Ceny ojetin rostou nejen v České republice

V době uzavření poboček prodejců ojetých automobilů se dalo v Česku pořídit automobil v průměru o 17 tisíc korun levněji než dnes, na Slovensku a v Polsku je rozdíl v ceně dokonce 28 tisíc korun. Ceny dál porostou.

Nejlevněji se prodávaly vozy v době nouzového stavu
foto: Škoda

Pandemie čínského koronaviru změnila stav české ekonomiky a promítá se i do cen automobilů. Průměrná cena ojetin tento měsíc vzrostla na téměř 241 tisíc korun a vzhledem k omezenému množství automobilů na trhu a výpadkům ve výrobě nových automobilů cena dál poroste.

Nejvýhodněji mohli zákazníci pořídit automobil v době nouzového stavu, kdy se dal automobil pořídit v průměru za 224 tisíc korun. Vyplynulo to z prodejních dat největšího českého prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

„Ještě před vyhlášením pandemie se plnily predikce ekonomů ohledně zdražování automobilů. Nouzový stav tento trend na chvíli pozastavil. Zatímco v únoru si zákazníci u nás kupovali automobily v průměru za 232 tisíc korun, v době nouzového stavu jsme museli my i další prodejci výrazně snížit ceny automobilů, abychom přestáli období sníženého zájmu o vozy. Průměrná cena se tak snížila až na 224 tisíc. Vzhledem k nedostatku automobilů na trhu způsobeném výpadky ve výrobě nových došlo velmi rychle opět k navýšení ceny, a to aktuálně v průměru na 241 tisíc korun. Na celém trhu budou ceny i nadále růst,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

I přes toto navýšení cen, jsou ojeté automobily v současnosti prakticky nejdostupnějšími vozy, které jsou ihned k odběru. Nové vozy jsou ještě méně dostupné a čekací doby se u mnohých výrobců ještě prodloužily.

„Přestože jsou Češi stále opatrní, roste zájem o nákup ojetin, protože si mnozí uvědomují, že výběr vozu bude omezenější a méně výhodný,“ doplnila Topolová. I přes počátek ekonomické krize roste zájem o financování, které je stále pro většinu z nás možné pořídit za velmi příznivých podmínek.

Nejvyšším tempem rostou ceny nejen velkých automobilů typu MPV nebo Van, ale i Sedanů, které jsou i pro rodinné cestování po České republice vyhovující. U těchto karoserií vzrostla cena od dubna o 20 %.

Naopak u mnohých oblíbených modelů cena na první pohled poklesla. Důvodem je absolutní nedostatek jejich mladších verzí. „Například dlouhodobě nejprodávanější Škoda Octavia vyšla v dubnu o 35 tisíc korun dráž než dnes. Rozdíl v ceně není ale způsobený nižší poptávkou, ale naopak razantním úbytkem mladších a méně ojetých verzí těchto automobilů na trhu,“ uzavřela Karolína Topolová.

tisková zpráva

22 Comments on “Ceny ojetin rostou nejen v České republice”

    1. Nepovolili oficiální zařazení do žebříčku, nicméně
      Nepovolili oficiální zařazení do žebříčku, nicméně ve výsledcích průzkumu uvedeni jsou, to ovlivnit nemohou. No žádný výrobce na tom není úplně dobře s počtem závad, to že Tesla neoplývá kvalitou všichni víme, nicméně lidi si ji kupují kvůli technologickému pokroku a když ji miluješ není co řešit. Když skončí láska k partnerce, člověk se až diví kolik najde závad, kterých si předtím ani nevšiml 🙂

    2. Nepřemýšlel jsi nad tím udělat malý web proč nekupovat
      Nepřemýšlel jsi nad tím udělat malý web proč nekupovat Teslu?
      Třeba by se ti povedlo pár českých a slovenských kupců odradit od koupě..
      Tady na Hybridu ty tvé vesměs negativní zprávy o Tesle zapadnou..
      Možná kdyby je předem všechny četli Michelin, Leodendula a další majitelé Tesel tak by se rozhodli jinak…
      Žádné EV není dokonalé a ještě dlouho nebude..
      Ale každé EV hlavně znamená méně peněz pro kozomrdy a ten jejich středověký stát, kde zcela běžně pod dohledem státní policie náboženská policie na přechodu pro chodce stíná hlavy lidem…(odkaz na video sem samozřejmě dávat nebudu, ale dá se to dohledat pomocí Google)
      Takže bych tě poprosil aby jsi začal hlavně postovat negativní zprávy o ICE autech…

        1. s najezdem do 150tkm rok 2013 cca 270k s dph ? to je hodne
          s najezdem do 150tkm rok 2013 cca 270k s dph ? to je hodne nebo malo?

          nebo mysleno ted koupit rok 2019 s najezdem 6tkm.. cca 450tis. bez DPH?

          rocni inflace:
          2013 1,4
          2014 0,4
          2015 0,3
          2016 0,7
          2017 2,5
          2018 2,1
          2019 2,8

          10,2% ? -> dnes je to auto o 50tis. bez dph drazsi ? mozna kurz k EUR/USD?
          -> mozna je v nem ale vice bezpecnostnich prvku?

          1. Měl jsem namysli auto 2019 6 tis nájezd. Tehdy stála
            Měl jsem namysli auto 2019 6 tis nájezd. Tehdy stála benzínová A180 550 tis včetně daně, pěkně vybavená a zdálo se nám to hrozně drahý. To že půjdou auta nahoru je všem jasné, už jen díky emisním pokutám a vyšším daním. Kde jsou ty doby že po slevách stála pěkná Octavka 380 tis vč DPH.

          1. To se těžko počítá, spousta věcí se neustále zdražuje
            To se těžko počítá, spousta věcí se neustále zdražuje a taky neustále zlevňuje. Jen říkám, že pokud mají platit za jednotlivá auta pokuty 50-150 tisíc, tak se to projeví na ceně. To že auta poměrně dost zdražila za posledních 5 let říkají skoro všichni a určitě ne jen o inflaci, zvláště ty levnější.

            https://www.ey.com/cs_cz/news/2020-press-releases/5/cenovy-index-ey-celkova-nabidka-automobilu-klesa

            https://money.cnn.com/2012/04/04/autos/car-prices/index.htm

            No a jak se Stanley Morgan spletl

            https://www.marketwatch.com/story/how-much-morgan-stanley-thinks-used-car-prices-will-crater-in-one-chart-2017-04-03

            1. To se počítá poměrně snadno, protože čísla o inflaci a
              To se počítá poměrně snadno, protože čísla o inflaci a kurzu koruny (i u aut vyráběných zde se mnoho komponent nakupuje ze zahraničí za € a $) jsou známá.

              A žádné pokuty za emise 50-150 tisíc za auto se v posledních letech rozhodně neplatily a letos tomu asi nebude jinak, protože většině výrobců ten limit splní díky prodaným EV a (P)HEV.

Napsat komentář