CES 2018: Kia Niro EV s dojezdem 383 km a 64kWh baterií

redakce - 10 Leden 2018

Kia na veletrhu spotřební elektroniky CES 2018 v Las Vegas prezentuje svoji vizi budoucí mobility. Do ní zapadá i elektromobil Niro EV Concept s 64kWh baterií a dojezdem 383 km.auto elektromobil Kia Niro EV Concept

Doufáme, že Kia Niro EV Concept se brzy promění ve výrobní vůz.
foto: Kia

Ve snaze rozšířit horizonty svých služeb mobility Kia představuje celou řadu nových technologií, které jsou součástí její nové strategie ACE zaměřené na autonomii (A), konektivitu (C) a ekologii/elektrický pohon (E). Strategie ACE automobilky Kia staví na třech klíčových pilířích, které reprezentují vizi Kia v oblasti osobní dopravy.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Autonomní (A) – Kia plánuje, že do komerčního provozu uvede vozidla s autonomní technologií úrovně 4, přičemž testování autonomních vozidel v ‚chytrých městech‘ by mělo začít v roce 2021.

Konektivita (C) – Do roku 2025 nasadí Kia technologie konektivity do všech svých modelových řad, přičemž do roku 2030 by měly konektivitou disponovat úplně všechny modely značky.

Ekologický/Elektrický (E) – Kia do roku 2025 představí 16 nových vozidel s vyspělým typem pohonu, včetně řady nových hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů; v roce 2020 se představí zbrusu nový elektromobil na palivové články.

Kia v rámci této strategie představuje na CES 2018 svůj koncepční vůz Niro EV Concept. Model kombinující stylový design moderního kompaktního SUV s vysokou hospodárností vyspělého elektrického pohonu na baterie představuje další krok na současné cestě značky směrem k elektrifikaci.

Niro EV Concept, ztvárněný korejským designérským studiem Kia, je plně elektrické kompaktní SUV. Karoserie aerodynamických tvarů zaručuje snadné obtékání vzduchu přes střechu, boky i podvozkové partie vozidla.

Kia Niro EV Concept

Kie Niro EV Concept
foto: Kia

Tradiční masku chladiče – zde kvůli chlazení motoru zbytečnou – nahrazuje hladký interaktivní displej, kombinovaný s mimořádně štíhlými předními světlomety. Z profilu se tento koncept inspiroval současným modelem Niro s módní siluetou kompaktního crossoveru, zvýšenou karoserií a širokým zadním sloupkem.

Hladké zadní partie konceptu Niro EV Concept s čistými a ostrými koncovými hranami usnadňují odtrhávání vzduchu od zádi vozidla. Koncept používá tichý elektrický pohon, který bude výhodou v městském a příměstském provozu. Koncept se navíc chlubí novými technologiemi ke zvýšení bezpečnosti chodců.

Nový systém aktivního varování chodců (APWS) implementovaný v tomto modelu využívá přední kamery, technologii rozpoznávání objektů a přední reproduktory.

Pokud zmiňovaný systém identifikuje chodce nebo cyklistu křižujícího vozovku před vozidlem, z reproduktorů se ozve akustické varování, které upozorní na přítomnost vozidla.

APWS jde ruku v ruce s novým systémem interaktivního osvětlení konceptu Niro EV Concept, který uživatelům a chodcům zprostředkuje velmi intuitivní vizuální komunikaci s vozidlem.

Kia Niro EV Concept

Kia Niro EV Concept
foto: Kia

Kabina byla navržena jako čistá, minimalistická a digitální, se zaměřením na uživatelskou interakci. Přístrojová deska zaujme svým horizontálním uspořádáním se širokými a hladkými povrchy. Výsledkem je prostorná a uklidňující atmosféra v celé kabině, k níž přispívají i jemné odstíny stříbrné, šedé a bronzové na všech površích.

Niro EV Concept pohání ústrojí a technologie určené pro elektromobily příští generace, které Kia plánuje uvést na trh v nejbližších letech. Energii dodává vysokokapacitní lithium-polymerový akumulátorový modul (64 kWh), napájející výkonný elektromotor (150 kW). Niro EV Concept nabízí dojezd 383 km s nulovými výfukovými emisemi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

ze zadu hezký. ze předu hnusný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tie predné svetlá má ako M3 :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ohledně "nahrazuje hladký interaktivní displej" co se týká přední masky, je nejasné, k čemu ten display je a v čem tkví jeho interaktivita?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On ten displej je spíše pro interakci s chodci než interaktivní. Což je maličko rozdíl. V chvíli, kdy auto řídí autonomní počitač, je totiž oční kontakt chodce s řidičem nanic.

Nadávání chodcům :)

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter