ČEZ investuje do francouzského sdílení aut

Společnost ČEZ se prostřednictvím investiční firmy Inven Capital stala akcionářem francouzské společnosti VULOG, poskytovatele technologií pro sdílení aut.

Vulog se stal od svého založení v roce 2006 světovým lídrem v technologiích pro sdílenou mobilitu (carsharing) nabízející komplexní Software-as-a-Service platformu a umožňující provozovatelům carsharingu poskytovat služby svým konečným zákazníkům.
foto: Vulog

Zákazníci VULOGu působí na čtyřech kontinentech, kde jsou jedním z pilířů konceptu chytrých měst. „Investicí do společnosti VULOG podporujeme rozvoj ekologické dopravy ve městech, protože díky carsharingu narůstá využití aut až na 100% a to dělá z investic do elektrických aut a dobíjecí infrastruktury ekonomicky návratné podnikání,“ přibližuje novou investici Daniel Beneš, generální ředitel ČEZ.

„Věřím, že díky nové investici dále posílíme naše know-how v oblasti konceptu chytrých měst a současně pomůžeme této platformě proniknout na další světové trhy, mimo jiné i do České republiky,“ dodal.

Vulog sleduje nové trendy v individuální dopravě směřující nejen k požadavku na bezemisní provoz a efektivní vytížení aut, ale i související změny v chápání vlastnictví. „VULOG reaguje na rychle rostoucí poptávku po sdílení ekologických aut ve městech nabídkou technologického řešení pro provozovatele carsharingu, kteří cenově dostupný pronájem aut nabízí svým koncovým zákazníkům,“ vysvětluje Petr Míkovec, generální ředitel Inven Capital.

„Mladá generace lidí mezi 20-30 lety již nevidí ve vlastnictví aut společenskou hodnotu, ale raději je sdílí dle svých momentálních potřeb. Také rodiče s dětmi již stále častěji nejdou cestou nákupu druhého auta do rodiny, ale raději volí pronájem. Světový trh carsharingu roste a očekáváme, že do roku 2020 vyroste na více než čtyřnásobek,“ dodává.

Jedná se již o pátou investici Inven Capital do cleantech společnosti, všechny předchozí však měly původ v Německu. ČEZ již dříve skrze Inven Capital vstoupil do firmy Sunfire, jež rozvíjí a uvádí do průmyslové výroby nejpokrokovější energetické technologie přispívající ke snižování emisí CO2 a rozvoji decentralizovaných zdrojů.

Dále také do společnosti sonnen, světové jedničky ve výrobě inteligentních bateriových systémů na skladování energie pro domácnosti. Investicí do společnosti tado° ČEZ vedle zákaznických řešení v oblasti elektrické energie vstoupil i do sektoru chytrých termostatů pro regulaci tepla, resp. chlazení.

V letošním roce Inven Capital zainvestoval do společnosti Cloud & Heat Technologies, která vyvinula technologii na energetické využití tepla pocházejícího z lokálních datacenter.

tisková zpráva

6 Comments on “ČEZ investuje do francouzského sdílení aut”

  1. Mě se to zas až tak nelíbí hlavně jako občanu ČR, ale
    Mě se to zas až tak nelíbí hlavně jako občanu ČR, ale ani jako místnímu akcionáři.
    Když kvůli zdržování jaderek ČEZ myslí, že tady nemá do čeho investovat tak mu poradím –
    1) Do skleníků (na místní zeleninu i v zimě a posilujících potravinovou bezoečnost republiky) odebírajících teplo z jeho elektráren může investovat okamžitě.
    2) Do výzkumu se může spojit j nějakým naším výzkumným ústavem a zadat jim pokusy s přečerpávací iontovou bateriií. 3) A když už vůbec nic jiného, tak může ty svoje nadbytečné manažery nechat lítat po dálnicích a vyhledávat vhodné místa, kde by mohli koupit pozemky pro rychlonabíječky, i když třeba chtějí s nákupem těch samotných nabíječek k instalaci ještě 2 roky počkat na konečnou velkovýrobnovou variantu 350kW.

      1. Takže píšete, že investují všude jinde jenom ne v ČR,
        Takže píšete, že investují všude jinde jenom ne v ČR, další ukázka toho, že jsou to zmr..
        Nebo otázka zní potom so „profíci“ z ČEZ investovali tu v albanii tu Bulharsku, co je to vubec za firmy, kdo je vlastni a jestli to neskonci zase tim, ze penize budou v pr….. Jako zatim u vseho do ceho investovali (např. větrníky dlouhé stráně, FVE od soukromé společnosti za těžké prachy apod.)

        Někdo asi ČEZ privatizoval, ale jaksi lidem to neřekli, tedy kromě toho, že elektčina bude tak drahá, aby ten privatizator měl dost peněz 😀

Napsat komentář