Mercedes ukázal robotické autoROBOTI
Mercedes ukázal robotické auto
Elektrická bugina na Rallye DakarRALLYE
Elektrická bugina na Rallye Dakar
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
Konečně dobíječka na D1!ČESKO
Konečně dobíječka na D1!

Český nadšenec chystá elektromobil s dojezdem kolem 1000 km

Jan Horčík - 01 Duben 2015

Znamý český elektromobilista Jaromír Vegr se údajně chystá překonat svůj rekord 502 km v elektromobilu na jedno nabití. Svůj Peugeot 106 Electric totiž hodlá vybavit bateriemi o kapacitě 110 kWh.auto elektromobil Jaromír Vegr Peugeot 106 elektrické auto

Rekordman Jaromír Vegr se svým elektromobilem Peugeot 106, ve kterém najel 502 km na jedno nabití!
foto: ČEZ

Jaromír Vegr již několik let působí jako předseda Občanského sdružení Elektromobily. To se, vzhledem k ustanovením nového občanského zákoníku, kdy byl zrušen termín „občanské sdružení“, nově přejmenovalo na APEL - Asociace Pro ELektromobilitu, zapsaný spolek. Premiéru měl již minulý týden na veletrhu Amper.

Mimo pravidelných jarních účastní na akcích E-tour Europe a Wave Trophy připravují členové spolku již také třetí a poslední ročník Rallye Českou Kanadou. Tento čtvrtek se koná členská schůzka a všichni jsou prý zváni. Více se dozvíte na www.elektromobily-os.cz.

APEL, vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Páně Jaromír Vegr,nechávaje si říkat náčelník,je pouhý velkohubý a namyšlený zmetek,naštěstí a v jeho neprospěch je to méně zdatný obchodník a svým přístupem k rozšíření elektromobility pouze škodí.

Niesom elektrikar, ale nemohlo by sa elektroauto navrhnut tak, aby malo alternator, ktory by dobijal baterie a tym by predlzoval dojazd? Myslim ze pri hybnosti ake auta maju, by to bolo vramci rekuperacie dost napomocne dobyjanie ak by sa alternator prepojil s menicom napätia:
http://menice-napatia.heureka.sk/we-12v-230v-2000w-2-zasuvky/specifikace/#section

ak sa niekto vyzna, mohol by to skusit, ci by to nieco prinieslo.

Samozrejme na vyrobu elektriny by mohol posluzit aj vykonnejsi alternator napr. 24V, na ktory by sa potom pripojil menic napätia a tym padom by sa dalo do baterri rekuperovat rychlejsie väcsie mnozstvo KW?

prosim niekkoho kto sa vyzna aby mi vysvetlil ci by to bolo mozne. Vzdy som o tom rozmyslal, ale nikde som neprisiel na nejaku odpoved, ci by to fungovalo a tym padom by sa dalo na aute prejst viac kilometrov.

Dakujem za vas cas, na vysvetlenie.

Obrázek uživatele honza.t

Výkon alternátoru v osobních vozech je 840W (70A/12V Benzín U Naftových jsou výkonnější 90A/12 )
Výkon motoru/generátoru u osobního Elektromobilu Nissan Leaf. V Kombinovaném provozním režimu je spotřeba – 15 000W. Výkon Střídavého synchronního elektrického generátoru je až 80 000W

Obrázek uživatele Jolinar

Tomu se rika rekuperace brzdne/hybne energie a maji to vsechny moderni elektromobily.
Alternator neni treba jelikoz auto uz ma elektromotor, ktery tuto funkci zastane.

Ale myslel som ze aj pocas jazdy by sa auto dobijalo, nie iba pri brzdeni.
treba vyuzit vsetky mozne vonkajsie vplyvy na to aby sa automobil mohol dobijat pocas jazdy. Vyuzit treba aj veternu silu:
https://www.youtube.com/watch?v=Za3t3TqNWLk

alebo:

https://www.youtube.com/watch?v=STxTMftVwls

Myslim ze casom ked bude po ceste jazdit viac EV bude problem s nabijanim. Uz teraz je problem, ked viacero aut musi cakat na rychlonabijackach. Aky zmysel ma potom vlastnit EV ak musim cakat na druheho, pokym si nabije bateriu?

infrastruktura uz zaostava - nestiha s vyvojom a majitelia zacinaju byt nervozny. Takto sa elektromobilita dalej neposunie.

Obrázek uživatele honza.t

To nedává u elektromobilu smysl. Je to jako kdyby jste měl za jízdy zataženou ruční brzdu. Došlo by ke zvýšení energetické náročnosti na 1km. Zkrátil by se dojezd . Když brzdím nebo jedu s kopce. Motor sám pracuje jako generátor rekuperuje (Přeměňuje kinetickou energii na elektrický proud a dobíjí akumulátory ).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to tak možná zaparkovat na střeše nejvyšší budovy proti větru a čekat nějaký ten týden až přibude kilometr dojezdu :-))

Obrázek uživatele honza.t

NEBO Při stání na křižovatce vytáhnout lano a přivázat se za stojící kamion před vámi a pak (jedete zadarmo a dobíjíte )

Obrázek uživatele Jolinar

V soucasne dobe jsou rychlonabijecky velice pomale, max 50kW. Do budoucna je treba minimalne dvojnasobek, spise 3-4 nasobek, tak aby jedna nabijecka dokazala za stejny cas obslouzit vice EV. Anebo vice stojanu...

A to s tim dobijenim za jizdy snad nemyslite vazne... 1. Aprila bylo vcera :D
Kdyz zvednete odpor vzduchu tak samozrejme ujedete mene km!

Kdyby se auto během jízdy dokázalo i nabíjet bylo by to perpetuum mobile.

Obrázek uživatele honza.t

Perpetuum mobile nebo Teslovo auto poháněné éterem .
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/1506-teslovo-auto-pohanene-eterem/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když si naskládá baterie na přívěsný vozík, tak může najezdit i 2000 kilometrů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy nevíte kolikátého dneska je? Tisíc kilometrů přeci nemůže ujet. To je proti fšem zákonům fyziky, ropiky a ekologiky. To by pak nikdo nekoupil už žádnýho čmouda, přeci. To tedy ne!

Mne sa to nezdá až také nemožné. Keď priestor na zadných sedadlách narve baterkami (LiFeYPO4), tak by to bolo možné. Akurát mi uniká zmysel - asi len kvôli dosiahnutiu rekurdu, lebo na každodenné jazdenie by som prevlačoval zbytočne niekoľko 100 kg.

Obrázek uživatele Jolinar

do toho Pezotika to dat nemuze, uz ted to panu Vegrovi sedi uplne na zemi... kdyby tam dal 100kWh tak by uz skrabal podvozkem o cestu :-)

Obrázek uživatele Jolinar

Jiste, takova blbost muze vyjit jen na 1. Aprila...
ale pobavilo :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já tam dám 125,5 kWh baterčičku a nesnažte se mě někdo překonat nebo...

Obrázek uživatele EKOLO

Automobil, ve kterém je 110 kWh v bateriích budete moci brzy vidět na www.elektromobily-os.cz

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

pokud si pamatuji z lednové schůze, měla by to být Mia.

Pokud to tedy jako tradičně není od Vás aprílový žert, jak jsme zvyklý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na Amperu jsem s panem Vegrem mluvil a říkal, že rekord chce překonat v jiném vozidle než jeho Peugeotu 106 Electric.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nám naše zdroje říkají něco jiného - mluví o vozidlu "Peugeot" (pravda, nikoliv 106), tak uvidíme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honza.t

Osobně tipuji model Peugeot Partner-EV. Přeji panu Jaromíru Vegrovi aby se mu jeho rekord podařilo uskutečnit a posunul latku zase o něco výše .
http://www.hybrid.cz/tagy/peugeot-partner-electric
V odkazu je fotografie http://www.e-collegium.cz/web/e-mobilita/. Ony ty akumulátory tam už jsou, ale nejsou zapojené. Apríl

Obrázek uživatele tvkuba

A nemůže to být náhodou Mia Electric e-tuning by J.Vegr?:-))

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články