ČEZ má už 100 nabíječek, z toho polovinu rychlých; letos postaví další desítky

redakce - 28 Červen 2018

Hranici 100 instalovaných stanic pokořila síť veřejných dobíjecích míst pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ. V České republice je aktuálně registrováno zhruba 2000 elektromobilů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce května 277.

V České republice je aktuálně registrováno zhruba 2000 elektromobilů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce května 277.
foto: ČEZ

Zvyšující se poptávce po elektromobilitě ČEZ vychází vstříc výstavbou dalších, především rychlodobíjecích stanic, kterých je momentálně přesně 50, a také nabídkou souvisejících produktů a řešení pro všechny typy zákazníků.

100. veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ v ČR. Valašské Meziříčí – rychlodobíjecí stojan číslo 50. Tyto dvě symbolické mety si v uplynulých dnech odčárkoval projekt Elektromobilita ČEZ.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se v současnosti svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, . Šlo o téměř 4násobný nárůst oproti odběru v roce 2016.

„V rychlém sledu pokračujeme ve výstavbě nových stanic, zejména rychlodobíjecích. Do konce letošního roku bychom naši síť rádi rozšířili o dalších několik desítek. Odhadujeme, že objem elektřiny odebrané v naší síti při veřejném dobíjení se letos přiblíží hranici jednoho milionu kWh, což je např. ekvivalent 28 tisíc plných dobití elektromobilu střední třídy,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Výstavba veřejných stanic rychlého dobíjení je z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Souběžně ČEZ rozšiřuje síť také z vlastních prostředků.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej počátkem letošního roku přišla s produktem „Elektřina pro dobíjení“, který kombinuje výhodné ceny elektřiny pro dobíjení doma i v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ a současně garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Ještě v letošním roce bude následovat další set produktů usnadňujících přechod domácností k elektromobilitě. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jste vypozorovali, že DC jdou najednou zapnout bez čipu? Že by nějaký žalobce na 311/2006 Sb.§ 6q? Jinak to Valašské Meziříčí je pěkná sprosťárna vzhledem k soukromé DC. Dnes jsem tam dobíjel je to na sídlišti zcela zaplněno fabia, felicia apod. U 2 stojanů pouze 1 místo.

Obrázek uživatele Josef

Ježíši na nebi, píše se tu o tom už docela dlouho, ČEZ oficiálně uvádí závadu na backendu a do odvolání jsou všechny rychlonabíječky zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A Rousínov také. 50m vedle soukromé DC postavili 2 DC stojany. To jsou zmetci.

Dobré ráno

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od kdy je to zdarma? Bude to zdarma dlouhodobě? Dobíjím na DC 1x za měsíc a musím kvůli tomu platit paušál... Díky.

Tak to shrnu pro všechny, co nečetli celou diskusi.
Kdo máte čip ČEZu a využíváte jej 1-2x měsíčně a nevyplatí se vám to, klidně ho vraťte. Ve chvíli kdy bude potřeba autorizace se rovnou zavede tarif za odebranou elektřinu.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Vasek e-UP

Takhle rejzujeme My češi! : https://www.autonaelektrinu.cz/aktuality/166-ceska-firma-bude-vyrabet-a-prodavat-vodik-pro-vozy-s-palivovym-clankem-v-usa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milión KWh není to na síť 100 stanic nějak málo?
Vychází to na jednu stanici denně 27 KWh tj. cca 135 ujetých kilometrů denně?

To je jako když by měl někdo síť 100 stanic PHM a chlubil se průměrnou výtočí 10 litrů.

Nemáte tam chybu? Není to 10x více?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To může být, obecně jsou tyhle nabíječky jsou vuyžívaný málo, ale všichni pořád brečí, že jich je pár. Tesla v USA to má ještě 5x menší průměrné odběry. Je to daň za budování sítě v místech, kde není dostatek BEV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"V České republice je aktuálně registrováno zhruba 2000 elektromobilů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce května 277."

To je teda nárůst, tohle přibvývá v Rakousku co 14 dní.

