Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století
Ropný zlom už příští rok?SVĚT
Ropný zlom už příští rok?
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-EAUTO
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-E
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100VOLT
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100

Česká firma Fitcraft Energy jde proti Tesla Powerwall

redakce - 01 Únor 2016

Česká firma Fitcraft Energy, která se dosud zabývala výrobou velkokapacitních akumulátorových ostrovních systémů určených pro průmyslovou sféru, vyvinula produkt i pro rodinné domy. auto akumulátor Fitcraft Energy SaveBOX Home

Vnitřní akumulátor domácího úložiště SaveBOX-HOME společnosti Fitcraft Energy. Podobná zařízení dnes nabízí i celá řada dalších firem, například Tesla Motors prodává Tesla Powerwall
foto: Fitcraft Energy

Baterie SaveBOX-HOME společnosti Fitcraft Energy dokáže akumulovat elektrickou energii vyrobenou z  a chytře ji distribuovat do domácnosti. Na zařízení lze navíc získat dotaci z programu Nová zelená úsporám. Sen o energetické soběstačnosti se tak pro domácnosti stává skutečností.

SaveBOX-HOME je z hlediska svého zařazení takzvaný hybridní systém. Jedná se o sestavu akumulátorů, které uchovávají energii získanou ze slunce prostřednictvím fotovoltaických panelů. Uživatel se pak může rozhodnout, co s uchovanou energií udělá.

Nejvíce se nabízí, že energii bude využívat k běžnému provozu domácnosti, a tím se významně odpoutá od velkododavatelů elektřiny. Může se ale také chránit před neočekávanými výpadky energie a využívat SaveBOX-HOME jako záložní zdroj.

Při tomto využití je v akumulátoru vytvořená požadovaná energetická rezerva pro případ výpadku. Toto jsou dvě krajní varianty použití. Vzhledem k širokým možnostem nastavení si může uživatel sám zvolit ideální program na míru.

Zejména v létě, kdy jsou podmínky pro čerpání energie z fotovoltaických panelů nejlepší, může dojít k zaplnění akumulátorů. To znamená, že další energie z fotovoltaických panelů, která se průběžně ze slunce získává, by byla nevyužitá. Proto lze SaveBOX-HOME nastavit tak, že tuto přebytečnou energii posílá například do bojleru a slouží k ohřevu vody.

auto akumulátor Fitcraft Energy SaveBOX Home

Líbivý design hraje v ostré konkurenci mnoha výrobců domácích úložišť energie bezesporu důležitou roli.
foto: Fitcraft Energy

SaveBOX-HOME je dodáván ve dvou variantách. Pro menší dům s běžnou spotřebou do 3,5MWh za rok je vhodná verze s kapacitou pro uloženou energii 4,5 kVAh.

Pro velké a energeticky náročné domy, se spotřebou nad 5,5MWh, existuje SaveBOX-HOME s kapacitou pro uloženou energii 7,5 kVAh. V letních měsících dokáží jednotky pokrýt celodenní spotřeby domů.

Obě verze se vzhledově jinak neliší. Liší se jen počtem akumulátorů uvnitř těla. SaveBOX-HOME rozhodně není žádná nevzhledná a hlučná strojovna. Jedná se o závěsný box s nadčasovým designem, takže může zdobit zeď i na viditelném místě.

SaveBOX-HOME může být připojený k internetu, tudíž lze kontrolovat parametry z provozu kdykoliv online. Box je vybaven i technologií NFC, takže komunikuje i se stejně vybavenými telefony.

Běžně udávaná životnost LiFePO4 akumulátorů je 4000 nabíjecích cyklů, tedy při běžném denním používání zhruba 10 let. Po této době SaveBOX-HOME nepřestane fungovat, jen se postupně začne snižovat kapacita akumulátorů.

Standardní záruku udává výrobce na 5 let, ale lze ji prodloužit na celou dobu životnosti akumulátorů. Na SaveBOX-HOME lze v případě splnění podmínek získat dotaci z programu Nová zelená úsporám*.

Cena SaveBOX-HOME 4,5 se pohybuje kolem 149.000 Kč bez DPH (15 %). Cena neobsahuje fotovoltaiku na střechu. Cena SaveBOX-HOME 7,5 se pohybuje kolem 194.000 Kč bez DPH (15 %). Cena rovněž nezahrnuje fotovoltaiku na střechu.

* Dotace-NZU-financování: od začátku roku 2016 je spuštěn dotační titul 'Nová zelená úsporám', který obsahuje jednorázovou podporu pro fotovoltaické výrobny elektrické energie umístěné na rodinných domech s akumulací energie v akumulátorech (titul C3.5 a C3.6). Jednotky SaveBOX-HOME jsou se správnou fotovoltaickou elektrárnou optimálně dimenzovany pro oba dotační tituly. Pro elektrárnu s menší variantou jednotky lze získat jednorázovou dotaci 70 000 Kč, pro větší jednotku až 100 000 Kč.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den vážení čtenáři,

děkujeme za podnětnou diskuzi, velice si zpětné vazby vážíme, přesto tu zaznělo několik nepřesností, které bychom jako výrobci SaveBOX – HOME chtěli uvést na pravou míru.

Nechceme být prvoplánově srovnáváni se samostatnými bateriemi amerických nebo čínských výrobců. Jedná se o dvě různé filozofie i přístupy k řešení. SaveBOX – HOME je komplexní systém, řešení na klíč. Baterie i měnič jsou v jedné krabici, nic dalšího nemusí náš zákazník řešit ani dokupovat, či dokonce sám vyrábět. Je potom jasné, že cena za toto zařízení musí být vyšší, než cena za pouhé baterie. SaveBOX – HOME je navíc na českém trhu již k dostání, plně funkční, odzkoušený, ověřený, s plnohodnotnou zárukou na 5 let s možností prodloužení až na 10 let. S vývojem ostrovních systémů máme mnohaleté zkušenosti v oblasti průmyslu, a to zejména v zahraničí, kde jsou tyto systémy velmi populární. SaveBOX – HOME je náš první projekt pro domácnosti, jakož i české zákazníky obecně, proto jsme připraveni na mnoho otázek, které mohou vyvstat. Neváhejte nás proto kontaktovat prostřednictvím našich webových stránek.

Za tým Fitcraft Energy přeji pěkný den.

David Mužík

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z mého pohledu srovnávat tohle řešení s nějakou bastlírnou složenou z čínského póvlu, který nikdy nedostojí parametrům, které má deklarované, naskládaného navíc někde na policích, není na místě. Safebox Home jsem poptal a teď čekám na NZÚ. Jen pro informaci od výrobce, tohle řešení má v sobě švýcarský Studer regulátor i měnič. Baterie jsou neustále pod testy, dávají 4000 cyklů při poklesu na 95% kapacity, 5000 cyklů a poklesu na 85%. Testy pořád běží dál. Označení jejich packu je LA3016. Kapacitu menšího řešení lze zvyšovat po 1,5kVAh na celkových 7,5 (max místo v bedně) a jeden 1,5kVAh modul stojí 25tisíc se vším všudy. Má to aktivní balancování, pořádné jištění, zabezpečení, termální management a tři jednotky vedle sebe lze zapojit třífázově. Jako bonus je slušné balení. Vývoj v ČR. Výroba v ČR. Za kvalitu se platí. Mi se ten produkt zdá dobrý. Za mne palec nahoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Návratnosť ? Nikde.

Za elektrinu platíme mesačne 23 eur čo zahrňa 4 osoby, pračka, 3 TV, chladnička s mrazničkou,kuchynské spotrebiče a osvetlenie 3 izbového domu. Za rok teda za elektrinu zaplatíme 276 eur. Cena len samotnej batérie je cca 6400eur (model 3,5MWh/rok). Teda návratnosť len batérie ak by som mal energiu zo slnka by bola 23rokov, to nakalkulujem fotovoltaické články meniče a celú inštaláciu s povoleniami.+ pripojenie do siete nakolko sa tu nejedná o autonómne riešenie. Teda je to absolútne neekonomické a strata času vôbec sa tým zaoberať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Návratnost nové oktávky na lízink? Nikde....

Všechno je to o prioritách. Já si raději zabezpečím pokrytí spotřeby el. energie ve vlastní režii, než abych se každý rok strachoval s jak velkým výpalným přijde ERU nebo podobný úřad pro tentokrát. Navíc jsem pak téměř nezávislý na dodávkách elektřiny z venčí a může třeba i vypuknout válka - jsem připraven...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobrý den - zkuste fotovoltaiku v setu od IQenergy,my mame s dotaci navratnost 8 let, ale žijeme v Havlíčkovém Brodě, takže nevím, jak jste na tom na slovensku. Set s montáží a NZU jsem zakoupili na portálu IQenergy.

Co je to za nesmyslny titulek ? Ceska firma Skoda jde proti nemeckemu Mercedesu ?!?!?!

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neviete náhodou ako je aktuálne na tom HE3DA?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak máme světovou novinku jen za nesvětovou cenu

hybridní systém jsem instaloval minulý rok v rámci jedné zakázky - dělám v jedné stavební firmně, ale to je tady nepodstatné

takže fotovoltaická elektrárna 15 panelů 3,5 kWp, měnič, a 8 ks LiFepo baterí o uložné kapacitě 9,0 KWa to celé za bratru 192 tis bez DPH - včetně servisu a zapojení od jedné nejmenované dodavatelské firmy ....

a zde se někdo vychloubá že dodá jen uložiště
za skoro 200 tis ?....

asi jsme se špatně vzbudil, či mám vlčí mlhu či jiný uraz na mozku ale at dělám co dělám nějak nemohu pochopit, obchodní model dotyčného

ps pokud ěnkdo nevěří mým udajům zde uvedeným co a za kolik pak se omlouvám v rámci nereklamy jsme nemohl zdělit více, max mohu naznačit že danný dodavatel je z oblasti severních čech od loun směrem k hranicím

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jaka nereklama?? na to nehrajem at se klidne celej jejich system posrr :) co je nam po tom. Naval odkaz nebo meno žadny krece :) Jesi sou lepci a todle je clanek usitej na miru tak berem lepci samozrejme. Jesi se bojis ze ti zatrhnou ucet napis to jako anonym hej :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za 130 tis. Kč vč. DPH se dá pořídit baterie 24kWH a to zkompletovaná a odzkoušená vč balancování, komunikace CanBus.
Za nějaký měsíc bude i baterie 30kWh.

Napíšete sem taky odkaz, nebo se také bojíte nějaké "nereklamy"?
Myslím, že by to každého zajímalo kde se dá taková baterie sehnat, mě konkrétně určitě. A té firmě tím přeci akorát pomůžete, ne? tak za co se stydíte?

Tak to máte nižší ceny než Tesla. Nechcete jim ty baterie prodávat? :-)

Nějak nechápu proč tady v komentáři řešíte nějakou "nereklamu"?

Proč sem jednoduše nenapíšete firmu, která to dělala, jí to určitě vadit nebude, že se u ni zeptají další zájemci.

Jen poznámka, ta kapacita je 9 kWh, tam máte překlep?

Mě třeba osobně by to velmi zajímalo, protože jsem nyní ve fázi stavby a hledám přesně něco takového.

taky mi přijde cena za od tyhle firmy předražená. Ale víte čím to je? Těmi pitomými dotacemi. Kdyby nebylo jich, musela by s cenou dolů na normální tržní cenu a pak by to stálo přesně o tu dotaci méně, takže už reálných 100k.

Dotace jsou zlo a budí akorát závist mezi sousedy a nic to neřeší. jen přelévá peníze z našich daní nějakým firmám, které si na to zvykli a už jinak ani podnikat neumí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi máte pravdu, systém mi dodávala firma Nelumbo Enegy

ale je pravdou že baterie byly uloženy jen na konzolovém nosníku na stěně a nebyly tak hezky kapotovány ( byly osazeny v místnosti ve zvláštním režimu s přístupem jen prověřené osoby a tak jsem kapotáž nepotřeboval, nicméně vím že i bateriím za uplatu dodávají skříňku )

omlouvám se za překlep

Ta firma vypadá zajímavě, už 10 let to dělají, to není špatné.
Co zkušenosti? jsou vpohodě? Servis vpohodě?, domluva dobrá? Plní slovo? Plní termíny? Nebo alespoň vždy po domluvě?... Prostě cokoli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

k vašemu dotazu

servis bez problémů, systém funguje druhým rokem - jediný servis co zatím byl dvakrát nastavení parametrů po zasahu proškolené osoby provozovatele došlo jejím přičiněním k výmazu nastavení k automatickému odběru proudu ze sítě v případě že došel proud v baterkách ( systém je od sítě odpojen aby nedocházelo k přetoku přebytků do sítě a naopak pokud dojde k vyčerpání kapacity baterií na méně než 30 % aby si osvětlovací okruh který je systémemm napájen cucnul normálně ze sítě )

domluva bez problémů včetně upravy uprojektu tak aby byl provozuschopný - navrh projekční firmy ketrá dělala elektro mněl pár much

cena a termíny splněny včas dle dojednaného hramonogramu stavby

za mně mohu doporučit

ps vím že dělají i hybridní systémy v kombinaci s VE a i přístřešky pro vozidla kde fotovoltaika tvoří střechu

Děkuji za informace.

Prošel jsem si jejich stárnky a nevypadá to vůbec špatně. Zaujali mne hlavně průhledné FVE panely nad terasu. To by se mi hodilo, protože nemám tak velkou střechu. Zajímavé. Možná to je zkusím oslovit a uvidíme. Vypadá to velmi zajímavě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja bych vam veril, staci si zasurfovat po internetu a podivat se na ceny. Takze asi PR clanek. Nenechte se vytocit :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NESNASIM PR clanek ! KDO TO PSAL? NO JASNY "redakce"

minulý týden mi nepozorný řidič naboural Leafa. Tak ještě jedna trochu větší šlupka a mám z něj domácí záložní zdroj k FVE.

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za pul mega dobry zdroj :)

Obrázek uživatele Radovan

Tak to mne mrzí, už tak je málo elektromobilů v ČR a ještě je nějaký spalovák sejme. A to ho máte, pokud si pamatuji, zánovní.
Já bych to prodal médiím jako úmyslný atentát na propagátory alternativních paliv. Stejně nemají o čem psát a točit :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1 :) to je fAKT, na auto.cz se už nedá číst vůbec, takový sračky, bouchlej Leaf by tomu pomohl, jemilito ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NZU OZE podporuje, ale NTS zase podrazi nohy. V NTS se bude platit dalsi odberne misto 64 Kc/mesicne pro mikrozdroj/FVE do 10kW. Dale kdo bude mit mensi odber nez odpovida hlavnimu jistici, zaplati priplatek. A kdyz nesplnime podil odberu ve VT, tak zaplatime cenu jednotarifu.
Takze kdo usetri diky Fitcraft+FVE nejakou kWh, zaplati navic distribucni penale. CEZ si nenecha setrit maslo z krajice chleba. Mozna se Fitcraft uplatni v zahranici, ale v CZ spise ne. Dostavba Temelina je pro MPO tak prioritni, ze nejake OZE nemuzou potrebovat.

Ano, existuje jediná cesta a to úplně přejít na ostrovní systém. Pak zaplatíte "jenom" poplatek za výrobu energie. Je ovšem možné, že začnou vznikat větší ostravní systémy skládajícíse z několika mikrozdrojů. Jen kabely budou moci vést nejspíše jen po vlastních pozemcích. Mají to ale distributoři dobře zajištěné ze všech stran.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč "jenom"?
Tak jako voda, uhlí, zlato, uran apod. pod mým pozemkem není moje, tak také Slunce, jeho záření, vzduch, oblaka apod. není nad mým pozemkem moje, ale státní (navíc to Slunce v ČR stejně nikdy nestojí v nadhlavníku).

Tak je potřeba důsledně vybírat daně aby bylo pro děcka na školy, nemocným na nemocnice, starým na důchody apod.
To je snad spravedlivé, není-liž pravda?

Samozřejmě. Tako je potřeba platit za kyslík na dýchání, za dívání, smrkání, kýchání, kašlání, prdění, za mluvení a naslouchání. Také je potřeba se zamyslet nad tím, jestli by se nedalo zpoplatnit hmatání, i když to už se zčásti povedlo. Za vyměšování se už platí, ale zřejmě málo.
Kromě toho je potřeba zohlednit, že pokud váš dům stojí na pozemku, pod kterým se najdou nějaké nerostné suroviny, tak je potřeba vám zvýšit daň z nemovitosti, protože a) nemovitost se tím pádem stala cennější, protože pozemek má vyšší hodnotu, b) tím, že vám tam stojí objekt bráníte těžbě nebo jí alespoň komplikujete.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja neviem.. Aj keď zoberiem ze je tam regulátor a menic a všetko krásne zabalené.. Cena je ešte moc vysoko. 173 000 s DPH za 4.5kWh...to je pálka. 4.5 kWh v lifepo4 sa da kúpiť za 63..65000.Tak na čo súdruhovia minuli tých ďalších 110 000 je záhada.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naco by som kupoval LiFePo4, ked za 10000Kc mam 4,5kWh solarnu bateriu? A mam 800cyklov na 50%, takze 0,5x4,5x800=1800kWh, t.j. 1kWh stoji 5,55Kc.
LiFePo4 stoji 54000Kc a pri 2000cykloch na 80% je to 0,8*4,5*2000=7200kWh, cize kWh stoji 7,5Kc, co je o tretinu viac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

olovene toho znesu vela (ked nie su chybne, odflaknute) v obmedzenom case. a ked ich naddimendzujes x3 (idealne x5), vydrzia par rokov, a mozes ich lahko poopravovat (rozobrat, vycistit olovo, naliat) a ide to dalej. ale nemozu to byt gelove. mozes ich nechat na vetre a dazdi v roznych teplotach, a ani to nezrezavi a ani neskoroduje vy tupci. rozchod.

Obrázek uživatele ePavel

Trochu nepřesné. 2000 cyklů je při 100% vybíjení s tím, že baterie degraduje na 80% kapacity. Z vlastní zkušenosti však odhaduji, že moje baterie se po 2000 cyklech teprve dostanou na jmenovitou kapacitu. Jako nové totiž měli 120%. Pro srovnání s tou vaší solarní baterií bych odhadnul, že při 50% vybíjení bude počet cyklů 7-10 tisíc.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je nepresne? Vas komentar. Vsetko len odhadujete. Rukami mi preslo vela akumulatorov, ale este ani jeden nemal vacsiu kapacitu, aku garantoval vyrobca. Na to ste ako prisli, ze ma 120% kapacity? Odhadom? A vybijanie na 100%? To ja uz neodhadujem, ale viem, ze si robite srandu. Takto tie baterie poslete "do kytek" velmi rychlo a nie po 2000 cykloch.
Ja som nevychadzal z mojich vypoctoch z odhadov, ale z technickych listov vyrobcu, co je relevantnejsia informacia, ako Vase odhady.

Obrázek uživatele ePavel

Odhadovat můzete vy z technických listů výrobců. Já jsem povoláním i duší technik a mé poznatky vychází z praxe a hlavně z měření, měření a zase z měření. Souhlasím, že u olověných baterií je to tak, že nové se blíží k nominální kapacitě a už po pár hlubších cyklech znatelně ztrácejí. Navíc pro solární systém, kdy baterie zůstávají delší dobu nenabité (cca od půlnoci do východu slunce, nebo za špatného počasí i několik dní) je olovo více, než nevhodné a po roce šlo z domu. Moje zkušenost je taková, že když koupíte za stejné peníze třetinovou kapacitu lithiových baterek, udělají vám větší službu. A jak jsem přišel na těch 120%? To se vezme bočník a přístroj, který permanentně měří proud v obou směrech a počítá tak odebranou a dodanou energii. Po cca měsíci provozu byl nastaven tak, že ukazoval 0% v momentě kdy opravdu napětí při zatížení padá rychle dolů. Nastavená kapacita u 200Ah baterie byla 240. Nedávno jsem to upravoval na 230 ( po 2,5 letech provozu ). Zkuste si najít zkušenosti lidí co ty baterie mají v golfech a peugeotech, kolik na tom už mají naježděno a jaké změny zaznamenali. To vybijeni na 100% jste nepochopil, netvrdil jsem, že to tak dělám, ale, že výrobce udává pokles na 80% kapacity při 2000 hlubokých cyklech. A na základě svých zkušeností odhaduji při 50% úrovni vybíjení těch cyklu bude 7-10 tisíc. Závěrem bych ještě chtěl dodat, že jsem to nepsal proto, že bych vás chtěl přesvědčovat, ať si nekupujete olověnné baterie, to je vaše věc, nakonec osobní zkušenost poučí nejvíce a každý se učíme na chybách. Jen jsem chtěl předat svoji zkušenost, protože je vždy lepší se poučit na chybách druhého.

---

Najeto 114.000 el. km. 15 měsíců bez spalováku.
Výroba nabíjecích kabelů a wallboxů.
pavel(a)sampro.cz

Stratifikacia to je jeden zo zakladnych problemov Pb baterii z kvapalnym elektrolytom. Pre porovnanie u Li-ion baterii sluzi elektrolyt len na transfer ionov medzi elektrodami kdezto o olovenych baterii je elektrolyt sucastou chemickych dejov ako aktivny komponent. V praxi teda ide o to ze pri Pb baterii sa meni hustota elektrolytu a tym sa tazsi elektrolyt klesa dole a vytvara vrstvy ktore degraduju aktivnu hmotu elektrod. Riesenie su gelove elektrolyty a specificke separatory ktore ciastocne riesia tento problem.

Nesporna vyhoda olovenych baterii je moznost re-formatovat ich ak kapacita klesne pod stanovenu uroven. Obe elektrody anoda/katoda maju pri vyrobe na 98% zhodne zlozenie pricom prvym formovanim sa definuju anody/katody.

V praxi ak chcete pouzitu olovenu bateriu obnovit musi znovu prejst re-formatovanim co znamena ze znovu zadefinujete polarizaciu cely tak ze elektroda ktora bola doteraz anoda bude katoda a opacne. Aby ste to mohli zrealizovat potrebujete uplne vybitu bateriu a pripojenie nabijacky do opacnej polarity co vyzaduje silnu nabijacku pretoze ak je zostatkovy naboj v baterii stale dost velky idete do velkych A ktore musite prekonat. Prve vybitie po reformatovani musi prebehnut pomaly C/20 az C/50 a znovu do uplneho vybitia. Kedze tych katoda/anoda maju specificke aditiva ktorych stabilita je viazana na potencial musite bateriu nabit znovu do povodneho stavu + na + a - na -.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že na takové blbosti vůbec reagujete.

Takové stupidity zde před několika lety tvrdil i jeden dovozce čínských skútrů s bateriemi LiFePO4 (2000 cyklů minimálně a až 10000 cyklů reálně) a dopadlo to tak, že baterie nevydržely ani provozních 200 cyklů a do dvou let byly většinou KO. Stačí si jejich zdejší články jen vyhledat v archivu.
Nejvíce se dozvíte na zdejším fóru hybrid.cz/forum kdy jsou ti, kteří se těchto vozidel zbavili nakonec šťastní se slovy "a již nikdy více". To hovoří o všem.

Obrázek uživatele ozana

Myslím si, že v těch skůtrech byly ty akumulátory trvale proudově přetěžovány a proto odešly tak rychle.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 41 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč asi stojí Solar Impulse na Havaji již 7 měsíců a mění baterie?
Po jeho 8-mi etapových letech na cestě kolem Země mu odešly baterky (přehřály se).
Že by to taky měly blbě spočítané od svého konstrukčního týmu vědců a inženýrů? Snad by jste něčemu takovému nevěřil?

Ano, je potřeba trhnout co největší marži, o tom to přece je, ale kolik vás stojí, když si koupíte SUV a kolik vám toho takové auto vrátí do rozpočtu? Zkusil bych si spočítat, jestli by se to přece jenom alespoň trochu nevyplatlo. A pak je tam nějaká elektronika, záruka, firmware, how-know.

---

hariprasad

Som rad ze spolupraca NO - CZ vedeckych tymov smeruje k vytvoreniu komercneho CZ start-up (Brno) ktoreho ulohou je komercializacia 2D kompozitnych materialov a vyroba storage pack-modulov. Aktivna hmota pouzita v elektrodach vyuziva materialy ktore najdete aj v kozmetickych pripravkoch a ich cena je priblizne 48Czk/kg to a dalsie inovacie radikalne zatlacia na cenu uskladnenie energie kWh/MWh kde mozme ocakavat ceny pod 50€/kWh. Obrovska plocha 2D materialov dalej umoznuje dosiahnut parametre kondenzatorov pri zachovani gravimetrickej energie LTO/LFP baterii.

58kW/kg - 106kW/l - 104Wh/kg planovana zivostnost 5000x pri plnom 100% DoD.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prepacte ale to co tu pisete su nezmysly? Co vlastne tie cisla vyjadruju? Co je to 58kW/kg a potom napisete 104Wh/kg? Ak myslite 58kWh/kg tak to je skor asi parameter jadroveho paliva alebo co. Take baterie neexistuju a ten kto tvrdi, ze exiatuju je asi ufolog.

Svet bude rad ked sa dostaneme k hodnote 400Wh/kg, co sa nestane v tejto dekade.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak dakto dosiahne takéto parametre vo výrobnom procese.. zmení sa celý svet.
Lenže správ o úžasných batériach čítam každý rok desať.. Len v reálnom živote je to pomalá evolúcia a žiadna revolúcia sa nekoná. Už 100 eur za 1kWh bude revolúcia.

Ano, je to problem ktory sa da riesit tym ze sa zvysi zaujem o studium na technickych VS kde sa dalej vyprofiluju talenty. Osobne mame syntetizovane materialy ale kedze nie su vhodny doktoranti cele sa to brzdi kvoli nasim prioritam baterie pre e-mobilitu.

Situacia sa meni a z osobnych skusenosti Samsung, Panasonic mozme povedat ze nie je zaujem akceptovat inovativne materialy ak tie nie su kompatibilne s existujucimy vyrobnymi linkami a ked sme oslovili leadra v Li-ion vyrobnych linkach tak kontrakty znemoznuju zavadzat zmeny.

Je to biznis kde zmena vyrobnej linky znamena straty v mld € takze jedine cesta je start-up a samostatne budovat lab-pilo-serial produkcne kapacity.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak dosiahnete 100kWh/liter..tak svet už nikdy nebude rovnaký..

Material s najvyssiou teoretickou kapacitou je VB2/02 ktory s 20.7 kAh/l - 4 kAh/kg dominuje nad Li-O2. Prakticke vyuzitie je range-extender alebo safety-cell ide totiz o primarny clanok takze sice poskytne extremnu kapacitu +250km range ktoru moze napr. Tesla vyuzit na nabitie vlastnych baterii alebo ako zalohu ktoru si aktivujete cez software a potom nechate v servise vymenit. Kedze elektrolyt je KOH tak cena takehoto clanku moze byt zaujimava ako extra add-on pre e-mobilitu.

Obrázek uživatele Radovan

O tomto řešení uvažuji už od doby, co se objevil Tesla Powerwall. Bohužel potřebuji - a to je na celém řešení nejdražší a nejtěžší - sehnat někoho, kdo věci opravdu rozumí. Tzn. provede analýzu v mém domě, zahrne veškeré spotřebiče a nabíjení 1, později dvou elektromobilů, zapracuje letní pravidelné přebytky i zimní nedostatek (a případné automatizované nabíjení nočním proudem), udělá z toho projekt a předloží NZÚ. Přičemž nezapomene, že už mám na jižní straně od roku 2009 FVE v zeleném bonusu. A že baterii by měla nabíjet - a dům zásobovat v ranní a odpolední špičce - nová menší FVE pod hřebenem východní a západní střechy. Přes poledne pak jižní FVE.
A následně mne to naučí optimálně používat.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

To bych také potřeboval. Akorat já jsem ve fázi stavby. Před elektřinou.
Ale nedokážu teď vymyslet co vše připravit abych na střechu později až na to budou peníze nainstaloval FVE a propojil do domácí sítě a ještě kterou domácí baterku zvolit.

Obrázek uživatele Jolinar

Pokud nevite co a kdy instalovat, tak doporucuji alespon natahnout chranicky, do kterych pozdeji navlecete draty az budete vedet co a kdy instalovat. Preci jen uz ted urcite vite, na ktere strese budou panely, kde bude pripadny menic a kde pripadna baterie.

Usetri vam to budouci sekani do jiz hotove zdi anebo nevzhledne listy na zdi.

Pripadne pokud jste jiz dnes rozhodnuty kolik panelu (vykon) casem urcite budete mit tak muzete natahat zrovna i draty, ale to uz chce mit lepsi predstavu o planovanem systemu...

Přesně, doporučuji natahat HODNĚ chrániček :) Instaloval jsem FVE v roce 2013 poté, co se to trochu uvolnilo a klesly dotace, do té doby mě tvrdili, že mé 4kWp jim zboří síť :) Nikdo sofistikovaný se nebyl ochoten se mnou bavit, tak zatímco se kolem instalovaly 20MW polní kolosy, já jsem musel čekat. Nicméně, od začátku jsem řešil, co s vyrobenou elektřinou - prodávat za 43 haléřů do sítě je směšné. Mám 4kWp, tzn připojil jsem ji jen do jedné fáze a na tu soustředil hlavní žrouty - myčku, pračku, sušičku a boiler (pochopitelně nejedou nikdy zaráz). Dále jsem instaloval modul SDS-mikro, který má vstupy a ovládané - programově i ručně - výstupy. Takže když nejsem doma, vše jede na automatiku a vyrobený výkon se utrácí v boileru (co to jde) nebo naprogramujeme dle předpovědi myčku či pračku. Když jsem doma, tak si to mohu řídit sám. No a abych využil energii ještě lépe, tak jsem přikoupil sinusový měnič 12/230V s funkcí UPS a sérii autobaterií, takže mě jednotka SDS-mikro přes den zapne UPS do režimu nabíjení a přes noc se baterie zase přes tuto UPS vybíjí do jednoho zásuvkového okruhu, na kterém visí EZS, internet/router, osvětlení a plynový kotel. Takže když je v zimě nebo v létě náhodný výpadek sítě, tak svítím pořád :) Je to moje amatérské řešení za pár korun, ale funguje, mám radost že využívám slunce co nejvíce a je to bez dotací (ta UPS část), takže se mě to zaplatí jen díky zelené podpoře, kterou mám na FVE. Do dvou let plánuji EV, takže se spotřebou vyrobené energie mít problém rozhodně nebudu, naopak :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. Jsem na tom podobně, zatím tedy bez UPS a EV. EV budu muset řešit už tento rok, zase mi vytekl olej z motoru přes tlak.čidlo - děsně mě ty spalováky štvou. Přemýšlím právě nad uspořádáním a rozložením spotřebičů "4.fáze"(okruh z UPS) spolu s fází FVE.

Chtěl bych zadotovat i tu UPS část spolu s dalšími panely ze NZU, ale nevím zda půjde udělat koexistence dvou dotovaných FVE.

Máte vaše řešení někde popsáno?
Jaké máte využití vyrobené EE v procentech(tedy kromě jalového přehřívání bečky v létě)?

Myslím, že nic nebrání mít dva systémy vedle sebe, konzultoval jsem to s dodavatelem mé FVE a nevidí důvod, proč by to nešlo včetně dotace, takže uvažuji o rozšíření.
Také se těším na EV, čmoudící spalováky už mě nebaví :)
Systém popsaný nikde nemám - nebyl důvod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Důvody proč by to nemuselo jít, jsem vypsal v příspěvku o kousek níž. Předpokládám spíš ze strany státu potíže, ale třeba budu mile překvapen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte krásné plány. Bohužel v současnosti na cestě k realizaci je vícero překážek:
- vysoká cena - dlouhá až nedohledná návratnost
- legislativní potíže - energetický zákon zakazuje koexistenci FVE(ZB) s jinou nelicencovanou FVE: eru.cz/documents/10540/1800572/Bro%C5%BEura+zm%C4%9Bn+k+1.1.2016-v4_s+vyhl%C3%A1%C5%A1kou+FINAL.pdf/92775e0d-0377-4c2e-aff5-1319d94ee014
- abyste vyhověl energ.zákonu, můžete druhou FVE licencovat, pak ovšem "slouží" k podnikání(výroba a prodej EE) a tím pravděpodobně zase nesplníte podmínky NZU(nyní řeším s SFŽP).

Analýzu spotřeb si nejlépe uděláte sám, stačí na to obyč. zásuvkový wattmetr za 300kč.

Obrázek uživatele Jolinar

pokud jsem ten dokument spravne pochopil, mluvi se tam o FVE pripojene do site. Pan Radovan tedy druhou FVE nesmi pripojit do site, musi nezvratnym technickym zpusobem zajistit, ze z teto druhe FVE nebude moci pretekat zadna elektrina do site a pak na to nepotrebuje licenci a ani to nebude v rozporu s energetickym zakonem.

S ohledem na to, ze energii chce stejne akumulovat, tak by to nemel byt problem.

Ale mozna jsem neco nepochopil spravne, tak mne prosim odkazte na prislusny odstavec :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano píšete to dobře. Jenomže pokud tu druhou FVE nepřipojí do sítě(podmínka NZU), tak nebude moci čerpat dotaci 100t z NZU(o které se zminuje). A tím se mu investice z nenávratna posune do ještě většího nenávratna :-(

Uvidíme jek se k tomu vyjádří SFŽP, zatím od nich nic nepřišlo.

Obrázek uživatele Jolinar

aha, nevedel jsem ze pro NZU musi byt pripojena do site

Podle mě je dnes klíčové řízení spotřeby, což Tesla Powerwall zkrátka zatím nemá (nebo mě někdo opravíte?).

Když na to mrknu tak jejich systém řízení spotřeby je obrovskou výhodou (viz. srovnání http://bit.ly/1P0IXqM)...

Zatímco Tesla má opravdu jen skladovací prostor, nemá střídač který si každý stejně musí koupit a navíc nemá důkladný software...To je věc kterou bych od Tesly očekával především, vzhledem k Muskově programátorské minulosti.

Z dnešního pojetí energtiky mi zkrátka vychází, že klíčové je rozdělení výkonu v čase. Flexibilita bude mnohem důležitější než celkový výkon, protože preferované OZE flexibilitu potřebují.

Do toho se taky poměrně rozjíždí obchodovací platformy, něco je snad průokopnického v Dánsku a teď se rozjíždí i v Německu (http://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecka-sonnenbatterie-spousti-energetickou-obchodovaci-platformu).

To si myslím, že je cesta, ceny baterií půjdou níže,to nikdo nezpochybňuje, ale musíme toho umět i pořádně využívat...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

http://www.slideshare.net/FrdricLambert1/powerwall-installation-and-users-manual-onlineb

specifikace powerwall a jeho instalace/konektivita vzhledem k tem konektorum tam asi nejaka vyuzitelnost s chytrou domacnosti pocitam bude

prumislova verze Grid jim funguje na tovarne a ma bejt soucasti gigafactory, takze nejak to asi poresene maji, stejne tak SolarCity tedy take "Muskova" firma dodava cele fotovoltaicke systemy vcetne ostrovnich jak pro obytne baraky tak i pro prumyslove vyuziti, takze bych rekl ze laici to asi nebudou a budou to mit zmakle celkem dobre, minimalne na americke pomery

Jinak NZÚ musím doporučit, kdo o něčem podobném uvažuje je to dobrá příležitost od státu, jak podpořit fotovoltaiku na správném místě a nikoliv obrovské solární parky na zemědělské půdě...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jo, ale i s dotací se bude velice často jednat o špatně návratný projekt. Na polích to stát udělal, protože by asi jinak nesplnil závazky z EU. Technologie byla tenkrát strašně drahá a domkaři neměli moc zájem a tolik peněz.

Jo a to se vyplatí. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a odkaz na firmu fitcraftenergy.cz není uveden proto aby strejda Googl měl práci boco??

Na odkaz už asi nezbyl na PR oddělení fitcraft budget :)))

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SLÁVA 3x HURÁ !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak prej ne, prej je clanek psanej na míru a cena prepal rozcupovala diskuze a v ní poctiví diskutující co to doma už mají, nejak me to snižuje mou duveru v hybrid.cz. Jen tak dal a bude z toho bulvar ;)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články