Česká pošta ušetřila díky CNG už 50 milionů korun

Zájem firem o přeměnu flotil na CNG roste. Česká pošta patří mezi největší společnosti využívající stlačený zemní plyn. V současné době už jí pohání přes 1000 aut.

Česká pošta v současnosti patří mezi největší provozovatele vozů s CNG pohonem v Česku. Firemní flotila zahrnuje aktuálně 1046 vozidel různých značek od osobních automobilů, přes dodávky až po nákladní vozy.
foto: Česká pošta

Od roku 2012, kdy řidiči České pošty začali vozidla využívat, se vozový park těchto vozů u státního podniku rozrostl na 1042 vozidel a najezdily zhruba 50 milionů kilometrů. Finanční úspora za tu dobu činí 50 milionů korun.

„V současné době jezdí na CNG pětina všech aut z našeho vozového parku,“ říká generální ředitel České pošty Martin Elkán a dodává: „Důvodem je samozřejmě odpovědný přístup k životnímu prostředí i ekonomická výhodnost provozování aut na CNG.“ Česká pošta tak bude prvním státním podnikem plnícím cíle čisté mobility.

Česká pošta provozuje svá CNG vozidla zejména ve velkých městech, kde přispívají ke zlepšení stavu ovzduší. Díky CNG nevypouští do ovzduší žádné pevné částice, které jsou dnes velkým problémem měst v celé Evropě. „Jen v Praze je nasazeno více než 200 CNG vozidel,“ dodal Martin Elkán.

Zájem firem a podnikatelů o nákup CNG vozů do jejich flotil v posledních měsících roste. „Se stále hustší sítí plniček roste i zájem firem. Evidujeme poptávku i z měst, kde dosud nebylo možné CNG natankovat. Přizpůsobujeme tomu naše investiční záměry, chceme firmám pomáhat snižovat náklady na pohonné hmoty,“ řekl Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.

Firmy láká nejen úsporný provoz od 1 Kč na ujetý kilometr, ale také naprostá kontrola nad objemem projetého paliva: „Velkou výhodou pro firmy je také měsíční fakturace při tankování s CNG kartou,“ dodal Kaplan.

tisková zpráva

24 Comments on “Česká pošta ušetřila díky CNG už 50 milionů korun”

  1. Malá Nevýhoda CNG je
    Malá Nevýhoda CNG je potřeba častějšího doplňování paliva CNG .
    Ve firmě kde pracuji Obměňují dosluhující vysokozdvižné vozíky na naftu, za vysokozdvižné vozíky na CNG. V areálu firmy byla jako první zprovozněna plnící stanice na CNG.Zatím bylo obměněno 10ks VZV . Roční Výpočtová úspora při započítání aktuální spotřeby nafty činí v nákladech 2 miliony Kč Nafta/CNG při výměně celého vozového parku .

  2. PPL mě osobně mnohokrát
    PPL mě osobně mnohokrát zklamalo 2x poškozený balík a pak si ještě spletli adresu přes půl republiky. PPL nikdy více. Ono to asi v podstatě je asi jedno jakého dopravce využijete, výhodu České pošty vidím v dostupnosti a tím, že má hodně poboček. Popravdě kdybych chtěl poslal balík přes PPL ani nevím jak to mám udělat.

    youtube.com/watch?v=WwLw49DxVyU

    1. Osobně kurýrní služby
      Osobně kurýrní služby špatné nejsou, jako zahraniční konkurence České Pošty. Je pravdou, že si na jejich způsob služeb občan musí zvyknout. Mě osobně stále vyhovuje můj pošták od ČP. Ale co se týká poškozených a zatoulaných zásilek, je to vždy vinou jedince z rodu homo sapiens cz. nikoli vlastní firmy. At se jedná o zaměstnance na vozových krajských depech nebo v případě samotných řidičů rozvozových vozidel. – Podání balíku kurýrní službou mají většina kurýrních firem v návodu objednání služby na svých e- stránkách. A vzhledem k tomu, že počítačová gramotnost se od roku 1990 u náctiletých zlepšila, zkuste požádat o pomoc syna nebo dceru či vnuka vnučku.

  3. Ještě víc by ušetřili,
    Ještě víc by ušetřili, kdyby přemýšleli.
    U PPL, DHL apod jezdí jeden člověk vytíženou 3,5 tunovou dodávkou.
    U pošty jezdí 2 doručovatelky malým pickupem.
    Zrovna u pošty a ostatních kurýrů by měly smysl elektromobily.
    Ten pošťák zastaví, nechá natočený motor, vyleze, zazvoní, čeká, než vylezu, předá balíček, nechá si podepsat, vezme peníze, vrátí zpátky, pronese pár zdvořilostních frází a motor pořád běží. A ten motor za ty zastávky spálí mnohem víc paliva, než jízdou. A je jedno, jestli spaluje benzín, nebo CNG.
    Stačilo by vyškolit doručovatele, aby při doručování vypínali motor, zajistit, aby se u aut obden přes noc dobila baterka nabíječkou a případně vybavit auta silnější baterií, a případně fotovoltaickým článkem. Ta úspora by byla ještě mnohem vyšší.

  4. Děsím se toho, až budou
    Děsím se toho, až budou mít na CNG vše. Proč?
    Pohled Hošťálková -> Amsterdam, 5 dní
    Doporučený dopis Hošťálková -> Brno, 14 dní (ale až po urgenci příjemce na pobočce)
    Dopis Valašské Meziříčí -> Oslo (po osmi dnech stále na cestě, cena 800,-) viz: http://sporing.posten.no/sporing.html?q=EM316828787CZ&lang=en

    A jelikož nám došla trpělivost, poslali jsme to FedExem, za 21 hodin to tam bylo (cena 2000,-):
    https://www.fedex.com/apps/fedextrack/?tracknumbers=775604095797&cntry_code=cz_english

    Tož tak…

    Ps: spíš to vypadá, že ustupují od motorizace a začínají sponzorovat KČT, který to roznáší pěšky i do zahraničí

              1. Tak to já bych to zase
                Tak to já bych to zase milerád pohaněl.
                Nechodí mi balíky, pouze hozené lístky do schránky. Na čísla, kam mám volat, se nedovolám, písemné stížnosti nepomohly, když už jsem se někam dovolal, borec na druhé straně byl nepříjemný jak osina v zadku a ještě mě poslal do háje, že s tím stejně nic nenadělám, tak co si stěžuju.
                PPL, DHL, DPD, GEIS, všichni doručují bez problémů, telefon na kurýra, domluvím čas, případně si ho i někde chytnu, když na balík spěchám. Tomu říkám služba, ne jako ten modrý pokus o poštu, kde akorát vydírají paní za přepážkami a berou prémie, když neprodají dost losů nebo neuzavřou smlouvy. Nejlepší je, když uzavírají smlouvu, otevřená dvě okýnka a fronta 40ti lidí na balík, na který čekali doma. Dvojité nasrání. Toto je služba?
                Je mi ukradený v čem jezdí, když jezdí jenom mezi pobočkami a místo doručování jenom převáží balíky. Listovní služby ještě jakž takž fungují, ale jakmile by se otevřel v tomto trh (přestaly dotace jedné firmě), věřím, že zbytek by se byl schopen i o toto postarat.
                A co se týče peněz a výplat, to už je jenom služba navíc. Systém na to mají všechny balíkovky.

                1. Hele u nás se ČP v
                  Hele u nás se ČP v posledních dvou letech výrazně zlepšila. Pořád je tedy problém s tím, že doručují balíčky dopoledne, ale poslední dobou už i volají, když mají od odesilatele telefonní číslo. Když má člověk možnost pracovat z domova, je to docela v pohodě, za poslední rok se nestalo, že bych byl v době doručování doma a místo balíku našel ve schránce lístek.
                  Zavedli ty zákaznické karty, čímž se může zrychlit práce na přepážkách…
                  A konečně zavádějí platební terminály!

                2. Mám kancelář doma, kdy
                  Mám kancelář doma, kdy někdo je dá se říct pořád.
                  Třetí balík během týdne nedoručený a to jsme tady seděli dva, bez přestávky.
                  Dokonce jsem už zrušil objednávku zboží od jedné firmy, která mi to odmítla poslat čímkoliv jiným, než ČP. Takže asi tak. A to jsem V Brně uprostřed sídliště.

                3. stěžovat si, nic jiného
                  stěžovat si, nic jiného nepomůže

                4. u nás to iste. preto sa
                  u nás to iste. preto sa zasielky u nas, vacsinou nezasielaju cez ofiko postu, ak chces aby ti pred dodanim zavolali a osobne prisli tam, kde prave si.

                  a to ani nespomeniem, ze oficialne zasielky pre mna, posielaju niekam inam, a ked si stazujem, je to k nicomu, lebo ta jedna blbka na poste tam je stale.

                5. Bohužel Vás musí dát
                  Bohužel Vás musí dát 100% za pravdu, je to jako souboj ČD, Jančura, Leoš na železnici. Akorát že tam se alespoň na trati Ostrava-Praha začaly ČD snažit (včera jsem si vytrpěl nekonkurenční Ostrava-Brno). Kdežto Česká pošta zvysoka ….. právě na ty důchodce a spol. O občanech vesnic nemluvě. K čemu mi je pošta nechávající doma lístek, že mám na poště BALÍK DO RUKY!!!! A pobočka pošty fungující 9-11 a 13-16 hodin pouze ve všední dny. Kdy asi si tak mám pro ten balík coby běžný pracující zajet, že? No a kdybych chtěl služeb pobočky využít, tak jak? Takže vše nad dopis si necháváme poslat soukromými doručovateli s výše popsaným komfortem a pokud potřebujeme poslat něco my, stavíme se cestou z práce do obchodního centra, kde jede Česká pošta kupodivu do večera do 20 hodin každodenně a OK.

                6. Mám rád když mě balík
                  Mám rád když mě balík visí na poště kdykoliv k vyzvednutí, než když mě objíždí republiku a každý ráno v 7 mě budí nějaký řidičský ucho (střídaj je tam jak ponožky) bez GPS navigace (v dnešní době nepochopitelný) kde že se ten „barák“ nachází a přibližně +/- 3h že mám na něj V TU DOBU počkat :DDDD
                  PS: jednou mi volal i v 22:00 že prý za 30 min je u mě bude jesi sem doma … :))) doručovali to týden…

                  ZLATÁ ČESKÁ POŠTA a JEJÍ SUPROVÝ MLADÝ POŠŤAČKY !!!

                7. Já si všechno (vetší
                  Já si všechno (vetší než dopisy) nechávám posílat do práce.

Napsat komentář