel největší sítě dobíjecích stanic v České republice bychom jej navíc chtěli výrazněji podpořit rozšířením výstavby nové dobíjecí infrastruktury. Současně se chceme výrazně angažovat na poli osvěty a propagace elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Tuto akci proto vnímáme jako pilot pro seriál dalších podobných setkání,“ uvedl Petr Štulc, ředitel úseku produkty a trhy společnosti ČEZ ESCO.

Program OPPIK

Operační program podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – zaměřuje se na rozvoj výzkumu a vývoje pro inovace, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti malých a středních podniků, energetické úspory a rozvoj vysokorychlostních přístupových sítí k internetu a informačních a komunikačních technologií.

Cílem je dosažení konkurenceschopné a udržitelné ekonomiky založené na znalostech a inovacích. V rámci programu OPPIK je vyhlášena dotační výzva Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita – Výzva III, díky které mohou velké, střední i malé firmy získat dotaci na pořízení elektromobilu ve výši až cca 30 % pořizovací ceny.

Zároveň lze získat dotaci až 75 % na pořízení dobíjecí stanice pro neveřejné použití. Tato dotační výzva je otevřena pro příjem žádostí do 17. 9. 2017.

Elektromobilita v ČR

Po loňských 271 nových registracích elektromobilů přibylo letos do konce července v ČR dalších 222 nových elektromobilů. Aktuálně tak počet elektromobilů v ČR atakuje hranici 1500 vozů.

Při uvažovaném průměrném nájezdu jednoho vozu cca 15 tisíc kilometrů ročně se celková spotřeba elektřiny pro tento objem elektrických aut pohybuje kolem 2,3 milionu kWh, tj. ekvivalent roční spotřeby 1 tisíce domácností.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Debilové všivý ČEZácký co vědí kulový o EV, tyhle tupý netáhla a zmetkové, mají ještě drzost někoho školit? Ať si sami konečně pořídí nějaký elektromobil typu Leaf 24kWh a zkusí si s ním povinně jezdit na služebky. Ať vidí, jak je ta jejich tzv. "nabíjecí síť" děravá a na ho.no! Ať si zakusí, jak nesmyslně jsou umístěné i mnohé z té hrstky stávajících nabíječek a jaké to je čekat ve frontě na nabití.
Za 10 let za nima není žádný výsledek, který by stál za zmínku. A ve sklepě jim
přitom už přes rok hnije kolem 70 ABB 50kW, který už brzy budou morálně zastaralý. A ČR může čekat další mezinárodní ostudu, nebo dokonce sankce za nesplnění dotačních podmínek, který všichni zase zacálujeme, jako ten podvod s fotovoltaikou. A my budeme dál poslouchat na Ampéru ty debilní žvásty a nářky Chmelíka a dalsích budižkničemů, jak "to pořád nejde" a jak je to celé z jejich strany hotová charita. No na blití. Jak dlouho tam ještě budou tihle lemplové a darmožrouti smrdět? Je to hnus, vážení. Nebo lépe - je to na přesdržku. Ideálně hned na příští podobné akci. Škoda, že jsem to tentokrát propásl. V ČEZu se nikdo nikdy nepředřel, ale vždy musela být za člověkem vidět nějaká práce. Ale co tam pořád dělá tahle banda sabotérů a škodných?????

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pred par dny jsem obdrzel pozvanku od CEZu na dnesni ctvrtek:
Cílem výzkumu je zmapovat důvody a motivátory pro pořízení elektromobilu, pozitivní i negativní zkušenosti s jeho využíváním, proces dobíjení atp.
Diskusní skupina o délce cca 120 minut bude realizována výzkumnou agenturou IPSOS a uskuteční se ve čtvrtek 24. 8. 2017 od 18:00 ve Slovanském domě v Praze.

ten termin prisel dost nevhod, jinak bych tam jel a vysypal bych jim moje srdicko jako uzivatel EV s dobijecim chipem CEZu.
Mozna uz zitra se dozvime tady na hybridu co se tam zkoumalo.

Taky mi došla pozvánka na tu diskuzní skupinu, ovšem udivil mě ten čas od 18:00 na 2 hodiny, tj. do cca 20:00. Asi jen pro Pražáky, jinak si to nedovedu vysvětlit. Jet po D1 na Brno, to se dnes rovnalo téměř sebevraždě, notabene večer a za tmy - sorry jako, ale mám svůj život rád a nějaký výzkum mi za to nestojí.

---

Nissan Leaf 24kWh, 244.200 km
Nissan Leaf 40kWh, 19.300 km

Mě taky dorazila, asi 3 dny před konáním. Kdyby to mysleli vážně, tak ji dostaneme 2 měsíce předem a bude pozváno 10 odborníků na panelovou diskuzí, bude se to konat v Kongresovém centru a zúčastní se 600 lidí....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že neřekli dřív, mohl jsem se zúčastni a bylo by nás akorát do tuctu.

Obrázek uživatele Radovan

Zástupci podnikatelské sféry využili ve středu 23.8. možnost účasti na odborném workshopu Elektromobilita v podnikání, který uspořádala společnost ČEZ ESCO. - a podle fotky se jich tam sešlo 9 včetně přednášejícího, možná 12 :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Akce za čárku. Vykážou splněno a pak se budou všude bít v prsa co všechno pro tu elektromobilitu neudělali ... kašpaři jedni :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Kdyby misto plkani radeji staveli.

---

Více než 150tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, žvástů jak komoušů. Naše obec udělala další akci Z :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pojďte proškolit hlavně EON, aby věděli, že nemít v krajském městě aspoň jednu rychlodobíjecí stanici, je docela ostuda. Už tu čekáme léta. Vždyť se odtud dá vycestovat akorát s Teslou.

Elektromobily moc nejsou běžnou součástí provozu. Pořád je to rarita. Neříkám, že obden jeden nevidím. Ale vliv na čistotu vzduchu a hluk to zatím vůbec nemá.

To je vídáte ještě dost často. Já když vidím jeden elektromobil za měsíc tak je to spíše vyjímka, než pravidlo. Spíše sleduju nástup hybridů na české silnice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zalezi asi kde clovek bydli, treba v Ostrave jsou EVcka vide dost - Leafy, i3, posledni dobou i VW UP, cas od casu tesla...

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, v Ostravě jsme prostě dál. Kouknu před barák a vidím hned 2. A ejhle, dorazil kolega, už jsou 3 :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Michelin

Kouknu z okna kanceláře a vidím dvě Tesly. :-)

---

Více než 150tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Já jenom jednu :(

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

I tak je to hezký pohled z okna. Není nad nemovitost v místě s dobrým výhledem :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Máte výhled na JZD v Děhylově nebo spíše na západ směrem na vodojem ve Velké Polomi?

Obrázek uživatele Radovan

Jinak v zimě, jinak v létě. Máme kolem hodně listnatých lesů a když už jsou tam jehličnany, tak modřín a borovice, smrků málo. Z přízemí na sousedy, lesy, louku a zahrady, z podkroví tamtéž plus přes střed Plesné, vodojem ve Velké Polomi až po dřevoprodej v Krásném poli. No a v zimě i další pole kolem až do Dobroslavic a další část Plesné.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Dobře jste postavili. To JZD v Děhylově je hnusné, výhled tím údolím na západ je mnohem hezčí.

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji. V Plesné jsme ho díky developerovi ze sousední vsi již srovnali se zemí (to už byla superruina), Děhylov se zatím nepoučil. Vypadá to tam jak ve skanzenu totality, hlavně ta administrativní budova, bývalá. Ale hangáry taky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Kouknu před barák, vyjedu na nákup, objíždím půlku města a furt houwno. Fakt vidim jeden tak za 2 měsíce. Hic sunt leones.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

:-)

Vážené ČEZ ESCO, což takhle všem co si koupí elektromobil a nabíjí ho doma, dát zadarmo nabíjecí kartu. PR jako prase.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 31 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 43 tis. km.

Pane eLubomír,
a kam si tu případnou kartu mohou majitelé e-aut zasunout? (raději ani neodpovídejte)
Kolik ze stovek před léty slibovaných nabíječek opravdu existuje?

Obrázek uživatele Anonym123

on píše o karte, nie o nabíjačkách. viď predchádzajúce slová o nabití DOMA. ;-D
sarkazmus!

Ach jo, asi nějaké informační nedorozumění.
Pane Anonym123,
pokud jako majitel e-auta dostanu od ČEZu zadarmo nabíjecí kartu jak navrhuje ve svém příspěvku pan eLubomír, kam ji budu zasouvat když reálně existujících nabíjecích stojanů je zoufalý nedostatek.
Ano, on píše o kartě a já o stojanech, ale její rozumná použitelnost je pevně svázána s nabíjecími stojany.

Kam si tu kartu mám zasunout při neexistenci nabíjecího stojanu v rozumně dostupné vzdálenosti? Bohužel mne napadá jediná (neslušná) možnost.

Pokud si děláte jen srandičky, tak můj příspěvek prosím ignorujte.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma