Český trh s novými auty se propadl, hybridy ale rapidně rostou, elektromobily na rekordu

V období ledna až dubna 2019 bylo v Centrálním registru vozidel 82 537 osobních automobilů, což představovalo meziročně o 9 595 registrací méně, tj. -10,4 %. Hybridů se ale meziročně prodalo o 91,5 % víc.

Po letech 2017 a 2018, kdy bylo registrováno přes 90 tisíc osobních vozidel, tak situace v uplynulých 4 měsících prakticky kopíruje rok 2016.
foto: Toyota

Z pohledu jednotlivých druhů paliv je letošní bilance značně rozdílná oproti minulosti. Obecně lze říci, že bateriová vozidla rostou, zatímco ta s „konvenčními“ pohony klesají.

Co do počtu registrací byl zaznamenán největší propad v kategorii dieselových vozidel, kterých bylo meziročně registrováno o 6 804 méně, tj. -23 %. Z celkového počtu bylo registrováno 2 172 osobních automobilů s hybridním pohonem, tj. o 91,5 % více než ve stejném období v roce 2018.

„Alternativní pohony, resp. hybridy a elektromobily, jsou z pohledu paliv jediné kategorie, které v letošním roce v oblasti registrací osobních automobilů rostou,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„Téměř dvojnásobný růst hybridů byl podpořen 4% růstem elektromobilů, kterých bylo v období uplynulých čtyř měsíců registrováno více než 200, historicky nejvíce. Nejvyšší relativní propad byl evidován u registrací CNG vozidel, jen 328 registrací znamenal meziročně propad o 62,6 %.“

Trhu s hybridními automobily dominuje Toyota, 317 registrací si připsal model C-HR, 275 Yaris, 202 RAV4 a 193 Auris. Pomyslná pátá příčka pak patřila automobilce Honda se 113 registracemi modelu CR-V.

Z uvedených více než 2 tisíc registrací hybridů připadalo 73, tj. 3,4 % tzv. plug-in hybridům, tzn. automobilům, které k dobíjení baterií využívají externí zdroj (pozn. stejně jako elektromobily se dobíjejí „ze zásuvky“).

Nejvíce registrací si připsal Mitsubishi Outlander PHEV (15), jenž disponuje maximálním dojezdem jen na elektřinu až 45 km, se 14 registracemi následoval Mini Countryman, 10 registrací pak Volvo XC60.

I když trh s osobními hybridy významně rostl, registrací plug-in hybridů naopak ubylo, zatímco v roce 2018 bylo od ledna do dubna registrováno 98 plug-in hybridů, letos to bylo o 25 méně, tj. -25,5 %.

Přestože bylo v období leden-duben 2019 evidováno historicky nejvíce osobních elektromobilů (207), významně se na tomto počtu podílely lednové registrace (59), další měsíce historická maxima již nepřekonala, v únoru bylo evidováno 47, v březnu 37 a v dubnu pak 64 elektromobilů.

Suverénně nejvíce osobních elektromobilů v letošním roce registroval Nissan (57), následoval Volkswagen (39) a BMW (33). Celkem u 10 značek je letos v Centrálním registru vozidel evidován nějaký elektromobil, mimo 3 zmíněné dále Hyundai (24), Tesla (22), Jaguár (14), Audi (9), Kia (3), Renault (3) a Smart (3). Zatímco celkový podíl registrací osobních elektromobilů představoval 0,25 %, v případě některých automobilek byl významně vyšší – např. Smart (13,04 %), Jaguar (10,85 %), Nissan (6,33 %).

116 Comments on “Český trh s novými auty se propadl, hybridy ale rapidně rostou, elektromobily na rekordu”

  1. Hybrid (self charging) není auto. Je to horší, jak diesel.
    Hybrid (self charging) není auto. Je to horší, jak diesel. Tenhle mor a zmetek musí co nejdříve vymřít.
    Proč? Protože jen odvádí pozornost od skutečně a plně elektrických aut. Teď dokonce Toyota začala s reklamní kampaní, kde tvrdí, že jejich hybridy jsou lepší a ekologičtější, než plně elektrická auta, protože se nemusí nabíjet. A snaží se lidi přesvědčit, ať si raději koupí hybrid před plug-inem. Je to jen obyčejné benzínové auto s menší spotřebou. Nic víc. Se současnými technickými možnostmi je to krok zpět. Svoji práci už odvedly. Byly to první elektrická auta. A za to jim děkujeme. Ale teď ať už zmizí. Je to jako by dnes někdo hájil diesel a propagoval ho jako budoucnost a nejlepší řešení jen, proto, že má oproti benzínu o něco menší spotřebu. To se vracíme o 20 let zpět. A ten růst jejich prodejů je šílený. Když si teď každý koupí tohle, tak se nástup plně elektrických vozů zbrzdí o 15 let. Protože tak dlouhou dobu bude trvat, než tenhle hybrid úplně zmizí ze silnice a teprve pak může být nahrazen něčím jiným. A to je naprosto šílený. A tohle si obhájci téhle hrůzy myslím vůbec neuvědomují.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=okIHHOY95Sg

    https://www.youtube.com/watch?v=LQQu_ux3y6M

    1. Když dojde na zákaz sračkometu, taksi ani tojóta neškrtne
      Když dojde na zákaz sračkometu, taksi ani tojóta neškrtne a ty jejich paskvily nikdo nekoupí. a to není moc vzdálená budoucnost 🙂
      mužou se ohanet nízkejma emisema CO2, ale pravdou je, že když se spálí 4 litry ropnýho svinstva, tak se musí vyprodukovat adekvátní množství bordelu. pravda jednou vyjde na svetlo a pak lhári padnou na hubu.

        1. V podstatě… 😀
          Jj, Škodovka taky v podstatě vyrábí jen

          V podstatě… 😀
          Jj, Škodovka taky v podstatě vyrábí jen elektro auta. Když se u Dojáčka v Autosalónu zeptáte, jestli je auto plně elektrické, tak prodejce řekne, samozřejmě! Všechna okénka i vzadu jsou plně elektrická. 😀
          Vy si ani neuvědomujete, jak hodně toho máte společného s obhájci benzínu a nafty. Myslíte si, že jste pokrokový. Ale to oni taky byli. Kdysi. Jen si to ještě nepřestali myslet, protože žijí ve své bublině pokroku. Oni taky kdysi patřili k těm mladým co mají ty nejmodernější a technicky nejvyspělejší a tedy nejekologičtější stroje na světě. Jen se přestali koukat okolo sebe a neuvědomují si, že teď už hájí jen status quo. Jak se od nich lišíte vy?

        2. fauwé kedy vyrobilplne elektrického golfa? ako dlho vyrába
          fauwé kedy vyrobilplne elektrického golfa? ako dlho vyrába egolf a up? a po desaťročiach skúseností evie postaviť plne elektrické auto (nie prerábku)? dokonca nevedia dotiahnuť novú generáciu golfa spaľováku
          https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/505600-vw-golf-viii-nova-generacia-bestselleru-bude-meskat-a-s-nim-aj-octavia/
          a https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/herbert-diess-volkswagen-golf.A190428_232547_automoto_fdv
          takže … nielen dýzelprešľap s pokutami, vyradenými státisícmi osobákov …

          1. Prerábka je super! Není poznat, že je to EV !!! 🙂 Mám ho
            Prerábka je super! Není poznat, že je to EV !!! 🙂 Mám ho rád a slouží spolehlivě. Nemusím se ukájet dojezdem 1000 km, to jsem měl u naftové Octavie. Pak mám hybrida. Do práce a z práce jen na elektřinu a dál kombinovaně s benzínem. Po TESLE netoužím, už jsem se svezl a výrobek prohlídl. Je to pro nadšence 🙂

    2. Ja tim morem a zmetkem jezdim. Teda jeho plugin variantou.
      Ja tim morem a zmetkem jezdim. Teda jeho plugin variantou. Dlouhodoba spotreba 2l na 100. Po dalnici do 110 pod 4l na 100. V Japonsku je hybridu jako sra..k, to byste tu asi zesilel. Kupodivu Leafu je tu jako safranu. Proc? No je drazsi, dlouho se dobiji atd, vsak vite. Ja mam dojezd s plnou nadrzi skoro 900km, kolik da po dalnici v zime Lifac? Tim bych nedojel ani za kamosem po dalnici 300km. A ne, opravdu v 11 vecer v perdeli kde nic neni nebudu 40 minut nabijet. Vite co by se stalo kdyby ted hybridy zmizely? Vetsina lidi by presla zpatky k cistejm spalovakum. Mam v Japonsku dva kamarady a ani jednoho jsem nepresvedcil aby sel aspon do hybrida. Proste videno ciste ekonomicky se jim to nevyplatilo. Budme radi aspon za ty hybridy, protoze se hodne prodavaj. S temahle arogantnima vykrikama o moru a zmetku se jen zesmesnujete.
      Jinak ta reklama o samonabijecim hybridu je dementni, s tim s vama 100% souhlasim.
      A taky mate pravdu ze, ano, porad to spaluje benzin. Ale aspon je to atmosfera a nemelo by to chrlit mikrocastice.

      1. Jj, nečekal jsem, že mi odpoví nikdo jiný, než náš
        Jj, nečekal jsem, že mi odpoví nikdo jiný, než náš Japonec. 😀
        A co jako? Myslíte si, že Japonsko je nějakou bernou mincí? Je snad bernou mincí Česko, když má podobně slabé prodeje BEV? Asi jsme tedy oproti světu opět napřed, že? Teda ještě s Japonskem. 😀
        Japonsko je v tomhle sto let za opicema. A právě, že to krásně potvrzuje to co jsem říkal. Byli první v hybridech. Má to tam teď každý. Toyota dala miliardy do vývoje a prodává toho teď miliony kusů. Takže má nulovou ochotu přejít na něco nového. Stejně jako má skoro každá jiná automobilka prakticky nulovou ochotu přejít na něco jiného, než benzín. A díky tomu Toyota dá přesně nulu do nabíjecích stanic, a EVček, které by mohla mít dojezd už dnes klidně 500 km a nabíječka by mohla být na každém rohu, jako v Norsku. Takže jen argumentujete kruhem. Říkáte, hybridy mají smysl, protože nejsou dostupná BEV a nabíječky. Ale to je právě proto, že jsou všude hybridy a Toyota na tom nechce nic měnit. Si pletete čistě ekonomické důvody se všemi ostatními. A je smutné, že to děláte u tak bohatého státu, jako je Japonsko. Kde by si stát mohl hravě dovolit stejnou ne-li vyšší podporu, jako v USA, Norsku a dalších bohatých zemích. Ale to by hlavně nesměli hájit nízké zájmy svých výrobců. Což se jim nakonec samozřejmě vymstí. Alespoň že to Německo už to docela pochopilo.
        Takže chápu, milujete Japonsko. Ale ztrapňujete se jen sám.

