ČEZ ESCO vybuduje elektromobilní infrastrukturu u vybraných dealerů Škoda Auto

redakce - 18 Prosinec 2019

Společnosti ČEZ ESCO a Škoda Auto budou spolupracovat při instalaci zázemí pro elektromobilitu u desítek vybraných českých dealerství této značky. Řešení pro každého z prodejců vzniká na základě detailní studie potřeb a možností lokality. ČEZ ESCO je největším tuzemským dodavatelem komplexních řešení pro elektromobilitu pro firmy, obce a veřejnou správou.<br />

Řešení pro každého z prodejců vzniká na základě detailní studie potřeb a možností lokality. ČEZ ESCO je největším tuzemským dodavatelem komplexních řešení pro elektromobilitu pro firmy, obce a veřejnou správou.
foto: ČEZ

V první vlně připravilo ČEZ ESCO vybavení pro několik desítek obchodních zastoupení. V první fázi jde standardně zejména o „inventuru“ možností a dispozic každé z filiálek a návrh vybavení zázemím pro pokrytí potřeb zákazníků v závislosti na podmínkách reálného aktuálního provozu dealerství v kombinaci s predikcí celkového vývoje a předpokládaného budoucího zájmu o tento typ služeb v regionu.

V druhém kroku obdrželo každé dealerství přesný rozpis prvků doporučených k instalaci, zejména dobíjecích wallboxů různých typů, jejich příslušenství nebo úprav v elektroinstalaci areálových budov a rozpočty těchto akcí. Po odsouhlasení všech návrhů přikročilo ČEZ ESCO k vlastní instalaci technologií.

„Pro každé z desítek dealerství značky Škoda vznikla kompletní studie zajištění zázemí pro elektromobilitu v prostorách jeho objektu. Jdeme například do takových detailů jako doporučení ohledně technických parametrů instalované trafostanice, příkonu nebo dispozičního rozmístění jednotlivých prvků. Součástí nabídky byl pokaždé i konkrétní návrh technologií sloužících k redukci energetické náročnosti objektu a snižování emisí skleníkových plynů, jako např. instalace střešní fotovoltaiky v kombinaci s bateriovými úložišti,“ vypočítává podrobnosti Lubor Myslík, ředitel manažer odboru řízení produktů a rozvoje ČEZ ESCO.

„Elektromobilita je nezpochybnitelným trendem současnosti, a proto mě těší, že naše dealerství je nyní plně vybaveno k poskytování zázemí klientům vlastnícím elektrická auta. Věříme, že zákazníci z širokého regionu tuto konkurenční výhodu ocení a zájem o naše služby poroste úměrně zvyšujícímu se zájmu o elektromobily,“ slibuje si od nových prvků v areálu dealerství Roman Přikryl, šéf AMOND KLADNO.

V případě dealera AMOND Kladno jde o dodávku komplexního řešení elektromobility zahrnující instalaci jednoho veřejného DC dobíjecího wallboxu 24 kW, tří wallboxů 11 kW a 7 profesionálních dobíjecích kabelů.

Samozřejmostí v rámci zakázky je celková instalace včetně vlastní rozvodny 230/400 V a elektrických rozvodů k zajištění bezpečného provozu celého areálu. Součástí je také systém řízení dobíjení na stanicích, který zajistí optimální fungování stanic v areálu.

Společnost ČEZ ESCO má v České republice 28 tisíc zákazníků a v rámci 19 dceřiných společností pro ni pracuje zhruba dva tisíce specialistů. V loňském roce zaznamenala 27% meziroční nárůst obratu u nekomoditních produktů.

V České republice je v současnosti registrováno už více než 3000 elektromobilů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v u nás se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

tisková zprávca
Zpět na HybridPřidat komentář

lidi proc tady pisete ty nesmysly? je to Skodovka, takze pokud chcete nadstandardni zaruku, musite proste kazdy rok do servisu Skoda a vyplaznout jim tam nejaky penize za rozcni servis, nebo si ho muzete predplatit s jistou slevou pri porizeni daneho auta, porad jim ale davate penize za "servis" a je uplne fuk jestli tomu autu neco je nebo neni ;)

a ve vetsine si Citigo iV a Superb iV stejne poridi firmy, a ty s tim do servisu proste jezdi

takze bachorky o tom jak servisaci nebudou mit co zrat je utopie, oni ty servisaci totiz dnes nevedej kam driv skocit, i na smesne opravy drobnosti se v nekterych servisech ceka klidne 14 dni, vseobecne sersvisy po cele EU hlasej podstav lidi, a nez neco jako elektromobilita "promluvi" do vydelcnosti servisu, tak to bude trvat klidne jeste nizsi desitky let, tedy v dobe kdy spousta lidi co jsou opravdu servisaci a ne jen menici bude davno v duchodu, nenastava totiz zadnej zazrak s tim, ze se ze dne na den vsechny auta promeni v elektromobily

Obrázek uživatele ozana

přesně tak!

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

24 kW DC? Já mít dealerství v Kladně, tak chci, aby moje DC nabíječka dokázala alespoň maximum co umí auta co budu prodávat. Takže zákazníkovi budou prezentovat rychlonabíjení Citiga iV na 24 kW DC nabíječce, i když umí 40 kW? Divné.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Mercedes EQC se v USA zdrzi o 1 rok. Chudaci se zalekli, ze si s tou herkou uriznou ostudu a tak couvli. Snad se jim do te doby podari najit reseni, jak snizit spotrebu. Audi i Jaguar v USA skoro nikdo nekupuje. Odhaduji, ze Taycan dopadne uplne stejne. Amateri s velkou hubou.

Obrázek uživatele Kuk

„Elektromobilita je nezpochybnitelným trendem současnosti, a proto mě těší, že naše dealerství je nyní plně vybaveno k poskytování zázemí klientům vlastnícím elektrická auta. Věříme, že zákazníci z širokého regionu tuto konkurenční výhodu ocení a zájem o naše služby poroste úměrně zvyšujícímu se zájmu o elektromobily,“ slibuje si od nových prvků v areálu dealerství Roman Přikryl, šéf AMOND KLADNO.

Vskutku nedinosaurská rétorika. Uvidíme jak to bude vypadat v praxi.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Uz vidim jak prodejci nadsene prodavaji EV. Spalovak se k nim pravidelne vraci a prinasi penize za nutny servis. Moje EV za dobu co je vlastnim zadny servis nevidely a doufam dlouho neuvidi. Pro automechaniky dost blbe vyhlidky.

Pořád opakuji, dneska se na autech víc porouchává elektronika, než mechanika... a jak dlouho máte EV?
máme v rodině 11 let papírově velmi nespolehlivé auto (vidíte opět papírově) a za 11 let, krom oleje (mimochodem celkem cca 11 000 Kč včetně filtrů - má to náplň asi 4l 10W40), spojka - 6500, troje svíčky dohromady asi 2000 a třech vzduchových filtrů á řekněme 500 ostatní stejně jako normální elektromobil s kapalinovým chlazením tedy 1x termostat, výměna nemrznouc směsi dle hustoměrové diagnostiky, brzdová kapalina co dva roky, 1x dělány brzdy (tady opotřebovány, na elektromobilu to bude kvůli rzi na kotoučích, co sežerou destičky), odešla páčka na blinkry, urazili tomu zrcátko naparkovišti, rozvité zadní světlo od nákupního vozíku. Výměna nějakých žárovek a stěračů - řekněme 1500 dohromady... auto používáno denně na pojížďky..toť vše..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Asi nejste ten pravy zakaznik ktereho si servisy preji. Kdyz se zeptate na servisni naklady spalovaku u firemnich aut, tak pochopite vyznam servisniho businessu. Vyberte si libovolny servis a uvidite ty fronty aut ktere vyzaduji osetreni. Vemte to jako lekarskou peci. Nekdo cely zivot nejde k lekari a na zaklade jeho poznatku prece nelze tvrdit, ze je zbytecne moc lekaru.

Problém je, že tomu autu nic nebylo. Stejně tak řeším i firemní auta a budete se divit, opět jsou na tom stejně. Největší a nejfatálnější poruchy na nich jsou buď na elektronice, nebo neznalostí a neumětelstvím tomu, kdo je řídí - ale tam je to jedno, kdo neumí řídit odpálí spalovák jako elektromobil.. jednou bude vypínat roztočené turbo hned po sjezdu z dálnice, podruhé se bude špatně chovat k baterce, pak je to na povedenosti kusu, jak dlouho si to nechá líbit...
Ono je to jednoduché - rozumím tomu, co dělám - v jakémkoli oboru je to základ normálního fungování. Tzn Jsem řidič a vím jak se k autům chovat a vím, co je třeba s nimi dělat, aby byly eliminovány nutné servisní zásahy a překvapivě smetákové revize, které dělají autorizované servisy to nejsou.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

A u ostatních předpokládate totéž ?
Na jazyk se mi dere slovo - naiviní :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

No kazdopadne moje zkusenosti jsou uplne stejne jako jeho - na aute se sere spousta veci, ale opravdu vyjimecne to ma neco spolecneho se spalovacim pohonem.....

Nepředpokládám a ano je naivní čekat, že elektromobily v rukou široké veřejnosti budou mít méně závad a budou výrazně spolehlivější než spalovací auta,
Možná bude jednodušší běžná servisní rutina, i když ono oživovat a překontrolovávat baterie, bude taky nutnost..úplně klidně se může stát, že pravidelná výměna oleje bude nahrazena povinnou kontrolou baterie - a ano možná kvůli tomu nebude často nutno dojet do servisu - bude to uděláno vzdáleně, ale za poplatek odpovídající výměně oleje...
A nebudete se muset zúčastnit, ale bude tím podmiňováno prodlužování záruky, nebo vůbec existence záruky..
Další na čem bude automobilka inkasovat, budou online služby a díky mastným displejům i časově omezené funkce - např každé auto bude vybaveno vyhříváním sedadel a bude to komfortní funkce, která bude nějak zpoplatněna po dobu využití, buď budou naskakovat penízky za čas, takže např 0,1€ za hodinu využití.. nebo třeba paušálně deset € v zimních měsícíh/měsíc pokud si aktivujete... nebo klimatizace, základní v ceně vozu, chcete více zónovou, nebo nějakou funkci...super předplaťte si paušál na letní měsíce 10€/měsíc... spousta lidí to udělá - to by bylo, aby z každého těch 200 - 300€ ročně nevytřískali... sice pak budou více centralizovaná dealerství a servisní síť - ala model Porsche...ale ono to dává logiku s propojení online distribuce dobíjecí soustavy a navádění k volným stojanům (jistě i tato funkce bude dobře zpoplatněna)

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Vsimam si, ze vetsinu soferu castujete titulem "drzic volantu", netvrdim ze neopravnene. Budu tedy z teto Vasi premisy vychazet. Jsem rpesvedcen, ze ukonu, ktere by nemel ridic delat u spalovciho auta je vice nez tech u elektrickeho (napr. nevytacet studeny motor, nechat jej chvili zahrat (vlastne mit co nejmene studenyh km), nepodtacet, nepretacet, nezapominat na vymeny oleju (v zavislosti na poctu studenych km a stari naplne), filtru, pridavat aditiva. Vy zde argumentujete baterkou. Z diskuzi znam 2 pristupy - tradicnejsi automobilky nechavaji slusny rozdil mezi celkovou a vyuzitelnou kapacitou (napr. e-Tron), takze nabijeni na 100 %, neni zadny problem. Da se vlastne snadno pripravit na neznaleho ridice. Pak je tu pristup nove automobilky, ktera dokonce nepodminuje zaruku navstevou servisu a ukznenym chovanim, i kdyz ten buffer ma minimalni. Proc?
Kdyz si vzpomenu na servisovani sveho spalovaciho auta (cidlo tlaku oleje, rucni brzda, stefty, predchozi majitel 2x karoserie, spojka, vstriky), tak bych z vlastni a zprostredkovane zkusnosti sveho okoli tvrdil, ze tretina oprav pomine s tim, ze jeste pomine otravna vymena oleje. Ted jen zalezi, jak moc se budou poddimenzovavat (nbo Vasimi slovy - kvalita pujde na krev) spolecne dily a pak i dily spjate vyhradne s BEV casti. Hodne zalezi, zda prijdou automobilky, pro ktere bude bezporuchovost a dlouhovekost vysadou (i bez nutnosti garancek), nebo se pojede v dnesnim trnedu - zivotnost 8 let nebo 150 000 km. Osobne si radeji priplatim za prvni variantu.

Dam k tomu jednu usmevne hrozivou historku. Prila za mnou na zahradu pani, pochjazejici z nasi dediny a rikala mi, ze nedavno menila olej po deseti letech, protoze ji az po tech deseti letech nekdo rekl, ze se meni olej.

Proč, protože Tesla má telemetrii a jede na logy o využití - mimochodem četl jste, co se stane, když se paměť logů zaplní? A samozřejmě v případě reklamace nevyndá novou baterku z kapsy jen tak, ale vyhodnotí telemetrii...a pokud shledá rozpor se správným použitím a vinu řidiče, myslíte, že ji vymění? Navíc si všimněte, jak Tesla klidně zmenšila použitelnou kapacitu baterku u modelu 3 - myslíte, že by to jiné značce prošlo? Určitě ne - takže musí být jiný mechanismus ochrany..
Mimochodem přístup, který jsem popsal je dneska běžný - např. Klimatizace- máte možnost 2 roky záruka ze zákona, pokud chcete pět let, nebude žádný příplatek - podmínka je, každoroční revize...

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Cetl jsme tu nekolik odkazu, kde menila Tesla baterku pri velkem najezdu ci vyhradnim dobijeni jen na SCh, mate nejaky odkaz na Vase tvrzeni?
To se zemnesenim vyuzitelne kapicityje zajimave, divim se, ze se na tom nejaky US pravnik nezivi. Nebo maji v kupni smlouve, ze toto muzou udelat?
Priznam se, ze v podminkach u novych vozu se nevyznam, nikdy jsem si novy nekoupil. Ale i u osttnich vyrobku je normalni si priplacet za delsi zaruku (je to neco jako pojisteni), takze to nevidim jako nic spatneho. Spis v tomto muze nejaka automobilka ziskat konkurencni vyhodu, kdyz da vetsi zaruku bez podminek.

Dnes jsem dostal email od Tesly. Muzu si za drobny peniz prikoupit Power boost. Zrychleni z ted aktualnich 4,6 sek. na 4,1 sek. Plati pro TM3 LR AWD. Ktera jina automobilka mi vylepsuje auto behem jeho zivota? Spravne, pouze Tesla. Problem ale je, ze domaci mir by vyustil ve valecny stav a tak na vylepseni radeji zapomenu.

zacinaj s vylepsovanim online i u dalsich automobilek, u iPace ted bude posledni navsteva v servisu kde neco prehrajou, a pristi update by jiz meli bejt jen online, teda ty softwarove

Jen aby to nebyla jen aktualizace navigace a seznam nabijecek. Nebo Android auto na prehravani muziky z mobilu. Uvidime co dokazou.

Obrázek uživatele Kuk

Kolik za to chtěj?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

1800 EUR. Docela dost, ale Performance je mnohem drazsi.

třeba:
https://fossbytes.com/tesla-model-3-battery-drain-after-22-days-lower-than-smartphone/

https://insideevs.com/news/376037/tesla-mcu-emmc-memory-issue/

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Dekuji

Obrázek uživatele M.Krupka

Automechaniků je nedostatek. A ti co něco umějí opravit, ti mají hromadu práce a zatím ji budou mít ještě dalších 20let. Těch pár EV jim jen ulehčí práci. Však dnešní nové motory 0,9l až 1,0litrů TSI budou za pět let ve fázi postupné generálky a servisy budou mít zase plné ruce práce.
Dnes umíme udělat ložisko vodní pumpy na přesnou dobu záruky. No a pak zákazníku plať.
Víte jaký je rozdíl mezi lednici vyrobenou v roce 1995 a lednicí vyrobenou v roce 2015?? Žádný. Obě přestanou fungovat v roce 2020.

Ta nova lednicka usetri oproti te stare behem sveho mozna kratkeho zivota za elektrinu vic, nez stala. Mame doma mrazak bosch z roku 1986. Bezi a mrazi, fakt dobry kousek. Ale oproti nejnovejsimu mrazaku zere 2x tolik energie. No, nevyhodim ho.

Ano... a je konzum ta správná cesta k šetření (s el.energií) ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Je nutne nalezt optimum kdy dopady na zivotni prostredi jsou nejnizsi. Ale jak definovat takove dopady? Nekde se elektrina vyrabi ekologicky ale recyklace neni nic moc. Jinde maji spinavou elektrinu a recykluji vsechny odpady k dalsimu zpracovani. Tak babo rad co je lepsi.

Obrázek uživatele runner42

Auta se dávno neopravují.
Pouze si diagnostikují závady a mění díly, čím dál více integrované do plug&play modulů.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Spalovací auta nejezdí na benzín, ale na daně (teď 71% ceny PHM)

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Taky by mohli dávat do EV nějaký trafo s olejem, aby pravověrný spalovaci nepřišli o výměnu oleje...

Obrázek uživatele Kuk

Cožpak vo to Tesla M3 na převodovce olejový filtr má. Akorát nevim za jak dlouho se mění? ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mělo by to být okolo 60 tis km.
Ale kdo u spalováku mění náplň převodovky a diferáků?

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Tesla neuvadi u modelu 3 zadny interval a ani nepredepisuje servisni prohlidky. Presto dava zaruku 8 let. Prevodovka je konstruovana na 1 milion mil, teda 1,6 milionu km.

To je právě to.
Třeba Subaru má napsané podctivě výměnu oleje v aut převodovce i diferákách.
ION má taky psanou výměnu oleje v diferáku.

Jiná automobilka napíše že je to doživotní, ale už nenapíšou, že životnost je počítána na 120 tis km.

No to vydrží i 200. Ale pak se člověk nemůže divit, že si koupí ojetinu, vymění v AT olej a ona se rozsype.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

electrek.co/2018/07/26/tesla-model-3-teardown-electric-powertrain/

Tesla 3 ma vymenitelny filtr. Neco jako ten plechac pro motorovy olej u spalovaku. To nema zadne jine auto. Tak bych tomu veril, ze prevodovka vydrzi na veky. Jednu prevodovku nekdo rozebral po ujeti 500.000 km a byla jako nova.

Obrázek uživatele Kuk

Vobčas já, když si pořídim ňákej starej vrak. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ePavel

Skvela prilezitost jak sevisum, co se v tom prozatim snazi zorientovat prodat par drahych produktu.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Kuk

Přesně. ;-D
I náš ajťák byl celej vyplesklej z toho že EV jde píchnout rovnou do zásuvky nebo do pětikolíku. :-)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Naopak. Je dobře, že do toho někdo konečně u nás šlape (ať už jsou důvody jakékoliv). Dokud to toho nebudou dealeři investovat, tak nebudou mít zájem (a znalosti) to ani prodávat. Musí se to u nás konečně rozhýbat a Škoda je na to ideální. Prodává u nás 30% nových aut.

Pak si lidi nemají myslet, že nabíjení elektromobilu je raketová věda a můsíte si kvůli tomu nechat vybudovat před domem vlastní trafačku.

Co je za problém předváděcí vůz mít připojený do zásuvky v podlaze, kterých je v autosalonech požehnaně?

Stejně tak v servisu by zatím stačila obyčejná 10A nabíječka.

Zatím těch aut bude tak málo, že nemá cenu do toho nějak více investovat.

---

19 tis km elektricky od roku 2018


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?