Ford vidí budoucnost v elektromobilechSVĚT
Ford vidí budoucnost v elektromobilech
Zemní plyn důležité palivo i pro ČRCNG
Zemní plyn důležité palivo i pro ČR
myCopter - létající auto budoucí městaFUTURE
myCopter - létající auto budoucí města
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus

Česká firma dodá do Belgie 100 plniček CNG

redakce - 20 Leden 2015

Sto kompaktních plniček CNG MJ Compact 05 dodá v průběhu následujících dvou let na belgický trh společnost MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. Prvních pět zařízení zamířilo do Belgie už koncem loňského roku. Díky novému kontraktu rozšiřuje firma kapacity montáže CNG zařízení a nabírá nové pracovníky. auto plnící CNG stanice Motor Jikov

Plnička MJ Compact 05 vyvinutá v MOTOR JIKOV Strojírenská získala v roce 2011 nejvyšší ocenění v prestižní soutěži E.ON Energy Globe Award ČR. Zařízení je určeno pro přímé plnění vozidla stlačeným zemním plynem venku či v uzavřených prostorech.
foto: MOTOR JIKOV

„Na leden a únor již máme závazné objednávky na další kusy. Zájem o malou plničku CNG ze zahraničí registrujeme již několik let a těší nás, že belgičtí motoristé budou šetřit životní prostředí i peníze díky našemu výrobku. Hlavní výhoda MJ Compact 05 je v tom, že umožňuje levně plnit stlačený zemní plyn přímo v pohodlí domova nebo v zázemí firem, stejně jako dává šanci používat vozidla na CNG i tam, kde se nelze dostat k veřejným plnicím stanicím,“ uvedl generální ředitel MOTOR JIKOV Group a.s. Miroslav Dvořák.

„Náš dlouholetý holandský partner vyhrál v roce 2014 výběrové řízení vypsané významným belgickým distributorem zemního plynu EANDIS cvba na dodávky malých plnících zařízení CNG pro přímé plnění. Po půlročním vyjednávání jsme se stali hlavním dodavatelem kontraktu,“ informoval ředitel divize Speciální obrábění a výroba MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. Jiří Slíva.

MOTOR JIKOV spolupracuje s holandským partnerem od roku 2011. „Kooperujeme nejenom v prodeji plniček MJ Compact 05, ale i v jiných vývojových projektech v oblasti CNG. V letech 2012 - 2013 instalovali v Holandsku celkem čtrnáct kusů MJ Compact 05. Loni začala firma pronikat na belgický trh, kde instalovala čtyři naše zařízení MJ Compact 05,“ uvedl Karol Suchár, referent prodeje CNG MOTOR JIKOV Strojírenská a.s.

Pro závod v Soběslavi přijme MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. v souvislosti s rozšířením montáží CNG zaměstnance pro kompletaci sestav. „Na starosti bude mít jednodušší i technicky náročné postupy při kompletaci zařízení. Hledáme manuálně a technicky zručné lidi se zájmem o práci v týmu CNG. Zároveň hledáme do soběslavského závodu i lidi na pozice obráběčů na rotačních soustruzích, obráběčů na obráběcích centrech, administrátora konstrukce a referenta oddělení jakosti,“ informovala ředitelka pro personalistiku MOTOR JIKOV Group a.s. Iva Fantyšová.

MOTOR JIKOV Strojírenská, a.s. vyvíjí, vyrábí a dodává na trh kompletní sortiment plniček CNG a také provádí jejich servis, provádí projekční, inženýringové a stavební práce, zajišťuje financování výstavby a provozu. Kromě dodávky malých a vnitropodnikových plniček pokračuje v budování veřejných plnicích stanic CNG.

V loňském roce otevřela firma stanice v Jindřichově Hradci a Českém Krumlově. Nyní dokončuje stavbu plničky u dálnice D5 u Nýřan na Plzeňsku a letos postaví dalších šest veřejných čerpacích stanic.

MOTOR JIKOV GROUP využívá automobily a vysokozdvižné vozíky s pohonem na CNG ve své firemní flotile, kde tvoří více než polovinu všech vozidel. Roční úspora nákladů na pohonné hmoty přesahuje dva miliony korun.

Plnička MJ Compact 05 - podrobnosti

Jedná se o nejjednodušší a nejrychlejší instalaci spojenou s nejnižšími investičními náklady. Vhodné je pro uživatele s jedním až šesti vozidly na . MJ Compact 05 se vyznačuje nízkými provozními a servisními náklady.

Plnička je velká jako menší lednice, váží 135 kilogramů. Srdcem stanice je třístupňový, olejem mazaný kompresor JIKOV s výkonem 5 Nm³/h a maximálním výstupním tlakem 250 bar. Například 80 l zásobník ve vozidle naplníme z 0 na 200 bar, tj. 16 m³, resp. přibližně 11,5 kg CNG, za maximálně tři hodiny.

Řídicí elektronika kontroluje v automatickém režimu proces plnění vozidla a zajišťuje bezchybné provozní funkce celého zařízení. Součástí plničky je také sušič plynu, jedna či dvě plnicí hadice s koncovkou NGV1 a trhací spojkou, olejový a plynový filtr, hlídání vstupního a výstupního tlaku plynu, měření hladiny oleje, mechanické pojišťovací ventily, metanové čidlo, čidla na měření teplot a další bezpečnostní prvky.

tisková zpráva
 

BTW, tá plnička CNG na obrázku má nejaké extrémne tenké prívody :-) Skoro ako by to bol skôr supercharger, či?

Obrázek uživatele DomoKun

Jak moc reálné je se za nízkou cenu doma napojit na "HUP" a přes noc cca 6-8 h nabouchat svůj toroidrezerva vůz v rámci nešílené hlučnosti "čerpadla" nebo je ekonomicky výhodnější jezdit...
Samozřejmě berme to jako soukromu čerpačku schovanou před úřadem...?

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

....žádná toroidrezerva, ale docela normální válcová tlaková nádoba na 200barů a více. Toroid jen pro lpg s 15bary....
Myslím, že takové plničky zatím úřady nezajímají...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto, zákon při instalaci nového plynového zařízení přikazuje nahlást distributorovi toto zařízení (ale i odebrání připojeného).

Zákon přikazuje, v případě nainstalování plničky nový plynoměr, kde bude sazba na plničku a odvedene daň s paliva, která se platí od začátku tohoto roku.

Nikdo toto nekontroluje, tedy není na základě čeho by se uplatnila sankce, tedy v současnosti jde vše podle hesla "kde není žalobce, není soudce".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby můj soused si takovou plničku doma nainstaloval, tak neváhám ho udat na stavebním úřadě pro inastalaci neschváleného plynového zařízení, a u výběrčího spotřební daně.

A asi by stálo za to i podat trestní oznámení pro ohrožování života a majetku mojí rodiny. On by si to pak rychle rozmyslel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a) Tak schálené plynové zařízení to je. Když si ho nechá nainstalovat autorizovanou firmou, dostane razítko revize, tak za hlupáka budete vy.

b) A co se týká "nelegálního", to zařízení je oddělávatelné stejně jako karma(nová), tedy zastaví se kohout (dnes vypadá podobně jako u vody), za méně než minutu povolí klíčem na straně plničky, a tu na kolečkách přetlačí na druhou stranu garáže. Policisté přijdou, manželka je na 5 minut zdrží, ti pak přijdou do garáže a uvidí slepý vývod plynu. :D

+Pro tvého souseda, vaše příští udání už policie bude brát "zase otravuje ten vysírač co nám kazí statistiky" a když skutečně budete potřebovat pomoc, tak policie kvám dorazí trochu pozdě...

Když člověk Ví, že má za souseda vysírače, tak lze ke všemu novému přistupoivat kreativně a vyběhnout i s takových hlupáčkem jako jsi ty :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oznacit vas za krysu je prilis mirne. Zruda, odporna zruda, ze ktere se mi dela spatne. Takovi aktivni blbecci za komunismu udavali ideologicke nepratele, takovi udavali Gestapu.

Obrázek uživatele Hyperloop

Kdybych měl za souseda takovou krysu jako vy, tak bych mu svedl ženu a nasadil na zahradu armádu krtků ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

horsie je ze podobne sa uvali aj na "elektricku plnicku" a budeme zas doma. Stat je najvacsi vytvarac biedy skrz okradanie poddaneho ludu.

Som znepokojeny ze nic ani EV, nas nespasi pred ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to berie plyn z bezneho plynoveho (verejneho) rozodu, nasledne sa stlaca susi atd. Teda y povodnych hodnot sa im to podarilo stlacit na prijemnejsie 3 hodiny

Obrázek uživatele Hyperloop

"Například 80 l zásobník ve vozidle naplníme z 0 na 200 bar, tj. 16 m³, resp. přibližně 11,5 kg CNG, za maximálně tři hodiny."

3 hodiny? WTF?? U klasické CNG stanice to trvá v řádech minut...

"U klasické CNG":
1. Má obrovské bomby, ktoré natlakujú do bežného auta 25-30 kg bez potreby zapnúť kompresor (bomby sú dopĺňané priebežne),
2. Keď ho treba zapnúť, tak má brutálny výkon,
3. Je pripojená na strednotlakový rozvod (domácnosti na nizkotlak).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nizke tlaky, jsou jenom u starych rozvodu nove se jiz buduji na vyssich tlacich, takze co pisete neni az tak uplne pravda, ale jako zaklad jo.

Obrázek uživatele Hyperloop

Aha, díky za info, vzhledem k tom, že doma plyn nemám vůbec, tak tohle jsou pro mě nové informace.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zde jde o malé, domácí/soukromé plničky, nikoliv velké průmyslové, kde čas plnění nehraje až takovou roli, protože auto stojí.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele Hyperloop

Aha, přehlédl jsem, že ty veřejné stanice u D5, v JH atd. mají mít klasické plnící stojany. Už jsem se lekl, že by tohle někdo myslel vážně dávat na veřejné stanice :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hlavně ty u D5 jsou na středotlaku, který doma nemáte, a např. u RWE jsou ještě při rychlém střídání aut vyrovnávací lahve v budově vedle plničky.

Obrázek uživatele Hyperloop

Tento svůj komentář ruším :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články