          1. No to je ono. To tu nekteri nechapou. Prave proto ze se
            No to je ono. To tu nekteri nechapou. Prave proto ze se hybridy prodavaji masove, tak maji pro ekologii vetsi vyznam nez par EV.
            Jak odpovedel manazer Toyoty na otazku proc nedelaji EV jako Tesla. „Protoze nechceme mit financni vysledky jako Tesla“.
            A hybridem jezdim takze vim ze je pro mesto o dost lepsi nez obyc. auto. Kolikrat ujedu stovky metru aniz by naskocil motor.

            1. Co to je za kecy? To je jen status quo. Stejně blbej argument
              Co to je za kecy? To je jen status quo. Stejně blbej argument by platil i před dvaceti lety, kdy Toyota představila první Prius. Prodeje taky nešly do miliónu za den.
              Taky tenkrát každý mohl říct, jasně, místo aby Toyota vyráběla miliony úspornějších dieselů, tak bude vyrábět desetitisíce Priusů.

            2. Zase jen argumentujete kruhem. Nechceme mít finanční
              Zase jen argumentujete kruhem. Nechceme mít finanční výsledky jako Tesla. Protože výroba je drahá a v malých počtech se nevyplatí. A proto jich nebudeme vyrábět miliony, protože se v malých počtech nevyplatí a je drahá. 😀
              A argumentujete miliónovými počty vyráběných hybridů. A ty se asi začaly vyrábět v milionech samy od sebe. Nebyly na to potřeba miliardy vyložené do vývoje a počáteční ztráty než se po dlouhých letech výroba konečně dostala na ty miliony a přestala být ztrátová. 😀
              To by mě zajímalo, co v tom Japonsku děláte? V Toyotě, asi co? 😀

        1. Omyl. Japonsko mam rad ale nemiluju ho. Prave proto ze tu ziji
          Omyl. Japonsko mam rad ale nemiluju ho. Prave proto ze tu ziji vidim i ty zapory. Ale to je jedno. Zapominate ze treba v Norsku jsou EV tezce podporovana. Ale ona jsou i v Japonsku. Jsou tu dotace na hybridy, Ev i FoolCell. Japonsko se mozna zda bohate ale ma treba nejvyssi dluh mezi vyspelymi zememi a neni videt svetlo na konci tunelu. Ja chapu vas pohled, mam ho stejny ale clovek musi byt nohama na zemi, Nelze delat zazraky a jeste z donuceni.

          1. Samozřejmě, že jde dělat zázraky z donucení. Žádný
            Samozřejmě, že jde dělat zázraky z donucení. Žádný pokrok sám od sebe nikdy nevznikl. Muselo se mu v 1. řadě věřit a v 2. řadě do té víry vložit obrovské prostředky a obrovské úsilí. A až pak se to začala i vyplácet a začalo to žít vlastním životem bez podpory. Stejně jako ty vaše miliónové prodeje hybridů. A jiné to nebylo před sto lety ani s benzínem. Kdyby to bylo jak říkáte, tak do teď žijeme v jeskyni. Protože nikdy by se nic na začátku nevyplatilo.
            A pak z donucení se dělají všechna politická rozhodnutí. Proč můžeme těžce dotovat ropný průmysl? To jsou takové dotace, že se vám o tom ani nesnilo? Takže je to ve výsledku jen o tom chtění. když něco budeme chtít, tak se to může stát. Když nebudeme chtít tak je 100% jistota, že se to nikdy nestane.
            Nebavíme se tu o cestování časem. Ale o úplně obyčejné věci, jako je EVčko.

          1. Myslíte to 50kWh ChadeMo? Tohle?
            Ale pravda, když se nechce

            Myslíte to 50kWh ChadeMo? Tohle?
            Ale pravda, když se nechce investovat do výroby pořádných aut a musí se investovat do samo nabíjecích hybridů, tak chápu, že na to nejsou peníze a chuť.
            A přitom je to taková škoda. Japonsko bylo před 20 lety zjevně naladěné na revoluci. A revoluce oproti spalováku to byla veliká. A kdyby na vývoji a rozšíření pracovali stejně vehementně, tak je naprosto jisté, že už před 10 lety mohlo mít spousta lidí auto s dojezdem 300 km a dnes by měl každý auto s dojezdem stejným, jako má benzín.
            Nebo chcete tvrdit, že za deset let budou stát elektro auta stejně jako dnes a budou mít pořád stejný dojezd? Je to nevyhnutelné. Resp. po tom, co se na tom teď začalo intenzivně pracovat, tak je to nevyhnutelné. Kdyby Toyota, které měla zjevně před všemi náskok, na tom začala makat už před těmi 10-20 lety, tak by už teď měli auto s 1000km dojezdem za 700 tisíc Kč. Takhle to samozřejmě bude trvat dalších 10 let. A to je obrovská škoda. A je to všechno samozřejmě způsobné jen uspokojením se s hybridy a rezignaci na jakýkoliv další vývoj. A v tom je hybrid tak nebezpečný.
            Lidi, co si ho teď v Čechách koupí, tak budou „uspokojeni“ na minimálně dalších 10 let. Stejně jako budou uspokojené automobilky protože budou mít krásné prodeje. Tak na co vymýšlet něco lepšího, ne? Stejně, jako se to stalo v Japonsku. A to by soudný člověk neměl nechat dopustit.

