ČEZ opět rozšiřuje svoji síť nabíjecích stanic

Dalšími místy, které byly osazeny rychlonabíjecími stojany ČEZ, jsou čerpací stanice Benzina v Jaroměři, v Osicích u dálnice D11 a ve Vysokém Mýtě u budoucí dálnice D35.

Elektromobil Hyundai Kona Electric u rychlonabíjecí stanice ČEZ. Na patnácti lokalitách Benziny po celé České republice je nyní v provozu celkem 20 rychlodobíjecích stanic ČEZ.
foto: ČEZ

Elektromobilita Skupiny ČEZ pokračuje v rychlém rozšiřování své sítě rychlodobíjecích stojanů umožňujících většině elektromobilů dobít většinu kapacity baterií do 25 minut. Nové stanice rychlého dobití vyrostly v poslední době v areálech sítě Benzina ve východočeském regionu.

Po dvou stanicích je k dispozici v Osicích u dálnice D11 a na Husově ulici ve Vysokém Mýtě v blízkosti budoucí dálnice D35. Jeden stojan je součástí areálu na Hradecké ulici v Jaroměři.

„Požadavky dynamicky rostoucího segmentu elektromobility v ČR na dostatečně kapacitní veřejné dobíjení bude nutné v příštích letech uspokojit instalací stovek dobíjecích bodů. ČEZ má ambici být v této oblasti i nadále lídrem trhu. Cílem pro letošní rok je proto překročení hranice celkových 200 veřejných dobíjecích stanic v naší síti, přičemž dvě třetiny z nich budou rychlodobíjecí. Více než roční úspěšná spolupráce s Benzinou nám pomáhá značně urychlit výstavbu a umísťovat rychlodobíjecí stanice do lokalit s komfortním zákaznickým zázemím umístěných u hlavních tahů napříč Českou republikou,“ uvedl Pavel Cyrani, ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Standardní rychlodobíjecí stojany ABB jsou vybaveny DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponující výkonem až 50 kW.

Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW. Při projektování a výstavbě vybraných stanic o výkonu 50 kW počítá ČEZ už dnes s jejich budoucí výměnou za výkonnější typy.

Celkově ČEZ provozuje v ČR téměř 180 veřejných dobíjecích stanic, z toho zhruba 120 rychlodobíjecích. Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

ČEZ jednotně osazuje nové lokality rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS umožňující nabíjet s výkonem až 50 kW. Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku.

tisková zpráva

29 Comments on “ČEZ opět rozšiřuje svoji síť nabíjecích stanic”

  1. ….Stanice jsou připojeny k platformě fungující na
    ….Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku…

    Zrovna teď v pátek jsem přijel k čez nabíječce ChaDeMo a stojan byl úplně mrtvej – bez proudu, hlavní vypínač byl zaplej. Zavolal jsem na tel. číslo, které tam mají vylepené, kde mi to celkem rychle zvedl živý operátor. Několik minut hledal Šternberk, ale společně jsme to zvládli, pak v jeho systému objevil i daný stojan a pak jsem se hned operativně dozvěděl, že stojan fakt nefunguje, že s tím nic neudělá a že nejbližší jiný stojan je v Olomouci… 🙂 To je panečku servis s claudem :):):)
    Fakturu za paušál určitě pošlou, za službu se platí.

  2. Off topic – měl bych dotaz na majitele nebo testery prvního
    Off topic – měl bych dotaz na majitele nebo testery prvního 24kw Leafa, dá se s ním „rozumně“ – jak časově tak finančně – jet z Brna do Berlína s mezi zastávkou (nocleh) v Praze koncem prosince?
    Děkuji za radu, hlavně co se týká nabíjení v Německu, tam jsem ještě nebyl. Leafa mám dva roky a najeto s ním přes 33.000 km a můj Leaf má najeto 93.000km a baterku stále s 11 dílky. Všem předem dík za názory 🙂
    Zbyněk

    1. Jizda z Prahy do Berlina je bez problemu mozna. Brno – Praha
      Jizda z Prahy do Berlina je bez problemu mozna. Brno – Praha zrejme take, ale nemuzu posoudit, nemam zkusenosti. V Nemecku je nejlepsi nabijet s kartou Maingau Energie – Einfachstromladen. http://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif. 0,35 EUR/kWh.
      Posledni nabijeni v CR je u D8 Usti nad Labem. Na ceste do Berlina je nekolik rychlonabijecek Chademo. Jel jsem tu cestu a v pohode. Akorat doporucuji nabit i kdyz to nemusi byt nutne. Muze prijit objizdka a vse je jinak. Nejlepsi vyber nabijecek je http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/, nebo app Wattrouter (Android). 11 dilku, takze jeden je uz pryc. Samozrejme zalezi take na teplote a topeni. Ja jel v lete. Asi bude nutne pocitat se vsim a pribalit teple obleceni. A pro jistotu dat tempomat na 100 km/h. V Berline je dost nabijecek zadarmo. Kaufland, Lidl, Ikea … Ale nejlevnejsi jizda je Flixbus.

      1. Diky za slušny rozbor, nejde mi o nejlevnější cestu spíš
        Diky za slušny rozbor, nejde mi o nejlevnější cestu spíš o to aby to nebylo dražší jak spalovákem kterým můžu jet, pokud budu cítit velké komplikace s Laefem. Brno – Praha diky Eon Drive je v pohodě, mám vyzkoušené. Horší je to Praha – Brno, to je furt do kopce po Vystrkov, od Brna je víc nabíječek před Vysočinou.
        Děkuji za linky, asi to tedy zkusíme :).

        1. Asi ani tak nejde o to, že je to u nákupáků zadarmo, ale
          Asi ani tak nejde o to, že je to u nákupáků zadarmo, ale že víš, že tam nabiješ. Pokud přijedeš k nabíječce i s úmyslem rád zaplatit a nemáš tu správnou kartu, jsi v háji. Snad se to jednou nějak sjednotí. Nákupáky jsou zatím jistota – bývají ale zapnuty jen v otevírací době – na to bacha.

        1. Tak ho poznejte, prý je to nejlepší elektromobilní
          Tak ho poznejte, prý je to nejlepší elektromobilní plánovač cest, bere v potaz parametry vozidla i profil cesty a roční období. Nedělám si legraci. Ale je fakt, že je dobré raději kombinovat více zdrojů. Zvláště pro nás malobaterkáče a obzvláště v zimě. I když Leaf je fajn, umí nahřát všechna sedadla i volant a topit/klimovat i v době, kdy se nabíjí. Takže člověk na nabíječce nemrzne a neubírá si z dojezdu z baterky. Jen holt trochu déle nabíjí.

  3. Tohle jsou fakt kecy v kleci: „dobít většinu kapacity
    Tohle jsou fakt kecy v kleci: „dobít většinu kapacity baterií do 25 minut.“.
    Už už jsem se zaradoval, že to jsou 150 kW stanice a on vlastně ČEZ zůstal viset někde v roce 2015, kdy autům s baterkou o kapacitě 25 kWh se říkalo velkobaterkáč…

  4. Já vím, že už se opakuji, ale prosil bych jeden
    Já vím, že už se opakuji, ale prosil bych jeden Jindřichův Hradec. Jihočeská nabíjecí poušť už začíná přicházet do řečí. Jinak samozřejmě děkuji ČEZu za to, že na tom maká. Kdyby ovšem naskočil na stejný billingový model jako EON, bylo by to o moc parádnější.

      1. Při maximálně optimistickém předpokladu, že třeba za 20
        Při maximálně optimistickém předpokladu, že třeba za 20 minut se nabije cca. 16 kWh (EV umí po celou dobu nabíjení využít plný výkon cca. 50 kW), tak pak vychází cena na 9 KČ/kWh. A to je opravdu teoretické maximum nabíjecího výkonu. A to pak znamená, že ta cena bude v praxi spíš o dost vyšší.

            1. Pohlad zo strany prevadzkovatela:
              Prevadzkovat rychlonabijacku

              Pohlad zo strany prevadzkovatela:
              Prevadzkovat rychlonabijacku je stratova cinnost. Len platba za rezervovanu kapacitu je okolo 120eur/mes. Do toho treba ratat udrzbu (vymena konektorov, obcas padne na zem a poskodi sa), obcas nejaka vymena displeja atd. Potom naklady na spravu nabijaciek, treba mat bud svoj vlastny software, alebo pouzivat existujuci za poplatok.

              To som este nespominal vystavbu rychlonabijacky (20.000 – 30.000 eur). Cast sa da financovat z eurofondov.

              Takze keby to bola cinnost za ucelom vytvarania zisku, nikto by tie nabijacky nestaval. Budme radi za tie, co su.

              Mozno ked na tom budeme s elektromobilmi ako Norsko, zacne to byt ziskova cinnost.

              Ale suhlasim, cena 12CZK/kWh je uz na urovni ceny nafty. Asi zavisi co chce clovek podporovat 🙂

              1. Já to chápu, že momentálně je provoz DC nabíječek
                Já to chápu, že momentálně je provoz DC nabíječek ztrátová činnost.
                Jenže když se podívám na zisky ČEZ, nevím jestli by ho to muselo nějak trápit. Navíc je to polostátní podnik, takže jestli stát chce dopravu bez lokálních emisí, měl by jeho podnik do toho pustit nějaký chlup.

                Navíc když je EON schopný prodávat za 3 kč/kWh, proč by ČEZ neměl být schopný prodávat za 6 Kč/Kwh?
                Navíc on v reálu třeba prodává ČEZ ještě levněji, pokud někdo pořádně využívá jeho čip, tak se může dostat i pod 3Kč/kWh. Proč takto penalizovat lidi, kterým se jeho čip nevyplatí?

                1. ztratova cinnost to bude vzdycky pokud lide budou chtit
                  ztratova cinnost to bude vzdycky pokud lide budou chtit energii nejlip zadarmo nebo za ceny ktere nedavaji smysl

                  EON to dotuje, cena 3kacky za KWh na necem jinem nez na obycejnem AC sloupku je nesmysl a nema sanci se to nikdy zaplatit, nikdy, to by vytizenost toho stojanu musela bejt nonstop na plnej vykon 😉

                  a pokud nebudou elektromobiliste kteri by to vyuzivali i za vyzsi ceny, tak se neda mluvit o tom ze se to nejak rozsiri bez statnich podpor a dotaci

                  a to penalizovani je kompromis 😉 jedni maji neskutecnou vyhodu a jini zase nevyhodu, pausal je u CEZ s tema cenama co ma dlouhodobe neudrzitelnej, a da se ocekavat ze takovej pausal by casem zrusili bud uplne, nebo by byl podstatne drazsi

Napsat komentář