CES 2019: Nissan Leaf Plus s 62kWh baterií a dojezdem 363 km, na trhu už za pár týdnů!

Jan Horčík - 09 Leden 2019

Nissan dle očekávání na veletrhu spotřební elektroniky CES 2019 v Las Vegas představil novou verzi elektromobilu Nissan Leaf Plus.auto elektromobil nový Nissan Leaf e+ PLUS

Od roku 2010 se po celém světě prodalo už 380 000 elektromobilů Nissan Leaf. Z toho 128 000 jen v USA. Je jasné, že také nová verze Leaf e+ pomůže modelu k ještě vyšším prodejům.
foto: Nissan

UPDATE 9.1.2019 18.14: Nissan oznámil ceny nového Nissan Leaf e+/Plus pro Evropu. Budou, vcelku dle očekávání, o €5600 vyšší než u 40kWh verze. Nejnižší cena elektromobilu Nissan Leaf Plus tedy bude €45 500.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf nese označení "Plus" nebo také "e+". Ačkoliv se auto na CES 2019 představilo, některé záležitosti stále zůstávají nejasné. Pojďme na to, co jasné je:

Doma v Japonsku, kde společně s patří Nissan Leaf stále k bestsellerům, půjde nový Nissan Leaf Plus do prodeje už během několika následujících týdnů. V , kde je pod těžkou konkurencí vozů jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt a dalších, přijde na jaře a do Evropské unie dorazí během letošního léta.

Nový Nissan Leaf Plus/e+

Nový Nissan Leaf Plus/e+
foto: Nissan

Baterie elektromobilu je složena ze článků dodávaných společností LG Chem, tedy nikoliv AESC, které využívá 40kWh verze. Jsou naskládány těsněji, takže zabírají jen o málo víc místa (celkově baterie zabírá +5 mm). Stále ovšem články využívají pouze pasivní chlazení! Nissan si je nicméně svými bateriemi natolik jistý, že na ně dá záruku 160 000 km/8 let.

Nový Leaf nabídne také OTA (over-the-air) updaty, takže kvůli novějším mapám a dalším updatům softwaru už nebude potřeba jezdit do servisu. Konečně, 21. století!

Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+
foto: Nissan

Nový Nissan Leaf e+ je samozřejmě vynikající zpráva. Zůstává ale stále několik otázek. Především Nissan oficiálně neoznámil cenu elektromobilu. Hádáme ale, že bude muset být nižší, než $35 000, což je cena plánované nejlevnější verze Tesla Model 3.

Nissan Leaf Plus

Nissan Leaf Plus
foto: Nissan

Zároveň neznáme zatím hodnotu zrychlení 0-100 km/h, což samozřejmě není tak velký problém. Horší je to s dvěma specifikacemi, o kterých už víme: CHAdeMO rychlonabíjením a pasivním chlazením. Nissan totiž nejspíš zůstane poslední automobilkou, která bude CHAdeMO vyvážet i mimo Japonsko.

Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+
foto: Nissan

Co se týká pasivního chlazení, tady nás bude Nissan muset ještě hodně přesvědčovat, že ho má opravdu zvládnuté tak, aby a) nezpomalovalo nabíjení, b) neomezovalo výkon auta na dálnici, c) nedegradovalo baterii. Držíme palce!

Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+
foto: Nissan

Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+
foto: Nissan

Nissan Leaf Plus

Nissan Leaf Plus
foto: Nissan

Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+
foto: Nissan
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Kdyby byl Nissan co k čemu tak by s 62 kWh baterkou přišel už před 2 lety a ne až teď. To by mu lidi ruce utrhali.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Opravte si - 62 kWh Leafova multipytlíková baterie není od LG a pro americkou verzi auta je vyrobena v Nissan továrně v Tenesse. Tak pravil Nissan.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Čekáni na Rapidgate 2.
Doufám, že nebude.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Nová 62 kWh baterka v detailech + video z výroby
https://insideevs.com/nissan-leaf-e-plus-62-kwh-battery/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Tak jestli má dle posledního vyjádření Nissanu i nová 62kWh baterie články od AESC, tak beru zpět svoji myšlenku níže a očekávám čtvrté dějství jedné velké tragédie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemuzu se dockat na test. Hyperrapidgate na obzoru?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bjorn ten šmejd preverí, to si piš :)

Osobně očekávám, že ta 62kWh baterie bude rozhodně lepší než 40kWh i bez teplotního managementu. Důvodem, proč byly dosud všechny baterie Nissanu tak problémové, bylo vždycky AESC. Jejich články nejsou úplný odpad, jen prostě konkurence (jmenovitě LG) byla vždy o level jinde. Použít LG články již v 40kWh baterii, tak se rapidgate nekonala.

Celkem mě zaujal ten parametr rychlosti nabíjení 70kW standard a 100kW špičkově. S těma 70kW nemám problém a nové 100kW (500V*200A) CHAdeMO stanice to umožní relativně hojně využívat. Nicméně obávám se, že s těmi 100kW peak se bude opakovat příběh Soul EV. Tzn. i kdyby to ta baterie/vůz dala(a je to klidně možné), tak to reálně nebude za praktickou dobu životnosti tohoto modelu moc kde vyzkoušet, protože k tomu bude třeba už 150kW CHAdeMO nabíječka, která dá alespoň těch 250A. A těch dle mého mínění v EU ani USA už moc postaveno nebude.

Obrázek uživatele ozana

Stojan s CHAdeMO nad 50kW už někdo viděl?

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Ano (pravda ne u nás), Např. Bjorn i jiní už na něm zkoušeli nabíjet Kia Soul EV. Zhruba od léta 2018 jsou konečně dostupné 200A CHAdeMO konektory a koncem léta se 100kW (500V*200A) stanice začaly objevovat jak v certifikaci CHAdeMO tak i po cestách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem myslel, ze ccs je v dnesni dobe jediny povoleny rychlonabijeci standard v evrope. Jak si muze nisan dovolit prodavat tu nove auto s chademo kdyz i tesla se musela prizpusobit a dodavat model 3 s ccs vcetne prestavby superchargeru? To maji japoncici povoleno v tom delat hokej a neplati pro ne normy a predpisy?

Evropská komise směrnicí nařídila, že každá nová dobíjecí stanice od podzimu 2017 musí být v případě AC dobíjení osazena konektorem Mennekes a pro DC dobíjení konektorem CCS. Nicméně směrnice vysloveně uvádí, že ostatní standardy jsou tolerovány, proti čemuž asi nelze nic moc namítat.

Bohužel ale EK dosud nevydala podobnou směrnici (platnou např. v Číně), kde by to samé pravidlo nařídila pro palubní zásuvky nově homologovaných vozů v EU. Díky tomuto opomenutí se vlastně vůbec nic nevyřešilo a problém zůstal. Sluší se dodat, že kdyby EK zavedla tuto zásuvkovou směrnici, pak by ta pro stanice byla vlastně již zbytečná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zákaz by v EU zvažován, ale nakonec stále můžete budovat Chademo+CCS nabíjecí stanice.
Na druhou stranu vznikají projekty čistě CCS.
Bohužel nebyla zakázána 32A1f palubní nabíječka.
Věřím v tom případě by Jaguar měl 3f.

https://insideevs.com/nissan-announces-leaf-e-price-europe-japan/

In the case of Europe, Nissan announced two Limited Edition versions for “old” and new version:

LEAF 3.ZERO (40 kWh) – from €39,900 (orders now, deliveries from May)
LEAF 3.ZERO e+ (62 kWh) – from €45,500 (orders now, deliveries from Summer)

Takze to vypada na rozdil 5k6 EUR (144kKc) mezi 40 a 62kWh.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jako mě se fakt docela líbí, ale Nissane, víš kam si ho můžeš strčit za 45500€ ($51900)... Zdroj

My jsme vám strašně moc chtěli představit nový Nissan Leaf na podzim, ale bohužel nemůžeme a je to kvůli vyšetřování Carlose Ghosna, opravdu, fakt to není kvůli tomu, že to auto nemáme vůbec připravený.
.....
Tradááááá, představili jsme vám nový Nissan Leaf přesně v den, kdy se Carlos Ghosn poprvé objevil u soudu a píše o tom celý svět :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle sem proste neslo nedat.
To je snad april tenhle clanek.

www idnes cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toho mazutového psychopata sem už pred časom niekto dával. Škoda času to čítať.

Uprimne, cim se to tak lisi od zdejsich "vykladacu slova boziho", kteri sami EV nejezdi? Jen opacna strana teze extremisticke mince.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NISSAN - sra@ka = vyhozené peníze a nervy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena nejlevnejsi Verze Leaf Plus v Japonsku je asi 4,1 milionu jenu s dani. Maji to na webu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tady sme fčezku tyoe necpi nám sem furt ty rejžácký šprdlíky, bud intenešnl $ anebo 800.000 CZK ;) Kdo má furt přepočítávat ty rejžoviny mysli trochu, nám stačí jejich zadlužení +270% dublejt amen nazdar nebo lépe řečeno nasrrr :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdoví kolik jich tam blaflo ;)

autorevue.cz/v-tichem-oceanu-hori-nakladni-lod-s-3500-auty-na-palube-bylo-21-lidi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím nabíjením 0,1C je blbost. Už mám naježděno přes 250 000 elektrických km a nejefektivnější pro baterie je je nabíjet cca 0,2-0,4C ihned po vybití, 0,1C z dlouhodobého hlediska snižuje kapacitu. Důležité je nebalancovat to na každý nabíjecí cyklus ale tak na každý desátý.Stejnětak je důležité při nižší teplotě stáhnout nabíjecí proud,a stejnětak při příliš vysoké teplotě. A rozsahy pracovní 30-95%, jednou za 14dní dát 30-100%, jednou za půl roku dát 0-100%.Mám informace z každého jednotlivého článku na celém battery blocku za každé nabíjení za posledních 6 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaká je degradace baterie po těch 6ti letech?

Obrázek uživatele Jan Horčík

S čím jezdíte, mohu-li se ptát?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

v jednej diskusii k tomu rozmeru "batérie" napísal supermegyrapidgate! články sú hustejšie, takže o prehrievanie sa netreba báť, BUDE!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufam ze pro EU tam bude menekes; obrazek nabijeci kaplicky jasne ukazuje yazaki.
A koupit? To je oc tu bezi, predikovana cena ++5800EUR neni moc motivujici...

Včera jsem jel se svým novým Nissanem Leaf na dálnici a byl jsem zklamaný :-( Po 50km při rychlosti 130mk/h, následně půlhodině rychlodobíjení, pak dalších 50km při 130km/h se přehřála baterie a musel jsem snížit rychlost na 90km/h :-( Sice jsem i se spalovákem jezdil po dálnici kolem 110km/h, ale někdy potřebuji jet rychle na otočku do Prahy (80km tam, rychlonabíjení, 8Okm zpět) tam jsem tedy s novým Nissanem Leaf narazil tvdřě :-( Jakmile tu bude Tesla Model 3, tak Nissana prodám a kopím Teslu 3. Jedinou výhodou zahřáté baterie je, že při její vysoké teplotě nabíjí Nissan až do 90% výkonem 19kW. Jinak kleá už při 80% pod 15kW.

Stačil by Vám Ioniq (za cenu T3 by jste měl i druhého pro ženu) a dal by jste to po dálnici na jeden zátah. A pokud by jste vyjížděl s prázdnou bat., tak ho nabijete za poloviční čas.

Obrázek uživatele Radovan

Proč ho tak často nabíjíte? Kdyby jste jel trojčaty s 16 kWh, tak to chápu, ale Leafem 40 kWh. Já ho trápil 135 tempomat v testu (kde bylo omezení tak 115) a dojel z Brna až do Klimkovic u Ostravy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Rozhodli jsme se náhle, že pojedeme do Prahy 85km a zpět do spec. obchodu. Vyráželi jsme z domova s teplotou baterie 1/3 a cca 40% kapacity, nabíjeli cca 20min na rychlonabíječce až do 70% kapacity s dojezdem 170km tzn. dvojnásobek trasy 85km. Po rychlonabíjení byla teplota baterie 1/2. Po ujetí 50km rychlostí 130km/h zmizelo z dojezdu 115km, tak jsme zpomalili na 90km/h, protože jsem chtěl mít v baterce 20km rezervu. Zbývalo tedy ujet 35km a my měli v baterce 55km. U obchodu v Praze nám zbylo 30km, protože poslední úsek cesty byl lehce z kopce. Teplota baterie však byla 2/3 :-( Nakoupili za cca 20min jsme a vyrazili jsme zpět. Zajeli 1km na rychonabíječku, kde jsme byli 30min a nabili na 80% s dojezdem 175km, ale teplota baterie už byla 4/5 tzn. v prvním červeném políčku. Po ujetí 50km v rychlosti 130km/h baterie zahlásila přehřátí a my museli zpomalit na 90km/h :-( Zdržení proti cestě spalovákem bylo cca 60min (dobíjení + pomalejší jízda). Pokud bych vrážel z domova s plně nabitým autem a studenou baterií, tak věřím, že by bylo zdržení jen 30min proti spalováku. S Teslou 3 by nebylo zdržení žádné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je tragédia a nie elektromobilita. A to mám tiež elektromobil, ale na toto by som nervy nemal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro USA pozdě , už tam ztratili trhy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

40kWh verze nepoužívá články LG ale AESC.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opravili jsme, díky!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co takhle udělat článek jak nás cizáci drbou na vodě?

pravdaovode.cz/wp-content/scripts/map2016/mapa012016.html

Tesla 3 LR bude 55kWh a Leaf 2+ bude 60kWh? To snad Elon nedopusti.

Tesla 3 LR ma cca 75kWh bateriu.

Sorry, mel jsem na mysli SR short range. A popletl jsem LR mylne jako low range. Spravne je Long Range.
Takze SR 55kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro vys. životnost baterie platí již delší dobu:
- nabíjet 1/10 kapacity
- používat ji mezi 40 - 90 procenty kapacity
- udržovat ji v povoleném rozmezí teplot

pak baterie něco vydrží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie dve hodnoty OK, ale ja mám jaksi zafixované 30-80%, alebo 20-80%

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to znamená povolené rozmezí teplot?

Obrázek uživatele ozana

Co to znamená nabíjet 1/10 kapacity?

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Ma li kapacita jednoho clanku napriklad 100 Ah, tak je dobre nabijet proudem 10A.

Obrázek uživatele ozana

Asi nebudu nabijet jen doma ze zásuvky, pokud mám 40kW baterku a možnost rychlonabíjení.

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Ja jen objasnoval pojem 1/10 kapacity. Pri cestach pouzivam take Chademo. Doma ale 10 az 16 A.

Obrázek uživatele ozana

Jasně 0,1C

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Záruka 8 let/ 160 000km
Neznáte náhodou někdo podrobnosti záruky? Nevěřím, že tam nejsou žádná když a pokud...

Asi se to může v čase trochu měnit, ale základní definice je zhruba tato:
Řidiči Nissanu LEAF jsou nyní kryti pro případ, že stav baterie zobrazený na přístrojové desce klesne během
5 let nebo 100 000 kilometrů pod 9 z 12 dílků.
Zdroj: http://leaf.nissan-autoin.cz/cena-a-vybava/zaruka-a-sluzby/

Roky, kilometry, jsou jiné než v článku, ale rámcově to je zhruba takto nastaveno, alespoň formálně...

čiste v právnickom výklade - vymenia batériu/články (oboje NIEnové) aby mala "sľúbenú" kapacitu. ani o kúsok viac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vůbec.
Tam bude zacházení typu:
rychlonabíjení max xy C maximálně z za sebou, potom r krát balancování a pomalonabíjení pokud takto ne padá záruka
maximální hloubka vybití xy max zkrát za sebou, potom....
během života nesměl být BP maximálně vybit více než ....
atd atd - prostě vše, co postaví baterku mimo optimální stavy..podívejte se na LC testovací parametry baterky a tam je to optimální provozovat..

samozrejme v prvom rade je potreba VYHNÚŤ sa plneniu. ale, v prípade neskutočnej "vstřícnosti" je to maximum možného.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na to je zatím ještě nejspíš dost brzy, Nissan se cuká i u některých specifikací a ceny.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol