ČEZ ESCO staví Komerční bance zázemí pro elektromobilitu

Komerční banka (KB) pokračuje v posilování role elektrických aut ve svém fleetu. Zázemí zajišťuje společnost ČEZ ESCO, která dodala a instalovala do poboček banky osmičku dobíjecích wallboxů.

„Jako moderně uvažující a zodpovědná banka chceme přispět ke snížení ekologických dopadů automobilové dopravy v České republice. Je samozřejmostí, že přitom jdeme sami příkladem a v loňském roce jsme začali budovat vlastní flotilu elektromobilů,“ uvedl Vladimír Jeřábek, člen představenstva Komerční banky.
foto: KB

Pro Komerční banku není elektromobilita neznámou krajinou, aktuálně má ve svém fleetu sedm elektromobilů Nissan Leaf. Banka také pomáhá při pořizování elektrických aut svým klientům.

Společnost ESSOX ze skupiny KB např. nabízí na trhu program pro elektromobilitu a ekofinancování, který zahrnuje poradenství pro všechny součásti komplexního pojetí elektromobility – fotovoltaické panely pro výrobu čisté elektřiny, bateriová úložiště, pořízení elektromobilů, elektrické motocykly, ale i kola s elektrickým pohonem.

„Rádi připravíme pro jeden z největších českých peněžních ústavů zázemí nutné k elektrifikaci jejího vozového parku. Je logické, že jako zavedený a největší hráč v tuzemské elektromobilitě předáváme naše zkušenosti zákazníkům a současně i obchodním partnerům, k nimž Komerční banka patří,“ říká Kamil Čermák, předseda představenstva generální ředitel ČEZ ESCO.

Zakázka zahrnuje dodávku a instalaci osmi wallboxů na klíč v pobočkách banky v Praze, Brně a školicím středisku v Libohošti. Součástí je stavební příprava a kabeláž.

Dobíjecí wallboxy jsou nástěnná zařízení pro profesionální dobíjení elektromobilů v domácnostech a ve firmách, které mohou doplňovat kapacitu baterií elektromobilů bezpečněji a rychleji než klasické zásuvky. Součástí zakázky bylo i vybudování jedné trafostanice v Brně, kterou na klíč zajistila společnost ČEZ Energetické služby ze skupiny ČEZ ESCO.

Společnost ČEZ ESCO v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ ESCO nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

Skupina ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – vedle více než 70 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i zhruba šedesátka tzv. stanic normálního dobíjení. Část sítě vzniká v rámci projektu „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ za prostředky z evropského grantového programu CEF.

tisková zpráva

11 Comments on “ČEZ ESCO staví Komerční bance zázemí pro elektromobilitu”

    1. Naivní dotaz. To nedělá ani Moneta, která jich má prý
      Naivní dotaz. To nedělá ani Moneta, která jich má prý jen v Ostravě na centrále 8. Syslíci lakomí.
      Tedy pokud je nemají z dotace, která to v podmínkách zapovídá. Což je trotl úředník a trotl politik, protože kecy o nekřížení podpor v budování nabíjecích míst versus aktuální nesíť – ve srovnání s okolními zeměmi – jsou směšné.
      Mimochodem nejnovější podnikatelská dotace to opět na 3-5 let zapovídá. Tedy budeme tu mít desítky, možná i stovky rychlonabíječek a wallboxů, které by mohly v době nevyužívání majitelem sloužit, když stejně morálně i fyzicky neustále zastarávají, ale to ne. Budeme kolem nich jezdit bez nabití pod hrozbou ztráty dotace. Ukázkové systémové mrhání veřejnými penězi. V této zemi se málo střílí.

    1. To nedávají. Předpokládám totiž, že dali elektroauta k
      To nedávají. Předpokládám totiž, že dali elektroauta k soukromému používání, takže jejich lidi je vybijí služební cestou, pak ještě vybijí cestou domů, tam obvykle na sídlišti zablokují firemním vozem místo ostatním obyvatelům se soukromými vozy, a nakonec do mrtě vybijí elektromobil ranní cestou do práce. Však tam máme naši rychlonabíječku. No a co, že je veřejná a lidi nám platí paušál, aby ji (ne)mohli využívat.
      Pokud ovšem ten elektromobil parkuje přes noc v centrále a není v zásuvce, aby pak ráno zabral veřejný rychlonabíjecí stojan, který si platí ostatní elektromobilisté paušálem, ta je to na přes držku.

  1. To jako každý elektrikář který umí čtyřmi šrouby
    To jako každý elektrikář který umí čtyřmi šrouby zavěsit na zeď zásuvku a dalšími pěti šroubky připojit přívodní kabel k walboxu na osmi místech v republice si tady bude dělat půlstránkovou reklamu? To si snad esko dělá prdel!

    1. Budu hádat. K přesunu z pobočky A do centrály B a zpět? A
      Budu hádat. K přesunu z pobočky A do centrály B a zpět? A hlavě to parkování v Praze je vopruz. V Brně to bude podobné. To třeba v Aši, Sokolově, nebo v Chebu modré zóny nemají, tak tam budou jezdit dál na fosilní paliva. Nic jiného bych v tom nehledal.

      1. Protože neumí ovládat zákaznický SW. Potřeboval jsem
        Protože neumí ovládat zákaznický SW. Potřeboval jsem něco narychlo řešit firemně s poradcem. Firma Ostrava-Poruba, kde jsou 2 pobočky. Poradce se ale omlouval, že je v Hrabůvce 11 km daleko. Plus objížďky kvůli rekonstrukci mostů po cestě. Měl jsem cestu do Vítkovic, tak jsem na to přistoupil. I tak jsem si zajel pár kilometrů a řešil kolony kvůli rekonstrukci. Probrali jsme co jsem potřeboval, pak se zmínil, že už musí jet (spalovákem samozřejmě) a dalšího klienta má v Porubě. Což je na zabití. Na druhé zabití byla následná schůzka po 14 dnech s podpisem papírů, kdy dotyčný si poznačil Porubu, věděl že jsem firma z Poruby, připravil papíry pro firmu z Poruby, přesto mne v daném termínu čekal v Hrabůvce. Odkud pak 25 minut jel hlava nehlava spalovákem na porubskou pobočku. Kafe měli sice dobré, ale opruz je slabé slovo.

Napsat komentář