Český statistický úřad vyzkouší elektromobil od ČEZ

redakce - 08 Listopad 2019

Český statistický úřad zařadí na půl roku do své flotily služebních vozů elektromobil BMW i3.auto elektromobil BMW i3

Vůz předsedovi ČSÚ Marku Rojíčkovi (vlevo) slavnostně předal manažer oddělení business development
foto: ČEZ

„Těší mne, že se i Český statistický úřad může zařadit mezi ty státní instituce, které používají elektromobil a přispívají tak ke zlepšení kvality ovzduší zejména v naší metropoli. Za posledních bezmála 100 let u nás počet automobilů vzrostl více než tisíckrát, a proto lze rozvoj elektromobility jen uvítat,“ řekl při předávání vozu Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

„Jsme rádi, že Český statistický úřad nastoupil cestu aktivní podpory elektromobility. I my věříme, že právě státní správa je ideálním prostředím pro silnější nasazení elektrických vozidel. Zapůjčený elektromobil bude mít samozřejmě neomezený přístup k celé síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ, kterých ke dnešnímu dni provozujeme už téměř 180 po celé České republice,“ uvedl David Martinek, manažer oddělení business development ČEZ ESCO.

Zapůjčený elektromobil BMW i3 disponuje dojezdem na jedno dobití 300 km, zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 6,9 sekundy. Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh.

Z řad institucí a ministerstev jsou partnery projektu Elektromobilita ČEZ Ministerstvo dopravy, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Úřad vlády ČR a agentura CzechInvest.

Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ souběžně v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 3000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce října 677 e-aut.

Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Panebože co na půjčeném elektromobilu chce byrokrad na přelomu roku 2019/2020 testovat? Jako chápu, když tím jezdil Moravskoslezský kraj před 5 lety, ale dnes? Šašci a šaškárny.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Tomáš

Jen tak dal. Timhle tempem budou mozna za 100 let vsechny urady jezdit na elektriku.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

To je zase vobrázek, dva manici z ouřadu přidušený kravatou se fotí před plakátem s pentlí v ruce a vopodál stojí jeden elektromobil. Hahahaha. Takle vypadá ten pokrok. Pan starosta gratuloval až bučely krávy :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Každej nahrazenej spalovák se počítá.

Nebo uz ne?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Tohle je jen zkouška na půl roku. To nevypadá na náhradu. Pak to zas vrátěj a budou dál smrdět se spalovákem, víš. Začni konečně číst a chápat ty články.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Takže to se nepočítá? Musíte napsat k tý vaší hlášce disclaimer. Kdo se v tom má pak vyznat, že jo.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Otázka zní, nahradil tím ten ouřad vůbec nějakýho spalováka nebo jim jen na půl roku přibilo další elektrovozítko a spalovák jim bude sloužit dál?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Tady můžete mít pravdu. Moc toho asi nahradí.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Bohužel je to jen píár úřadu a úplatek od BMW protože jim stát šoupne půlmilijardovou dotaci na stavbu jejich polygonu na Sokolovsku.
Toto je jen mediální hochštaplerství a ne změna myšlení.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

to je teda pokrok soudluzi fčezku 2019, úředníci si přehazujou jednu vojetou horkou bramboru... :)))))))))))

...zatímco Španělský Ibil a Irizar zužitkují staré baterie z elektrických autobusů na benzinkách Repsol ....;)

https://elektrickevozy.cz/clanky/ibil-a-irizar-zuzitkuji-stare-baterie-z-elektrickych-autobusu

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Já už tady na Hybridu 5 let čtu a koukám na fotografie o předávání klíčků od elektromobilů. Jenom samá komedie, nic nekoupili a 100 let už testují.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

trapáci kravatáci uředníci lemry líný ano jenom selfíčkujou (páč maj za šéfa žlutořepkovýho ropáka), ale pracující lid ten na tom tvrdě maká soudluhu ;))

https://www.youtube.com/watch?v=2fGqsnQ0dDM

http://www.rychnov-city.cz/7-novych-krasnych-elektromobilu-maji-rychnovske-socialni-sluzby/d-15763

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Pokud se testum neveri, je treba testy opakovat. Aspon tak to mam v praci :-)

Obrázek uživatele spetak

Hmmmm.... "Český statistický úřad nastoupil cestu aktivní podpory elektromobility." s jedním půjčeným autem.
A co zjistí ?
Že jim s uvedenou spotřebou ten dojezd nějak statisticky nevychází, takže soudruzi, je to na houno.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

"Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh."
To vychází 207.6 km, z čeho to ujede těch zbylých 92,4? To jsou mi počty.
Ale je to dobře, že se ouřadové povozí. I kdyby to znamenalo, že si jen jeden ouřada koupí BEV domů pro manželku, pořád je to plus pro BEV. Lidé mají předsudky proti BEV, třeba nakonec zjistí, že úplně zbytečně.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.

Je to kravina samozřejmě. V TP mám napsáno dojezd 312 km, reálně mám průměr 190-200 km.
Průměrně to mě celoročně žere 15 kWh/100km, v létě méně, až 11, v zimě k 20.
Jinak dostali nějakou ojetou plečku, protože s touto kapacitou se již i3 nějakou dobu nevyrábí.

300 km ujede verze 120Ah ... v článku si evidentně připospletli verze :-)

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Možná to ještě vidíte příliš optimisticky. Lidé co si půjčují firemní vozidla tyto vozidla vůbec nešetří. Na nějakou eko jízdu tedy můžete úplně zapomenout. Budete rád když budou mít normální klidnější jízdu. Jejich zjištění tedy bude jen takové že ač je vozidlo pohodlné a tiché, tak dojezd je silně menší jak je udávaný. Navíc budou jezdit přes zimní období a tak budou topit téměř na maximum. Takže jim dojde že takovéhle vozidlo za nemalé peníze raději oželí. Obzvláště v Praze kde s jejich hromadnou dopravou by auto využívali jen na cestu z města.

Dali jim auto, které se už rok nevyrábí.... Mohli jim dát novou verzi 120Ah s 42,2kWh, tam už těch třista pokoří...

Třeba je to 120Ah. Jen někdo blbě opsal kapacitu baterek. Nebo je to 96Ah a někdo blbě opsal dojezd. Buď to a nebo to.

Každopádně bude sranda, když se někdo toho dojezdu na úřadě chytí a vyrazí nepřipraven na 300 km cestu :D

---

16 tis km elektricky od roku 2018

94Ah verze má v TP zapsán dojezd 312 km. Z toho podle mého čerpali.

Je tam více chybiček. Zrychlení je 7.3sec., protože 6.9 sec. má až i3s a ta na obrázku není.
A kapacita po úpravě FW v roce 2018 byla tuším 29.XX kWh

Ujel jsem v Alpách 261km a zbýval 14km dojezd.

V aplikaci BMW je komunita všech majitelů, kteří aplikaci používají a nejvyšší dojezd se tam udává 270km....

Celková kapacita lithium-iontové baterie je 27,2 kWh, kombinovaná spotřeba energie na sto ujetých km činí 13,1 kWh a ujede 300km?

Doufám, že se za 6 měsíců dočkáme reportu kolik s tím ouředníci ve skutečnosti najezdili.

---

16 tis km elektricky od roku 2018


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?