                1. Mrknete se na tohle.
                  Mrknete se na tohle.

                  https://www.lidovky.cz/byznys/auto/teslou-z-prahy-do-parize-dobijet-musime-kazdych-200-kilometru.A190507_141836_ln-auto_vag

                  Vetsinu lidi nepresvedcite aby si dobrovolne koupili auto ktery bude sice eko ale pri ceste na dovolenou budou muset kazdejch 200 km nabijet. Nepiste mi argumenty pro, ja je znam. My bysme to asi dali ale my jsme nadsenci. A jeste mi napadla tahle vec. Berte to jako samozrejme EXTREMNI pripad ale stat se to muze. Dva takove znam. Muze kdykoliv dojit k zdravotni komplikaci. V pripade ze budete mit v baterce par poslednich km, mohlo by to nekoho stat zivot. Se spalovakem malokdo jezdi tak nadoraz jako Tesly mezi Superchargerama. A v nejhorsim za par desitek sekund dolijete stovky km, kdezto se soucasnym EV jeste ne. Berte to jako opravdu MALO PRAVDEPODOBNY extrem ale musite uznat ze by se to stat mohlo 🙂

                2. Souhlasím, to se stát může. 🙂
                  Jinak byste nevěřil, jak

                  Souhlasím, to se stát může. 🙂

                  Jinak byste nevěřil, jak někteří dokážou pořád jezdit s prázdnou nádrží. Třeba já. Před lety, když jsem byl ještě mladý kluk, jeli jsme s přítelkyní do Prahy na večeři. A když jsme zrovna jeli na magistrále po Wilsonově po mostě nad Florencí, tak mi došel benzín. Takže jsme byli na mostě dálnice, ze kterého se nedalo dostat. A ještě k tomu zrovna pršelo. Takže Vám je asi jasné, že spolu už dlouhé roky nejsme. 😀
                  Vzala si nějakého právníka a má s ním děti. A ten má určitě diesel, co dojede minimálně 1000 km. Tak proto. Se jí nedivím. 😀

                  Nebo moje ex – zase jiná, jezdí běžně s prázdnou nádrží, protože nerada tankuje. Bojí se toho. A to jsem jí mohl tisíckrát říkat (z vlastních bohatých zkušeností), dojde ti benzín, natankuj to auto. A stejně nic. Takže spolu taky už nejsme. 😀

                3. Tak to jste holt kokot když jezdíte bez benzínu.
                  Tak to jste holt kokot když jezdíte bez benzínu.

                4. Už dávno nejezdím. Anonyme. 😀
                  Už dávno nejezdím. Anonyme. 😀

                5. To jste nepochopil. Bez benzinu nejezdi.
                  Jezdi S benzinem a

                  To jste nepochopil. Bez benzinu nejezdi.
                  Jezdi S benzinem a kdyz mu ten dojde, tak PAK teprve nejezdi.

                6. To se mi nastesti jeste nikdy nestalo :-). Ale dik za zajimave
                  To se mi nastesti jeste nikdy nestalo :-). Ale dik za zajimave historky.
                  Jen reakce na jiny dotaz na vas. Cim tedy ted jezdite?

                7. To znam. Ja si proste myslim ze vetsinu lidi nepresvedcite ke
                  To znam. Ja si proste myslim ze vetsinu lidi nepresvedcite ke koupi drazsiho auta s tim ze mudou muset nabijet kazdych 200km. O nicem jine jsem nepsal. A nepresvedci je ani clanek elektronadsence.

      2. Ale nicméně oba mluvíme o něčem jiném. Já o Česku, vy
        Ale nicméně oba mluvíme o něčem jiném. Já o Česku, vy o Japonsku. A situace tam a u nás je diametrálně odlišná. Nejsme ve stejné fázi přechodu na elektromobilitu. V Japonsku se přecházelo už před 20 lety. To jsme tady teprve hromadně přecházeli na diesel. 😀
        Ale samozřejmě, že teď už není potřeba přesně kopírovat vývoj v Japonsku. Byl by to samozřejmě nesmysl a krok zpět. Před 10-20 lety nic lepšího neexistovalo a nedalo se přejít na plně elektrická auta.
        Ale dnes už existují. A dá se přejít alespoň na ten moderní plug-in hybrid s velkou baterií, kdy si na benzín auto prakticky nesáhne.
        Je nesmysl, přecházet na zastaralou neefektivní a drahou technologii.
        Tohle je samozřejmě dávno ověřené i na jiných technologiích. V Číně měli nízkou penetraci počítačů a přešli skoro z nuly rovnou na chytré telefony. Nebudou hloupě kopírovat vývoj v západním světě, a přecházet nejprve na počítače, když si můžou chytré telefony koupit už teď.
        Je to prostě stejné, jako teď přecházet na naftu. A když si tohle neuvědomuje jednotlivec, který na to možná nemá peníze. Tak by si tohle měl uvědomovat stát. U toho je taková ignorance neodpustitelná.

    3. Uz v r. 2006 som obdivoval Prius … , ale z ekonomickych
      Uz v r. 2006 som obdivoval Prius … , ale z ekonomickych dovodov vyhrala C5 diesel.
      Dnes zasa obdivujem elektromobily, ale ta cena … Ked mam za „to iste auto“ (v uzitkovej hodnote) zaplatit 2x tolko, tak asi nie.
      Mozno dnes kupim ten hybrid (nie plug in), lebo na to jednoducho nemam.

      1. Na plug-in hybrid nemáte, ale na hybrid ano? O jakém autě a
        Na plug-in hybrid nemáte, ale na hybrid ano? O jakém autě a v jaké cenové kategorii se bavíme?
        Ono v Čechách není z čeho moc vybírat, takže to porvání není moc pravdivé. Těžko považovat za relevantní srovnávat úplně jinou značku a možná dokonce jinak velká, nebo vybavená auta.
        Ale např. tady to přímé srovnání máme: Hyundai Ioniq stojí jako HEV: 719 990 Kč, Plug-in Hybrid: 799 990 Kč a jako plně elektrický 832 990 Kč.
        Rozdíl minimální. Záleží, jak jezdíte. Ale pokud ne žádné dálky a hlavně město, tak u Plug-inu můžete mít klidně o polovinu nižší dlouhodobou spotřebu oproti klasickému hybridu. U plně elektrického bude ta spotřeba ještě nižší. Takže bych si v tomto případě nebál říct, že plně elektrické auto vás ve výsledku může stát ze všech variant nejméně.

        Ale samozřejmě koukat na to přes peníze a co se vyplatí více je naprostý nesmysl.
        Auto se stejnými užitnými vlastnostmi, jako např. ten Ioniq HEV dostanete u Hyundaie za 300-400 tisíc. Jmenuje se i30. Úspora za benzín totiž nikdy nebude přes 300 tisíc, aby se to někdy vyplatilo.
        Takže buďto na to máte a peníze neřešíte a hybrid prostě chcete – pak si můžete dopřát i ten Plug-in a možná i plně eklektické auto. A nebo na to koukáte ekonomicky, ale pak si nemůžete pořídit žádné z těchto elektrických aut.

        1. Ionic je velmi dobry priklad. Cennikove ceny (EUR) uz od:

          Ionic je velmi dobry priklad. Cennikove ceny (EUR) uz od:
          – 23.690,- hybrid,
          – 32 740,- plug in hybrid,
          – 35 490,- electric.
          U nas (na SK) je ten rozdiel markantnejsi.

          Potom Kona:
          – 14 490,- benzin,
          – 35 990,- electric – za tuto cenu uz mate SantaFe – a to uz sme niekde uplne inde, co sa tyka uzitkovej hodnoty.

    4. Zcasti s suhlasim s touto kritikou. Reklama je zavadzajuca,
      Zcasti s suhlasim s touto kritikou. Reklama je zavadzajuca, resp. klamava.

      Hybridny pohon v podani Toyoty je ale technicky najvyspelejsi, z pohladu spolahlivosti nema konkurenciu, staci sa pozriet na Prius taxiky vo Viedni, najazdy 500.000 az milion km. Je to urcite lepsie ako napr. dieslove Mercedesy? Myslim ze urcite ano, aj s ohladom na produkovanie pevnych castic pri brzdeni. O tom pisem nizsie, aj s odkazom na clanok.

      Najlepsia varianta Toyoty je Prisu Plug-in hybrid, ktoremu sa spotrebou nevyrovna ziadny iny plugin hybrid s obdobne velkou bateriou a dojazdom cca 50km. Staci sa pozriet napr na VW kde Passat GTE po vybiti baterii ma spotrebu cez 7.0 litrov na 100km. Obmedzenie ma Prius Plug-in vo velmi malom kufri myslim 359 litrov, a sedadla len pre 4 osoby.

      Viete si predstavit kde by ludia zijuci napr na sidliskach nabijali svoje BEV? a ako by boli obmedzovani? Staci sa pozriet na Vestec pri Prahe, mozem tam nabijat teslu, ale mam travit 2 hodiny sedenim v aute ak byvam vo vedlajsej dedine vzdialenej par km? Je to velmi neprakticke. Zmysel dava nabijanie napr. v praci, ale taketo moznosti ma len velmi obmedzeny pocet ludi. Jasne, ak budem mat vlastny dom, rad zvolim Plug-in hybrid. Ale teraz je varianta napr Corolla hybrid 1.8 urcite rozumnejsia ako napr. velmi oblubene akekolvek SUV s klasickym ICE motorom.

      V mestach je toyota hybrid rozumnejsia varianta ako ICE diesel a ICE benzin, a to nielen z dovodu znizenej spotreby, ale aj z hladiska toho, ze brdzny system ktory sa taktiez negativne podiela na pevnych casticiach v ovzdusi. Toyota hybrid vyuziva na brzdenie rekuperaciu a brzdy zapaja az by prudkom brzdeni.
      (odkaz: https://www.autorevue.cz/brzdy-uz-produkuji-vice-castic-nez-vyfuky-dostanou-proto-vysavace)

      Aj Toyota bude musiet prist s vyssim zapojenim Plug-in hybridov a BEV ako doteraz.

      Priestor vidim ale v tom, ako v sucasnosti auta takmer vobec nespolupracuju s mapovymi podkladmi (vraj to ma Hyundai Ioniq Hybrid), napriklad pri naplanovanej trase prisposobit vyuzivanie hybridneho pohonu tak, aby som znizil spotrebu, s vyuzitim adaptivneho tempomatu a traffic informacii. Tu je priestor, ktory by sa mal vyuzit. To iste plati pre BEV.

      Toyota riesi ekologiu vyrazne uz pri vyrobe aut, staci sa pozriet na akykolvek modelovy popis na konci.

      Osobne som za poslednych 12 rokov jazdil vylucne diesely, firemne auta. Skoda Octavia, VW Passat a par mesiacov Skoda Kodiak, a ten bol najhorsi… spotreba vraj 5,6 ja som nebol schopny sa dostst pod 7.3.

      Aktualne vyberam vlastne auto, najazdim rocne 30-40 tisic km, a moznosti vyberu su velmi obmedzene. Doma aktualne nemam kde nabijat, nemam vlastnu garaz a v praci nabijacie moznosti nie su ziadne. Takze si mam vybrat najmensie zlo? Z pohladu technologie, spolahlivosti, a co najnizsej spotreby budem volit novu Toyotu Corollu Hybrid, aj ked by som raadsej volil Plug in verziu, ale Prius s kufrom 359litrov pri malych detoch, kedy potrebujem v kufri kociar je to nerealne. Mam ale moznost ist do starsieho hybridu Auris 1.8 Hybrid TS s kufrom cca 600 litrov a vyberat tak nove auto o 2-3 roky a nie o 6-8 rokov.

      Nepatrim medzi fanusikov 4 kolies, auto beriem ako prostriedok na premiestnenie sa. A ak bude varianta, ktora ma nebudem obmedzovat casovo a zaroven bude ekologicka, tak ju vyuzijem.

      Pripominam ale, ze si za hybrid priplatim urcite nejaku korunu naviac oproti dieselu, ktory by som aktualne dostal mozno aj s 25% zlavou… ale jeho zostatkova cena bude urcite vyssia ako cena dieselu za rovnake obdobie, vypocitane pomerne.

      Som fanusikom fully charged a sledujem cca 1 rok vyvoj v tejto oblasti, a verim, ze z roka na rok tu budu vyrazne lepsie moznosti jak v Plug-in tak BEV.

      Dufam, ze do 2-3 rokov budem mat moznost nabijat auto doma, a minimalne Prius Plug-in tam bude ak nie BEV 🙂 … a na streche FV atd…

    1. Právě, že podle komentářů a některých článků zde,
      Právě, že podle komentářů a některých článků zde, to naopak vypadá, že jsme sto let za opicema. A taky že jo. Prodeje to jen potvrzují. 😀
      Ty skoro nulové prodeje, to už není o tom, že EVčka jsou drahá.
      Koukněte se, kolik se v Česku ročně prodá vozů nad milion. Jsou jich tisíce.
      To je hlavně o demenci lidí. A jejich zabedněnosti. A téměř nulové snaze chtít přesnější informace. Si tady hrajeme na Střední Evropu a myslíme si, že jsme ve všeobecných znalostech čehokoliv na tom stejně dobře, jako Němci, Francouzi, Norové, nebo nejlépe ještě lepší, než oni. Přitom jsme v myšlení jen o trochu lepší Ukrajinci, nebo Rusáci. A to pak taky vysvětluje Babiše, Zemana a spol. Můžeme si za to sami.

                1. Ano, máte pravdu.
                  Asi zpomalení kvůli provozu, nezdá se

                  Ano, máte pravdu.
                  Asi zpomalení kvůli provozu, nezdá se mi, že to souviselo s nehodovým dějem.

  2. Titulek je sice pravdivy ale realitu nevystihuje. Po nateseni
    Titulek je sice pravdivy ale realitu nevystihuje. Po nateseni a kliknuti prijde trpke zklamani. Rust EV je v podstate nulovy. 4% pri tak malych objemech je opravdu smesny rust. Snad jen ty hybridy to zachranuji. Ale pri cenach soucasnych elektromobilu a neznalosti problematiky vetsiny ceskych obcanu ze neni cemu divit. Je to smutne. Tesla Model 3 proste neni lidovy automobil. A to ani ten ve stealth modu za 35000 USD. Ale urcite pohne prodeji az se zacne v CR prodavat. Jen je otazka o kolik.

    1. Velky problem Tesly je ze naslibovala masovy vuz a ted ho za
      Velky problem Tesly je ze naslibovala masovy vuz a ted ho za tu slibovanou cenu neumi vyrobit. Ukazuje se ze velke automobilky mely pravdu kdyz rikaly ze je na to jeste brzy. Ale pro kazdeho zde dodavam ze jsem za Teslu rad a fandim ji. Kdo nic nedela, nic nezkazi.

    2. Ano ty prodeje jsou absolutně směšné pokud stát nezavede
      Ano ty prodeje jsou absolutně směšné pokud stát nezavede drakonické zákony jinajk tomu nebude.

      TM3 je normální vůz střední třídy přesně jak to tesla zamýšlel a a to že si ji někdo nemůže dovolit znamená že nepatří do střední třídy.

    3. Ono to sice původně bylo affordable car. Tedy dostupné
      Ono to sice původně bylo affordable car. Tedy dostupné auto. A dostupné v USA. Kde je průměrná cena všech vozů právě kolem 35 tisíc dolarů. A pak si to v Česku spletli s Volkswagen, což (pouze v překladu) znamená jak víme lidové auto. A taky jim bylo úplně jedno, že průměrný Čech přeci jen bere o trošičku méně, než Američan. No a žblebt byl na světě.

              1. Proč hlupáci? Já taky utopil miliony v nevýnosných
                Proč hlupáci? Já taky utopil miliony v nevýnosných projektech. To je prostě riziko podnikání.
                To ale neznamená, že budu předstírat, že ty nevýnosné projekty měly budoucnost. Neměly, jen jsem to v té době nevěděl.

                1. To ja samozrejme vim ze je to riziko podnikani. Ale nemyslim
                  To ja samozrejme vim ze je to riziko podnikani. Ale nemyslim si ze by vseshny ty projekty byly beznadejne. Nekdo prodela ale jednou se to podari.

                2. Přesně tak ale tyhle posuci Vás stejně nepochopí.
                  Přesně tak ale tyhle posuci Vás stejně nepochopí.

                3. Co je to 370z black edition, proč máte tolik Aut?
                  Co je to 370z black edition, proč máte tolik Aut?

                4. srackomet nissan, tak jak všechny. nejspíš si v tom libuje.
                  srackomet nissan, tak jak všechny. nejspíš si v tom libuje.

                5. Nissan 370Z Black Edition je model 40th Anniversary v barvě
                  Nissan 370Z Black Edition je model 40th Anniversary v barvě magnetic black s červeným interiérem.
                  Tolik aut mám proto, že každé slouží zcela jinému účelu. Chovám se zodpovědně a nejezdím do práce s Jeepem. V zimě na hory nejezdím s Nissanem. Atd. Auta vlastním samozřejmě přiměřeně delší dobu, protože nestárnou tak jako denně používaná.
                  Nehledě na to, že poslední dobou pociťuji nečekaný přínos – starší auta jsou mnohem lepší, než auta nová. Bohužel.

                6. Působivá sbírka, pěkné kousky. Akorát jsi tady za exota
                  Působivá sbírka, pěkné kousky. Akorát jsi tady za exota a místní EV fanatiky tím dráždíš, což už jeden z nich dal najevo 🙂

                7. Díky.
                  Přitom já proti elektromotorům nic nemám, takový

                  Díky.
                  Přitom já proti elektromotorům nic nemám, takový KERS se superkondenzátorem bych bral hned.

                8. Drtivá většina místnich fanatiků ještě nedavno
                  Drtivá většina místnich fanatiků ještě nedavno spalovakem jezdila, nebo jezdi porad. Jen se potrebujou vymezit a nemaji jak, tak to dělají pres ev. Ja mam takoveho souseda. Ma leafe a teslu s. Kazdej kdo ma spalovak je pro nej prase. Kdyz mel 3 mesice v servisu teslu po bouracce tak jezdil spalovacim fokusem. Ale to je samozrejme neco uplne jinyho.

  3. offtopic:
    EU verze Tesla TMS/X vyrobené po 1.5.2019 dostaly

    offtopic:

    EU verze Tesla TMS/X vyrobené po 1.5.2019 dostaly konečně podporu CCS formou adaptéru za 170EUR. Na starší vozy je třeba se objednat na retrofit za 500EUR včetně toho adaptéru. Celkem logické vysvětlení proč nedostaly rovnou CCS zásuvku je v tom, že by se muselo překopat zadní světlo a nárazník, aby se tam CCS zásuvka vešla.

    Také uvidíme co dnes předvede VW s prezentací ID Neo…

      1. Však taky nejste inženýr Tesly a máte nulovou znalost
        Však taky nejste inženýr Tesly a máte nulovou znalost této komponenty na S/X. To není tak hodnotná informace, že to vy nechápete. Nějaký technický důvod tam očividně je a může to být nějaká prkotina. Vzhledem k tomu, že CHAdeMO adaptér Tesly není kompatibilní s Modelem 3, tak bych tipoval, že není ani s novými S/Xx, nebude po úpravě na CCS a příčina bude v pe způsobu, jakým staré S/X hnaly DC přes type 2 konektor.

  4. Že by se už trh s EV v ČR nasytil? 🙂 Čisté EV
    Že by se už trh s EV v ČR nasytil? 🙂 Čisté EV stagnují, plugin hybridy klesají. Nebo je nedostatečná nabídka? A druhá nejprodávanější značka je VW, který ani pořádné EV nemá? Hm…

    Ale podle prodejů v ČR se nic soudit nedá, příliš malý.

    1. Lidi neměli důvod kupovat PHEV protože na parkování v
      Lidi neměli důvod kupovat PHEV protože na parkování v Praze stačil obyčejný hybrid a Toyota na tom postavila svoje obchody.

      To se změní možná se prodej PHEV a HEV vymění kdo by kupoval teď v Praze hybridní auto nad 50g co2 …

      1. Kdyby japončíci neusnuli na vavřínech, kdyby u eNV-200
        Kdyby japončíci neusnuli na vavřínech, kdyby u eNV-200 udělali facelift s alespoň 60 kWh baterkou, třífázovou 22 kW nabíječkou a dálničním kvaltem už dávno bych měl zaplacenou rezervaci a nešilhal bych po T P100D a i výhodu supercharger bych oželel, prostě Nissan klidně znovu.

        1. Mám novou zkušenost – s e-NV200 trasu ZR (Žďár nad/S) –
          Mám novou zkušenost – s e-NV200 trasu ZR (Žďár nad/S) – Banská Štiavnica 310 km na otočku. 1.5. s baterií 24 kWh a 3.5. s baterií 40 kWh. S různým počasím. Je to jiný level s větší baterií. Třeba jsem se vyhnul nabíjení v Kunovicích, kde jsem zaplatil s menší baterií 100 Kč tam a 130 Kč nazpět. Trenčín – Ostrovačice na jeden zátah.

          1. Předpokládám, že spotřeba byla podobná. Takže to co
            Předpokládám, že spotřeba byla podobná. Takže to co jste nezaplatil v Kunovicích, to jste nakonec musel zaplatit v Trenčíně.
            Ta větší baterie by měla výhody na jiné trase, kde buď nabíječka není nebo je mimo trasu a to se rovná zbytečné zajížďce.
            Nebo by výhoda byla při příjezdu do cílového místa, kde budu spát a tudíž nabiju přes noc a vynechám poslední nabíjení před cílem.
            A další výhoda je, že můžu vynechává dražší nabíjecí místa.

            1. Se 40 kWh jsem nikde na Slovensku neplatil, jen ČEZ v ČR
              Se 40 kWh jsem nikde na Slovensku neplatil, jen ČEZ v ČR čipem. Se 24 kWh jsem jednou nasypal Eura ZSE, kde jsem se teď nově registroval, abych měl kartu a v případě nouze řešil přeskok jinam. Kdybych možná nevyměk, asi bych to na Slovensku dal i se 24 kWh bez plateb. Ty kopce tam mají prostě jinak než na většině v ČR.

                1. Ano – Trenčín SEAS, viz EVmapa. Zvoní se u závory (24/7).
                  Ano – Trenčín SEAS, viz EVmapa. Zvoní se u závory (24/7). Ochranka si zapíše příjmení a RZ vozidla – přijde pak osobně při nabíjení. Budovu lze obejít a na vrátnici WC. Může se stát, že bude max. 15 min na obchůzce. CHAdeMo (DBT) a 2 Mennekesy ENEL.

                2. 😀 😀 😀
                  Sladký život s elektromobilem. Kolonoskopie je

                  😀 😀 😀
                  Sladký život s elektromobilem. Kolonoskopie je též součástí?

                3. Když jedete do areálu nějaké firmy přes závoru, je
                  Když jedete do areálu nějaké firmy přes závoru, je naprosto obvyklé, že po vás chtějí nějakou minimální identifikaci. To je vše. jako bonus mám hlídané auto (pod kamerou) a mohu se v klidu vzdálit od auta.

                4. Tak pokud zdarma, tak se přesně potvrdila výhoda větší
                  Tak pokud zdarma, tak se přesně potvrdila výhoda větší baterie, přeskočím drahou nabíječku a jedu až k té levné(zdarma).
                  Jinak vás(spíš tebe, známe se osobně) obdivuju, jezdit eNV takové štreky. Ale náklad je náklad, tak se nedá nic dělat. Pořád lepší pomalejší eNV něž nějaký sice rychlejší Crafter a kouř za mnou.

                5. Přesně tak – s větší baterií se nejdříve učím
                  Přesně tak – s větší baterií se nejdříve učím vynechávat nabíječky, bez kterých bych s malobaterkáčem nemohl jezdit daleko. A dále vyhledávám služby během nabíjení – zastavím tam, kde si koupím kafe, nakoupím, WC, děti si pohrají, … nebo alespoň wifi a vyřídím maily apod. Třeba na Amigo v Olomouci se vždy dobře najíme …

                6. Celou cestu jsem vzpomínal na kdysi zapůjčeného Smarta,
                  Celou cestu jsem vzpomínal na kdysi zapůjčeného Smarta, jak by se to jelo s 22 kW nabíječkou na palubě! Všude Mennekesy … Pro Smarta ráj (Renault Zoe také).

    1. jóóó ? Zvláštní, mám Nissana 4tý rok, najeto 150.000
      jóóó ? Zvláštní, mám Nissana 4tý rok, najeto 150.000 km a ukazatel kondice baterie má pořád všechny čárky a nějakou degradaci baterie nepociťuji… Naopak po prvním roce provozu se parametry baterie alespoň pocitově zlepšili.

        1. Musk mohl mít prodejnu ve Vestci, ale odmítnul to. Když
          Musk mohl mít prodejnu ve Vestci, ale odmítnul to. Když tady může mít prodejnu Bentley či Rolls pro těch pár kusů prodeje, proč ne Tesla netuším. Koncept prodeje přes internet (auta z Německa, Rakouska) by mohl fungovat bezproblému už nyní, proč nefunguje je mi záhadou.

          1. Prodejna v CR neni a v dohledne dobe nebude. Mozna bude
            Prodejna v CR neni a v dohledne dobe nebude. Mozna bude vydejna on-line objednavek ve Vysocanech, ale zatim je to pouze zbozne prani bez jakehokoliv casoveho urceni. Dle Musk/Tesla time mozna pristi rok, mozna taky nikdy…

            Tesla nekdy loni odmitla Vestec, to je pravda, z cehoz ale plyne, ze Tesla store v CR spise nechce. Pravdepodobne to vyhodnotili, ze naklady s tim spojene jsou prilis vysoke vuci potencialu daneho trhu. Kolik se tady toho proda, par desitek S/X + mozna par stovek 3 rocne? To Tesle za to nestoji, jde nyni po vetsich trzich s potencialem na tisice az desetitisice vozu. Navic letos tomu nas velky vudce moc nepomohl, kdyz jasne prohlasil, ze zadne dotace na elektromobily tady nebudou. Rozkaz znel jasne…

Napsat komentář