Cenová hranice US$100/kWh se považuje za zlomovou pro masové rozšíření elektromobilů. Nyní byla prolomena – problém je, že zatím jen u elektrobusů v Číně.
Čína je dnes jednoznačným světovým lídrem v nasazení elektrobusů v městské hromadné dopravě. Zatímco zbytek světa jich stěží dá dohromady pár tisícovek, v Číně jich jezdí vyšší statisíce.
Není divu, že se tam podařilo dosáhnout ceny US$100/kWh (pro celou baterii, nikoliv jen pro články). Baterie do těchto elektrických autobusů mají kapacitu ve stovkách kWh a nejčastěji se používá chemie typu LFP (lithium-železo-fosfátové baterie).
S potvrzením o prolomení hranice přišel magazín Bloomberg NEF, který ceny baterií ve světě dlouhodobě sleduje. James Frith z BNEF k tomu řekl, že jde o historický moment. Změna je dál již nevyhnutelná.
BNEF odhaduje, že v případě osobních aut na baterie je průměrná cena baterie US$137/kWh. Hranice $100/kWh má dosáhnout v roce 2023. Pro srovnání, ještě v roce 2010 to bylo přes US$1100/kWh.
–
–
BYD zrovna dodal 259 EV busů do
BYD zrovna dodal 259 EV busů do Holandska.
https://youtu.be/edj6OOn6NL8
Super. 🙂 Musím říct, že často se tu zmiňuje jen Tesla,
Super. 🙂 Musím říct, že často se tu zmiňuje jen Tesla, ale BYD udělal za poslední rok přes 380 %. Sice jsem se motal skoro 2 roky kolem zelené nuly, ale přece jen se to chytlo. I když teď už je to spíše předražená akcie.
https://www.investing.com/equities/byd-co.
Proces dekarbonizace vodíkem do sání trvá 30 minut a po
Proces dekarbonizace vodíkem do sání trvá 30 minut a po jeho dokončení jste lehčí vo 5 táců :)))))
https://www.novinky.cz/komercni-clanky/clanek/co-je-dekarbonizace-motoru-vodikem-a-proc-ji-potrebujete-pro-sve-vozidlo-40329607
Daleko efektivnější je stabilní dlouhodobý přidávání malého množství vodíku do sání systémem HHO ;)))
https://kcc-hho.webnode.cz/hho/
Trocha historie na pobavení:::David Kolben (runner42)
22. 05.
Trocha historie na pobavení:::David Kolben (runner42)
22. 05. 2019 18:45
TSLA ve volném pádu – 194$
Jedeeeeem 😀
kkk | 22. 05. 2019 19:57
Možná se to blíží k hodnotě, kdy to ve velkém nakoupí nějaký velký investor, třeba jedna rodina co před pár lety skončila s ropou
David Kolben (runner42)
22. 05. 2019 20:01
Chtějí spláchnou nějaké prašule do záchodu?
kkk | 22. 05. 2019 20:35
Nechte se překvapit
To si pamatuju, to byl bezvadnej short.
Tesla od začátku
To si pamatuju, to byl bezvadnej short.
Tesla od začátku dubna do začátku května ztratila 40% hodnoty.
To jste ale koukám zapomněl napsat 😀
Jasne ze zabudol. Nevedel, ze ty najvacsi mag(or) zo vsetkych
Jasne ze zabudol. Nevedel, ze ty najvacsi mag(or) zo vsetkych mag(or)ov vie predpovedat dokonale buducnost a prave na ten short zainvestoval a rozpravkovo zbohatol.
No a v tom zazvonil zvoncek a rozpravky je koncek. Treba ist buvat chlapcek malicky, nech mozes mat dalsie vlhke sny o pade Tesly v roku 2018.
Na ty Vaše dlouhodobý předpovědi jste už radši zapoměl
Na ty Vaše dlouhodobý předpovědi jste už radši zapoměl co? Mě ty krátkodobý výkyvy nezajímají a seriozní investory také ne. Art slušně vydělal co, a to nepočítám tu vaši sázku:::David Kolben (runner42)
25. 04. 2019 22:39
Tak jak to vidíš dneska, už jsi hodil ručník do ringu? Nakupoval jsi někde kolem 240$, pokud si pamatuju správně, že ano?
Pamatuju si to, protože tam někde čekám konec Muska v roli CEO.Art Vandelay | 26. 04. 2019 07:34
Ano, mam nakupene za 236 presne. Uterak urcite nikam nehadzem, skor rozmyslam prikupit nejakych 100 akcii.
😉
😉
To není možné!!!runner42 | 11. 12. 2017 07:32
Cena baterií
To není možné!!!runner42 | 11. 12. 2017 07:32
Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste. runner42 | 12. 12. 2017 06:40
Jenže to je minulost. V říjnu 2016 se pokles cen zastavil a od června 2017 ceny rostou a růst budou., protože je táhne růst cen již zmiňovaného síranu kobaltnatého, konkrétně za posledních 6 měsíců o 100%
Asi vám uniklo, že LFP, o kterých je tento článek, kobalt
Asi vám uniklo, že LFP, o kterých je tento článek, kobalt neobsahují.
Takže jsou sice levnější, ale je to zaprvé pěkné ekologické svinstvo ten fosfát a zadruhé mají menší energetickou hustotu, takže musí být větší. A jako bonus mají problém se zimou.
Takže fakt dobrý maximálně do čínského autobusu.
O kobalte si pisal ty. Tu sa pise o bateriach. Len si uzi to
O kobalte si pisal ty. Tu sa pise o bateriach. Len si uzi to ako sa vsetci na tebe povozia. Urcite sa pridam aj ja, za tych vozickarov. Oni aspon nie su postihnuti mentalne.
😀
ale ty evidentně ano.
kkk to má v hlavě alespoň v
😀
ale ty evidentně ano.
kkk to má v hlavě alespoň v pořádku, ale diskuze s tebou a Leodendulou, to je taková charita a můj příspěvek k inkluzi. 🙂
Podle vás jsou tedy dnes „Muskovy“ baterie s kobaltem
Podle vás jsou tedy dnes „Muskovy“ baterie s kobaltem dražší?A stačí ano/ne, o nějaký okecávání alá ekologie nestojím.
Fosfor je normální prvek, kterého je všude velké
Fosfor je normální prvek, kterého je všude velké množství, více než železa.
pro „DYNOSAUROŽROUTY“ kterým „to 250kW“ dobíjení ještě
pro „DYNOSAUROŽROUTY“ kterým „to 250kW“ dobíjení ještě nedochází ;))
https://youtu.be/8pB71tKOuNg?t=926
Městský bus je dost specifický. Na střeše má místa na
Městský bus je dost specifický. Na střeše má místa na baterky dost, ve městě se jezdí pomalu a počet ujetých kilometrů a čas dobíjení lze dobře odhadnout. LFP je u busů výhoda hlavně z důvodu většího počtu nabíjecích cyklů.
Tak hlavně aby se to taky projevilo na koncové ceně
Tak hlavně aby se to taky projevilo na koncové ceně elektroaut.
50kWh baterka by tedy měla být za 110 000 kč.
Za tu cenu se nedá koupit ani repasovaná 24kWh baterka pro leaf.
Oni si to vyberou jinde a každý se přiživí – servis,
Oni si to vyberou jinde a každý se přiživí – servis, energetické společnosti…, třeba EOn zdražuje o 100% z 3 na 6,-Kč u AC…
Což je celkem fuk. Ten kdo si koupí elektro většinou
Což je celkem fuk. Ten kdo si koupí elektro většinou nabíjí doma za dost lepší ceny.
Největší překážka je teď cena nového elektromobilu.
A u bazarových kousků se začíná projevovat degradace baterky a následná výměna může stát klidně více jak ojeté auto.
Stačí se podívat na ležáky v inzerátech.
Já bych si nejraději založil servis elektromobilů. Ale zatím se mi zdá, že je na to trh stále moc malý, aby se tím člověk uživil na full time.
A taky třeba sehnat nové originální články za rozmné ceny na repas ojetin je z říše snů.
Souhlasím s Vámi, jen dodám, že ne všichni mohou doma
Souhlasím s Vámi, jen dodám, že ne všichni mohou doma nabíjet a jsou mezi námi kolegové, kteří bydlí v bytovce.
Pro lidi bez vlastního nabíjecího místa nemá elektromoibl
Pro lidi bez vlastního nabíjecího místa nemá elektromoibl smysl.
Pro paneláka co chce šetřit a jezdit levně je nejlepší LPG/CNG.
Ano, také už elektromobily prodávají a vrací se k
Ano, také už elektromobily prodávají a vrací se k naftě…
Jen dodám, že i PHEV už nemá cenu za 6 nabíjet a budou raději i ve městech jezdit bez nabíjení na benzín, ale stále s EL značkou.
Tak nikdo soudný asi nemohl předpokládat, že bude na
Tak nikdo soudný asi nemohl předpokládat, že bude na nabíječkách levnější proud než v běžné domácnosti, natož v ČEZku, kde se mohutně dotují emisní zdroje a eko je terorismus.
On ten proud na veřejných nabíječkách není levný nikde
On ten proud na veřejných nabíječkách není levný nikde – D-A-CH, Norsko atd.
da se ocekavat ze dobudoucna prijsou „noname“ vyrobci s
da se ocekavat ze dobudoucna prijsou „noname“ vyrobci s bateriema pro soucasna BEV, a budou nabizet jak vetsi kapacity tak vetsi zivotnost na cykly nez jake mabizeji samotni vyrobci
u spotrebni elektroniky se tomu vyrobci brani tim ze baterie nejde tak snadno vymenit a je potreba casto zasah servisu ktery to cele prodrazuje na nesmysl (asi 6 let zpet jsem mel jeste LG P880 nebo jak se to jmenovalo, baterie sla vymenit snadno, neb zadni kryt byl jen nacvaknutej a davala se tam tak i simka a SD karta, originalni baterie od LG tenkrat stala mam dojem pokem 600,- a neorigo s vetsi kapacitou pak stala 170,- a nejvtipnejsi bylo ze byla od Panasonicu, takze zadnej shit to nebyl a vydrzela vesmes dodneska, jen s tim ze ten telefon ma jiz jen na testovani slabsich appek 😀 dnes se to ale vesmes u telefonu nevyplati, protoze kdys si servis nauctuje treba 8-9 stovek za vymenu na ktere stravej 5 minut, tak nema smysl vymenu resit), ale u BEV se pohybujeme v jinych cenovych hladicnach a tak hodina servisu i neznackoveho treba na urovni 1000 korun je vesmes pakatel a za par let se takove vymeny celych batterypacku budou zrejme slusne vyplacet
sak vime jak postupne padaly ceny treba DPF, kdy puvodne nektere automobilky meli ceny treba 280 tisic a podobne, a dnes tam ldii muzou dat „noname“ repliku za 20-30k a funguje to uplne stejne
je to jen o tom zda to bude lukrativni business pro baterkarny a servisy, a tak jako malokdo jezdi s autem po zaruce do autorizovaneho servisu, tak stejne se da ocekavat podobna vec s ojetyma elektromobilama i co se baterii tyce, ostatne u Toyoty a jejich hybridu jsou takove mody s bateriema jiz relativne „bezne“ a stejne tak se kuchaj batterypacky a pohon z Tesel pro dalsi pouziti v restmodech jinych aut