Čeští vědci mají funkční lineární spalovací motor

Jan Horčík - 16 Říjen 2006

Elektromotor

To o co se léta marně pokoušeli vědci z USA, Švédska i , se nedávno podařilo českým vědcům a studentům z Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze, jak informoval server Lidovky.
Týmu Ondřeje Vysokého se poprvé na světě podařilo udržet lineární motor poháněný písty několik hodin v chodu.
„Princip tohoto motoru, kde se nic netočí, si můžeme představit jako průmyslovou verzi ruční svítilny tak zvané „třepačky“. Aby svítila, musíme kmitavým pohybem posunovat magnetem uvnitř cívky. V cívce vzniká elektrický proud pro svícení. Princip lineárního spalovacího motoru je podobný,“ vysvětluje docent Ondřej Vysoký.
Lineární spalovací motor netřebuje klikovou hřídel, převodovku ani další díly. Lze jej snadno umístit například přímo do kola automobilu. Auta pak jsou pro životní prostředí přívětivější než ta s klasickým spalovacím motorem. I vozidlo s malým objemem motoru se může chovat jako silné auto. Motor může navíc spalovat všechny typy benzinů od nízkooktanových až po vysokooktanové. "Unikátní vlastností je možnost měnit kompresní poměr ve spalovacích válcích pouhým povelem z palubního počítače Podle jeho nastavení se pak dá používat různé palivo."
Celý článek čtěte na serveru Lidovky.zpravy.cz.

NOVINKA: Lineární spalovací motor v našem Slovníčku

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tomto experimentu se sice vyřádili, dokázali tuto soustavu uřídit, ale praktický význam tak jak to je a i jak může být to nemá. Účinnost je pořád malá a to, co pan Vysoký, při vší úctě tvrdí, že to je vhodné i do kola elektromobilu- tedy EKOLA je nemožné. Ale uřídit tuto soustavu je mistrovské dílo, pro elektromobilitu použít ale nejde.
Dejte se se k nám a jezděte také na elektřinu!! ww.elektromobily-os.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a) lineární motor není nic nového, už funguje pár měsíců.
Dovolil bych si podotknout ze par desitek let a to dokonce i u nas. Ano drtiva vetsina Dislovych lokomotivy v CR ma prenos elektricky at uz je to stridavy nebo stejnosmerny proud.

PS: A vedeli jste o tom ze prvni experimentalni Hybridni lokomovita v CR byla postavena uz v roce 1986? No komanci ji nedali zelenou tak seriova vyroba nebyla ale ... skoda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty vole, jestli myslíš hybridní, že diesel vyrabi alektrinu,a le pohon je elektrickej, tak ti komanci ty lokomotivy dělali jako bata cvičky :D
Hele, kde jsi dcetl ty bludy? Na CT? :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechápu proč je u článku zrovna takový zcestný ilustrační obrázek?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Predpokladam, ze lepsi autor nenasel:-) Je to novy server, nebude mit jeste vybudovanou nalezitou databazi materialu.

Ale je pouze moje domnenka.

Obrázek uživatele Jan Horčík

obrázek je pouze ilustrační

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zavádějící.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Diky za upozorneni i podporu, tu nepresnost jsem opravil.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a) lineární motor není nic nového, už funguje pár měsíců.

b) lineární motor vůbec nefunguje v autě tak, že dokáže 'lineárně zrychlovat'. On totiž vůbec nemá auto přímo pohánět - pouze generuje elektrický proud a samotné vozidlo pak pohání elektromotor. Samotnému lineárnímu motoru je v zásadě jedno, jestli auto zrychluje nebo jede třeba do kopce.

Jinak ale jsme rádi, že se snažíte rozšiřovat informace o alternativních pohonech vozidel a jen tak dál :-)

Příroda.cz


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil