Český statistický úřad vyzkouší elektromobil od ČEZ

Český statistický úřad zařadí na půl roku do své flotily služebních vozů elektromobil BMW i3.

Vůz předsedovi ČSÚ Marku Rojíčkovi (vlevo) slavnostně předal manažer oddělení business development
foto: ČEZ

„Těší mne, že se i Český statistický úřad může zařadit mezi ty státní instituce, které používají elektromobil a přispívají tak ke zlepšení kvality ovzduší zejména v naší metropoli. Za posledních bezmála 100 let u nás počet automobilů vzrostl více než tisíckrát, a proto lze rozvoj elektromobility jen uvítat,“ řekl při předávání vozu Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

„Jsme rádi, že Český statistický úřad nastoupil cestu aktivní podpory elektromobility. I my věříme, že právě státní správa je ideálním prostředím pro silnější nasazení elektrických vozidel. Zapůjčený elektromobil bude mít samozřejmě neomezený přístup k celé síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ, kterých ke dnešnímu dni provozujeme už téměř 180 po celé České republice,“ uvedl David Martinek, manažer oddělení business development ČEZ ESCO.

Zapůjčený elektromobil BMW i3 disponuje dojezdem na jedno dobití 300 km, zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 6,9 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh.

Z řad institucí a ministerstev jsou partnery projektu Elektromobilita ČEZ Ministerstvo dopravy, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Úřad vlády ČR a agentura CzechInvest.

Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ souběžně v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 3000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce října 677 e-aut.

Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

tisková zpráva

23 Comments on “Český statistický úřad vyzkouší elektromobil od ČEZ”

  1. to je teda pokrok soudluzi fčezku 2019, úředníci si
    to je teda pokrok soudluzi fčezku 2019, úředníci si přehazujou jednu vojetou horkou bramboru… :)))))))))))

    …zatímco Španělský Ibil a Irizar zužitkují staré baterie z elektrických autobusů na benzinkách Repsol ….;)

    https://elektrickevozy.cz/clanky/ibil-a-irizar-zuzitkuji-stare-baterie-z-elektrickych-autobusu

  2. Hmmmm…. „Český statistický úřad nastoupil cestu
    Hmmmm…. „Český statistický úřad nastoupil cestu aktivní podpory elektromobility.“ s jedním půjčeným autem.
    A co zjistí ?
    Že jim s uvedenou spotřebou ten dojezd nějak statisticky nevychází, takže soudruzi, je to na houno.

  3. „Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh,
    „Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh.“
    To vychází 207.6 km, z čeho to ujede těch zbylých 92,4? To jsou mi počty.
    Ale je to dobře, že se ouřadové povozí. I kdyby to znamenalo, že si jen jeden ouřada koupí BEV domů pro manželku, pořád je to plus pro BEV. Lidé mají předsudky proti BEV, třeba nakonec zjistí, že úplně zbytečně.

    1. Je tam více chybiček. Zrychlení je 7.3sec., protože 6.9
      Je tam více chybiček. Zrychlení je 7.3sec., protože 6.9 sec. má až i3s a ta na obrázku není.
      A kapacita po úpravě FW v roce 2018 byla tuším 29.XX kWh

      Ujel jsem v Alpách 261km a zbýval 14km dojezd.

      V aplikaci BMW je komunita všech majitelů, kteří aplikaci používají a nejvyšší dojezd se tam udává 270km….

    2. Možná to ještě vidíte příliš optimisticky. Lidé co si
      Možná to ještě vidíte příliš optimisticky. Lidé co si půjčují firemní vozidla tyto vozidla vůbec nešetří. Na nějakou eko jízdu tedy můžete úplně zapomenout. Budete rád když budou mít normální klidnější jízdu. Jejich zjištění tedy bude jen takové že ač je vozidlo pohodlné a tiché, tak dojezd je silně menší jak je udávaný. Navíc budou jezdit přes zimní období a tak budou topit téměř na maximum. Takže jim dojde že takovéhle vozidlo za nemalé peníze raději oželí. Obzvláště v Praze kde s jejich hromadnou dopravou by auto využívali jen na cestu z města.

        1. Třeba je to 120Ah. Jen někdo blbě opsal kapacitu baterek.
          Třeba je to 120Ah. Jen někdo blbě opsal kapacitu baterek. Nebo je to 96Ah a někdo blbě opsal dojezd. Buď to a nebo to.

          Každopádně bude sranda, když se někdo toho dojezdu na úřadě chytí a vyrazí nepřipraven na 300 km cestu 😀

    3. Je to kravina samozřejmě. V TP mám napsáno dojezd 312 km,
      Je to kravina samozřejmě. V TP mám napsáno dojezd 312 km, reálně mám průměr 190-200 km.
      Průměrně to mě celoročně žere 15 kWh/100km, v létě méně, až 11, v zimě k 20.
      Jinak dostali nějakou ojetou plečku, protože s touto kapacitou se již i3 nějakou dobu nevyrábí.

  4. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh,
    Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh a ujede 300km?

    Doufám, že se za 6 měsíců dočkáme reportu kolik s tím ouředníci ve skutečnosti najezdili.

Napsat komentář