Obrázek uživatele honza.t

Pořád jsou ve skluzu.
Do roku 2013 mělo být na celém území Česka vybudováno 200 dobíjecích stanic pro elektrická auta.
http://www.hybrid.cz/v-ceske-republice-vyroste-200-dobijecich-stanic-pro-elektricka-auta

http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

Obrázek uživatele Radovan

Radši se nebudeme s nikým srovnávat, to pak ta stovka vypadá hrozně směšně:
"Firma Chargemaster, která je britskou jedničkou na trhu nabíjecích stanic, bude přejmenována na BP Chargemaster. Založena byla v roce 2008 a dnes po celé Británii provozuje přes 6500 nabíjecích stanic a do celé Evropy jich dodala přes 50 000."
Ano, jezdí tam prý 135 tisíc vozů na elektrický pohon, ale přeci jen.... https://www.investicniweb.cz/news-bp-kupuje-provozovatele-stanic-pro-elektromobily-chargemaster/

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

Zajímalo by mě, jestli někdo neví něco nového o nabíječce v Jičíně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi se čeká až nějaký dobrák spustí soukromou a do týdne tu bude novinka od ČEZu.

Hm, v tom Valmezu provozuje rychlou nabijecku pan Kubis za 4.8 kc/kWh a ejhle, CEZ tam spousti dalsi...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednu dnes otevřenou jsem využil v Jablonci nad Nisou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je v tom, že ČEZ neumožnuje nabíjení pro každého, ale pouze pro předplatitele takové nabíječky jsou k ničemu, protože většina majitelů EV si auto nekupuje proto, aby pravidelně stála půl hodiny někde u nabíječky - každý nabíjí doma a u pumpy pouze výjimečně.

Obrázek uživatele honza.t

Zástupci ČEZu v tom nevidí problém
https://www.youtube.com/watch?v=F-gRTUuXNz4

Obrázek uživatele M.Krupka

Evidentně nikdo z nich nečetl zákon č. 152/2017 Sb. ani zákon č. 311/2006 Sb.
§ 6q

(5) Provozovatel veřejně přístupné dobíjecí stanice je povinen poskytnout uživatelům elektrických vozidel rovněž možnost jednorázového dobití bez uzavření smlouvy s daným provozovatelem, která by uživatele vázala nad rámec tohoto jednorázového dobití.
Mimochodem tento odstavec je platný již od roku 2006.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČEZ má vyjímku ze všech možných zákonů, je to ze 70% stát.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nemá. Jenže kde není žalobce, není soudce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má například vyjímku ze zákona o podávání informací, má vyjímku ze zákona o zveřejňovaní smluv v restříku smluv, má vyjímku ze zákona pro zasílání účetních do obchodního restříku atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemá vy-jímku ale výjimku a zdaleka ne na všechno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud CEZ konecne umozni nabijet i jednorazove, tak dotoho..

A co E.ON ? Kdy se pridaji? Pane Fialko, kde jsou ty stanice, co jste slibovali pred dvema lety?

Povzbudiva zprava z roku 2016:
"E.ON plánuje postavit do roku 2017 rychlonabíječky u dálnic. Do konce letošního roku by mohlo přibýt několik dalších desítek nabíjecích stanic. Naším cílem je v projektu FAST-E postavit 15 rychlodobíjecích stanic,“ vysvětluje Miloslav Fialka.

zdroj:
hybrid.cz/eon-planuje-rozsirit-sit-nabijecich-stanic-v-cesku

Co presne obsahuje produkt "elektrina pro dobijeni"? Ja z odstavce vyctu, ze by mel zahrnovat i vyhodne nabijeni z verejnych nabijecek.

Ano pokud si objednáte tento tarif bude součástí balíčku i čip na nabíjení a budete mít elektřinu doma i nabíjení auta v jednom účtu....

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Skoda ze to nikde nepsali. Mel jsem pres rok kazdou smlouvu zvlast a tudiz asi draz. Vcera jsem chip vratil.

Ale psali - třeba zrovna tady na Hybridu.

---

Nissan Leaf 24kWh, 254.700 km - na prodej
Nissan Leaf 40kWh, 29.100 km

Pokud je to to, co si myslím, tak to stojí přesně stejně, jako kdybyste měl dvě smlouvy. Jediná výhoda je jedna smlouva a jedna platba místo dvou ale finančně to vyjde zcela nastejno.

---

Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

Není to finančně stejné.
Elektřina na dobíjení - stálá platba za silovou elektřinu 544,50/měs.
Jakýkoli jiný tarif - stálá platba za silovou elektřinu dle tarifu 22,99-72,60/měs + 544,50/měs za čip
Takže úspora 275,88-871,20/rok.

Taky je rozdíl v sazbě za silovou elektřinu. Třeba já přechodem z eTarifu na Elektřinu na dobíjení ušetřím cca 0,20Kč/kWh. Za rok to při mých cca 2500kWh dělá dalších 500Kč.

Není to sice moc, ale nedělám nic jiného, než jsem dělal předtím. Jsem na území EONu a silovou elektřinu beru od ČEZ.

---

Nissan Leaf 24kWh, 254.700 km - na prodej
Nissan Leaf 40kWh, 29.100 km

Zajímavé, děkuji za informaci.
Ceny které uvádíte byly od 1.6.2018 aktualizovány navýšeny z uvedených 22,99-72,60/měs. pouze na 83,49/měs. a bohužel k původnímu tarifu (eTarif) se už nelze vrátit. Takže kdybych pak nechtěl Elektřinu na dobíjení, elektřina se mi aniž bych cokoliv dělal prodraží o 726/rok :(((

Pardon, správně mělo být 22,99-83,49/měs.
22,99/měs už byla nová stálá platba u eTarifu od 1.6.2018, do 30.5.2018 byla 12,10/měs, tj. zvýšení bylo o 90%.
Stálou platbu u ostatních tarifů jsem nekontroloval, ale mohlo mě napadnout, že podobně jako to zvedli u eTarifu, tak to zvedli i u ostatních (z 72,60 na 83,49, tj. o 15%).

Ano, na původní eTarif už nelze se vrátit. Ovšem dá se očekávat, že se budou snažit postupně zejména horší cenou za kWh přimět uživatele eTarifu, aby přešli na něco jiného. Takže z dlouhodobého hlediska se dá předpokládat, že eTarif bude postupně čím dál méně výhodný. No, uvidíme, kam se budou ceny dál ubírat.

---

Nissan Leaf 24kWh, 254.700 km - na prodej
Nissan Leaf 40kWh, 29.100 km

Obrázek uživatele Josef

Kdybyste někdo chtěl skautskou energii, mohu poslat pozvánku. Nulové měsíční poplatky a ceník je tady: https://www.skautskaenergie.cz/ceniky/cenik/

Dobry den, mohu poprosit o pozvanku? Dekuji.
pavcak@atlas.cz

Obrázek uživatele Radovan

Přemýšlel jsem o tom Josefe, ale nemohu se dopočítat. Tak jsem poslal dotaz emailem s přiloženými fakturami. Pokud bych měl Junáka svým odběrem podpořit pár desetikorunami ročně, tak to nemá cenu absolvovat všechno to papírování. To dávám skautům do kasičky více třeba při našem každoročním oblíbeném přebírání Betlémského světla. Vodním skautům, ostravské Eskadře.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

Nejlepší je tohle: https://kalkulator.tzb-info.cz/cz/dodavka-elektricke-energie-porovnani-nabidek

Chválím za odkaz.
Mám ale dotaz - nevíte proč mi u ČEZ d27d (elektřina pro dobíjení) vychází nesmyslná platba obchodníkovi 18.184,-Kč (v letáku ČEZ uvádí třetinu, resp. cenu chipu)?

Obrázek uživatele Josef

Netuším. Je možné, že tam mají chybu.

Obrázek uživatele Radovan

Zkusil jsem, nicméně buď tam mám všude nulu nebo je rozptyl od -7 tisíc, co bych ročně změnou prodělal, přes velké pásmo desetikorun a stokorun ročně, až po max. +2,5 tisíce ročně úspora. tak si počkám na odpověď v emailu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

Jestli v té kalkulačce nemáte skautskou energii, tak nedávejte D27d (jestli ho máte). Pak ho to nenajde. Ale použijte D25d.

Obrázek uživatele Radovan

Tak já nakonec poprosím Josefe o poslání pozvánky, třeba na podkrovnibyt@volny.cz. Děkuji.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

Máte ji v mailu.

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji moc, už na tom pracuji.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

Byla tam ve výsledcích, D27d mám. A taky tarif eFix a já nevím, co ještě. Nechám to na odbornících, ještě se do toho pletly aktuálně dostupné a nedostupné a historické tarify. Elektřina divná. Plyn ten tedy vyšel jednoznačně lépe o několik tisíc. Počkám na emailovou odezvu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pozor v těch skautech figuruje Centropol, (praktiky podomních prodejců - horko těžko jsem to rušil mojí 85leté babičce když jí to vnutil nějaký podomní prodejce a ještě jí drze sebral roční vyúčtování)

Obrázek uživatele Josef

Ano, figuruje tam Centropol, jelikož on je konečným dodavatelem, ale funguje to korektně. Neměl jsem s nimi vůbec žádný problém a jejich horké linky i e-mailová komunikace fungují dobře.

