Cestování pražskou MHD je díky Google příjemnější

Martin Singr - 11 Únor 2013

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zařídil pro své cestující zajímavou novinku. Je jí funkce „Veřejná doprava v Praze“ na Mapách Google. Stačí již nyní smartphone nebo tablet s připojením k internetu a lze najít vše, co je třeba k cestování MHD. O novince informovali novináře poslední lednový den zástupci DPP a .Google DPP doprava Praha

Veřejná i osobní doprava v Praze je teď součástí map Google
foto: Google

Cestující si mohou najít zejména podrobné trasy veřejné dopravy v celé Praze, autobusové a tramvajové zastávky včetně stanic metra a lanové dráhy. Zároveň mají možnost zobrazit informace o stanici, prozkoumat jízdní řády a najít si nejlepší spojení.

Generální ředitel DPP Milan Křístek si je vědom, že funkce usnadní život i zahraničním turistům a tak je možné informace hledat až v šedesáti jazycích. Svůj domovský jazyk tak najde téměř každý.

Pomoc pro turisty

Turisté nyní budou moci vyhledávat spojení přímo v mapě Prahy ve svém mobilním telefonu na Mapách Google. To bude největší změna oproti dosavadnímu stavu. Dříve totiž bylo možné využít jen speciální mobilní aplikace, které byly k dispozici pouze v českém jazyce, a cizinci jim nerozuměli.

Podobná aplikace již funguje v jiných evropských metropolích jako Londýn či Paříž. Tyto metropole již „svým obyvatelům a návštěvníkům nabízejí snadné dohledání spojení, trasy a informací o místech, a to na různých zařízeních,“ prohlásil Florian Goerisch, produktový manažer z Googlu Curych.

Zkusíte to „hromadnou“?

Přehledná a jednoduchá služba by mohla také přesvědčit uživatele, aby vyzkoušeli veřejnou dopravu jako ekologickou variantu a alternativu cestování autem. Použití bude totiž další možností při plánování trasy, dosud byla volba pouze mezi chůzí pěšky a jízdou .

„Pokud jsou nějaké služby, o které čeští uživatelé projevují dlouhodobě zájem, tak jde právě o mapy a inovace v této oblasti,” konstatuje Luděk Motyčka, marketingový ředitel Googlu pro střední a východní Evropu. Po lokalizaci Navigace a uvedení Street View pro celé Česko je Veřejná doprava pro Prahu dalším zlepšením lokálních mapových služeb.

Motyčka zároveň doufá, že se do projektu zapojí taká další česká a moravská města. Zatím jsou tři – podrobné informace k trasám veřejné dopravy na mohli jako první využívat obyvatelé Pardubic, v roce 2010 se k nim připojili občané a návštěvníci Brna.

iPhone, tablet, prostě mobilní zařízení

Informace bude možné hledat přes webové rozhraní „Veřejná doprava”: mapy.google.cz/transit, ale – a to je daleko praktičtější – i ve svých mobilních telefonech, či tabletech s operačním systémem . Informace o hromadné dopravě jsou totiž dostupné na jakémkoli zařízení, které dokáže pracovat s Mapami Google.

Potřebné údaje tak bude možné získat i v případě, kdy člověk čeká na zastávce a přemýšlí o nejrychlejší cestě. Často je více možností, jak se přepravit a obyvatelé Prahy znají obvykle jen „tu svojí“ cestu. Když jedou jinam, nejsou si optimálním způsobem cestování jistí.

Jednoduché ovládání

A získat informace není nijak složité – stačí zadat výchozí a cílový bod (adresu či název konkrétního místa) na záložce „Vyhledat trasu“. Aplikace pak navrhne cestu MHD i autem. Při plánování cesty s MHD se zobrazí všechny potřebné údaje, které poslouží nejen těm, kteří pražskou veřejnou dopravou denně nejezdí.

Ale využití je i ostatní – například se zobrazí mapa s ikonkami a po kliknutí na každou z nich se zobrazí odjezd příštího spoje. Co víc by si mohl cestující pražskou hromadnou dopravou jen přát?

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tahle část věty:

"aby vyzkoušeli veřejnou dopravu jako ekologickou variantu a alternativu cestování autem" mě dostala.

MHD, kde velká část dopravy je zajištěná naftovými autobusy je opravdu "ekologická". To už mám radši města, kde provozují ve velkém trolejbusy, to se k té ekologii alespoň trochu blíží

Obrázek uživatele Jan Horčík

Metro i tramvaje jsou elektrické. Autobusy, pravda, jsou začmouzené nafťáky, ale pořád lepší jeden velký nový naftový autobus splňující EURO 5 než 10 starých dieselů ve kterých jede po jednom člověku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DPMB prý převeze denně 1 milión lidí.
To dělá asi tak 5 000 000 člověkokilometrů denně. Kolik tisíc z toho je zajištěno autobusy?
Je tam cca 300 autobusů, při nájezdu 100km denně (to většina najede výrazně víc) kolik nafty se spálí? Ono se to rychle sčítá - 6000 litrů nafty se vypustí v podobě smradu přímo v ulicích.
Takže díky bohu za trolejbusy a tramvaje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ale když není infrastruktura, tak holt musí jet autobus, ale nový s motorem EURO 5 nebo s pohonem na CNG není taková pohroma. Někdy stačí jen chtít (a mít na to dost peněz)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí jenom chtít.
Jenže u DPMB je průměrné stáří autobusů skoro 9 let (a to v republice patří k těm nejlepším v tomto směru). A ono vyměnit všechno za novou flotilu není takový problém, jen je to o ekonomickém přínosu takovéhoto řešení. A bohužel nové vozy s EURO5 nemají nižší spotřebu, aby se to zaplatilo. Vozy na CNG mají ten samý problém. Jestliže je nový vůz oproti existujícímu levnější až po 10ti letech, neexistuje síla, která by donutila modernizovat dříve než po oněch 15ti letech. Prostě úspora paliva je příliš malá. Navíc manažerská flotila aut jsou všechno motory TDI.

No nevím. Stávající Karosy mají do takového ideálu asi dost daleko nehledě na to, že jezdí vyjma noci skoro nonstop. Ten osobák jede ráno pár km do práce odpoledne z práce, případně s odbočkou na nákup. Kdyby to někdo exaktně propočítal, možná bychom se divili.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?