ČEZ otevřel další rychlonabíjecí stanici pro elektromobily na dálnici D1

Od 29. srpna 2018 jsou v provozu dvě nové veřejné rychlodobíjecí stanice ČEZ v lokalitě Loket na 66. km dálnice D1. Řidičům elektromobilů jsou k dispozici na parkovšti areálu McDonalds (Čechtice 63).

Elektromobil Volkswagen e-Golfse nabíjí u nové rychlonabíjecí stanice společnosti ČEZ na 66. kilometru dálnice D1.
foto:

Jako obvykle jde o dva rychlonabíjecí stojany od ABB Terra s konektory CHAdeMO, CCS Combo 2 a Mennekes. GPS souřadnice nových nabíječek jsou 49.6585, 15.1183. Jejich výstavba byla podpořena z dotačního programu financovaného Evropskou komisí CEF.

Síť veřejných nabíječek ČEZ nabízí momentálně služby 116 stanic, z toho 58 rychlonabíjecích. Český energetický gigant je buduje jak s pomocí vlastních prostředků, tak i z dotací z .

tisková zpráva

70 Comments on “ČEZ otevřel další rychlonabíjecí stanici pro elektromobily na dálnici D1”

  1. Dotaz na vsechny elektromobilisty – davate “check in” v
    Dotaz na vsechny elektromobilisty – davate “check in” v PlugShare a ChargeMap, kdyz nabijite? Mam pocit, ze se na to vseobecne kasle. Pro me predchozi “check in” je indikace, jestli je nabijecka provozuschopna a zaroven muzu aspon trochu verit informacim o nabijecce v aplikacich. Sam jsem nekolikrat menil info o zahranicnich nabijeckach v obou aplikacich (vetsinou byly oznacene jako “free charging”). Diky

      1. EVmapa je mozna fajn na nabijeni a kontrolu stavu nabijecky a
        EVmapa je mozna fajn na nabijeni a kontrolu stavu nabijecky a to prevazne pro lokalni lidi. Cizincum je dost na nic, pokud o ni nevi (proc ma jen webove rozhrani a nema iOS/Android appku?? Vetsina lidi hleda appky a podivejte se na rakouske operatory – maji jednoduche appky i s moznosti placeni kreditkou na pohodu). V cizine se pouziva PlugShare/ChargeMap, tak nejak nechapu, proc se neda rychle check-in v aspon jedne z aplikaci, kdyz se zrovna nabiji – tim se da najevo ostatnim, ze nabijecka je pouzivana a je to indikace, ze je ok. Je to otazka par kliku. Navic – vic a vic zahranicnich operatoru umoznuje placeni kreditkou – proc ne EVmapa? Proc si tam musim nahrat kredit? Je to skoda, nebot idea EVmapy je ok, ale implementace je par desitek mesicu pozadu. Jo a souhlasim – aspon neco.

        1. Na EVmapa placení platební kartou je možné, dokonce
          Na EVmapa placení platební kartou je možné, dokonce zaplatíte jen tolik kolik jste odebral i když dopředu pošlete víc rozdíl vám vrátí, když míň tak nabijete jen tolik kolik jste si zaplatil, co by jste chtěl víc?

          EVmapa má 5 jazyků pro cizince, kolik má PlugShare/ChargeMap a i na nich je označeno, že ta konkrétní stanice funguje přes EVmapa nebo jiného operátora ?

          1. Umoznuje EVmapa placeni jako napr. v e-shopu? Nebo-li: zadam
            Umoznuje EVmapa placeni jako napr. v e-shopu? Nebo-li: zadam cislo karty a obchodnik si strhne presne to, co ukaze displej nabijeci stanice? Nejake posilani a pak vraceni je divne. Ja sam jsem si predplatil kredit, abych byl uprimny, i kdyz se mne to nelibi. Proc mit nekde kredit, kdyz muzu zaplatit pouze to, co nabiju? Rikam tim, ze EVmapa reseni je zbytecne kostrbate. PlugShare/ChargeMap ukazuje stanice, jejich status, operatora atd. Stahnete si je a uvidite. Samozrejme, neni to samospasne – nebot nemuzu spoustet nabijeni pres PlugShare/ChargeMap, ale pokud tam nekdo da „check-in“, tak vidim, ze je stanice obsazena. Nemuzu platit pres PlugShare/ChargeMap. V zahranici to je resene tak, ze naskenuji QR kod, ktery je na stanici, zadam cislo karty a nabijim. A strhnou me presne to, co nasosam. Nabizizm vam jiny pohled od jinud. EVmapa je cca OK, ale kostrbata. Vyvojaru je vsude habadej, tak by kluci z EVmapy mohli zlepsit nektere veci. Inspiraci maji jinde.

            1. Jenomže v obchodě a jinde víš hned kolik zboží
              Jenomže v obchodě a jinde víš hned kolik zboží stojí.
              Na nabíječce nevíš dopředu kolik kWh budeš potřebovat nabít ale i tak to jde. Vypočítáš si kolik chceš nabít a tu částku si necháš strhnou a pak nabíjíš do vyčerpání té částky a nabíječka tě sama vypne po vyčerpání částky.

              Takže kredit na EVmapa ti vadí ale v bance ti nevadí?

              Vždycky a všechno jde vylepšit, ale zatím je EVmapa nejlepší a nejkomplexnější pro elektromobilisty v ČR, mají tam i nabíječky které nejsou jejich.

              1. Na vetsine zahranicnich nabijeckach taky nevim, kolik nasosam
                Na vetsine zahranicnich nabijeckach taky nevim, kolik nasosam a z karty mne strhnou presne to, co nasosam. To je to, co by mohli borci z EVmapa naimplementovat. A to je podstata meho prispevku. Poznamku o tom, ze kredit v bance mne nevadi jsem nepochopil, sorry … o tom nikde nebyla rec v mem prispevku.
                Koukam na vas podpis – pokud mate tolik nabijecek po republice (coz je fajn), proc je vsechny nemate i na PlugShare a ChargeMap (nektere tam mate)? Tam je vlozite se vsemi podrobnostmi (i s podrobnosti, ze je “operator” EVmapa a jak se za pouziti plati) a je o vas vic vedet.

                1. Já je tam nechávám dávat.
                  Já je tam nechávám dávat.

        2. protože webové rozhraní funguje i na obou Tebou
          protože webové rozhraní funguje i na obou Tebou zmíněných platfusech. Protože aplikace je obecně nebezpečnější než webové rozhraní, protože naprogramování aplikace stojí další peníze které je nutné vyplatit programátorovi a to i na následnou bezpečnostní údržbu….. Kolik dalších důvodů potřebuješ?

    1. Podle fotek pujde najet i z druhe strany na tu travu,
      Podle fotek pujde najet i z druhe strany na tu travu, nouzovka, ale tam urcite nikdo „parkovat“ nebude. To parkoviste je opravdu spatne kapacitne naplanovano, klidne tam mohla byt jeste jedna rada stani, kdyby se to lepe navrhlo, plno zbytecnych pruhu travy.

        1. Přesně tak to děláme už roky v OC Nová Karolina Ostrava,
          Přesně tak to děláme už roky v OC Nová Karolina Ostrava, kde je 8 vyhrazených zelených míst a zelených stěn a nápisy a cedule jako kráva a nabíječky visí na očích na zdech a stejně tam tupci stojí. Nikdy běžný spalovák, vždy někdo s prodlouženým přirozením o SUV Audi, BMW, Mercedes, Porsche nebo limuzíny těch samých včetně VW Passat. A ne, nejsou to PHEV a nenabíjejí. To jen jedinkrát tam stálo Volvo PHEV.

    2. Taky jsme to včera vyzkoušeli na cestě do Prahy a zpět.
      Taky jsme to včera vyzkoušeli na cestě do Prahy a zpět. Děs a hrůza. Lidí jak nasr…, elektromobily zřejmě dělá Škoda a další, Renault má elektro Espace, mraky popelnic, jeden zřejmě (mo)mentálně postiženej když se chtěl rozjet, tak aby ukázal, že on NEMÁ elektromobil, tak začal tůrovat svůj vrak, až se z něj hulilo jak z továrního komína. Katastrofa.
      Když přijedete první a budete tam sami, tak se asi nic moc neděje. Ovšem když přijedete jako druzí nebo třetí, tak ani nebudete mít kam postavit auto.
      Podle mě jsou tam špatně 2 věci:
      – na zemi jsou označena jen 2 místa ze 4
      – svislá dopravní značka Vyhrazené parkoviště umístěná vpravo tam má na dodatkové tabulce šipku, místo aby tam byl přímo uveden počet vyhrazených míst.
      Kombinace obou potom podle mě alespoň u některých řidičů vede k domněnce, že minimálně místo úplně vlevo vyhrazeno není. To mám na mysli ty, kteří mají alespoň snahu respektovat dopravní značení. Samozřejmě netýká se to těch, kteří na dopravní značení kašlou úplně, klidně zastaví i na vozíčkářích a hlavně, že se valí nažrat. Prostě v koncentrované podobě ukázka toho, jak lidi kašlou na všechno a na všechny.
      Po této zkušenosti klidně oželím WC a občerstvení v blízkosti nabíječky, hlavně ať tam není tolik dementů jako u mekáče.
      Asi to bude znít, jako že se mi nikdo ničím nezavděčí, ale než u fastfoodu, kde lidi stráví minimálně půl hodiny, je lepší dělat nabíječky na benzínkách, kde většina lidí natankuje a valí dál. Samozřejmě existují výjimky jako parta technařů na Vystrkově, ale tam je to tak v pátek a v sobotu večer, nikoli celý den po dobu otevírací doby.
      Jasně, je to lepší než nic.

          1. Chápu že rozhořčení je na místě ale kam se poděla
            Chápu že rozhořčení je na místě ale kam se poděla ohleduplnost a jíti příkladem? Alespoň ceduličku aby si zavolali bych tam dal 🙂

            p.s. oficíři by to asi viděli také jinak, obzvláště pokud by ten zablokovaný nestál na zeleném plácku

            1. No já ji tam mám automaticky, dokonce A4 formát. Ale tady
              No já ji tam mám automaticky, dokonce A4 formát. Ale tady je to hrubý pytel, protože buď stojí na zeleném nebo pod značkou vyhrazeného stání. Případně pod bilboardem jako kráva, viz Kaufland v Ostravě-Zábřehu. Tam mne jeden maník taky poslal do dámského přirození, ovšem v nepravý čas. Zrovna jsme tam dojeli s ČT1 natáčet bezohledné spalovače. Jakmile jsem ho jemně upozornil a on zjistil, že je fakt v záběru, tak vypálil jak kobristi Simir a Gerchán daleko pryč. Ani nakupovat najednou nepotřeboval 🙂

          2. Urcite bych na miste pockal 🙂 Nechceme, aby nam ten rumun
            Urcite bych na miste pockal 🙂 Nechceme, aby nam ten rumun nebo ukrajinec pak odhodil CHAdeMO konektor nekam do blata.. Tihle, co parkujou na vyhrazenych stanich nebyvaji zrovna gentelmani, pokusil jsem se jednou premluvit osadku nejakeho VW Prassatu, aby laskave uvolnili vyhrazene misto a byl jsem rad, ze jsem stihl zamknout zevnitr dvere u auta a rychle z tama odjet.

            1. To není žádný cizinec, to je bohužel našinec….. U
              To není žádný cizinec, to je bohužel našinec….. U cizince pochopím, že třeba neví, k čemu to zařízení vůbec je.
              Řidič VW Passat je diagnóza, to nevíte? To je v podstatě takový řidič Audi, Mercedesu nebo BMW na druhou, trpící silně tím, že nemá právě to Audi, Mercedes nebo BMW. Jen obyčejného pašíka. Na takové musíte s mírnými donucovacími prostředky á la Chocholoušek.

              1. Radovane, myslím, že zrovna ty se nemusíš snižovat k
                Radovane, myslím, že zrovna ty se nemusíš snižovat k takovýmto příspěvkům. I Iona může řídit blbec a medvěda normální člověk. Neházel bych to tak ňák do jednoho pytle. A diagnóza Passat ???
                Lidi buďme normální. Nechci se v žádném případě zastávat řidičů parkujících na místech, vyhrazených pro kohokoliv jiného. Je to pouhá bezohlednost, nic víc. Ale určitě to neznamená, že řidiči ostatních stejných značek jsou stejní ignoranti.
                Nepoštvávejme proti elektromobilistům i ty ostatní, normální řidiče.

                1. Máš pravdu, ale medvěda – s výjimkou B electric, zrovna
                  Máš pravdu, ale medvěda – s výjimkou B electric, zrovna minulý týden jsme s pánem u Lidlu pokecali, nabíjejíce vedle sebe – parkuje na nabíjecím místě nenormální člověk.
                  Čili není to o řízení, ale o ignoraci, stejně jako jsou místa pro rodiny s dětmi nebo matky s kočárky u obchoďáků, nikdy jsem tam neviděl stát fabku ignoranta. Výše zmíněné značky vždy.
                  A ty pašíky mám prostě odpozorovány. Možná je to i tím, že co by rozšířená ojetina je to nejdostupnější silné auto pro nejrůznější frajery s kšiltovkama dozadu. Člověk si vždy všímá spíše výjimek a vybočení, než normálu, ostatně tak jsme přírodou nastaveni, abychom přežili. No a jak na potvoru jsou ta vybočení vždy výše zmínění. Prostě nikdy mi na nabíjecím místě nestál Fiat Panda. Q7 skoro pravidelně. Jo, a zapomněl jsem na SUV Porsche, ale těch je v provozu málo.

          3. Ano, oni zaplati pokutu, elektromobilista bude v lepsi pripade
            Ano, oni zaplati pokutu, elektromobilista bude v lepsi pripade shanet kompresor, v horsim zaplati propichnute gumy/odreny lak/ukopnute zrcatko/… Ale vsichni teoretici na foru budou strikat blahem, jak to tem zlym srackometum natreli…

            1. Nezaplatí nic, to by tam musela být pořádná značka, na
              Nezaplatí nic, to by tam musela být pořádná značka, na základě které by to policie mohla dát. Třeba Zákaz stání a zastavení s dodatkovou tabulkou Mimo nabíjení elektrovozidel.
              Nepochopil jste to. Já stojí kolmo k blokovači nabíjecího místa před čumákem a blokuji jeho. Nemám mi co zničit na autě a ujet, protože neujede. A pokud zničí, pak to má policie jak na stříbrném podnosu, obvykle ještě se záznamem z kamer.

      1. Tohle jsem tušil, že to bude špatný. Nakonec, tyhle
        Tohle jsem tušil, že to bude špatný. Nakonec, tyhle nabíječky jsou v místě, kde člověk, který jede z Prahy nabitý, tak ani v malém autě nabíjet nepotřebuje. Vystrkov je bez komentáře, tam je to otrava, ale nabít se tam dá.

        Ty nabíječky na plzeňské dálnici u Žebráku jsou ideální, nikdo tam neparkuje a to si tady někdo stěžoval, že to je nanic, když tam není občertsvení a záchod 🙂

      1. Právě že mě trochu děsí, že FAST-E končí v září
        Právě že mě trochu děsí, že FAST-E končí v září 2018 a zatím postrádám několik teček z té mapy, co je u projektu přiložena. Hlavně Č. Budějovice, Tábor a něco severně od Tábora, tam jsem se jaksi nevšiml žádné činnosti. Ale uvidíme, předpoklad je, že se EONu nedodržet podmínky dotace nechce.

          1. To jsou ale zákeřné tečky. Pak už moc nechápu, jak ty
            To jsou ale zákeřné tečky. Pak už moc nechápu, jak ty dotace vlastně můžou fungovat :-). Na radnici v ČB se ví jen o tom, že EON má mít nabíječku na (placeném) parkovišti Jírovcova v ČB, ale nedávno to tam ještě nejevilo ani náznak instalace něčeho takového. Toť situace u nás na jihu.

  2. Super zpráva, o víkendu vyzkoušíme. 🙂
    Stejně

    Super zpráva, o víkendu vyzkoušíme. 🙂
    Stejně důležité jako je samotná realizace nabíjecí stanice, je vyznačení vyhrazených míst pro nabíjení elektromobilů, tj. nejen vodorovné značení, ale zejména doplnění svislou dopravní značkou Vyhrazené parkoviště. To už by mělo být vymahatelné – v případě potřeby i za asistence policie, která by měla zasahovat i na soukromém pozemku, né že né. Nedávno jsem toho byl svědkem i na soukromém pozemku. Asi by to v tomto případě řešilo jen domluvou, nikoli rovnou flastrem jako v případě vozíčkářů, ale často i domluva někomu „rozsvítí v hlavě“.
    Proč o tom píšu. Podle sdělení kámoše je parkování u mekáče na Exitu 66 ve stylu ParkujGdeSeVejdeš.

      1. Zkušenosti s nabíjením jsem popsal výše.
        Co se týká

        Zkušenosti s nabíjením jsem popsal výše.
        Co se týká vyzkoušení aplikace na jednorázové nabíjení, tak podle mě zatím žádná není a až bude, tak to potěšení vyzkoušet ji s radostí přenechám těm, kteří vrátili čip ČEZu.

  3. Chválím CEZ! Konečne stanice na rozumném míste, kde nam
    Chválím CEZ! Konečne stanice na rozumném míste, kde nam stanice chybela. Vice McDonaldu by zaslouzilo nabíjeci místa. Taky nekde u exitu 29, 34, 41 by to chtelo nebo treba McDonalds Merin-Zhor a D1 mezi Prahou a Brnem by uz byla skoro dostatecne pokryta.

  4. Tak to je paráda, síť ČEZ na hlavních tazích začíná
    Tak to je paráda, síť ČEZ na hlavních tazích začíná už pomalu splňovat ověřený slovenský standard z roku 2014, tedy rychlonabíječku každých 50-80 km.
    Tady dokonce dvě, což je super (podobně Olomouc, Rousínov, Pardubice…). Jen tak dál, jen houšť a větší kapky. Těch slepých míst na síti je pořád ještě dost. Chtělo by to k D1 určitě ještě obsadit ještě Kroměříž, něco v trojúhelníku Odry-Fulnek-Nový Jičín na D1 (Shell Vražné-Emauzy, případně Lipník n.B.), Benzinu u Klimkovic a EuroOil u Antošovic u Bohumína. Protože se tudy často vyjíždí na Polsko a Slovensko pod dalších D a rychlostkách, tak kromě stávajícího Frýdku-Místku ještě Český Těšín a Jablunkov. No a naprosto neobsazen rychlonabíječkami je směr na Jeseníky, hlavně Opava ryhlostka Rudná s výpadovkami na Bruntál a Krnov. Tady by stačilo po 1 ks včetně obou zmíněných horských měst.

    1. Já jsem zase rád, že se zákazníkům dávají při
      Já jsem zase rád, že se zákazníkům dávají při obchodování množstevní slevy. Strašně rád nakupuji za trojnásobek ceny toho co platí jiní jen proto, že toho nakoupí kamión. Takže běž s těmi svými emočně vyděračskými moudry k šípku. Za kapitalismus jsme cinkali a kapitalistické je toho druhého oškubat až na kost. Pokud to nepochopíš, tak budeš čumět stejně jako teď čumí sportovec na rozvodové listy v rodině Vondráčkových. A to si prý byli blízcí. Řekl bych, že blíž než při penetraci si snad ani nemohli být. Holt realitu života nevymyslíš, vždy bude barevnější než si dokážeš představit.

      1. Ze jsem tak zvedavy, proc presne jsou spatne mnozstevni slevy
        Ze jsem tak zvedavy, proc presne jsou spatne mnozstevni slevy (jako princip, ne konkretni hodnoty)?

        Kdyz vezmu kamion veci, tak se naskladni/vyskladni/zauctuji/vyfakturuji/… a ja nevim co jeste jednou a ne kamionkrat. U aut navic udela jednu zkusebni jizdu „manager autoparku“ a ne deset potencialnich zakazniku, kteri mozna koupi a jako bonus sto dalsich ocasu, co vi, ze nekoupi a jen se chteji svezt…

          1. Myslis jako treba, ze ten clovek, co vezme 100 kusu by si mel
            Myslis jako treba, ze ten clovek, co vezme 100 kusu by si mel zaplatit sluzbu ucetni (rozpustenou v cene vyrobku) stokrat i kdyz ji vyuzije jen jednou? Tak to pak jo, to je rozhodne spravedlivejsi.

            cipis, namaz si odreneho sulina a zalez.

            1. účetní kvůli fraktuře, spárování plateb,
              účetní kvůli fraktuře, spárování plateb, výkaznictví… je dnes v době elektroniky zbytečný náklad. Přečti si o průmyslu 4.0 a to, že nějaký podnikavecký dement ještě 15 let po zavedení ešopů, kde si vše zadám sám při vystavení objednávky, platí darmožrouty mne nezajímá ani mák. O dopravě a balení nehovořím, bavím se o ceně zboží. Také se nebavím o slevě v řádu korun, ale o třeba poloviční ceně – viz. BMW a Lidl. A to že v restauraci nemůžeš mít více cen za jedno zboží je ČOIkou postižitelný fakt. A u podavačů balíků je tomu jen tak z prdele jinak. Takže za analfabeta avšak schopného demagoga jsi zde zase zbyl Ty i se svými oplzlými radami.

    2. Tak to je chválihodné, že taky podporuješ zánik
      Tak to je chválihodné, že taky podporuješ zánik spalovacích popelnic a rakovinometů. Už mě taky nebavilo skládat se na miliardové finační pobídky pro výrobny spalováků jako Hjůndaj Nošovice nebo Škoda, skládat se na předražené jaderky, skládat se na milardové dotace pro uhlí, které jsme tu vyrubali, propálili a pak vyvezli v podobě terrawatthodin elektrické energie za pakatel přes hranice. 😉

    3. Tak dotuje se spousta jiných blbostí, tak proč ne
      Tak dotuje se spousta jiných blbostí, tak proč ne nabíječky elektroaut. To má aspoň nějaký smysl… teda za předpokladu, že se EV neukáže jako slepá větev, pak by to bylo k ničemu.

      Až pak někdy EV budou dávat smysl pro většinu řidičů, tak budeme rádi za infrastrukturu.

Napsat komentář