Děkuji za upřesnění. Mám eTarif a ani jsem nezaznamenal že budu při vyúčtování platit o 90% více.
Plně s Vámi souhlasím i v celém druhém odstavci. Budu si to muset propočítat. Jelikož ale odebírám minimum a chip na paošál nechci, budu muset zůstat u eTarifu.

Obrázek uživatele Michelin

Děkuji za pozitivní článek. Jen by to ještě chtělo z nich vyrazit alespoň nějaké info o lokalitách kde se můžeme do konce roku těšit na další přírůstky.
Když už ne konkrétní místa nebo města, tak alespoň okresy či úplně nejhůře kraje.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Pohledejte lokality, kde už nějaká neČEZ nabíječka funguje :-)

Bohužel tahle informace už má méně než nulovou hodnotu protože termínů během několika let již padlo opravdu hodně...

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 5 rok,najeto 45 tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě by zajímala hodnota zaujatosti tohoto serveru ke klíčovým slovům jako čez, šáde apodobně ;) Tihle milijardáři už dávno dokázali že na EVMAPU prostě nemají :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To porad cteme o velkolepych planech a kde je treba moznost jednorazoveho dobiti dle zakona?!!!

Taky se dívím, jak se staví s penězí z EU-daňových poplatníků, ale dobíjet během cesty z Německa do Slovenska nejde. To Němci vyřešili jinak: http://maps.rast.de/?view=eladestation
Rychlonabíječky podél Autobahn už všude a většinou bezplatné (zatím). Bez problémů jezdím svým Soulem do mého rodného Nizozemska, dokonce během jednoho dne, pokud bych to potřeboval.

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Bejvávalo... Tank&Rast stanice prodal a většina je jich od ledna 2018 neskutečně drahá.

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

kolik tak teď nabíjení na Tank@rast stojí a čím nabíječku spustím ?

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

NeWMotion od 0,36 do 0,56 € za minutu, nebo 7,45 až 9,95 € jednorázově, záleží od společnosti, které patří nabíječka.
Jiné karty, nebo jednorázové placení bude různé, ale asi cenově podobné.
Obecně - Innogy, Allego, EnBW, jsou drahé, E-Wald (u hranic s ČR) je nejlevnější 0,1 € za minutu.
Zdarma od Tank@rast zatím ponechal E.ON.

Obrázek uživatele ozana

Nouze naučila Dalibora housti.

Kdyby je letos nepostavili, tak by museli vracet dotaci.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Radovan

To je bohužel hlavní důvod toho kalupu. Byť s příjemnými důsledky, ovšem zase ne tam, kde by to bylo opravdu potřeba. Protože už Kristus říkal, nechte maličkých přijíti k sobě. Tam kde mají malí pohodu, mají velcí super pohodu. A to rozhodně otevření rychlonabíječek ve Valmezu není. Ta měla být v Hranicích, Lipníku, Novém Jičíně, nebo lépe v Třinci (kde ji chvíli s výkonem 22 kW měli a pak stáhli a je tam zase pomalá), Opavě, Šuperku, Krnově, Vsetíně, a to zmiňuji jen sever Moravy a Slezsko.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Když ji dají do Třince, zase budete brečet, že je to naschvál Wilczekovi. A ten ji má zatím zdarma. Chtěl bych bydlet v Ostravě, tam je nabíječek. Vlastně nechtěl, sorry všem na Ostravsku.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

Kdepak, Karviná je jinde, vedle Bohumína. Ona sice zdarma letos je, ale přístupná jen po předchozí registraci u pana Wilczeka. Takže kdo to nezná, má smůlu.

Třinec je ideál k cestě na Žilinu a Slovensko plus na východ Polska. Osobně vyzkoušeno když tam byla rychlonabíječka 22 kW.

V Ostravě je rychlonabíječek na počet elektromobilů málo. Kam se hrabeme na Brno nebo Prahu. Ovšem rekordmanem je v přepočtu na 1 obyvatale Valmez, má 3 a ještě pomalou navrch.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Ivo

A to já zase na Ostravsku žiju rád...


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion