ČERVEN 2015: prodej elektroaut v Německu

Německo, navzdory tomu, že jde o největší evropský trh s auty, v oblasti elektromobility stále velmi zaostává. Důkazem toho je i aktuální statistika prodejů elektromobilů a plug-in hybridů za červen 2015.

Volkswagen Golf GTE, plug-in hybrid představený před autosalonem Ženeva 2014, bylo v červnu 2015 druhé nejprodávanější auto na baterky v Německu
foto: Volkswagen

První je s 224 kusy americký elektromobil Tesla Model S. Na druhém místě máme domácí plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE se 186. O jediný prodaný kus tak předběhl japonský plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV.

Čtvrté místo si překvapivě vydobila jihokorejská Kia Soul EV se 159, na pátém je Audi A3 e-tron se 133, na šestce Nissan Leaf se 133. Sedmičku má BMW i3 se 120 a dál už se podívejte níže na obrázek.

Celkově jde za červen 2015 o 1154 elektromobilů a 688 plug-in hybridů, tedy 1842 nabíjecích aut. Za celý rok letošní rok je to zatím „pouhých“ 5366 aut do zásuvky.

prodej elektroaut v Německu červen 2015

Němci už dnes mají obrovský výběr aut na baterky. Jenže žádný extra velký zájem.
foto: EV Sales Blogspot & EV Obsession

9 Comments on “ČERVEN 2015: prodej elektroaut v Německu”

      1. Že by to byl takový
        Že by to byl takový pasivní bojkot zelených technologií? Kamarád žijící v Německu mi psal, že obecně panuje značná nespokojenost s výší účtů za elektřinu. To je ta odvrácená strana Energiewende. I když zeleným technologiím fandím, tato okolnost může být závažnější, než nám to s odstupem připadá. Ostatně i u nás takzvaná zelená politika dost tvrdě narazila.

        1. Klasika. Něco jiného je
          Klasika. Něco jiného je vykřikovat na demonstracích o jaderné hrozbě a přivazovat se řetězy ke kolejím, kudy jede vlak s vyhořelým palivem (rozuměj dnešními technologiemi za rozumné peníze nezpracovatelným), něco jiného je každý měsíc zacálovat větrné parky a sluneční panely. O dalších penězích na rozvodné sítě nemluvě. Jestlipak oni nakonec nebudou hlasovat peněženkou?

          1. Toť otázka. Závisí to na
            Toť otázka. Závisí to na tom, kolik bude potřeba ještě investovat do OZE, aby se nahradil výpadek výroby z JE a současně se nezvyšovala uhlíková stopa, tj. spotřeba uhlí v TE. Přitom musí být ekonomika pořád zdravá a nemělo by už docházet k další zátěži poplatníka. Chápal jsem to na začátku, že na rozjezd je potřeba něco věnovat, ale dnes jsou ceny takové, že si pořídíte vlastní FVE možná za polovovinu ceny auta (ostatně máte s tím zkušenosti).
            Tady je odkaz na materiál z Fraunhoferova Institutu (květen 2015). Vyrobili z OZE loni něco kolem 30% energie. To je už docela dost. Fraunhofer, bilance a koncept rozvoje.
            Vypadá to, že by odstávku JE měli přece jen ještě o nějaký rok odložit, výroba vychází ze všeho pořád nejlevněji.
            Koukněte se na grafy, je tam vidět ten „bumping“ způsobený FVE, kdy produkce kolísá podle denní doby. Je to jak vlny na moři. Ale je vidět že se i taková výrazná nepravidelnost (ale předvídatelná) se dá dost dobře regulovat. Žádné blackouty se zatím kvůli tomu nedějí. Mají také hezky zpracovaný koncept využití baterií pro odřezání poledních špiček. Ono se to přímo nabízí. 🙂
            P.S. To bych něvěřil, že budu někdy Němcům tolik fandit.

    1. Co se týká EV/PHEV je
      Co se týká EV/PHEV je meziroční růst prodejů v Německu přes 65%. To je fakt „hodně slabé“. OMG! Když si vezmu, že Germáni jako snad jediní nedávají tisíce €/$ na nákup elektromobilů tak je ten jejich 0,6% podíl EV/PHEV na celkových prodejích vynikající číslo. Až budou mít stejný dotace jako příkladně ve Francii, tak pak se teprve můžem o něčem bavit…

Napsat komentář