Čerpací stanice Benzina nabídnou také vodík

Jan Horčík - 01 Srpen 2019

Podle informací iHNed.cz chystá Unipetrol, pod který spadá síť čerpacích stanic Benzina, výstavbu prvních vodíkových plniček v Česku. Mají být v Praze, Litvínově a Brně.auto čerpání vodíku do vodíkového auta

Čerpání vodíku do vodíkového auta probíhá podobně, jak např. plnění nádržení u aut na plyn.
foto: Honda

V současné době se pro stavbu prvních tří vodíkových čerpacích stojanů v rámci čerpacích stanic Benzina vyřizují povolení. Není jasné, kdy by měly být dokončeny ani kolik budou stát.

Jisté je, že v Česku si mnoho zákazníků nenajdou. Žádná auta na vodík se zde totiž neprodávají ani nejezdí. Unipetrol nicméně bezesporu využije pro stavbu vodíkových stojanů dotace, a tak ho nejspíš ekonomická návratnost příliš netrápí.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

No vida, netušil jsem, jak rychlý bude tenhle dotační souboj o stovky milionů na vodík. Poláci jsou dobří obchodníci. Unipetrol už se na státní vodíkový cecík se svou Benzinou přicucnul. Tak mu ten pokus hezky zacvakáme z našich daní :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

dobrý zatím ten třaskavý nesmysl bude jen fpldelích Pragl Litvínov a Brnou kam za smradama nejezdím takže sem fklidu. Každopádně i když polskou benzínku už dávno nesponzoruju to pouze holandskou šelku, tak ji budu za to o to víc ignorovat ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA/No_name
2.liga UČNI: TakyMartin/Kerosin/Tomáš / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 4.liga AUTSAJDŘI :
5.kolona ROPÁCI : runner42/rs/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker

Mám pocit , že hybrid.cz se k vodíku chová jak autoforum.cz k elektromobilum , neměli by se zde podporovat nové technoligie a né se jim posmívat?

vodik je docela stara technologie, ale posmivat se mu klidne muzou, neb ekonomicky nedava vodik s osobni doprave vubec zadny smysl

Rozhodně to je mnohem mladší technologie, než BEV a zatím v začátcích, takže nikdo neví co se z toho bude.

K vodíku mám neutrální postoj .

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OrLRA/s1/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13.jpg

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pěkná tabulka asi i pravdivá, ale porovnává neporovnatelné.

U nás a ve většině světa je hlavní zdroj obnovitelné energie slunce , nejsme Norsko.

A pokud máte elektromobil tak jistě víte , že se nabíjí většinou pohodlně přes noc doma a to na slunce tedy obnovitelný zdroj nejde. A o zimě nemluvím , jsou lidi jako já kteří jezdí v EV i zimě a na horách. takže hlavně na uhlí.¨

Kdežto energie použitá na výrobu vodíku se může brát v době kdy slunce svítí, protože vodík se na rozdíl od elektřiny dá skladovat. Má to horší účinnost, ale na bilanci co2 to nemá vliv.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jenže vodík si doma nevyrobíte, to je ten hlavní rozdíl.
Pro 50 km jízdy automobilu můžete buď
1) mít solární panely pro denní výrobu 10 kWh a uskladnit v 10 kWh baterii, abyste i se všemi ztrátami dostal do svého BEV 8 kWh dostatečných pro 50 km nebo
2) mít solární panely pro denní výrobu 35 kWh, velmi drahé zásobníky na vodík, abyste minimalizoval ztráty ze samovolného úniku vodíku a zařízení na čerpání vodíku pod tlakem 700 bar, což by vás vyšlo asi na podobnou cenu jako 10 nových Toyot Mirai
A i kdyby ten vodík nebylo třeba skladovat a tlakovat, tak stejně o 250 % větší plocha v solárních panelech vyjde dráž než ty potřebné baterie.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Já s Váma souhlasím, 10 Kwh s průměru denně do vozidla nabíjím, ale i když bych měl solární elektrárnu tak bych ji na dobíjení vozidla mohl využít velice málo, protože auto obvykle přes den jezdí.

A k bodu dvě , doma si asi opravdu vodík nikdo vyrábět nebude, benzín si také doma nevyrobíte, stejně jako plyn i jinou energii

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ono je v celku jedno jestli doma nebo ve velké solární/větrné elektrárně. Podstatné je, že jsou zde fyzikální limity a prostě potřebujeme na ujetou stejnou vzdálenost 3,5x více elektřiny nebo vyrábět vodík neekologicky spalováním zemního plynu/ropy, ale to pak nemusíme nic měnit a jezdit stále spalováky.
Vezměte si poslední vysoutěžené ceny FVE v Německu, kde byl vážený průměr 54,7 €/MWh, pokud to chcete uskladnit ve vodíku, musíte násobit x3,5 a rázem jsme na 5 Kč/kWh, to je dost vysoká daň za možnost dlouhodobějšího uskladnění (které má mimochodem také své nemalé problémy i u vodíku). I kdybychom vyráběli v nejoptimálnějších dnech 300 % spotřeby v OZE, tak by byla výhodnost tohoto skladování velmi diskutabilní.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Rekl bych, ze financni stranka takoveho skladovani by se zlepsila, pokud by nastavala zaporna cena nebo cena blizko k 0. Tj. slunecny vetrny den, elektriny o 50 % vice, nez ji kdo spotrebuje. Misto, abyste zastavil dodavky sve VTE ci FVE, tak pristoupite na vykup i za 5 €/MWh. A pokud by byla cena pri nedostatku pres 100 €/MWh, tak uz v tom vidim i ekonomicky smysl.

To je doslova třaskavá nabídka! Jsem rád, že se všechny ty stanice nacházejí docela daleko od mých působišť.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Tak z toho se hodně lidí pose.. Hi Hi
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/uhlikova-dan-co2-emise-nemecko-zdrazeni-nafty.A190730_121635_automoto_fdv

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Marek_

A četl si i dál než jenom nadpis?

"Jak informoval německý deník Süddeutsche Zeitung, má litr nafty podražit přibližně o 50 centů, nejpozději v roce 2030 tak bude stát 1,80 eur místo aktuálních 1,30 eur."

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Samozřejmě, že jsem to přečetl. A co? Dobrej padesátník nebo ne?

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Marek_

No já jen, že ten nárůst bude postupný, do 2030, za 11 let. A to by možná stouolo i bez té daně.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak tady jde spíš o pricip. Stejně víme betla, co bude za 11 let a kam se ten náš svět vydá. Myšlemka je to dobrá, ale zase se to nesmí přehánět s ohledem na chudší popuaci

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele M.Krupka

Znám pár chudých lidí. Cena nafty na čerpacích stanicích je vůbec nezajímá. Nemají totiž žádné auto.

Jasně. Tak to je ale ta "šťastnější" část populace. Když jsem do svých 30 let auto nepoužíval, tak mi ani nechybělo. Taď kolem sebe vidím rodiny, kde jsou čtyři a mají tři auta. Pak se ve městě ani nedá jet a následně ani dýchat ?!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no zdražit naftu na 50/litr je samozřejmě v pořádku, je potřeba dízlprasata podrbat, ale je to potřeba udělat plošně nikoli jen v německu, protože pokud naftu nezdražíš i v čezku rázem tam export germánských dízlpopelnic nabere neuvěřitelných objemů ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion a BostonDynamics ;)
Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá."
https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499/
"Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;))
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef/UDA/No_name
2.liga UČNI: TakyMartin/Kerosin/Tomáš / 3.liga PŘICMRDÁVAČI : Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 4.liga AUTSAJDŘI :
5.kolona ROPÁCI : runner42/rs/Kukjeopičípotrat/Ing. Robert Šrámek/Teslalicker

Princip neprincip, my vas z tech aut proste dostaneme a hotovo. To vydrzi tak do pristich voleb. Nemecko uz tak ma nejdrazsi proud a tim se jeho ceny jeste zvednou, to si pis

https://www.info.cz/nazory/pur-zacatek-konce-elektromobility-uspech-porsche-ukazuje-jeji-zvrhlost-vznika-ekoslechta-42465.html?utm_medium=post&utm_source=facebook&utm_campaign=02-08-2019_Info_FB_%20Pur_Porsche

Tak v důsledku platí ta první věta. A je to poměrně správný přístup. A v Německu se na to lidé koukají jinak, sice nadávají, ale ve finále přijmou většinu těchto "nápadů".

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

50 tník za deset let, to je na úrovni inflace, už nyní na dálnici v itálii lížou paliva 2€ a nikdo se z toho nehroutí.

Aby to mělo význam a donutilo lidi přejít na alternativní paliva musel by stál litr paliva 5€.

No když zohledníme pokles poptávky v tomto období, tak je růst ceny super !!! Tady nejde o cenu, ale o to, že bude z "čmoudu" připláceno na čistější přepravu !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

A to je jen dobře.

Vcetne tebe, protoze na naftu se vozi prakticky vsechno, co kupujes. Hi Hi, abych te odcitoval...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

cena nafty tvori u spedic celkem male naklady
jen tak k porovnani jeden nas bezny tahac 28t, cena tahace necele 2.5 milionu korun, u 300 tisic pujde dal do sveta, tedy za cca 27 mesicu, mesicne tedy cca 92 tisic korun a prodej se da ocekavat okolo ceny 1.2 milionu, mesicne tedy cca -45tisic korun, mesicni najezd cca 11 tisic km se spotrebou 36/100 (dlouhodoby prumer u nasich tranzitnich tahacu), tedy cca 120 tisic korun mesicne, poptatky za myta a dalsi kapaliny potrebne k provozu cca 110 tisic korun, naklady na ridice cca 80 tisic korun (jerychleji stoupajici polozka za posledni 2 roky, pristi rok cekam ze se prehoupneme prez 100 tisic), rocni naklady za penumatiky a drobny servis cca 130 tisic korun, mesicne tedy cca 11 tisic korun, na 16 kamionu 3 dispeceri a mesicne naklady na 1 kamion tedy smesnych asi 3500 korun

v Nemecku budou naklady na ridice asi jeste vetsi, co sleduju inzerce tamnich spedic, tak nastup klidne 4000 eur, takze naklady na nej pak budou okolo 6-7 tisic eur mesicne, tedy vetsi nez kolik se da mesicne za naftu u daneho auta

7 tahacu jiz mame na LPG, naklady na provoz jsou cca polovicni nez u nafty, prestavba pak stoji cca 200 tisci korun a zaplati se tedy za cca 4 mesice provozu

cena nakladu za palivo bejva vesmes jen vymluva jak navysit ceny prepravy, ktere jsou diky konkurenci proste nizke

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave vycisleni, diky za nej.
Tedy cena paliva dela v nakladech na prepravu jen nejakou mensi cast. V cene zbozi je doprava take jen nejaka cast, takze suma sumarum pri zdrazeni nafty asi hlady neumreme.
Nicmene korunka ke korunce a zase bude o neco vice lidi na pokraji chudoby a tedy se rozrostou rady volicu ruznych Hrabisu a jim podobnych mafianu.

Uz jste objednali Teslu Semi, nebo tahac s pantografem? :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Teď když jste si spočítal náklady na palivo, tak se elektřina u kamionů řešit moc nemusí. Co je daleko zajímavější je cena kamionu a Semi bude tak o 60% dražší, tedy návratnost mizivá a velmi omezené možnosti nabíjení.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Jestli ty kamiony mění po 300tis.km a Semi by si mohli nechat dvakrát tolik pak to bude vypadat úplně jinak.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

delka pusobeni kamionu ve firme je dana nekolika parametry, prvnim je moralni zivotnost a nekteri zakaznici nechteji starsi vozy, pak take faktor dnesni doby leasingu, protoze se odepisou a diky leasingu rychleji, respektive neodepisuji tako takove ale jen splatky, kdys se koupi za hotove tak tam ten kamion "musi" slouzit 5 let, neb se take 5 let odepisuje, pri leasingu proste tak dlouho jak je smlouva, vetsinou berem na 2 roky, u leasovanych se ale neda udelat prestavba, takze vesmes smeska ve flotile, novejsi i starsi

verim ze elektrika bude pro spoustu klientu lakava i z pohledu PR "vozime to ekologicky" a podobny PR, ale dulezita je pak proste cena a infrastruktura, tam kde nepujde pohodlne nabijet proste nemuzeme poslat elektrickej kamion, neco jako pockam si na nabijecce i mimo plan proste nemuze existovat, jiz takhle stracime desne casu v zacpach, a cas jsou penize

jinak cena tahace je hrozne ruznoroda, jsou stroje za 2 miliony ale i za 4 miliony, "konfugurace" je vetsi peklo nez jake je u Audi, BMW a Mercedesu :D clovek by as neveril kolik veci si tam mzue nakonfugurovat poodle prani a spis to pripomina konfiguraci bydleni a tuningu nez kamionu jako takoveho :) treba u Actrosu jsou na vyber i ruzne vahy ruznych prvku, aneb hodne se hledi na hmotnost pokud se vi ze se bude casto vozit naklad na limitu hmotnosti, a nemyslim si ze Semi bude nejak vyrazne drazsi nez konkurece

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave informace.
Ja to samozrejme placnul jen tak do vetru. Ta infrastruktura pro elektricke kamiony opravdu jeste chybi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ano to by bylo řešení, ale s tím nabíjením bude v Evropě, nehledě na jiné státy velký problém.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Michelin

Tak jasně, že to hned nebude použitelné univerzálně úplně kdekoli.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

každopádně máte pravdu, pokud by kamiony mohly mít dvojnásobný nájezd a ještě bez problému je za slušnou cenu prodat, bylo by to pro řadu dopravců určitě velmi zajímavé.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

neobjednali, az bude tak bude, do te doby nez dorazi do Evropy Tesla Semi tak pocitam ze nejakou elektriku bude mit i kazdy evropsky vyrobce tahacu, rozhodovat bude cena a infrastruktura, pro dalky bych v EU s elektrikou ale v dohledne dobe zatim moc nepocital

ta Scania s pantografem je podle meho blbost, prilis nakladne aby z toho profitovaly jen vysoka vozidla typu kamiony, ty kabely patrej pod asfalt a ne aby se cela evropa zadratovala trolejema nad silnicema

Obrázek uživatele Michelin

Ono by se drátovalo jenom nad dálnicema (takže to se zrovna u nás moc nepomějeme) a jen krajní pruh.
Já v tom nevidím úplný nesmysl. Když se podívám kolik kamionů jezdí, tak mi to připadá jako docela velká potenciální úspora nafty.
Kdyby byl tenhle druh dopravy nesmysl tak bychom to neměli v každém větším městě a téměř nad každou tratí.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

mnohem lepe by z pohledu budoucna poslouzilo spise dat ty draty pod alsfalt a napajet indukcne, tim by mohli na danou indukci jezdit i nizsi auta vcetne aosobaku a motorek, u aut s vetsi svetlo vyskou a tedy i tech nakladaku se to da urcite resit i nejakym udelatkem podobnym panfografu, jen by se proste spoustel k vozovce a mel nejaka dalsi kolecka aby nedrel asfalt/beton

na jednu stranu okolo dalnic zakazujem konstrukce treba pro billboardy a nadruhou stranu tam co 50 metru dame sloupy s trakci? a co zachranari, jak se bude na dalnici resit nehoda kde bude treba privolat letecke zachranare a nikde nebude misto na sednuti, protoze tam povedou draty? proste az prilis ale a prilis minusu za prilis velke penize, a duvod proc se to stavi ted pokusne jsou zcela jiste penize

Obrázek uživatele Michelin

S těmi záchranáři máte pravdu, to mě nenapadlo.

Ta indukce se obávám bude mít příliš velké ztráty, a navíc nepřenese ani to co kamion spotřebuje.
Taky by se asi docela složitě řešilo aby byla indukce zapnutá vždy jen pod jedoucím autem a ne všude.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Jestli je to jen vymluva nebo realne zdrazeni je z pohledu koncoveho zakaznika celkem jedno, ne?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nemyslím si, že bych se z toho měl .... Ale pokud to zafunguje, tak za rohlík klidně dám místo 2kč i 4kč :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Predpokladam, ze i kdyz s dotaci, nejake penize do toho dat budou muset. Takze nejakou navratnost zrejme ocekavaji, kdyz uz ne financni, tak alespon marketingovou (pise se o nich).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Super. Cim dalej tym viac sa ukazuje, ze mal Musk pravdu a vodik je nezmysel. Aspon v EU nasiel zmysel v podobne temy na dotacie, lebo tu sa dotuju hlavne nezmysly.

Super. Těším se na reálnou cenu za kilo. Aspoň si budu moci udělat kalkulaci (ne)návratnosti nad reálným číslem (spotřebu si vycucám z prstu).

super, takže těmto časovaným bombám pro blbečky se budu vyhýbat :)
nejhorší je, že ty auta budou kupovat hlavně státy ovládaný nemocnými korporacemi, už ani nebudou potřebovat obyčejné lidi, už jsou jen napojení na státní rozpočet, říkají tomu "renta", viz ekonomka Švihlíková, doporučuji přečíst:
https://is.gd/7KWL2n

Konečně

Německo chystá daň na podporu elektroaut, nafta podraží o 13 korun: https://auto.idnes.cz/redir.aspx?c=A190730_121635_automoto_fdv&x=socialky_android_z

---

ecotaxiolomouc.cz

Blbost, to neudělají, DE teroristi chtějí fosilní auta (nechtějí nezávislé lidi na levné elektřině) a automobilový průmysl si dobrovolně nezničí. Jen čirá propaganda odpovídající idnes, ihned, lidovkám, ekonomia, Reflex, Respekt, centrum, seznam, auto apod. :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon