ČEZ otevřel dobíjecí stanici na D1

Česká energetická společnost ČEZ konečně splnila sen mnoha majitelů elektromobilů. Otevřela první dobíjecí stanici na dálnici D1. Prozatím bohužel, údajně „z technických důvodů“, nejde o stanici rychlodobíjecí.

„Pomalá“ dobíjecí stanice ČEZ na dálnici D1
foto: ČEZ

Nová dobíjecí stanice sítě ČEZ se nachází na odpočívce u čerpací stanice Agip-Eni ČR na 96. km dálnice D1 ve směru na Prahu. Koordináty jsou 49.515605
15.416254. Novou stanici pochopitelně už najdete také v naší mapě dobíjecích stanic.

Stanice vznikla na místě, kde již dříve byla k dispozici jiná, soukromá dobíječka, většinu času ale bohužel nefunkční. To také značně ulehčilo vybudování té nové spadající do sítě dobíječek ČEZ. Prozatím dodává proud poze 20 A, který bude po posílení vedení zvýšen na maximálních 32 A.

Dobíječka elektromobilů sice není rychlodobíjecí, ale alespoň nabízí Mennekes konektor, který je někde na půl cesty mezi rychlodobíjením a pomalým dobíjením. Skutečným pokrokem ale pochopitelně bude teprve vybudování sítě rychlodobíječek podél D1.

To si dobře uvědomuje i ČEZ. „Na dálnici D1 samozřejmě nekončíme, připravujeme tu pro Vás další dobíjecí stanice,“ píše se na firemním facebookové stránce. Navíc je jasné, že společnost takové velikosti musí řešit problém koncepčně, tj. například i ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic.

V minulých měsících ČEZ otevřel rychlodobíjecí stanice v Plzni, Hradci Králové a dalších městech. Dá se proto předpokládat, že během letošního roku ČEZ otevře rychlodobíjecí stanice také v dalších městech České republiky a pravděpodobně i první rychlodobíječky podél dálnic.

ČEZ

21 Comments on “ČEZ otevřel dobíjecí stanici na D1”

  1. Já na Herálci už jednou
    Já na Herálci už jednou nabíjel a docela to i na těch 20A jede,dá se vytáhnout hezkých 14kW cca. Dáte si tam v jídelně jídlo a než dojíte tak jste na 90% a můžete zase jet. Když na to máte nabíječky ovšem. Kdo by jste nechtěl dlouho čekat a něco takového si do auta taky pořídit tak se můžete ozvat. Jinak ČEZ nyní aktivoval nový typ rychlonabíječek ABB které mají psaných ACC 32A ale na 31,5A nabíječka vypadne. Konektory které jsou dělané na 64A a v ČR nabízí pouze 32A,proč? .Vysvětlení se mi bohužel nedostalo ani žádné odpovědi na můj email.Kolegové na elektrosrazu s Zoečkama (44kW nabíjení AC chameleon) jen nevěřícně kroutili hlavou kdo to tu úmyslně v ČR omezuje a montuje s omezeným proudem na kabelech které dávají při stejnosměrném napětí po usměrnění prakticky dvojnásobný proud. Aneb krok zpět pro uživatele elektromobilů.Na druhou stranu bych chtěl ocenit letošní změnu a to je zpoplatnění rychlodobíjecích stanic. V Hradci Králové kde se mi podařilo minulý rok několikrát čekat,stát, nebo přejíždět k jiné stanici, je letos volno, jelikož banda přisávačů co nejsou líní utratit mega za I3 nebo dva míče za Teslu nemají na paušál 1800Kč ročně.Ocenil bych nějakou aplikaci do mobilu kde by byla online uvedena obsazenost stanice a pokud bych k ní jel mohl bych si jí na základě kódu na čipu např. 10 min. před dojezdem na stanici online zablokovat pro sebe. Abych tam nejezdil jako blbec a potom nezjistil že tam je obsazeno a jel hledat jinam,ale to má ještě tak cca rok čas, není to tak horké. Dále bych rád poprosil nabíječe amatéry které už jsem párkrát potkal, že pokud mají v autě nabíječku 3kW a přijedou ke stojanu kde je (230V 3kW) a (400V IEC Type 2 22Kw) aby se nezapojovali do ,,rychlonabíječky,, , jelikož jim to tam stejně rychleji nabíjet nebude, a mě zdrží o 3 hodiny času, takže tam kde jsem normálně půl hodiny čekám 3,5h.

  2. Tak jsem nabíječku
    Tak jsem nabíječku vyzkoušel. K posílení vedení prozatím asi nedošlo, max proud je 20A. (ČEZ samozřejmě na webu uvádí 3x32A) Na jediné nabíječce na D1 tedy dobíjíte cca 5hodin. Co bych asi dělal, kdyby tam už přede mnou stál? Opravdu tedy jen jako nouzovka. D1 by nabíječky potřebovala jako sůl a to minimálně 2ks ve třetinách cesty. K tadyté bych v zimě bohužel z Brna nedojel.

  3. Ještě si půjčuji na
    Ještě si půjčuji na vyzkoušení Nisssan eNV200 a Nissan Leaf, který musím převézt z Prahy do Ostravy a pak zpět. Proto si ještě čip ČEZu pro přístup k jejich dobíječkám ponechám. A zkusím, zda se dostanu z Čech na Moravu za rozumnou dobu. Ale pak budu vážně přemýšlet o jeho vrácení. A ušetření 182,- Kč měsíčně za kecy a sliby.
    Březen na krku, rychlodobíječka v Ostravě, slíbená o prázdninách 2014 a pak ještě ve 4 termínech, poslední 15.1.2015, nikde. A to mělo jít jen o výměnu za tu szávající pomalou na Hornopolní ulici.
    Zato dali rychlodobíječku do Mladé Boleslavi a do Brna. Ano, do Brna, kde jsou už 3 jiných poskytovatelů. V Olomouci nic a opakovaně slíbená rychlodobíječka na D1 je nakonec jen pomalá na 96.kilometru v 1 směru, místo dřívější soukromého poskytovatele.
    Ostatní rychlodobíječky jen v Praze o okolí, v průběhu roku střídavě nefunkční.
    A to už mi z ČEZu i osobně volali, že se do nich v komentářích neustále navážím. Ale řekněte sami – můžu jako jejich celý rok klamaný zákazník činit jinak?

    1. Zdravím Radovane. Ještě
      Zdravím Radovane. Ještě máte čip ČEZu, nebo jste jej už vrátil?
      http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html
      Kdyby přišla finanční injekce od státu, nebo od EU, s omezenou časovou možností čerpat .Tak to bychom koukali, jak to jde, když je sponzor.
      Třeba solárka FV farmy, jsou krásný příklad, jak se hoši v ČEZu dokáží pro kačky přetrhnou.
      cs.wikipedia.Seznam_největších_fotovoltaických_elektráren_v_Česku

      1. Ještě ho mám a platím.
        Ještě ho mám a platím. Díky tomu, že rychlonabíječka v Ostravě je zatím bezplatná a přístupná bez omezení, tak ho prakticky nevyužívám. Ovšem to se asi brzy změní. Ale mám ho i jako zálohu, když cestuji po okolí (nabíječky ČEZu Havířov, Třinec, Klimkovice) nebo bych potřeboval trochu dobít jinde v Ostravě, abych dojel k rychlonabíječce.
        Koupil jsem si a vozím rychlejší nabíjecí volitelný kabel 230V 16A od pana Richtra, takže nabíjím 3,6 kW místo 2,2 za hodinu i z běžné zásuvky. I i pomalé sloupky ČEZu jsou pro mne použitelnější v případě potřeby(za hodinu +30 km).
        Pomalý kabel od výrobce mám pověšený v garáži a dobíjím jím přes noc přes spínací hodiny na noční proud.

          1. Ano, je to podobný systém
            Ano, je to podobný systém jako u elektrických bojlerů, akumulačních kamen nebo přímotopů. Původně mi také dali tu rozkouskovanou sazbu, ale dopoledne jsem s autem mimo, mezi 17-19 teprve přijíždím a za 4 hodiny bych nenabil z 0 do 100%, což minimálně 1x měsíčně potřebuji, když dojedu tzv. na krev. Tak jsme to změnili na 22-06.

    2. No vůbec je to totální
      No vůbec je to totální ostuda ČEZu to ještě zpoplatňovat na nějaké čipy !!! když mají roční zisky v miliardách !!! Hanba ČEZu a jejich nenažranému vedení ! Jsou k smíchu !!!
      A pane Radovane vůbec se nedivte, že Vám volají, nedávejte nikde svoje č. mobilu a nebudou Vám volat !! Mám mobil od r. 1996 a tuto zásadu ctím, nemá moje č. ani zdrav. pojiš. ani finančák, ani sociálka, ani banka, prostě nikdo. A tak mě nikdo neotravuje. Jen někdy, někdo zavolá, asi z náhodně vygenerovaných čísel, s nějakou reklamou, ale než se začne vykecávat, hned to položím !!

      1. Je a bohužel trvá. Teď v
        Je a bohužel trvá. Teď v říjnu na debatě u Moravce se gen.ředitel ČEZu Beneš zmínil, že si občas elektromobil půjčí. Jinak jezdí ve spalováku. A o tom to je.
        S tím telefonem to tak neprožívám, jsem napůl veřejná osoba, takže jsem si zvyknul. A navíc se dá vypnout.

    1. Zdravím, dopředu to nejde
      Zdravím, dopředu to nejde několikrát se mi stalo, že byla nabíječka zaseknutá ve stavu nabíjení a nikdo u ní nebyl a já se nemohl přihlásit. Naštěstá jsem měl vždycky rezervu, akorát jednou mě to vypeklo v Praze na letišti, kde také nefungovala. Mají tam ochotnou správu parkoviště, a tak jsem se nabil u nich z klasické zásuvky. Jen tak pro zajímavost to mají nahlášené 3 měsíce a zatím se nic neděje, akorát to Čez má na FB stránkách, že stanice je mimo provoz.

    1. no právě! a navíc jen
      no právě! a navíc jen 20A, každý rodinný dům v čr má standartní 3fázovou 400V/16A. Na DÁLNICI 20A?? i 32A je málo, měli by tam šópnout rovnou průmyslovou 400V/64A 44kW aby se to alespoň trošku přiblížilo SUPERCHARGERŮM 🙂
      kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/

Napsat komentář