ČEZ postaví v Česku velké bateriové úložiště

Jan Horčík - 07 Listopad 2017

Po E.ONu se přidává i ČEZ. V Tušimicích na Chomutovsku, kde má firma uhelnou elektrárnu, vybuduje bateriové úložiště. Kapacita nebyla upřesněna.auto ČEZ bateriové úložiště Sonnenbatterie

Domácí bateriové úložiště Sonnenbatterie, která ČEZ v Česku taktéž prodává. Ceny jsou od 115 763 Kč za 2kWh systém až po 485 636 Kč za 16kWh.
foto: Sonnenbatterie

Instalace velkých bateriových úložišť se konečně začíná rozbíhat také v Česku. V chodu jsou už nejméně tři projekty včetně nejnovějšího .

Jan Fousek, ředitel asociace pro akumulaci energie a baterie AKU-BAT CZ, nedávno řekl, že do začátku roku 2019 se v Česku může začít stavět kolem 20 takových systémů.

Samotný ČEZ vidí v bateriových úložištích velkou budoucnost. Nejen podle prohlášení svého šéfa Daniela Beneše, ale i podle dva roky starého nákupu podílu v německé společnosti Sonnenbatterie.

Ta ve velkém vyrábí bateriová úložiště pro domácnosti, patří mezi přední zástupce tohoto odvětví v Německu a celé Evropě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Solar Global postaví největší akumulátor ve střední Evropě

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/solar-global-postavi-nejvetsi-akumulator-ve-stredni-evrope-1339775

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to, že tato výrobna bude sloužit jako kompenzátor jalové energie a je schopen jet nepřetržitě to zde diskutující opomíjejí? Prostě bude spotřebovávat jalovou energii a současně dodávat do sítě činnou, aniž by se cyklovaly akumulátory, za což dostane zaplaceno. A to je gró finančních příjmů. Tak co páni ekonomové, kdo z vás má doma 4Q elektroměr? Pro toho co ví o čem je řeč jde o zajímavý zdroj informací.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejekonomictejsi akumulátor je přečerpávacka, za komancu byly nachystané další kopce k realizaci, dlouhé straně se zaplatily za šest let

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenkrát to také stálo podstatně méně než by to stálo dnes, a to měli Dlouhé stráně i tak finanční problémy, a stavěli se zhruba 35 let. Plány na přípravu druhého takového projektu ale stále jsou a na ministerstvu stále nad nim uvažuji, a to kousek od Dlouhých strání na Spáleném vrchu.

Při troše štěstí by se tam mohl vybudovat i větrný park lemující nádrž. Prozatímní plán pouze na přečerpávací elektrárnu s 880 MW počítá s cifrou 30 až 35 miliard, reálně tedy okolo 60 až 70 miliard. Větrný park o přibližně 30 MW by měl přijít na další 3 až 4 miliardy. Ovšem prozatím to blokují ochránci přírody a fakt, že do takové investice CEZ nechce jít.

Obrázek uživatele ozana

Komunista řekne uřízneme Sněžku a je to.
V demokracii tohle nefunguje.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ještě že v EU už demokracie pomalu končí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejekonomictejsi akumulátor je přečerpávacka, za komancu byly nachystané další kopce k realizaci, dlouhé straně se zaplatily za šest let

ČEZ pořídil 40 % podílu v Sonnenbatterie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Kdyby byl Danie Beneš co k čemu, tak postaví alespoň 10MW, nebo spíše 100MW. Ale ne za tu cenu, za kterou se staví to prdítko. To je děs dát za 1 KWh 20000,- Kč. Když to rozpočítám na cykly (cca 5000), tak to vychází cca na 4 Kč/KWh * 1 Cy. Kdo s takovou uhozenou nabídkou přišel?

---

hariprasad

Možná ty čtyři koruny ve špičce dosažitelné ihned nejsou tak špatné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je spíš jen aby se neřeklo. Podle logiky "Když Eon má baterku v EMy u Mydlovar, tak my budeme mít baterku v Tušimicích, ať jsme taky moderní"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je ještě jinak, Když on jednu, tak my dvě, ...co říkám dvě TŘI si pořídíme, ať se vidí, že na to máme!
Doteď jsme proti tomu bojovali, ale to ne pro to že bychom na to neměli! Ať jdou do zadele.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě by bylo dnes výhodnější to stavět v rozvodnách menší kapacity plošně k dodržování napětí v celé síti, ale ČEZ zatím asi ještě nemá dost žalob za zničené spotřebiče.

Takže se zatím přednostně připravuje na přechod německého systému záporné ceny elektřiny i k nám.

Konečné řešení problému v ČR vidím na rozdíl od USA v postavení levné větší bazénové baterie v každé samostatné vesnici.

Nad tím jsem také už přemýšlel, několikapodlažní aquapark do každého města a v době přebytku vyhnat lidi z přízemí do 3. patra ;-)

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Obrázek uživatele Radovan

Přece nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci, ne? :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No fajn. 1 MWh se nacpe do akumulátoru.
Ven vyleze max. 0,7 MWh.
Co to pokryje?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

špičku než se zreverzují turbíny v PE Dlouhé stráně (90 sec.).

Peníze!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, ..

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter